Het is weer grote-spinnentijd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lady1969

Re: Het is weer grote-spinnentijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:26

Die leukerds lopen hier ook wel door de kamer, dit jaar 'al' 3.

Die krijgen een vliegenmepper op hun kop of iets anders wat ik in de buurt heb liggen

Ik vind ze echt afschuwelijk.

Kan ik wel mamma zijn maar als de kids mij roepen voor zo'n engert haal ik mooi mijn man uit bed!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:56

@darwin: Top joh! +:)+ Als je van zover komt en dan nu in staat bent om ze te vangen én er een foto van te maken...petje af hoor, écht. Maar wie weet...ik was vroeger toch echt wel behoorlijk panisch voor alles wat meer dan 4 poten had (weliswaar nog niet zo erg dat ik er hulp bij nodig had, maar 't scheelde niet veel) en dat is toch wel aardig omgeslagen. Heb evengoed diep respect voor mensen die zo'n end van hun angst af durven te komen...

Ik was bij mijn moeder op visite, verteld ze dat ze al de hele dag een spin in de gaten aan het houden is. Ze had nog niet het lef om 'm op te pakken en buiten te zetten. Hij was een beetje groot en zij niet zo'n spinnenfanaat, zeg maar ;) . Dus ik kijken, en ja hoor, hij was idd behoorlijk aan de maat. Meet (pas op, deze foto kan als schokkend ervaren worden) Godzilla... :=
Het glas waar spin in zit is geen borrelglaasje maar een drinkglas waar 0,3 liter in past, effe voor de duidelijkheid. Vind ik kicken tegenwoordig, die joekels. En volgens mijn moeder ben ik nu dus écht gek geworden. Die stond al te griezelen toen ik aan het end van de tuin het papier van het glas haalde en nog rustig foto's ging maken... :D

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:59

Getverdemme, ik had gisteravond ook zo'n dikke vieze zwarte viezerd in huis. Wilde het lampje uitmaken en schrok zo erg dat mijn vriend zelfs van de bank opbotte :') Maar het ergste is, ze zeggen dat zulke dikke vieze spinnen nooit alleen komen :7

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:59

_O- die foto!

ik ben ook echt als de dood voor die enge beesten, ik stof iedere week heel m'n kamer om te zorgen dat ze zich hier niet thuis gaan voelen maar t helpt niks :') laatst zat d'r een heel spinnenest vlak bij m'n bed getverrrrrr

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:02

Pluizebolpum schreef:
@darwin: Top joh! +:)+ Als je van zover komt en dan nu in staat bent om ze te vangen én er een foto van te maken...petje af hoor, écht. Maar wie weet...ik was vroeger toch echt wel behoorlijk panisch voor alles wat meer dan 4 poten had (weliswaar nog niet zo erg dat ik er hulp bij nodig had, maar 't scheelde niet veel) en dat is toch wel aardig omgeslagen. Heb evengoed diep respect voor mensen die zo'n end van hun angst af durven te komen...

Ik was bij mijn moeder op visite, verteld ze dat ze al de hele dag een spin in de gaten aan het houden is. Ze had nog niet het lef om 'm op te pakken en buiten te zetten. Hij was een beetje groot en zij niet zo'n spinnenfanaat, zeg maar ;) . Dus ik kijken, en ja hoor, hij was idd behoorlijk aan de maat. Meet (pas op, deze foto kan als schokkend ervaren worden) Godzilla... :=
Het glas waar spin in zit is geen borrelglaasje maar een drinkglas waar 0,3 liter in past, effe voor de duidelijkheid. Vind ik kicken tegenwoordig, die joekels. En volgens mijn moeder ben ik nu dus écht gek geworden. Die stond al te griezelen toen ik aan het end van de tuin het papier van het glas haalde en nog rustig foto's ging maken... :D

aah die spin! wat een dikke griezel. als die op me kamer komt kom ik daar nooit meer binnen :') . dacht dat zulke grote niet in NL voorkwamen :+

(die spin mag ook hoognodig z'n benen scheren zeg >;) )
Laatst bijgewerkt door spitenmazz op 02-09-09 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:02

Nou, idd, ze schijnen altijd met z'n 2en te zijn he... Ik word wel steeds dapperder, ik durf ze nu al in een bekertje te doen, kartonnetje erop en de hele bende uit het raam te gooien. Hier in huis hebben we er ook veel, ze zeggen dat je dan een gezond huis hebt, ik hoop het maar!?!

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:04

gezond huis :') hier heeft mijn vriend hem weg moeten halen, wat heet plat geslagen met de veronica gids :o

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:15

spitenmazz schreef:
(die spin mag ook hoognodig z'n benen scheren zeg >;) )

_O- Wilde het er net niet bijzetten, maar schoot ook bij mij door mijn hoofd...Als ie weer komt krijgt ie een epilady mee. :P

Maar volgens mij is het juist niet goed om veel schoon te maken, daar gaan ze juist van lopen. UberGodzillaSpin is tevoorschijn gekomen nadat mams de boekenkast had schoongesopt...
In die zin klopt het wel van een gezond (of liever gezegd een schoongesopt) huis heeft veel spinnen...

