nieuwe aanwinst; boxer puber ;) tips, ideeen welkom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:28

tamaramt schreef:
jammer dat je niet mijn topic hebt gelezen want bijna alles wat je zegt klopt niet volgens de da en de hondentrainer(tevens al tientallen jaren boxerfokker)
en ik ga dan toch meer uit van hun expertise als je dat begrijpt ;)
het is wel een boxer ; alleen voldoet niet helemaal aan de rasstandaard; neus moest 1/3 zijn en is 2/3 en onderbeet moet potloodbreedte tussen bij de bovenkaak dat heeft hij net te weinig
verders staan boxers bekend om hun liefdevolle karakter en druk en enthousiasme en zijn ze alles behalve dominant(standaard gezien)
heb gister nog mijn da gesproken en die vond het onzin om de hond te castreren
zolang dat het niet nodig is moest ik het niet doen en sowieso niet voordat hij uitgegroeid is en dat is hij pas met 2,5 jaar
tenzij er vantevoren ernstige dominantieproblemen komen dan wordt hij wel gecastreerd en desnoods voor de 2,5 jaar
de rangorde bepaling gaat idd komen maar daar hoefde ik me volgens de da en de hondentrainer niet druk over te maken ; vaak regelen ze dit met een kleine snauw of grom en dan geeft een van de honden het wel op(dat zal dan waarschijnlijk milo zijn want dat had hij bij mijn vorige hond ook gedaan) en zal het niet veel erger worden
(zo is het trouwens destijds ook met mijn vorige hond en milo gegaan)
op dit moment is de boxer nog onderdaning aan milo
volgens de da hoefde ik me totaal geen zorgen te maken en kunnen 2 ongecasstreerde reuen prima met elkaar

verder zit er abslouut geen stafford in volgens de kenners en dit is ook bevestigd door iemand van de hondenclub die bekend is met staffords

maar nogmaals; lees svp het hele topic voordat je reageerd ; dat scheelt me een hoop tijd en tikwerk :D

De ene DA/hondentrainer/boxerfokker is de ander niet he ;)
Klopt de boxer is volgens de standaard een aanhankelijk goedzak. Al zijn er genoeg die dominantie problemen hebben (zo kun deze er bijv. ook bij de herders of weet ik veel wat eruit vissen.)
Qua rasecht kijk ik puur op het stamboom verhaal, dus behoord hij tot de kruisingen theoretisch gezien. Ik ben dan wel geen boxer of staffordfokker maar zo vanaf deze foto's te zien en vanuit deze posities zie ik in bepaalde punten iets richting de staffords. En een leek wil ik mezelf ook weer niet noemen.
Ik gaf alleen aan dat mocht de hond dominant/agressief gedrag gaan vertonen wat niet meer met training of iets dergelijks onder controle te houden is dat castreren niet zo'n verkeerde optie is. Geef toe stond wat krom omschreven.
Ook qua gezondheid zal dat niet slecht zijn voor een boxer denk hierbij aan de prostaat en tumoren (al gaat het dan bij de teven vaak over castreren en melkkliertumoren, andere hormonen).
Je hebt mij ook niks horen zeggen dat 2 ongecastreerde reuen niet bij elkaar kunnen. Er kan gewoon een keer een periode komen dat er wat spanningen ontstaan tussen beide reuen. En dat je hierin de honden wel gelijk moet behandelen en niet 'onbewust' de 1 wat extra status geeft door welke handeling dan ook.

Snap best dat je niet alles van iedereen aanneemt en terecht ook. Doe ik ook niet.
Al klinkt het wel zo over de personen uit jou verhaal ;) Maar die zullen wel de nodige jaren ervaring hebben.
Maar ik laat me maar zo niet 'afschepen' als iemand die nergens verstand van heeft om het zo maar even te mogen noemen?! (niet letterlijk beschreven vanaf jou kant) ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 12:09

zo; ik kom net van de da en rocky is helemaal gezond
de ogen waren idd wel wat rood dus moet even een week cavasanzalf druppelen maar verder was alles prima in orde
ze vonden hem er uitstekend uitzien en heb verder alles gevraagd wat ik wilde vragen en alles is helemaal goed
volgens de da was rocky perfect in orde, goed op gewicht en harstikke gezond en ze vond ook dat het kei goed ging qua zindelijkheid
dus wij zijn :D :D

tamaramt

Re: nieuwe aanwinst; boxer puber ;) tips, ideeen welkom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 15:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:56

