De hond waar je een blokje voor om gaat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:52

Naomi_unique schreef:
Moeilijke situatie. Ik zou als mijn hond aangevallen werd door een andere hond, die andere hond ook met alle middelen van mijn hond afhalen. Dat wil dus zeggen goedschiks maar ook kwaadschiks. Wat ik wel begrijp uit jouw verhaal is dat ze hem al trapte terwijl hij haar hond los heeft gelaten? Dat vind ik namelijk niet kunnen, dat zij boos wordt op jou en je hond vind ik terecht, zou ik ook zijn, maar ga niet natrappen.. :n

Als je hond word aan gevallen. kun je hem het beste ook los laten om erge schaeden te voor komen ;)

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:55

/ edit.
Laatst bijgewerkt door Natasja__ op 27-12-09 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 00:56

luxx schreef:
Eva1993 schreef:

WAT ZEG JE ME NOU !?
Dit kan er bij mij absoluut niet in. IK zorg niet goed voor mijn hond, en wie ben JIJ om dat te zeggen? KEN je mij ? ken je mijn hond? NEE. Hou dit soort reacties aub voor je!

ik TEM ;)

Ik heb je verhaal gelezen en zeg gewoon wat ik ervan vind, kan je boos om worden maar dat is vaak als mensen weten dat ergens wel een kern van waarheid in zit, dan worden ze boos.
Jij schrijft een topic en ik ben vrij om te reageren, wie ben jij dan om te zeggen dat ik mijn reactie's voor me moet houden? Je hoeft niet te schreeuwen tegen me hoor, en je temt maar een eind heen, daar ben jij dan ook weer vrij in.
Jij laat je hond los terwijl je weet dat hij niet luistert als het erop aan komt, nu gebeurde dit maar hij kan ook onder een auto rennen, dan is hij dood of gewond, ergo, je zorgt niet goed (genoeg) voor hem.
Jullie zijn wel naar de DA gegaan omdat hij niet at maar omdat 'je het niet goed kon plaatsen en het jouw fout was' (jouw woorden) niet voor het twee dagen kotsen na een maagtrap, ergo, jullie zorgen er niet goed (genoeg) voor.
Je bent verantwoordelijk voor het wel en wee van dat dier, je moet hem voeden, een fijne veilige slaapplek bieden, liefde geven, grenzen geven, op hem letten, ervoor zorgen dat hij zichzelf en anderen niet in gevaar brengt, zorgen dat hij naar je luistert en met hem naar de DA gaan als hij stuk of ziek is, een gedeelte zullen jullie vast doen maar op cruciale punten schieten jullie te kort. Maar dat is gewoon mijn mening.

iedereen is vrij te reageren, zolang je maar niet persoonlijk word, en ik vind dit zeker persoonlijk. Ik zou hem overigens nooit loslaten in de buurt van een weg, dat is 1. 'je het niet goed kon plaatsen en het jouw fout was' dit zijn inderdaad mijn woorden, maar dit ging over de aangifte/er verder op in gaan. Goed lezen! Ik laat mijn hond ECHT niet lijden!!

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:56

Ik herken je verhaal prima!

Wij hebben ook een mechelse herder, thuis en voor mensen de beste vriend die je kan hebben en hij luisterd dan perfect
verschillende gehoorzaamheidscursussen en behendigheid etc mee gedaan.
Maar komen wij buiten zomaar een andere hond tegen gaat hij helemaal door het lint( iets wat gebeurd is in zijn puppy tijd, heb hem pas vanaf 7 mnd en daarvoor al 4 baasjes gehad) en dit is er helaas niet uit te trainen(hebben we 3,5 jaar geprobeerd) Het is wel controleerbaar maar niet er uit te trainen.
Als hij los is en dan een andere hond ziet is hij dus ook echt weg en reageert nergens op!(echt aanvallen doet hij niet maar hij is erg dominant)

Wij laten hem nu lekker los op veldjes en in het bos met een muilkorf en dit gaat perfect, hij wil dan nog steeds wel
op andere honden af gaan maar hij kan ze niks doen(doet hij ook niet altijd maar ga het risico niet nemen)

Muilkorf is niks zieligs aan(muilkorf, niet zo een snuitje die strak zit) Hij kan gewoon drinken met deze korf en goed hijgen ivm
warmte. Het is voor jezelf een beetje rust en mijn hond kan ook lekker los rennen!

