ik heb een kruising bull terrier, zie profiel.
Daar ben ik het mee eens; als je niets met advies wil doen, kun je het beter ook niet vragen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lien_87 schreef:maar omdat jij Yamcha niet van kruisingen houdt betekent toch niet dat de TS moet doen wat jij goed vindt?
Ze heeft de meningen van iedereen gelezen en dan mag ze daar zelf een conclusie uittrekken toch? Ze moet uiteindelijk wel een hondje kiezen die zij leuk vindt, en niet die ene die jij zou aanraden...
Dus aan de TS, heel veel plezier met je hondje, en hopelijk heb je voor jou de goede keuze gemaakt!
Goof schreef:Een advies wil niet zeggen dat je dat dan ook MOET aannemen.
Velen hier raden kennelijk kruisingen af. Ik heb zelf ook een kruising, een heerlijke hond en zal de TS een kruising zeker niet afraden.
Goof schreef:Nee Nikki heeft een stukje bot in d'r gewricht achter dat ooit los kan komen en als dat gebeurt kan er artrose optreden.
Maar dat kan bij iedere willekeurige hond gebeuren en toevallig weet ik dat Nikki's beide ouders gezond zijn gelukkig
Chiqa schreef:Goof schreef:Nee Nikki heeft een stukje bot in d'r gewricht achter dat ooit los kan komen en als dat gebeurt kan er artrose optreden.
Maar dat kan bij iedere willekeurige hond gebeuren en toevallig weet ik dat Nikki's beide ouders gezond zijn gelukkig
O sorrie dat is idd een heel ander verhaal!! Hoe kan zoiets dan gebeuren, door ruw spelen?
Chiqa schreef:O sorrie dat is idd een heel ander verhaal!! Hoe kan zoiets dan gebeuren, door ruw spelen?
Vanmiddag tijdens het wandelen kwam ik een jonge herder tegen. Die wou heel graag met Donna spelen.
Beestej bleek 9 maanden te zijn, de vrouw leek alleen een beetje onzeker, ze zei, als ze zo speelt loopt ze vanavond al weer stijf....Ik schrok daar erg van omdat ik dat niet herken bij mijn hond. Die kan uren spelen, rennen en beuken zonder stijf te zijn gelukkig.
Dus geïnteresseerd gevraagd waar ze de hond vandaan had....Ik ben dan wel nieuwsgierig of ze haar best heeft gedaan en een goede herder heeft gekocht...Want ja iedereen weet toch dat dit een veel voorkoment probleem is bij dit ras, dat risico durf je toch niet te nemen?
En of de ouders bekend waren, beetje vissen dus.
Nee ze had hem bij een boer vandaan, de ouders waren net toevallig naar het strand.
Ze zijn maar naar huis gegaan, sja sorrie hoor maar dan vraag ik mij echt af waar je op dat moment met je verstand heb gezeten.
Yamcha schreef:Wat ik me nu afvraag: waarom vraag je, als TS advies, en sla je vervolgens alle adviezen in de wind, en doet precies wat je zelf wilt, met alle risico's.
Ik (en meerderen met mij) raad niet voor niets kruisingen af.
Yamcha schreef:Dat is zeker waar, maar blijkbaar weet TS het zelf allemaal prima, waarom dan advies vragen?
@ Goof: ik wist niet dat jij een kruising had, dacht altijd dat het een Ambull was?
Chen schreef:Yamcha schreef:Wat ik me nu afvraag: waarom vraag je, als TS advies, en sla je vervolgens alle adviezen in de wind, en doet precies wat je zelf wilt, met alle risico's.
Ik (en meerderen met mij) raad niet voor niets kruisingen af.
Ik heb alle reacties, raad en meningen meegenomen maar ik ga niet alleen maar op ervaringen van anderen mijn keuze maken, uieindelijk loop ik ermee rond en maakt ze deel uit van mijn leven toch.
Ik heb een goede middenweg gekozen vind ik en de opvoeding is nog van sterkere invloed.
