Katten met buren probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:23

Suuskipje, dat jij het niet serieus neemt wil nog niet zeggen dat het niet serieus is...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:25

joozz schreef:
maar ja wat doet een kat nu verder voor kwaad??

Jonge cavia's werden verwondt doordat katten met hun poot door het gaas gingen en de cavia's honden gewend waren en dus stomweg bij het gaas kwamen kijken.

Vijver was helemaal beschermd tegen reigers, maar katten zagen nog steeds kans om de vijver leeg te vissen. Helaas met eigen ogen gezien. Vijver gaat nu dicht gegooid worden omdat wij het financieel niet op kunnen brengen om de vijver katproof te maken.

Anderen moeten hobby's opgeven omdat mensen het heel normaal vinden dat hun huisdier op andermans grond rondloopt en daar eigendommen vernietigd.
Hier in de buurt komt het vaker voor dat katten zomaar een huis binnenlopen in de zomer als de deur openstaat en daar in huis gaan plassen.
Dat moet allemaal maar kunnen blijkaar en als je daar wat van zegt zul je overal wel over klagen.

Geef mij dan maar schreeuwende kinderen, blaffende honden, stereo's voluit etc., daar zul je mij niet over horen klagen.

Thirty

Re: Katten met buren probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:28

Sommige mensen kan ik echt niet snappen.
Als jouw dier overlast veroorzaakt, dan moet jij daar voor opdraaien.

Want, als jij elke dag harde muziek wil draaien, ga je toch ook de buren niet zeggen dat ze maar extra moeten isoleren?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:28

Lyonesse schreef:
Deze discussie blijft maar komen he? :D
Ik heb nog nooit met mijn handen in de kattenstront zitten graven als ik aan het tuinieren was, mijn vlees wordt nooit van mijn aanrecht gejat, er lopen hier geen wildevreemde katten in en uit, laat staan dat de boel onder gezeken wordt. Nooit zie ik ergens een bult kattenstront liggen buiten. :n Maar dan stap ik weer eens uit de bus en lig bijna op mijn rug door de hondenstront. Stel je dan voor om de hond zijn behoefte achter het eigen huis te laten doen, wordt je aangekeken alsof je rijp bent voor opname :roll:

@ TS: Je idee om je kat een week binnen te houden en ondertussen de meneer op te zoeken om te kijken hoe het er nu voor staat vind ik een erg goede :j

helemaal mee eens! ;)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:30

Lia_ schreef:
Suuskipje, dat jij het niet serieus neemt wil nog niet zeggen dat het niet serieus is...

je hoeft niet gelijk zo defensief te reageren ;)
door die smiley die je erbij plaatste en hoe het geschreven werd leek het een geintje.

Beetje licht gepikeerd hier iedereen?

@ Sancha: als iemand last heeft van mijn kat neem ik de verantwoordelijkheden en help zo nodig hun tuin kattenwerend te maken.
Zoals ik al eerder vermeldde is mijn kat goed opgevoed en poept vrijwel alleen in onze tuin. Hij ligt wel vaak in andere tuinen te zonnen, maar meer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:31

Joozz, een kat richt vreselijk veel schade aan in het veld aan vogels en jong klein wild.
Het is niet voor niets dat er in de meeste provincies gewoon op (verwilderde) katten gejaagd mag worden in het buitengebied.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:31

ThePast03 schreef:
joozz schreef:
maar ja wat doet een kat nu verder voor kwaad??

Jonge cavia's werden verwondt doordat katten met hun poot door het gaas gingen en de cavia's honden gewend waren en dus stomweg bij het gaas kwamen kijken.

Vijver was helemaal beschermd tegen reigers, maar katten zagen nog steeds kans om de vijver leeg te vissen. Helaas met eigen ogen gezien. Vijver gaat nu dicht gegooid worden omdat wij het financieel niet op kunnen brengen om de vijver katproof te maken.

Anderen moeten hobby's opgeven omdat mensen het heel normaal vinden dat hun huisdier op andermans grond rondloopt en daar eigendommen vernietigd.
Hier in de buurt komt het vaker voor dat katten zomaar een huis binnenlopen in de zomer als de deur openstaat en daar in huis gaan plassen.
Dat moet allemaal maar kunnen blijkaar en als je daar wat van zegt zul je overal wel over klagen.

Geef mij dan maar schreeuwende kinderen, blaffende honden, stereo's voluit etc., daar zul je mij niet over horen klagen.

Beetje overdreven niet? Hoe simpel is het om een gaasje erover te spannen..
Heeft mijn opa ook gedaan en de katten kunnen er niet bij :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:33

Suuskipje schreef:
Sancha: als iemand last heeft van mijn kat neem ik de verantwoordelijkheden en help zo nodig hun tuin kattenwerend te maken. Zoals ik al eerder vermeldde is mijn kat goed opgevoed en poept vrijwel alleen in onze tuin. Hij ligt wel vaak in andere tuinen te zonnen, maar meer niet.