Hey fijn dat ej van de DA druppels heb gekregen voor je hond, hoop dat het snel beter gaat, enne...leuk om te lezen hoe jij lekker bezig bent met je hond, je bent echt goed bezig!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 16:45

ik had de druppels thuis al;
heb thuis altijd een voorraad aangezien mijn paard in de zomer nogal eens ontstoken ogen heeft door de vliegen en ik destijds op advies van de da ook cavasanzalf ben gaan gebruiken
gebruik trouwens wel atltijd een nieuwe tube en nooit een aangebroken tube
bedankt voor je leuke reactie trouwens;)
morgen hebben we ons eerste echte les op de hondencursus; ben kei benieuwd hoe hij het gaat doen ;)

Chiqa schreef:
Hey fijn dat ej van de DA druppels heb gekregen voor je hond, hoop dat het snel beter gaat, enne...leuk om te lezen hoe jij lekker bezig bent met je hond, je bent echt goed bezig!
Laatst bijgewerkt door tamaramt op 22-07-09 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 16:50

en als ik aan het bokken ben op de computer liggen milo en taz achter me of naast me bij de bureaustoel;
dit is dan mijn uitzicht; schattig he ;)
Afbeelding

Afbeelding

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:30

zoooo bij die laatste foto zie ik toch wel heel duidelijk een bullenneus hoor! :j

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:33

en een boxerneus
Afbeelding

Oooh wat kunnen ze heerlijk slapen he, om jaloers op te worden. Je zou hem zo even knuffelen :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 18:18

echt?
ik zie het wel een klein beetje; ook na vergelijking met d efotos van jouw van afgelopen week maar de neus vind ik toch wel heel anders dan die van jou bull
rocky heeft toch veel kortere neus en minder wang en lippen ;)
ikdoemaarwat schreef:
zoooo bij die laatste foto zie ik toch wel heel duidelijk een bullenneus hoor! :j

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:31

Ja maar die wanglippen komen op latere leeftijd pas hoor!
Ik ben ook wel een beetje overtuigd na de fotoreportage van Ikdoemaarwat; dat er nog wel eens een beetje bullmastif in zou kunnen zitten.
Spannend hoor ben benieuwd hoe hij er over een jaar uitziet!!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 18:39

dat zou idd heel goed kunnen
vind ik ook helemaal niet erg als dat zo zou zijn :)
bull mastiffs zijn prachtige honden alleen ik vind ze iets te groot
zo groot zal rocky sowieso niet worden
hij staat nu vrij hoog op de poten en zijn lijf is nog erg rank maar zijn poten zijn wel groot en breed dus ik hij zal nog wel wat groeien ;)
hij wordt trouwens al een echte man ;)
hij heeft straks(waarschijnlijk per ongeluk want hij stond er zelf zo raar bij te kijken :+ ) tijdens het plassen buiten zijn pootje opgetild ;)
tja; hij volgt denk ik het boorbeeld van milo
milo snuffelt altijd de gehele wandeling overal aan en dat doet hij nu ook; dat vind hij prachtig ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:58

@chiqa, volgens mij zijn de hanglippen er al vrij vroeg hoor, ik zal eens een pup foto scannen.

Ik zie het al helemaal voor me, onze hond viel bij de eerste keer poot omhoog om, hahah. Maar stug doorgeplast.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:03

tamaramt schreef:
hij wordt trouwens al een echte man ;)
hij heeft straks(waarschijnlijk per ongeluk want hij stond er zelf zo raar bij te kijken :+ ) tijdens het plassen buiten zijn pootje opgetild ;)

Oh dat is LEUK! Ik stond daar echt op te kijken bij die mannen van mij:D

p.s. de hangwangen hebben boxers van pup af aan al hoor, die komen later echt niet meer :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:59

Hier even een paar foto' s van ons boxerpupsel, met hangwangen. De laatste is Wintu 11 maanden oud.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kwaliteit is niet zo best, heb ze gescanned.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 00:47

Mindim schreef:
@chiqa, volgens mij zijn de hanglippen er al vrij vroeg hoor, ik zal eens een pup foto scannen.