Kanzi schreef:Ik vind dat de TS weer even lekker op z'n Bokts in een bepaalde hoek wordt geduwd.
Als ik haar berichten doorlees zie ik alleen maar iemand die zich helemaal verheugt op haar
toekomstige hond, al helemaal heeft geregeld waar ze allemaal cursussen en trainingen gaat volgen,
het is niet haar eerste hond, ze weet dat ze er veel tijd in gaat steken, en lekker met de hond
naar het park gaat om te zorgen dat die voldoende beweging gaat krijgen.
Alleen de raskeuze is nog niet gemaakt.
Daarbij valt ze op het stoere van de Stafford, het lieve van de labrador
en het werklustige van de herder.
Het mooiste zou zijn als ze dit in één hond terug zou kunnen vinden.
Het zijn alle drie honden met een kortharige vacht.
Dat is een keuze die iemand mág maken!
Ik vind het daarom niet gek dat ze niet valt voor de hollandse smous,
spaanse waterhond of de poedel, die honden hebben een totaal andere uitstraling.
Ik heb zelf een hollandse herder, een golden retriever en een Jack Russel terriër gehad, tegelijk.
Waarom zou je niet op verschillende en uiteenlopende rassen mogen vallen?
Ik vind het dan ook erg flauw om te zeggen dat ze dan maar geen hond moet nemen.
Bij een kruising is van tevoren niet aan te geven wat er uit gaat komen.
Wel is het mogelijk om een pup te testen op karakter, waardoor je in ieder geval al
in kan schatten welke karaktereigenschappen er in zitten.
Dit is de Campbell-test, je kan dan zien of de hond dominant is, onderzoekend,
of het later een angstbijter zal worden etc.
LecyTinker, ik vind het erg logisch dat jou honden nu de tent afbreken,
ze hebben een bepaald patroon opgebouwd waar jij nu even niet aan kan voldoen.
Herders hebben een bepaald basisniveau aan beweging nodig.
Vraag je meer van ze dan kunnen ze dat leveren want het zijn werkhonden.
Maar ze hebben het niet speciaal nodig om vrolijk te blijven.
Ook in periodes dat ik wat minder ruim de tijd voor de honden had lagen ze de hele dag te slapen
tot het tijd was om naar buiten te gaan....
T.S., succes met het vinden van jou hond.
Laat je nog even weten wat het geworden is?
Chiqa schreef:Je heb het topic gestart en binnen een paar uur al je keus kunnen maken en al een pup gevonden zelfs....
Zijn mensen die hier maanden zo niet jaren over doen, knap van jou dat jou dit wel binnen zo'n kort tijdsbestek gelukt is.
Succes met je toekomstige hond.
ThePast03 schreef:Doe geen moeite voor die test, de Campbell test is al jaren achterhaald en geeft je geen betrouwbare informatie.
Leuke pup, ik hoop voor je dat het allemaal goed af gaat lopen en dat je over voldoende ervaring beschikt mocht het diertje zich vwb karakter richting de Mechelaar ontwikkelen.
Yamcha schreef:Dat hoop ik ook, herdertjes zijn niet de makkelijkste honden. Wel erg leuk, als je ze voor je wint, maar bepaald niet gemakkelijk, en zeker Mechelaars niet.
Jade schreef:toch vraag ik me af of dat de afgelopen jaren dan veranderd is of niet. als klein meisje hadden onze buren een mechelaar waar ik altijd mee buiten ging wandelen, luisterde perfect, ging normaal met andere honden om, enige probleem wat ze had was dat ze weg was als ze een kat zag
in mijn herinnering absoluut geen 'moeilijke' hond en ontzettend lief voor mij. is dat dan een toevalstreffer geweest of is globaal bekeken het karakter van de mechelaar lastiger geworden over de jaren heen?
TS: trekt een eigenwijs hoofd dat pupjeziet er leuk uit
geniet er maar van, ze blijven helaas niet zo lang klein