Ik kies voor mijn hond, maar mensen snappen het niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

Re: Ik kies voor mijn hond, maar mensen snappen het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:28

zou het ook schandlig vinden als zelfs de honden voor een begrafenis ofzo niet alleen kunnen blijven,,

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:20

Nikki__ schreef:
Onze honden komen uit een situatie waarbij ze stuk voor stuk niet fijn behandeld werden.

Hond 1; mocht nooit binnen komen, werd 4 keer per dag 10 minuten uit gelaten, was zo onzeker dat ze alles onderplaste.
Hond 2: Komt uit Griekenland, heeft daar meerdere pups gehad, op straat gezworven en daarna in een te drukke opvang gekomen
Hond 3: Moest altijd in de schuur, jankte alles bij elkaar, werd 2x per dag 10 minutn uit gelaten.

Hond 1 en Hond 3 waren dus 24/7 álleen. Hond 2 weten we het niet van, maar sowieso de tijd dat ze op straat geleefd heeft.

Situatie nu:
Tussen de 6 en 8 uur alleen, aantal keer per week.
Wandellen dagelijks zo'n 2.5 uur.
Gaan gergeld mee naar het bos/strand enz
Wonen binnen
Janken niet meer
Gaan mee op vakantie
Word mee gewerkt

Maar ach, ze zijn zo zielig dat ze alleen thuis zitten....

Als ik met ze ga wandellen, als ze 8 uur alleen hebben gezeten, denk maar niet dat ze gelijk zullen plassen hoor. Nee, eerst even met de baas spelen, rollen, snuffelen en dán wagen ze er eens een plasje op.

Mensen met honden vergelijken is appels met peren vergelijken.

Ik denk dat wij een beetje dezelfde gedachtegang hebben. Honden kunnen prima alleen thuis blijven, natuurlijk kun je een pup niet direct 8 uur alleen thuis laten, maar met een goede opvoeding kom je een heel eind. Uit mijn omgeving zijn de mensen die de meeste heisa maken over het alleen thuis blijven de eigenaren van honden die compleet geen geestelijke uitdaging krijgen, dat is zielig!
In mijn ogen zijn de honden die nooit alleen zitten en iedere dag 3x hetzelfde rondje van 10 minuten maken een stuk zieliger dan honden die veel alleen moeten zijn en waar mee getraind, flink gewandeld en 'gewerkt' wordt.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:44

daar ben ik het ook mee eens!! maar mensen die beide 40 uur werken en in het weekend ook vaak weg willen kunnen toch echt beter een kat nemen denk ik...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:25

Nou ook niet hoor, een kat heeft zeker ook aandacht nodig! Neem dan gewoon geen dieren!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:28

En de mensen die tóch een hond en/of kat willen moeten gewoon stoppen met werken :j Je kiest voor een dier, dus daar moet je dan ook voor gaan :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:57

hahaha quellian :') dat plaatje :')

Velen zullen idd vinden dat we dan maar moeten stoppen met werken/school etc.
Maar aan de andere kant... Ik heb nu 9 weken vakantie gehad. En wat me nou opgevallen is.. is dat ze als ik thuis ben echt niks anders doen dan slapen :+
Snurken waar je u tegen zegt. En denk ik, ga even om n uur of 1 lekker met ze wandellen, nou écht niet dat ze mee willen :+
Nee hoor, ze vinden het ritme prima!

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:01

is er ook geen buurmeisje/nichtje of iemand die hem dan in ruil van een aantal keer uitlaten wat geld kan verdienen ofzo? er zijn zat meisjes die dat graag doen ;)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:08

Medea schreef:
Nikki__ schreef:
Onze honden komen uit een situatie waarbij ze stuk voor stuk niet fijn behandeld werden.

Hond 1; mocht nooit binnen komen, werd 4 keer per dag 10 minuten uit gelaten, was zo onzeker dat ze alles onderplaste.
Hond 2: Komt uit Griekenland, heeft daar meerdere pups gehad, op straat gezworven en daarna in een te drukke opvang gekomen
Hond 3: Moest altijd in de schuur, jankte alles bij elkaar, werd 2x per dag 10 minutn uit gelaten.

