daffodil schreef:Eigenlijk vind ik het vooral sneu voor al die honden die zo angstvallig aangelijnd moeten blijven en "beschermd" moeten worden tegen andere honden....begrijp me niet verkeerd, tuurlijk zit ik niet op conflicten te wachten maar ik zit mijn hele leven lang al in de honden en ik vind dit toch allemaal wel heel heftig hoor. Maar nogmaals, misschien is het de buurt ofzo, zitten jullie in een blijkbaar behoorlijk asociaal deel van Nederland.
Maar een hond moet toch ook hond kunnen zijn? En altijd aan de lijn, nooit met een andere hond spelen, ik vind dat echt zielig. Dan mag de Welzijnsnota voor paarden ook op honden uitgewerkt worden, want iedereen vindt het wel zielig dat dat paard in zijn eentje buiten staat maar voor een hond is het normaal??
ik vind dat jij nogal heel wat vooroordelen hebt hier in dit topic 
misschien leef jij in niemandsland dan? 
mijn hond is supersociaal in losloopgebied, gaat eigenlijk altijd goed behalve als de tegenpartij begint met bijten of snauwen
maar dan nog loopt het vaak met een sisser af
maar of ik nou hier in de buurt loop ,of bij jou in je nette? buurt , als mijn hond aangelijnd is dan dult hij geen andere honden! 
en dat heeft niks met zijn opvoeding te maken want hij is altijd tussen de honden geweest
als hij op stal is loopt hij met een stuk of 9 verschillende honden los, reuen en teven en diverse rassen
ook bij jou in de buurt , en mijn hond aangelijnd is hij erg gevaarlijk als jouw hondje losloopt en regelrecht op hem afloopt, ongeacht de kleur, het geslacht of ras
en het feit waarom hij gevaarlijk is: hij beschermt mij, en is 55+ kg en heeft nog nooit een gevecht verloren
(ook nog nooit een hond verwond ook eigenlijk)
denk dat je toch even over je uitspraken moet herzien