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:22

Blergh! spinnen, ik heb echt een fobie sinds ik klein was.
wou in de douche stappen sta ik onder de douche zit er een mega grote harige spin naast mijn voet! sindsdien kijk ik altijd voordat ik ga douchen.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:28

Getver, dit topic is echt niet goed voor het slapen gaan, nu voel ik ze overal kriebelen _O-

Priscilllla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:38

Vorige week zat er 1 grote spin bij de voordeur, ik zei al tegen mijn vriend ze zeggen dat ze altijd met zijn tweeen zijn.... spin 1 door het toilet gespoeld. Vijf minuten later zie ik onze kat nogal raar kijken naar een paar schoenen die in de kamer stonden, ja hoor daar zat spin 2 _O- die heeft de kat opgepeuzeld :9 }:)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:31

dit toppic is zo slecht voor mij. zit hier alleen achter de computer en kontstand om heen te kijken. echt om paranoide van te worden :(

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:34

*zit met opgetrokken benen panisch om zich heen te loeren*
Pluizebolplum, wat een MONSTER. Als er zoiets in mijn huis is, sta ik buiten, echt waar. En ik ga ook NIET naar binnen voor dat mónster naar buiten is gebracht. Dan slaap ik wel ergens anders, mooi niet dat ik in hetzelfde huis als zo'n engerd ben.
Echt, de rillingen lopen over m'n hele lichaam %)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:38

mijn ouders zijn hier. mn moeder zah wat lopen en onder een kratje kruipen, ze dacht dat het een muis was (maar ik wist genoeg....) vriendlief heeft m doodgemaakt en op aandringen weggehaald. bah bah bah een hele vieze dikkerd!!

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:39

der is er net weer 1tje naar de spinnen hemel gegaan.... heb nog sorry tegen hem gezegt...

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:41

aaah ik lag laatst op men bed achter de laptop kon niet slapen...
hangt er ineens een spin voor men beeldscherm vloooog men bed uit :+ lamp aan en dat beest maar ff na de hemel geholpen :o sorry maar ik vind ze doooooood eng

dit is niet echt een goed topic voor het slapen gaan ;)

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:31

nee zeker niet, niet dat ik nu naar bed ga hoor.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:17

G*dver pluizebol, ik heb nog net geen hartaanval van die foto.

Ik was me eigenlijk gelukkig aan het prijzen dat er bij ons thuis niet zo'n monsers rondlopen maar alleen lieve kruisspinnetjes. Tot op een avond ik rustig tv zat te kijken en er vanonder de zetel zo'n monster vlak naast m'n voeten recht naar de tv-kast racete. Sindsdien is mijn record hoogspringen gevestigd op 3 meter ofzo :+ .

Daarnet was wel grappig. Ik zie iemand voor de voordeur staan en z'n hand gaat richting bel (glazen voordeur). Er wordt echter niet gebeld en persoon blijft er een beetje staan dralen. Ik ga open doen en wat blijkt, er had een kruisspin een prachtig web over de bel gewoven en zat er uiteraard parmantig middenin, persoon vroeg zich af hoe hij nu moest bellen :P .

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:49

eergister....: moest ik brandhout opstapelen....kwam ik niet een gigantische spin tegen !!!!!! whaaahhhhhhh wat heb ik gegild...pik zwart , hij had voelsprieten ( zooo raar :O ) en was zó groot als mijn hand....!!!

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:57

Jaa echt ze zijn er weer!!bahbahbahbahbah!!
we varen ook veel en als je de grachten onderdoor moet gaan hangen ze daar aan hele grote webben!!bahbah!het zijn er zo veel!vooral bij het water!!
Zwart en groot zijn ze!!
Vind het heel knap dat mensen daar niet bang voor zijn!erg veel bewondering voor haha

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:16

Ben helemaal op m'n bureaustoel gekropen haha! Ik ben als de dood voor die beesten. Maar ik heb van ons pap een mooie spinnenvanger gekregen, nu kan ik ze mooi in dat bakje doen en wachten tot er iemand is die hem ergens anders vrij laat.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:42

Christi schreef:
dit toppic is zo slecht voor mij. zit hier alleen achter de computer en kontstand om heen te kijken. echt om paranoide van te worden :(

Kont-stand? _O-
Wat moet ik me daarbij voorstellen :')

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:46

_O-

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:49

:D

Hier ook een lief medebewonertje (met pen om de grootte in te kunnen schatten). :')

Afbeelding

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:53

Jakkie bah, issie nu dood, of vind je spinnen leuk? :P