Hond 1 en Hond 3 waren dus 24/7 álleen. Hond 2 weten we het niet van, maar sowieso de tijd dat ze op straat geleefd heeft.

Situatie nu:
Tussen de 6 en 8 uur alleen, aantal keer per week.
Wandellen dagelijks zo'n 2.5 uur.
Gaan gergeld mee naar het bos/strand enz
Wonen binnen
Janken niet meer
Gaan mee op vakantie
Word mee gewerkt

Maar ach, ze zijn zo zielig dat ze alleen thuis zitten....

Als ik met ze ga wandellen, als ze 8 uur alleen hebben gezeten, denk maar niet dat ze gelijk zullen plassen hoor. Nee, eerst even met de baas spelen, rollen, snuffelen en dán wagen ze er eens een plasje op.

Mensen met honden vergelijken is appels met peren vergelijken.

Ik denk dat wij een beetje dezelfde gedachtegang hebben. Honden kunnen prima alleen thuis blijven, natuurlijk kun je een pup niet direct 8 uur alleen thuis laten, maar met een goede opvoeding kom je een heel eind. Uit mijn omgeving zijn de mensen die de meeste heisa maken over het alleen thuis blijven de eigenaren van honden die compleet geen geestelijke uitdaging krijgen, dat is zielig!
In mijn ogen zijn de honden die nooit alleen zitten en iedere dag 3x hetzelfde rondje van 10 minuten maken een stuk zieliger dan honden die veel alleen moeten zijn en waar mee getraind, flink gewandeld en 'gewerkt' wordt.

Nou inderdaad :j

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:18

Ik kan het er volledig mee eens zijn dat iemand liever zijn hond uitlaat en aandacht geeft na een dag alleen zijn dan gaat eten met collega's. Ik zou hetzelfde gedaan hebben.
Een heel enkel keertje kan een hond echt wel wat langer alleen, maar daar moet dan wel een heel goede reden voor zijn.
Op het moment dat je een hond neemt, moet je er rekening mee houden dat je regelmatig een feestje o.i.d. meot missen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:56

tamaartjeee schreef:
is er ook geen buurmeisje/nichtje of iemand die hem dan in ruil van een aantal keer uitlaten wat geld kan verdienen ofzo? er zijn zat meisjes die dat graag doen ;)

Er is maar een klein groepje die ik mijn honden toe vertrouw... en dit zijn echt geen buurmeisjes, kinderen enz. Geen haar op m'm hoofd die daar aan zal denken.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:58

Tsja vind het helemaal niet zo raar van je hoor.

Wij blijven ook geen hele avond op een verjaardag. Als we zelf in de ochtend al een tijd weg geweest zijn naar stal bijvoorbeeld dan gaan we ook niet s'avonds nog uit eten als iemand dat vraagt.

Hebben we een aantal dagen dat we veel van huis zijn dan gaat de hond logeren.

Moeten we een dag lang weg bijvoorbeeld naar ene keuring of iets dergelijks dan komt iemand de hond uitlaten.

Ik vind het juist vreemd als mensne hun hond zomaar thuis laten als ze een hele dag weg gaan of moeten werken.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:01

Mechelfan schreef:
Ik kan het er volledig mee eens zijn dat iemand liever zijn hond uitlaat en aandacht geeft na een dag alleen zijn dan gaat eten met collega's. Ik zou hetzelfde gedaan hebben.
Een heel enkel keertje kan een hond echt wel wat langer alleen, maar daar moet dan wel een heel goede reden voor zijn.
Op het moment dat je een hond neemt, moet je er rekening mee houden dat je regelmatig een feestje o.i.d. meot missen.

Dat hoeft niet hoor... :n :)

Als ik niet werk neem ik onze hond overal mee naar toe! van kleins af aan al gedaan, dus ze is heerlijk rustig in vreemde omgevingen :j Verjaardagen, boodschappen doen, naar de stamkroeg en dan zitten we gewoon op het terras en zij ligt dan op een stoel naast ons en met bv. slecht weer mag ook onze hond gewoon mee naar binnen :j en voorheen nam ik haar ook mee naar mijn (vorige) werk :j Ze gaat ook mee met bv. dagjes dierentuin pakken en elk weekend hebben wij lekkere wandelingen door het bos. Oftewel, ik neem haar in onze vrije tijd overal mee naartoe, het enige wat mij tegenhoud om de hond niet mee te nemen, is als we ergens heen gaan (bv. verjaardag) en ik weet dat er mensen een allergie hebben voor honden.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:04

En toch kan je lang niet je hond overal mee naar toe nemen.

