tamaramt schreef:jammer dat je niet mijn topic hebt gelezen want bijna alles wat je zegt klopt niet volgens de da en de hondentrainer(tevens al tientallen jaren boxerfokker)
en ik ga dan toch meer uit van hun expertise als je dat begrijpt![]()
het is wel een boxer ; alleen voldoet niet helemaal aan de rasstandaard; neus moest 1/3 zijn en is 2/3 en onderbeet moet potloodbreedte tussen bij de bovenkaak dat heeft hij net te weinig
verders staan boxers bekend om hun liefdevolle karakter en druk en enthousiasme en zijn ze alles behalve dominant(standaard gezien)
heb gister nog mijn da gesproken en die vond het onzin om de hond te castreren
zolang dat het niet nodig is moest ik het niet doen en sowieso niet voordat hij uitgegroeid is en dat is hij pas met 2,5 jaar
tenzij er vantevoren ernstige dominantieproblemen komen dan wordt hij wel gecastreerd en desnoods voor de 2,5 jaar
de rangorde bepaling gaat idd komen maar daar hoefde ik me volgens de da en de hondentrainer niet druk over te maken ; vaak regelen ze dit met een kleine snauw of grom en dan geeft een van de honden het wel op(dat zal dan waarschijnlijk milo zijn want dat had hij bij mijn vorige hond ook gedaan) en zal het niet veel erger worden
(zo is het trouwens destijds ook met mijn vorige hond en milo gegaan)
op dit moment is de boxer nog onderdaning aan milo
volgens de da hoefde ik me totaal geen zorgen te maken en kunnen 2 ongecasstreerde reuen prima met elkaar
verder zit er abslouut geen stafford in volgens de kenners en dit is ook bevestigd door iemand van de hondenclub die bekend is met staffords
maar nogmaals; lees svp het hele topic voordat je reageerd ; dat scheelt me een hoop tijd en tikwerk
De ene DA/hondentrainer/boxerfokker is de ander niet he

Klopt de boxer is volgens de standaard een aanhankelijk goedzak. Al zijn er genoeg die dominantie problemen hebben (zo kun deze er bijv. ook bij de herders of weet ik veel wat eruit vissen.)
Qua rasecht kijk ik puur op het stamboom verhaal, dus behoord hij tot de kruisingen theoretisch gezien. Ik ben dan wel geen boxer of staffordfokker maar zo vanaf deze foto's te zien en vanuit deze posities zie ik in bepaalde punten iets richting de staffords. En een leek wil ik mezelf ook weer niet noemen.
Ik gaf alleen aan dat mocht de hond dominant/agressief gedrag gaan vertonen wat niet meer met training of iets dergelijks onder controle te houden is dat castreren niet zo'n verkeerde optie is. Geef toe stond wat krom omschreven.
Ook qua gezondheid zal dat niet slecht zijn voor een boxer denk hierbij aan de prostaat en tumoren (al gaat het dan bij de teven vaak over castreren en melkkliertumoren, andere hormonen).
Je hebt mij ook niks horen zeggen dat 2 ongecastreerde reuen niet bij elkaar kunnen. Er kan gewoon een keer een periode komen dat er wat spanningen ontstaan tussen beide reuen. En dat je hierin de honden wel gelijk moet behandelen en niet 'onbewust' de 1 wat extra status geeft door welke handeling dan ook.
Snap best dat je niet alles van iedereen aanneemt en terecht ook. Doe ik ook niet.
Al klinkt het wel zo over de personen uit jou verhaal

Maar ik laat me maar zo niet 'afschepen' als iemand die nergens verstand van heeft om het zo maar even te mogen noemen?! (niet letterlijk beschreven vanaf jou kant)