Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:28

Onze Bernersennen krijgt 2 x per dag 200 gram royal canin sensitivity control per dag.
Dit zijn brokken op vis basis aangezien ze allergisch is voor vlees (getest door een hondeninternist).
In overleg met de dierenarts en internist zijn we nu toch langzaam aan het omzetten naar Kenner exquise lam en rijst.
Aangezien ze de brokken van royal canin niet meer zo lekker vind en ze ook niet meer opeet.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:35

Ik snap niet dat er nog mensen zijn die Royal Canin en Eukanuba voeren.. over die merken zijn de meest walgelijke experimenten bekend :n
Al zal dat wel voor de meeste brokmerken gelden.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:36

manishdra schreef:
Je kreeg de opleidingen van brokmerken? Geen wonder dat die zeggen dan hun brok goed is :+ je zou het maar eens gaan afkraken ;)

Neen hoor, ik krijg van meerdere merken opleidingen, en ik ben heus nog zelf in staat uit te maken wat goed is voor mijn hond en wat niet ;) ik zeg ook gerust mijn mening als ik een voer niet goed vind, of er slechte ervaring mee heb, ze durven tegen ons ook zeggen dat ander A merken even goed zijn of zelfs beter, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je dat ook tegen klanten zegt, als je over het algemeen een A merk voert zit je wel goed.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:37

Wij geven hills, een van de hondjes heeft een voedselallergie dus krijgen ze alle 3 gewoon hypo-allergeen.
Voordat ik hills gaf waren er 2 die stinkende scheten lieten en tegen vervelend aan druk waren na het eten (suiker?), en 1 hondje die vreselijk verhaarde.

Nu met hills zijn ze gelijkmatiger in hun energie (de hele dag energie ipv uitschieters en verder slapen), laten geen stinkscheetjes meer. En het hondje dat verhaarde, verhaart niet meer.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:39

kimmie261 schreef:
goed hondenvoer bevat meer als 70% vlees :)
dus veel vlees weinig opvulmiddelen als granen en pulp...dan voer je goed.. :)

Algemeen geldt dat je zoveel mogelijk vlees moet voeren, omdat het idd een carnivoor is en die het niet goed doet op worteltjes, granen en andere vullers, maar als jij mij een merk weet te zeggen dat in BE verdeeld wordt dat méér dan 30% vlees bevat: weet het mij te vertellen dan stap ik per direct over...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:39

Na carocroc,AH eigen merk,kenner en hills voer ik nu sinds 2 maanden Cavom en ik ben super tevreden.
Ontlasting is perfect, vacht begint meer te glanzen en minder uit te vallen etc etc, voor mij niks anders meer.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:41

Kon het niet laten:
Online verkooppunten Acana en Orijen:
http://www.zooplus.be/shop/chiens/croqu ... ttes_chien
http://www.zooplus.be/shop/chiens/croqu ... ttes_chien

Verkooppunten Orijen:

The Doggy Shop
Rechtestraat 43
2500 Lier (Belgie)
Tel: 03-488.03.30
E-mail: info@thedoggyshop.be

Les chiens de ma puce
Chaussée de Waterloo 735
1180 Bruxelles
Tel: 02-344.94.22
E-mail: virginie@leschiensdemapuce.com

The City Barn Bascule
42 rue Stanley
1180 Uccle , Brussels
Tel: 02 544 14 89
E-mail: laurent.faux@skynet.be
web: http://www.thecitybarn.eu

The City Barn Sablon
39 rue Rollebeek
1000 Brussels
Tel: 02 502 06 58
E-mail: laurent.faux@skynet.be
Web: http://www.thecitybarn.eu

Farmfood verkooppunten:
http://www.farmfood.be/hondenvoeding/ve ... elgie.html
Laatst bijgewerkt door Keet op 28-01-10 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:47

Orijen is ook in Belgie verkrijgbaar..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:48

Oakland1990 schreef:
manishdra schreef:
Je kreeg de opleidingen van brokmerken? Geen wonder dat die zeggen dan hun brok goed is :+ je zou het maar eens gaan afkraken ;)

Neen hoor, ik krijg van meerdere merken opleidingen

Van meerdere brokmerken dan toch? Het is toch niet meer dan logisch dat die niet dé grootste concurrentie (vlees) gaan promoten?

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:55

Lijkt mij ook niet echt een objectief beeld wat je daar meekrijgt. In de meeste brok zit gewoon GEEN vlees en hoofdzakelijk dingen die een hond totaal niet gebruiken kan. Dan kun je al die brokken wel gaan vergelijken en bestuderen, maar wat zou je daar van leren..
Is hetzelfde als bestuderen welk bit nou het minst inwerkt, maar vervolgens bitloos totaal buiten beschouwing laten. Om maar even een paardachtig voorbeeld te nemen.

