Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Eefsoll schreef:Moeten wij nu tegen jou gaan zeggen:
Goh tamara21, Wat ben jij "walgelijk" dat je het er mee eens bent?
Kom op jongens!
Die vrouw heeft gewoon niets met honden, zoals vele mensen niet met paarden.
En idd. dan had ze geen hond aan moeten schaffen, maar dat is nu te laat.
Dus geef gewoon nuttige tips!
laetitia schreef:@tamara: en jouw tip voor TS is??
Lekker makkelijk mensen veroordelen vanaf je PC.
TS:
Ga met je vriend om de tafel zitten en schrijf op wat je wilt.
Vind je de hond af en toe wel schattig of grappig?
Zo ja, is het misschien een idee om op een puppycursus te gaan met de hond.
Daarnaast kan je ook wat boeken uit de bieb halen over hondengedrag. "Honden voor dummies" bijvoorbeeld.
Wat zegt jouw vriend als je aankaart dat je er toch problemen mee hebt? Luistert hij wel naar je?
Yamcha schreef:Denk dat TS daar meer mee kan, idd. Al is die laatste zin weer wat overbodig, vind je niet?
Even voor de rest: ik begrijp echt niet waarom mensen hier zo vallen over herplaatsing. Als iemand zijn hond niet meer wil, om wat voor reden dan ook, is zo´n hond dan niet altijd beter af als ie bij een ander komt?
Paarden verkopen maakt niet uit, blijkbaar, maar als een hond een ander plekkie moet hebben, is Leiden in last.....
laetitia schreef:Yamcha ben ik het helemaal mee eens.
Open MP of Eenmaal andermaal en de handel in paarden floreert tierig.
Paarden te koop zetten omdat er 'geen klik' is, is de normaalste zaak te wereld in paardenland.
Echter als het vervolgens om een ander soort dier gaat (een hond) is het een heel ander verhaal?

laetitia schreef:Yamcha ben ik het helemaal mee eens.
Open MP of Eenmaal andermaal en de handel in paarden floreert tierig.
Paarden te koop zetten omdat er 'geen klik' is, is de normaalste zaak te wereld in paardenland.
Echter als het vervolgens om een ander soort dier gaat (een hond) is het een heel ander verhaal?
Citaat:En helaas heb ik ook hetzelfde, alleen dan andersom zeg maar:
Ik wilde heel graag 2 konijntjes, vond ze zo schattig en lief. Mn vriend wilde mij happy zien en zei geen nee, maar hij haat die beesten, wil er niks mee te maken hebben en ziet ze het liefst in de pan verdwijnen. Dat ik er dan ook nog een half maandsalaris aan DA-kosten aan uitgeef snapt hij helemaal niet.
Yamcha schreef:puma schreef:Echt walgelijk hoe jij over je hond praat (een pup nog wel die niks midaan heeft!!) Zeggen dat je hem haat en hopen dat hij onder een auto loopt en je serieus afvragen of je hem in de schuur op kunt sluiten, gadverdamme.
Hallo, een beetje minder mag ook wel.
En dat de hond niks misdaan heeft, maakt niet uit. Ze zegt ook niet dat ze hem haat, ze zegt dat ze niks met hem heeft, en woorden zoals walgelijk vind ik helemaal niet gepast. Kom op zeg, je hoeft iemand niet gelijk de grond in te trappen hoor.
, dus jij zelf leest schijnbaar ook niet al te best

Om vervolgens buitengesloten te worden. Mijn hondjes zijn zoals de meeste honden trouwens, gezelschapsdieren. Die heb je om je gezelschap te houden, en zelf houden ze dus ook van gezelschap.