Dus het komt er weer op neer dat niet jij jou tuin kat werend maakt zodat ze er niet uit gaan. Nee iemand anders moet spullen om zijn tuin gaan zetten zodat jou kat er niet in kan?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:34

Mijn honden doen hun behoeftes echt oomk wel in mijn tuin, heb ik speciaal poepschepje voor en huppa zo de container in..
Ze begraven het niet tussen mijn planten en zodra het er ligt haal ik het ook weer weg...

Mijn honden, mijn tuin, mijn zorg...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:35

Wij hebben geen tuin die afgezet kan worden ;)
Zij echter wel dus als zij het hadden gewild dan hadden wij voor een stroomdraad betaald :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:35

Suuskipje schreef:

Kom jij dat voor ons betalen dan? Lekker makkelijk oordelen he, hoe een ander zijn eigen spullen maar moet beschermen voor andermans huisdieren?

Wij hebben hier een tuin waar reigers sowieso al moeilijk kunnen landen en een net over de vijver was voldoende om te vookomen dat die de vijver leeg konden vissen. Dan moeten we voor mensen zoals jij maar nog meer geld uit gaan geven om te zorgen dat hun huisdieren gewoon in mijn tuin kunnen blijven rondsjouwen?

Er zijn mensen die het eenvoudigweg niet kunnen betalen om ook nog eens gaas over de vijver heen te doen of je dat nu wilt geloven of niet. Wij kunnen ons dat niet verooloven dus de vijver gaat weg.

Suuskipje

Re: Katten met buren probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:36

Als het mijn kat was die uit jouw vijver zat te vissen had ik dat gaas met alle liefde voor je betaald ThePast03 :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:38

Suuskipje schreef:
Zij echter wel dus als zij het hadden gewild dan hadden wij voor een stroomdraad betaald :)

Jij kan ook een tuin maken die afgezet kan worden, maar het is natuurlijk een stuk makkelijker als een ander dat doet om jouw huisdieren uit hun tuin te houden.

Wij hebben ook een kat en die komt ook niet verder als onze tuin. Niemand anders dan wij heeft daar last van en wij hebben een achterlijk grote tuin.

Dat is het probleem Suuskipje, jouw kat loopt dan blijkbaar met zijn adresgegeven om? Wij hebben geen idee van wie die katten zijn en niemand uit de buurt heeft een idee van wie die katten zijn.
Maar jij zou hier in de buurt natuurlijk ook hordeuren voor iedereen kopen en horren voor de ramen zodat mensen hun ramen en deuren gewoon open kunnen zetten zonder dat die katten naar binnen lopen en de boel onder gaan pissen?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:39

Ach de hordeur klimmen ze gewoon in en als ze daar tegenaan pissen heb je het toch in huis

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:40

Suuskipje schreef:

Begrijp me niet verkeerd ik vind het heel netjes dat je dat zo zou oplossen het is in elk geval iets.
Maar toch zadel je dan de gene die er last van heeft er mee op. Ik moet er niet aan denken een mooie tuin te hebben en daar continu tegen aan te moeten kijken. kat eigenaar zoekt zelf dan maar een oplossing voor zijn probleem.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:40

Lia_ schreef:
Ja :j
Mijn honden zijn perfect afgericht op katten }:)
Zowel op het erf als in het vrije veld....

deed die van mij ook!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:41

Echwel schreef:
Ach de hordeur klimmen ze gewoon in en als ze daar tegenaan pissen heb je het toch in huis

Wat heb jij in huis dat die katten zo graag willen hebben zeg? :') Als ze zelfs al in je hordeur hangen :+
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 30-09-09 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:42

Haha het is een terugkerende discussie ja.
Een kat poept waar die poept je weet nooit wat ie wel en niet doet in andermans tuin!
Jij bent verantwoordelijk voor je kat en niemand anders.
En ik weet zeker dat geen kattenhouder ziet wat zijn allerliefste bij de buurman uitspookt.

Mijn katten komen alleen in de tuin. En jaaa katten zijn op te voeden. Mijn katten weten dondersgoed dat als ze ook maar naar de schutting kiijken ze de rest van de week binnen zitten.
De achterkant van onze tuin incl. de schuttingen zijn verboden gebied voor mijn twee monsters.
Met wat geduld en veel discipline kun je ze dit prima aanleren.

Katten zijn voor veel mensen gewoon makkelijk buiten te dumpen deur dicht en je ziet en weet niet wat ze bij een ander doen.

