Het is officeel katten zijn kl*te

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:32

MamboBeach schreef:
xNursiex, eigenlijk heb je gelijk, vorig jaar liep hier het konijn van de buren te hupsen voor de zoveelste keer en heb ik doodgeschoten, was er zo klaar mee! :j

Erg grappig.
Heb je ergens gelezen dat ik een kat heb dood geschoten? :z

Ik zeg dat ik iets richting de kat gooi. Genoeg om hem weg te jagen. Als dat een keer per ongeluk doel treft voel ik me niet schuldig.

Ik heb mijn konijn ook al twee keer trillend uit de tuin mogen vissen terwijl er een kat achteraan hengelde.
Kat volgt zijn instinct, prima. Het is dan aan de eigenaren om hem bij te houden.

Tinuss

Morrie05 schreef:
Ja en ik had het over een lijstje met maken van regels gewoon als geintje want katten kunnen toch niet lezen.

Niet????

Morrie05

Vind het ook heel erg voor je hoor van die konijn snap dat het echt niet tof is maar je hoeft niet meteen die katten de schuld te geven, dat is gewoon hun instinct.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:33

Ja en ik had het over een lijstje met maken van regels gewoon als geintje want katten kunnen toch niet lezen.
[/quote]
Niet????[/quote]
:+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:34

Konijn dood schieten snap ik wel :j Of in elk geval iets naar z'n harses smijten :j Zoals MamboBeach al zegt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:34

Een kat die konijnen opvreet, ja, dat gaat zeker te ver. Daar zou ik over de z..k van gaan, reken maar van yes.

Ik heb overigens konijnen en katten. Een kat van ons is altijd binnen (een kat met twee hartafwijkingen) en een kat is een echte buitenkat ('s nachts is ze wel binnen, dan slaapt ze op de bank :D ). Mijn konijnen lopen dagelijks rond in de tuin samen met onze buitenkat (ik heb zo'n buitenkat, die voornamelijk in en om de tuin blijft, ze gaat nooit ver en loopt de hele dag achter ons aan). Gaat prima, geen enkel probleem. De konijnen jagen rustig zelf de kat op, als ze gek willen doen. :D
En de katten uit de buurt doen echt niets met onze konijnen. Nooit ergens last van gehad, ze kijken er alleen naar vanaf de schutting of de schuur ofzo. Onze Tijgertje heeft wel wat fysiek contact met ze, maar er gebeurt echt niets, hoor. Ik laat ze rustig met z'n 3tjes alleen in de tuin.

Ondanks dat hier meer katten buiten lopen, heb ik ze dus eigenlijk vrij weinig in de tuin. Mijn konijnen zitten zonder toezicht in een groot, goed afgesloten hok. Kan niets zomaar bij komen in elk geval.

Wij hebben in deze buurt meer overlast van honden. Ons parkje achter het huis heeft inmiddels verbodsborden voor honden en TOCH laten mensen hun hond er nog uit, zodat onze kinderen weer in de hondenpoep spelen. Ik erger me daar ROT aan. Het zijn ook altijd dezelfde mensen die gewoon net doen alsof ze achterlijk zijn (zijn ze blijkbaar ook), aanspreken heeft ook geen zin, ze blijven gewoon dat asociale gedrag vertonen door alsnog gewoon hun hond uit te laten daar. Een van mijn buren heeft wel eens behoorlijk mok staan maken hierover met zo'n hondeneigenaar.

Iedereen hoort ervoor te zorgen dat hun dieren geen overlast bezorgen bij andere mensen. Doet mijn kat wat, hoor ik het ook graag van mijn buren. Er valt overal over te praten en ik zou het heel vervelend vinden, als iemand overlast heeft van mijn huisdieren.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:35

Tinuss schreef:
MamboBeach schreef:
xNursiex, eigenlijk heb je gelijk, vorig jaar liep hier het konijn van de buren te hupsen voor de zoveelste keer en heb ik doodgeschoten, was er zo klaar mee! :j

Was rond de kerst of niet??