Als honden met elkaar vechten mag je best een schop geven, maar het is absoluut not done om achteraf nog te gaan straffen, dan had ik toch wel een partij geflipt tegen die vrouw(want das dus duidelijk ook iemand die niet weet hoe met een hond om te gaan)
Laatst bijgewerkt door KimBreda op 27-12-09 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:58

Ik vrees dat ik ook een schop uitgedeeld had maar ik vrees ook meteen dat ik met mijn hond niet eens de DA meer had moeten bellen... Dus ook van mij had je een scheldpartij gekregen... Als je hond geen manieren heeft houd hem dan bij je. Als ze gaan, dan gaan ze, dan mag ie nog zo getraind zijn. Maar als ie sociaal is valt ie niet zomaar een andere hond aan. Dus IMO ontbreekt er ergens wel wat aan jouw opvoeding..

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 01:01

pharagirlke schreef:
Ik vrees dat ik ook een schop uitgedeeld had maar ik vrees ook meteen dat ik met mijn hond niet eens de DA meer had moeten bellen... Dus ook van mij had je een scheldpartij gekregen... Als je hond geen manieren heeft houd hem dan bij je. Als ze gaan, dan gaan ze, dan mag ie nog zo getraind zijn. Maar als ie sociaal is valt ie niet zomaar een andere hond aan. Dus IMO ontbreekt er ergens wel wat aan jouw opvoeding..

Lees a.u.b. even het topic door. Mijn hond heeft niet 'zomaar' die andere hond aangevallen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:02

Eva1993 schreef:
iedereen is vrij te reageren, zolang je maar niet persoonlijk word, en ik vind dit zeker persoonlijk. Ik zou hem overigens nooit loslaten in de buurt van een weg, dat is 1. 'je het niet goed kon plaatsen en het jouw fout was' dit zijn inderdaad mijn woorden, maar dit ging over de aangifte/er verder op in gaan. Goed lezen! Ik laat mijn hond ECHT niet lijden!!

Het hele topic gaat over jouw persoon i.c.m de hond, en die vrouw dan, en daar heb ik een mening over, ook over die vrouw, had ik ook iets over gezegd in een eerder bericht.
Persoonlijk worden is als je er (negatieve) dingen bij gaat betrekken over de persoon die niets met het topic van doen hebben, jij vind het niet leuk wat ik zeg, dat is iets anders.
Maar ik heb mijn mening gegeven en wil het hier graag bij laten.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:03

Het is geen gebrek aan opvoeding, het blijft een dier en dan kan dit gebeuren. Daarom hou ik mij hond aan de lijn.
Maar zoals al eerder aangegeven is soms de verleiding heel groot, jammer dat het zo gelopen is.
Niemand is tenslotte perfect. Gelukkig is het met een sisser afgelopen al blijft het voor beide partijen heel erg vervelend.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:05

Heb ik gedaan, waar zie je een degelijke reden staan? Die van mij had van mij een fikse brul gekregen als ze zo'n geintje uithaalde ipv te ze*ken dat de andere baas haar een schop gaf.

Edit: die eeuwige "ik weet wel dat mijn hond fout zat maarrr..." mentaliteit...
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 27-12-09 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 01:07

luxx schreef:
Eva1993 schreef:

Het hele topic gaat over jouw persoon i.c.m de hond, en die vrouw dan, en daar heb ik een mening over, ook over die vrouw, had ik ook iets over gezegd in een eerder bericht.
Persoonlijk worden is als je er (negatieve) dingen bij gaat betrekken over de persoon die niets met het topic van doen hebben, jij vind het niet leuk wat ik zeg, dat is iets anders.
Maar ik heb mijn mening gegeven en wil het hier graag bij laten.

