Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikki__ schreef:Onze honden komen uit een situatie waarbij ze stuk voor stuk niet fijn behandeld werden.
Hond 1; mocht nooit binnen komen, werd 4 keer per dag 10 minuten uit gelaten, was zo onzeker dat ze alles onderplaste.
Hond 2: Komt uit Griekenland, heeft daar meerdere pups gehad, op straat gezworven en daarna in een te drukke opvang gekomen
Hond 3: Moest altijd in de schuur, jankte alles bij elkaar, werd 2x per dag 10 minutn uit gelaten.
Hond 1 en Hond 3 waren dus 24/7 álleen. Hond 2 weten we het niet van, maar sowieso de tijd dat ze op straat geleefd heeft.
Situatie nu:
Tussen de 6 en 8 uur alleen, aantal keer per week.
Wandellen dagelijks zo'n 2.5 uur.
Gaan gergeld mee naar het bos/strand enz
Wonen binnen
Janken niet meer
Gaan mee op vakantie
Word mee gewerkt
Maar ach, ze zijn zo zielig dat ze alleen thuis zitten....
Als ik met ze ga wandellen, als ze 8 uur alleen hebben gezeten, denk maar niet dat ze gelijk zullen plassen hoor. Nee, eerst even met de baas spelen, rollen, snuffelen en dán wagen ze er eens een plasje op.
Mensen met honden vergelijken is appels met peren vergelijken.
Medea schreef:Nikki__ schreef:Onze honden komen uit een situatie waarbij ze stuk voor stuk niet fijn behandeld werden.
Hond 1; mocht nooit binnen komen, werd 4 keer per dag 10 minuten uit gelaten, was zo onzeker dat ze alles onderplaste.
Hond 2: Komt uit Griekenland, heeft daar meerdere pups gehad, op straat gezworven en daarna in een te drukke opvang gekomen
Hond 3: Moest altijd in de schuur, jankte alles bij elkaar, werd 2x per dag 10 minutn uit gelaten.
Hond 1 en Hond 3 waren dus 24/7 álleen. Hond 2 weten we het niet van, maar sowieso de tijd dat ze op straat geleefd heeft.
Situatie nu:
Tussen de 6 en 8 uur alleen, aantal keer per week.
Wandellen dagelijks zo'n 2.5 uur.
Gaan gergeld mee naar het bos/strand enz
Wonen binnen
Janken niet meer
Gaan mee op vakantie
Word mee gewerkt
Maar ach, ze zijn zo zielig dat ze alleen thuis zitten....
Als ik met ze ga wandellen, als ze 8 uur alleen hebben gezeten, denk maar niet dat ze gelijk zullen plassen hoor. Nee, eerst even met de baas spelen, rollen, snuffelen en dán wagen ze er eens een plasje op.
Mensen met honden vergelijken is appels met peren vergelijken.
Ik denk dat wij een beetje dezelfde gedachtegang hebben. Honden kunnen prima alleen thuis blijven, natuurlijk kun je een pup niet direct 8 uur alleen thuis laten, maar met een goede opvoeding kom je een heel eind. Uit mijn omgeving zijn de mensen die de meeste heisa maken over het alleen thuis blijven de eigenaren van honden die compleet geen geestelijke uitdaging krijgen, dat is zielig!
In mijn ogen zijn de honden die nooit alleen zitten en iedere dag 3x hetzelfde rondje van 10 minuten maken een stuk zieliger dan honden die veel alleen moeten zijn en waar mee getraind, flink gewandeld en 'gewerkt' wordt.
tamaartjeee schreef:is er ook geen buurmeisje/nichtje of iemand die hem dan in ruil van een aantal keer uitlaten wat geld kan verdienen ofzo? er zijn zat meisjes die dat graag doen
Mechelfan schreef:Ik kan het er volledig mee eens zijn dat iemand liever zijn hond uitlaat en aandacht geeft na een dag alleen zijn dan gaat eten met collega's. Ik zou hetzelfde gedaan hebben.
Een heel enkel keertje kan een hond echt wel wat langer alleen, maar daar moet dan wel een heel goede reden voor zijn.
Op het moment dat je een hond neemt, moet je er rekening mee houden dat je regelmatig een feestje o.i.d. meot missen.
LADPR schreef:En toch kan je lang niet je hond overal mee naar toe nemen.
Horeca gelegeheden is het verboden. Stomme uitbater die je wel binnenlaat want daar kan hij flinke problemen mee krijgen.
Dierentuinen is het tegenwoordig ook vaak verboden.
Verder ga ik mijn hond echt niet mee nemen naar feestjes. Hooguit mee naar mn moeders huis maar verder niet. Ik stel het ook niet op prijs als mensen hier op bezoek komen en hun hond mee nemen.
LADPR schreef:Ja dat snap ik, was er ff vanuit gegaan dat je iets als restaurentje bedoelde.
Heb hier een paar keer mensen op bezoek gehad met kleine hondjes, nou die komen er juist helemaal niet meer in, haha.
Kon elke keer ongelukjes staan opruimen van ander mans honden.