En dat beest was me lekker! :9

vencedor

Re: Het is officeel katten zijn kl*te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 14:37

ik moet toch aan deze campagne denken bij dit topic

Onbewust erg asociaal..Think about that :) laatste wat ik toe te voegen heb.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:37

Quellian schreef:
sabje1985 schreef:
He meid als je alles zo goed weet waarom vraag je nog joh.Nee ik weet van wie die kat was en ben er vaak zat langs geweest om te zeggen dat die k*t kat weer in mijn tuin de boel onder zit te schijten,nou als hun er niks aan doen jammer dan.Heb geen hekel aan poesen maar het is wel een keer klaar

Lezen MEID, dan wordt alles ineens veel duidelijker. Probeer maar eens :)

Maar goed... jij straft dus een dier omdat zijn baas het niet doet? Mag een vreemde jouw paard op z'n flikker meppen omdat diegene vindt dat jij dat had moeten doen?

In wat voor wereld leven we in vredesnaam? :D

Ja maar dat is het verschil ik heb een hond die heel erg goed afgericht is en mijn paard ja wat kan die verkeert doen,staat in een goed omheinde wei en die valt niemand lastig dus,ik verlang dat iedereen zijn dieren onder controle kunnen houden.Dit is mijn terrein en de kat heeft geluk gehad dat mijn hond niet in de tuin was,dus ben nog erg lief geweest.Maar merk wel dat je een echte kattenfanaat bent en dat is erg mooi maar waarom zou ik in godsnaam alleen maar moeten denken aan jullie lieve baasjes,denken jullie ook wel eens aan de mensen die last hebben van jullie katten,vast niet of wel

Tallie1979

Ben ik even blij dat mijn poezels binnen zitten, al die kattenhaters hier :P

Mijn katten pakken mijn konijn ( die ook binnen zit ) overigens niet die is te groot :+ Dus het zal wel een lerp van een kat geweest zijn dan :P

sabje1985

Quellian schreef:
Konijn dood schieten snap ik wel :j Of in elk geval iets naar z'n harses smijten :j Zoals MamboBeach al zegt.

Hahahha hoe erg ben je

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:38

MamboBeach schreef:

Was rond de kerst of niet??En dat beest was me lekker! :9

Het was 1ste kerstdag 1961 ik weet het nog zo goed :)ddd

xNursiex

MamboBeach schreef:
Tinuss schreef:

Was rond de kerst of niet??

En dat beest was me lekker! :9

Tis jammer dat kattenvlees zo taai is.
Ik geef ze altijd maar een zwemles. Heb je der ook geen last meer van :j

Jolandaa_

hmm, hebben wij geen last van. ondanks dat we 'zelf' katten hebben. naja aankomen lopen. het zijn geen binnenkatten.

Wij hebben regelmatig kleine kuikens. maar een kraai die te dicht in de buurt komt word neergeschoten met de bugs. de kat net zo goed. voor de kat der ogen hebben we een kraai neer geschoten. beest is er nooit meer in de buurt geweest. waar ie verder op jaagt mag joost weten. meestal komen ze thuis met muizen, ratten baby konijntjes. onze katten jagen niet op privé dieren zegmaar. geen tam konijn of kip hebben ze ooit gepakt.

ik werk in een tuincentra en daar verkopen we kattenkruid. dat vinden katten stinken (ik overigs ook) bij de vijver van mijn broertje die heel goed beveiligd is komen ze niet meer in de buurt.

050206051012

sabje1985 schreef:
Maar merk wel dat je een echte kattenfanaat bent en dat is erg mooi maar waarom zou ik in godsnaam alleen maar moeten denken aan jullie lieve baasjes,denken jullie ook wel eens aan de mensen die last hebben van jullie katten,vast niet of wel

Neuh, zou niet weten wie er last heeft van mijn binnen katten :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:39

sabje1985 schreef:
Quellian schreef:

Hahahha hoe erg ben je

Weet je wat nou zo grappig is? Dat jij het bij een kat gedaan hebt en ik het alleen roep om te jennen.