Oakland1990

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:04

Stel dat er idd alsnog een te laag percentage vlees in zit, dan is het toch nog steeds beter om een brok te geven met 24% dan met 4%? Of zie ik dat zo verkeerd? En heb zelf nog nooit van Orrijen gehoord, maar die in Lier is niet ver, ga zeker een kijkje nemen, :) Dankje Evelli!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:13

Tuurlijk moet je dan de beste kiezen. Máár er zijn beter opties :)

Ik haalde de brok altijd in Bussum, maar op Zooplus is het zoveel goedkoper, dat daar nu een bestelling open staat.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:21

ZooPlus ken ik niet, Zoomarkt wel, maar dat zit hier in de regio niet, verdelers met Orrijen trouwens ook niet, Lier is "dichtbij" omdat mijn paard in de omgeving staat, anders zou ik daar nooit komen.
Maar ik ga eens kijken, weet je wat zo'n zak puppyvoer large breed kost?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:22

Zooplus.be :) bovenste twee links die ik net neer heb gezet.
Kan je ook de prijzen zien, is een onlinewinkel

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:31

wimmus schreef:
Ik snap niet dat er nog mensen zijn die Royal Canin en Eukanuba voeren.. over die merken zijn de meest walgelijke experimenten bekend :n
Al zal dat wel voor de meeste brokmerken gelden.

Vertel eens...over Royal Canin? Voeren wij nl ook en is mij niets van bekend (anders zou ik het misschien niet voeren..?) Zit ook al een tijdje te denken om op vlees over te gaan, dus wel een interessant topic dit.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:32

Heb wel eens gehoord van tests op honden waarbij de maagwand werd opengemaakt om te kijken hoe het verteringsproces verliep. Of dat waar is, weet ik natuurlijk niet.
Maar weet geen merk die dat zou doen. Dus voordat ik trouwe royal caninfans op mijn nek krijg, zie de zin hiervoor :P

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:35

Lijkt mij broodje aap verhaal. Wat ze héél lang geleden wel testen was op puppys de beendermeelverhoudingen testen, voer met heel weinig normaal en heel veel vergelijken, puppys kwamen er helemaal verkeerd uit en werden dan ingeslapen. Dit is echter al meer dan 30j verboden en wordt ook heel streng gecontroleerd, vandaar dat dat mij met die maagwand ook een sterk verhaal lijkt

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:37

Nouja, het zou natuurlijk wel waar kunnen zijn. Op andere gebieden dan hondenvoer worden natuurlijk ook de meest walgelijke dierproeven uitgevoerd.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:39

Wij geven voer van de welkoop.
Wel brok ervan en dan elke keer een ander smaakje.

alle drie de honden doen het er super op!
En het is ook niet zo dat ze meer van dit voer nodig hebben als duurder voer.
ze krijgen geen vlees alleen brok, omdat het beter is zeggen de DA's

We doen af en toe ook pups fokken en die gaven we of royal canin of benefield en dat was ook altijd perfect.

Mijn labrador is trouwens ook heel gevoelig op de maag en darmen en dat word goed onder controle gehouden mee door het over van de welkoop.

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:41

Wij voeren onze honden Cavom.

Ervaringen: Mooie glanzende vacht,
Goede harde ontlasting,
Voeren op behoefte dus word afgewogen,
Weinig haarverlies.

http://www.cavom.nl/index2.htm

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:44

Ik weet in ieder geval dat er in een van de dieetvoeders van Royal Canin nog BHA zit. Persoonlijk vind ik dat bij een zogenaamd A merk niet kunnen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:44

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:45

ilse86 schreef:
Heb wel eens gehoord van tests op honden waarbij de maagwand werd opengemaakt om te kijken hoe het verteringsproces verliep. Of dat waar is, weet ik natuurlijk niet.
Maar weet geen merk die dat zou doen. Dus voordat ik trouwe royal caninfans op mijn nek krijg, zie de zin hiervoor :P

Met koeien word dit nog wel gedaan, (dat heeft ook een naam fistelkoeien; maar eigenlijk hebben deze koeien daar relatief weinig last van) maar het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat dit nu nog met honden gebeurd, volgens mij is er namelijk een systeem (volgens mij fido) waarbij je het verteringstelsel van de hond in een laboratorium aardig kan nabootsen.

Hoewel het natuurlijk wel zo zou kunnen zijn dat de honden worden ingeslapen en dat er dan naar word gekeken, maar het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat het in ieder geval in Europa nog gebeurd.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:48

Kimmie261

http://www.royalcanin.nl/images/hond/ge ... junior.jpg

ANDERE INGREDIËNTEN:

Gedehydreerd gevogeltevlees, dierlijke vetten,, tarwemeel, maïsmeel, maïs, gedehydreerd varkenseiwit, bietenpulp, tarwe, hydrolysaat van dierlijke eiwitten, maïsgluten, mineralen, visolie, gist, sojaolie, Fructo-Oligo-Sacchariden, DL-methionine, hydrolysaat van gist (bron van Manno-Oligo-Sacchariden), eipoeder, taurine, Tagetes (Afrikaan) extract (bron van luteïne).

Ben net wezen dogfood-shoppen en zie voor nu het bos tussen de bomen niet meer... of was het andersom ?

Wil dus overstappen van RC (pup is 7 maanden) en ben nu thuisgekomen met het merk Jarco.
Heb nog even voor FarmFood gestaan maar werd me afgeraden omdat dat een geperste brok was... helllllup...

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:49

Ik weet ook niet meer waar ik het heb gehoord/gelezen. Ik loop al langer met dit verhaal in mijn hoofd. Heb daarom ook gekozen voor Denkadog brok. Dat was de enige brok waarvan Pet's Place mij kon verzekeren dat ie proefdiervrij was.