Ik zie het al helemaal voor me, onze hond viel bij de eerste keer poot omhoog om, hahah. Maar stug doorgeplast.

Had het over de bullenwangen van een bullmastiff :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 00:51

de bullenwangen van een BM komen idd pas later :j
rocky zal iig nooit zo groot worden denk ik....want gerekend dat hij nu 1 (?) jaar is had hij grover moeten zijn...
maar wat ik al eerder zei, kan best een kruising zijn met wat kleiners

en jonge BM's en boxers hebben idd wat van elkaar weg...het verschil word heel duidelijk in een volwassen stadia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:09

Chiqa schreef:
Mindim schreef:

Had het over de bullenwangen van een bullmastiff :+

Aah, verkeerd begrepen dan, bij boxer zijn ze er in iedergeval al wel in pup stadium.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 22:16

zo ;)
vanavond 1e cusrus gehad en het ging superrrrrrrrrr.... ;)
eerste 5 min rende hij rond mij en spingen van enthousiasme maar gewoon doorgelopen en cmmandos gegeven en na 5 min was het goed
we hebben heel veel geoefend; zit, blijf, volg, lig(down), naast en met wat beloning deed hij alles goed; bij zit, blijf en down(lig) was hij zelfs een van de besten; beter dan de andere honden; kreeg comlimenten
jipppieee ;)
ben helemaal trots op mijn rocky ;0
nu is er 3 weken vakantie en onze eerste les is pas weer op 19 aug. maar we gaan volop trainen op de commandos en de tips die ik gekregen heb
ik zit helemaal te stuiteren hier; zo trots ben ik op rocky ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 11:44

hierboven was een foutje ingeslopen
je ziet wel dat mijn geeachten nog vaak bij taz zijn aangezien ik haar vnaam vernoemde ipv rocky

tamaramt schreef:
en als ik aan het bokken ben op de computer liggen milo en rocky achter me of naast me bij de bureaustoel;
dit is dan mijn uitzicht; schattig he ;)
Afbeelding

Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 18:06

zo, vanmiddag zijn we ff naar een groot grasveld in de bossen geweest om te trainen en te oefenen wat ik op de cursus geleerd had
ik deed het eerst voor en legde het mijn vriend uit en toen ging mijn vriend het proberen en dat ging goed ;)
we hebben vanmiddag ook nog wat mooie fotos gemaakt en 1 daarvan was echt zo mooi; deze zal ik hieronder plaatsen
wat is het toch een knapperd he :D
Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 18:31

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 19:24

tja vandaag slechte dag; rocky heeft zijn eerste vernieling aangericht
vanochtend om 4 uur had mijn vriend hem buiten een plasje laten doen; toen ben ik er om 6.30 weer mee gaan lopen; mijn schoonouders om 10.00 en toen zij om half 1 weer de honden kwamen halen had hij zijn tanden/nagels in ons bijzettafeltje gezet
mijn vriend belde me om 5 uur op met deze mededeling en zei dat er stukjes hout op de grond lagen
heb toen gezegd dat hij bij de tafel moest gaan staan met de stukjes hout in zijn hand en met rocky erbij en dan NEE zeggen
hij begreep het direct want rocky liep direct weg en ging op zijn plaats liggen en toen heeft mijn vriend hem 10 min genegeerd om te laten weten dat rocky niet lief was geweest en hopelijk gebeurt het nu nooooit meer
de tijd zal het leren :o

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 17:36

en vandaag weer een slechte dag; kwam om half 2 thuis van mijn werk en was vanochtend om 7 uur weg en toen was hij al 2 keer uitgelaten
om 10 uur gingen mijn schoonouders wandelen en toen had hij al 2 x binnen geplast en ik kwam om half 2 dus thuis; plasje in huis en hij had ook weer aan de bijzettafel gezeten met zijn tanden/nagels dus heb flink gemopperd en hopelijk gebeurt het nu nooit meer

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:41

hij plast best veel

wel eens laten controleren op een blaasontsteking?
zijn het kleine plasjes of groot? ruiken ze sterk?

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:51

Sorry maar ik blijf er bij dat ik er geen typische boxer in zie hoor.
Vooral op die lig foto's denk ik niet direct aan een boxer.
Maar die discussie hebben we al gehad ;)
Jammer zeg dat hij begint te slopen. Hoe gaat het verder met zijn zindelijkheid/veel plassen?