Erg ben jij he! :))

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:40

Tallie_Ho schreef:
Mijn katten pakken mijn konijn ( die ook binnen zit ) overigens niet die is te groot :+ Dus het zal wel een lerp van een kat geweest zijn dan :P

Moet een flinke kat geweest zijn ja! Bijzonder dat hij dan nog zo snel en lenig over de schutting kon klauteren met een nijn in z'n waffeltje :j

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:40

Hahhah echt erg

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:41

Wij hadden het beste 'wapen' tegen katten ooit; een krielkipje. _O-

Beest joeg zo al die rotkatten de tuin uit, ze komen tegenwoordig nooit meer terug ook al is 't kipje al minstens 2 jaar dood... jarenlang kreeg elke kat die in de tuin kwam flink op zijn flikker van madam de kip. ~~}>

Tinuss

"Ik heb het."

Je moet de kattenvoer fabriekanten de schuld geven. Weet je hoevaak er konijn in die zakjes en blikken vermalen zit.

Twiggy2008

terorita schreef:
een kat dan wel???
'k heb nijnen en poesenbeesten, en dat gaat prima samen...
een kat die met een nijn in z'n bek d'r vandoor gaat, sorry ik zie het niet voor me.
zoals hier al meerder keren word aangehaald, vossen, roofvogel ect.
en die zie ik hier zat vliegen/lopen
daarom zit ons konijnen hok ook goed afgesloten, niet omdat ik bang ben dat poesenbeesten nijnen opeten, maar omdat vossen
of nertsen of ander spul ook met nijnen d'r vandoor gaan

Wij hebben regelmatig roofvogels in de bomen achter ons huis zitten ;) . Mijn konijnen lopen zonder toezicht echt niet rond in de tuin (nou ja, soms loop ik even naar binnen om wat te pakken, dat wel ;) ). En vossen zitten hier ook. Het hok is goed afgesloten inderdaad, als ik niet in de tuin ben. Daarbij kan ik konijn zich vaak ook uitgraven en wat doe je dan?

Maar ik zie eerlijk gezegd ook geen kat met een konijn in zijn bek rondlopen, hoor. De mijne heet wel Tijger, heel stoer :D , maar dat beestje is kleiner en dunner dan het gemiddelde konijn. :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:42

Fiffill schreef:
Wij hadden het beste 'wapen' tegen katten ooit; een krielkipje. _O-

Beest joeg zo al die rotkatten de tuin uit, ze komen tegenwoordig nooit meer terug ook al is 't kipje al minstens 2 jaar dood... jarenlang kreeg elke kat die in de tuin kwam flink op zijn flikker van madam de kip. ~~}>

Hahahaha!! Wij hadden vroeger een konijn die echt pissig achter de katten aan rende. Katten dachten er écht niet over om in de buurt te komen.

Maar hoppa, weer een tip voor TS, koop een krielkip :D

MamboBeach

Twiggy, jij denkt toch niet dat jouw dieren nooit iets doen en nooit bij iemand anders in de tuin schijten?! Kom op!

Ik heb ook konijnen EN katten en mijn katten lopen ook los, konijnenhokken helemaal dicht want er lopen hier ook andere katten, roofvogels, vossen, nertsen enz.

Zo had ik vorig jaar, dacht ik, heel gedenkwaardig ons konijn begraven! Een paar dagen later dacht ik even te gaan kijken bij haar 'grafje' , hier een poot, daar een poot, al het vlees was eraf gevroten! Nou, ik kan je vertellen, dat was geen poessie die dat heeft gedaan!

Tinuss

Quellian schreef:
Tallie_Ho schreef:

Moet een flinke kat geweest zijn ja! Bijzonder dat hij dan nog zo snel en lenig over de schutting kon klauteren met een nijn in z'n waffeltje :j

Die poema die een paar jaar geleden op de veluwe in gesingaleerd is nooit gevonden toch????

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:43

Grote kat geweest of klein konijn als hij zomaar zonder problemen over de schutting heen kon gaan!

Onze kat kwam wel met kleine hazen altijd aan, maar dit geen niet snel en zeker niet over een schutting! :n

Een marter of nerts lijkt me meer waarschijnijker, zeker omdat het hok gesloopt was! Kat krijgt dat niet voor elkaar, da's meer nersten gedrag!!