Ik moet je ook zeggen een kat in mijn tuin? Ik ga niet eens in overleg met de eigenaar die wordt hardhandig buiten gezet. Ook als ze op de auto liggen of een poging doen om naar binnen te wandelen. Ik zal ze zeker laten weten dat deze tuin verboden terrein is voor ze die is voor mijn monsters.

Dus ik vind het netjes van je buurman dat hij een briefschrijft en niet je katten hardhandig aanpakt.

En ik denk dat jij aan de slag moet wat te gaan doen met je katten.

Ik denk niet dat hier de vraag is hoe je om moet gaan met de manier waarop dit aan je wordt bericht. Ik denk dat jij om moet gaan met het feit dat iemand last heeft van jou katten. Ongeacht of er nog andere katten rondlopen. Jij wordt aangesproken. Met je vinger wijzen naar andere katten is heel erg simpel.

Ik vind het zelfs een beetje aso dat je je nog af moet vragen wat je hiermee moet doen. Aanpakken die hap. Jou dieren veroorzaken overlast jij gaat dit aanpakken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:43

Buurvrouw neemt graag halfverwilderde katten me naar huis....en werkt de hele dag, kattenluik altijd open..
Ik ben de enige die vaak de deur enz open heeft staan en via mijn tuin hebben ze toegang tot voliere buurman

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:45

wij hebben een erg klein achtertuintje.
Tijger is algemeen bekend in de buurt dat ie van ons is en zeker de laatste jaren blijft hij alleen in onze straat :)

Als ze zeggen dat het Tijger was dat betaal ik ja, maar ik weet dat tijger niet binnen plast ;) bovendien is hij gecastreerd en zijn enige territorium zijn bij ons de voor en achtertuin :)

@ Nathalie. wij hebben echt de mogelijkheid niet tot een afgezette tuin. Daarom zijn we ook om de tafel gaan zitten met die mensen toen om het op te lossen. Tijger is absoluut geen binnenkat en wordt stapelgek binnen (hij heeft ooit een akkefietje met een straatkat gehad en moest toen tijdelijk binnenblijven om zijn wonden een kans te geven te genezen, nou serieus daarna konden we een nieuw bankstel aanschaffen :+ ). Gelukkig bestaan er meedenkende mensen en zijn we samen tot ene oplossing gekomen.
Wij hebben een zeer vredelievende buurt met veel kattenliefhebbers en zodra er wat is kunnen ze aanklopen, van vrijwel alle katten weet ik ook de naam en wie de eigenaar is. Altijd handig mocht er wat zijn dan weten we naar wie we toe moeten (of het nou om overlast gaat of dat we zien dat er iets mis i met het beestje)

Verder ga ik me niet verdedigen hier. Gelukkig woon ik in een fijne buurt met veel meedenkende en tolerante mensen die zelf ook bijna allemaal katten hebben en waar we goede afspraken mee hebben ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:46

Echwel schreef:
Buurvrouw neemt graag halfverwilderde katten me naar huis....en werkt de hele dag, kattenluik altijd open..
Ik ben de enige die vaak de deur enz open heeft staan en via mijn tuin hebben ze toegang tot voliere buurman

Eigenlijk is het te triest voor woorden dat je jezelf hier moet verantwoorden op welke manier je last hebt van andermans huisdieren op je eigen terrein.
Andermans huisdieren horen niet in tuinen van anderen, verder zou de discussie niet eens hoeven gaan.

Wil je katten buiten laten lopen moet je niet in een woonwijk gaan wonen maar op het platteland.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:46

Suuskipje schreef:

kijk en nu spreek je jezelf dus enorm tegen...........
hoe simpel is het dan om een gaasje over je eigen tuin te spannen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:47

Heel eerlijk gezegd... Denk ik dat de titel van dit topic al genoeg zegt... Het is niet de kat de een probleem heeft met de buren, maar de buren hebben een probleem met de kat...
En dát vergeten veel mensen. Het gaat niet om de kat, het gaat om de buren.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:48

justdiesel schreef:
Suuskipje schreef:

kijk en nu spreek je jezelf dus enorm tegen...........
hoe simpel is het dan om een gaasje over je eigen tuin te spannen

als je al mijn posts gelezen had, dan had je gelezen dat het niet mogelijk is met mijn tuin ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:48

Suuskipje schreef:
@ Nathalie. wij hebben echt de mogelijkheid niet tot een afgezette tuin.

Wat voor een bijzondere tuin heb jij dat die niet is af te zetten? Zeker als het een kleine tuin is?
Je hebt tegenwoordig hele mooie systemen met netten waardoor een kat gewoon in de tuin gehouden wordt en die zijn zeker voor kleinere tuinen ideaal.

Waarom vind je dat een ander zijn omheining wel moet aanpassen?