Dat is zeker niet wat anders. Jij baseert je mening op 'feiten' die van geen kant kloppen, alsof ik mijn hond ga laten lijden omdat ik het niet goed weet te plaatsen. Kom op zeg!

Ik vind het gewoon niet netjes dat je mij zo even vanaf je computerscherm eventjes beoordeeld dat ik niet goed voor mijn hond zorg. ga toch weg. T beest krijgt genoeg eten, genoeg drinken, wij hebben duizenden euros neergeteld voor 4(!) operaties, hij ziet er super uit, is gelukkig! En nog steeds zorg ik niet goed voor mij hond? Omdat hij niet onder appel staat door zijn verleden als pup? Ga toch weg.

Ayasha
Blogger

Re: De hond waar je een blokje voor om gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:08

Neen, je bent onverantwoordelijk omdat je WEET dat hij niet goed onder appel staat en je hem toch loslaat, daarmee anderen opscheept met jouw slecht opgevoedde hond en vervolgens ook nog de ander van dingen gaat beschuldigen...

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:08

Als ik jou was had ik snel iets aan zijn opvoeding gedaan,hij hoort soieso al niet te grommen om niks na mensen, als je hem wilt laten rennen kan dat toch aan de fiets? en anders los laten maar wel gemuilkorft genoeg manieren. ;)

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 01:09

pharagirlke schreef:
Heb ik gedaan, waar zie je een degelijke reden staan? Die van mij had van mij een fikse brul gekregen als ze zo'n geintje uithaalde ipv te ze*ken dat de andere baas haar een schop gaf.

Baas trok haar hond op toen de honden aan het rangorde waren bepalen. Dominant gedrag van een onderdanige hond, dat word niet gepikt nee! Ondanks dat het arme beest er niks aan kon doen, dat zag mijn hond natuurlijk niet. Mijn hond rende er absoluut niet op af en greep hem meteen.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:09

Je hebt netjes je excuses aangeboden, meer kon je op dat moment helaas niet doen.
Dat zij je hond achteraf heeft geschopt vind ik een zeer kwalijke zaak!
Als dit tijdens het gevecht was geweest, kan ik het beter voorstellen, maar dat was dus niet het geval ;)

Je hebt een nu dus een wijze les geleerd ;)

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:10

Alou schreef:
Naomi_unique schreef:
Moeilijke situatie. Ik zou als mijn hond aangevallen werd door een andere hond, die andere hond ook met alle middelen van mijn hond afhalen. Dat wil dus zeggen goedschiks maar ook kwaadschiks. Wat ik wel begrijp uit jouw verhaal is dat ze hem al trapte terwijl hij haar hond los heeft gelaten? Dat vind ik namelijk niet kunnen, dat zij boos wordt op jou en je hond vind ik terecht, zou ik ook zijn, maar ga niet natrappen.. :n

Als je hond word aan gevallen. kun je hem het beste ook los laten om erge schaeden te voor komen ;)

Ik doelde erop dat de ts haar hond de andere hond al had losgelaten, en de honden dus geen gevecht/lichamelijk contact meer hadden.
* Wat je zegt over loslaten ben ik het trouwens mee eens ;) *

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 01:10

pharagirlke schreef:
Neen, je bent onverantwoordelijk omdat je WEET dat hij niet goed onder appel staat en je hem toch loslaat, daarmee anderen opscheept met jouw slecht opgevoedde hond en vervolgens ook nog de ander van dingen gaat beschuldigen...