Horeca gelegeheden is het verboden. Stomme uitbater die je wel binnenlaat want daar kan hij flinke problemen mee krijgen.

Dierentuinen is het tegenwoordig ook vaak verboden.

Verder ga ik mijn hond echt niet mee nemen naar feestjes. Hooguit mee naar mn moeders huis maar verder niet. Ik stel het ook niet op prijs als mensen hier op bezoek komen en hun hond mee nemen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:24

LADPR schreef:
En toch kan je lang niet je hond overal mee naar toe nemen.

Horeca gelegeheden is het verboden. Stomme uitbater die je wel binnenlaat want daar kan hij flinke problemen mee krijgen.

Dierentuinen is het tegenwoordig ook vaak verboden.

Verder ga ik mijn hond echt niet mee nemen naar feestjes. Hooguit mee naar mn moeders huis maar verder niet. Ik stel het ook niet op prijs als mensen hier op bezoek komen en hun hond mee nemen.

Maar dat is eigen keus :j
Mensen die mij kennen, kennnen mij niet anders als dat ik de hond mee neem, eigenlijk iedereen is gek op haar, en daarbij, ik heb een klein hondje, dus lekker makkelijk mee te nemen het is niet zo dat ik een deense dog mee zeul ;)

Bij Dierentuin Amersfoort is het gelukkig niet verboden, zodra dat erin komt, kom ik ook niet meer _O-

Horeca is het niet per definitie verboden, enkel als er ook eten te krijgen is, en daarbuiten is het vrije keus voor de eigenaar van de kroeg :j Zal even een ondersteuning zoeken voor mijn argument :+

Het staat een restauranthouder vrij om het dier van een klant wel of niet in zijn zaak toe te laten. Hetzelfde geldt voor hotels en winkels. Los daarvan mag uw hond of poes om hygiënische redenen niet binnen in voedingszaken (slagerij, bakkerij...), behalve als er een verbruikszaal is (tearoom, restaurant, frituur...). Dit verbod geldt niet voor de begeleidingshond van mensen met een visuele of motorische handicap.

Bron: Link

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:28

Ja dat snap ik, was er ff vanuit gegaan dat je iets als restaurentje bedoelde.

Heb hier een paar keer mensen op bezoek gehad met kleine hondjes, nou die komen er juist helemaal niet meer in, haha.

Kon elke keer ongelukjes staan opruimen van ander mans honden.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:49

LADPR schreef:
Ja dat snap ik, was er ff vanuit gegaan dat je iets als restaurentje bedoelde.

Heb hier een paar keer mensen op bezoek gehad met kleine hondjes, nou die komen er juist helemaal niet meer in, haha.

Kon elke keer ongelukjes staan opruimen van ander mans honden.

Dat is ook niet netjes... :=
Als er iets zal gebeuren waardoor mijn hondje schade maakt zorg ik altijd dat het weg/schoon is voordat ik weg ga :j
Al moet ik er wel bij zeggen dat er eigenlijk nog nooit iets geks gebeurd is als ze mee was :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:52

Haha mensen zien me aan komen als ik met 3 honden op visite ga! Tuig blijft gewoon lekker thuis, geen stress van een hoop herrie, vreemd omgeving ed. Gewoon lekker op de bank.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:04

Ja dat was echt zwaar aso, bleven zelf rustig zitten.

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:17

Tuurlijk kan 'ie meestal mee, maar kinderfeestjes en zo vind ik niet geschikt voor de hond. Doe je de hond niet echt een plezier mee.
en op een drukke markt of zo gaan rondlopen of in een winkelcentrum lijkt me ook niks.
Af en toe moet een hond toch echt thuisblijven lijkt me.