Ik heb hier ook NOOIT een excuus voor gegeven, die is er ook niet! Ik had mijn hond niet los mogen laten, omdat ik WEET dat hij niet luisterd wanneer er een andere hond komt. Als je het topic heb gelezen zou je WETEN dat ik me hiervoor verschrikkelijk schaam, ik heb mn exuses aangeboden aan de eigenaar, heb hier ook duidelijk gemaakt dat ik WEET wat mijn fout is !
Laatst bijgewerkt door Eva1993 op 27-12-09 01:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:11

Dan nog heeft jouw hond niet aan te vallen, dat is geen goede reden. We hebben een dominante jack, echt dat is niet normaal... Maar die zal NOOIT grommen, bijten of whatever als je een hond waar zij bij staat/naar toe loopt op pakt...

Nogmaals: Ik heb het topic gelezen, stop zelf met je voorbarige conclusies als je anderen dat verwijt ;) Jij baseert je nu nl ook niet op feiten maar op dingen die jij denkt. Zoals ik al zei, de "ik weet wel dat mijn hond fout was maarrr"...
Niks maar, je hond was fout, punt, daar houd het op!

Wil je hem laten rennen kan je ook nog gaan hardlopen trouwens :D

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:12

Eva1993 schreef:
pharagirlke schreef:

Baas trok haar hond op toen de honden aan het rangorde waren bepalen. Dominant gedrag van een onderdanige hond, dat word niet gepikt nee! Ondanks dat het arme beest er niks aan kon doen, dat zag mijn hond natuurlijk niet. Mijn hond rende er absoluut niet op af en greep hem meteen.

Rangorde is alleen geldig binnen de eigen roedel. Er werd dus helemaal geen rangorde bepaald.
hoe groot is die andere hond eigenlijk?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:12

Eva1993 schreef:
Jij baseert je mening op 'feiten' die van geen kant kloppen, alsof ik mijn hond ga laten lijden omdat ik het niet goed weet te plaatsen. Kom op zeg!

De enige feiten die ik heb om op te reageren zijn de dingen die jij hier op hebt geschreven.

Citaat:
Ga toch weg.

Dat lijkt me een goed plan inderdaad :j

diesel84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:13

Tja , honden moeten in principe aangelijnd zijn .
Op de daarvoor bestemde plekken mogen ze los .
Je liep op een veldje , neem aan een losloopgebied ?

Jou hond liep los .
Haar hond liep los .

Je wist al dat jou hond die van haar niet mocht ,
dus dit wist zij waarschijnlijk ook .

Jij gaat je nog netjes excuseren ?
Je had best een grote mond mogen geven !!
Bovendien was jij al op het veldje aan het spelen toen je hond "hun" zag .
Mevrouw had jullie ook vast gezien en had makkelijk een blokje om kunnen gaan ,
zeker als ze wist dat jullie honden elkaar niet aardig vinden .

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 01:13

Mijn hond had trouwens niet fout kunnen zijn als ik hem niet had los gelaten. Hond kan er niks aan doen dat hij is zoals hij is !

Ayasha
Blogger

Re: De hond waar je een blokje voor om gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:14

prima, vervang dan "jouw hond" door "jij".

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 01:15

pharagirlke schreef:
prima, vervang dan "jouw hond" door "jij".

Dan klopt je hele zin al niet meer, ik heb nl nooit gezegd: ' ik weet dat ik fout ben, maaaarrrr.. '

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:16

Je hele topic gaat om "ik weet dat ik fout ben maar toch.." :?

Overigens, wat ik niet zo goed uit het topic kan op maken, was de andere hond ook los?

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 01:19

pharagirlke schreef:
Je hele topic gaat om "ik weet dat ik fout ben maar toch.." :?

Overigens, wat ik niet zo goed uit het topic kan op maken, was de andere hond ook los?

Nee, ik vraag om wat jullie in mijn positie zouden doen, en wat in die van de vrouw.

De andere hond was ook los, het is namelijk een losloop gebied.