Kittens op bokt te koop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:42

MamboBeach schreef:
We kunnen rustig blijven discuzeuren maar je moet ook leren dat mensen een eigen mening en standpunt hebben.
Leven en laten leven...

Dat een oepskitten, als je er geld voor vraagt, gelijk broodfok is vind ik erg zwaar op de hand...

Waarom moet een ander betalen voor jouw ongelukje dan? Waarom kunnen die mensen niet gewoon vreselijk dankbaar zijn dat ze goede en blijvende bazen vinden?
Is dat zwaar op de hand vinden niet vooral eigen belang?

Maar goed, als jij mensen kent die zo gek zijn om te betalen voor oepskittens moet je dat vooral doen. Die mensen hebben waarschijnlijk nog niet door dat er meer dan 6000 nesten elk jaar gratis op te halen staan op marktplaats. :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:49

ThePast03 schreef:
MamboBeach schreef:
We kunnen rustig blijven discuzeuren maar je moet ook leren dat mensen een eigen mening en standpunt hebben.
Leven en laten leven...

Dat een oepskitten, als je er geld voor vraagt, gelijk broodfok is vind ik erg zwaar op de hand...

Waarom moet een ander betalen voor jouw ongelukje dan? Waarom kunnen die mensen niet gewoon vreselijk dankbaar zijn dat ze goede en blijvende bazen vinden?
Is dat zwaar op de hand vinden niet vooral eigen belang?

Maar goed, als jij mensen kent die zo gek zijn om te betalen voor oepskittens moet je dat vooral doen. Die mensen hebben waarschijnlijk nog niet door dat er meer dan 6000 nesten elk jaar gratis op te halen staan op marktplaats. :D

Voor een veulen moet je toch ook betalen?
En trouwens, mensen hoeven voor mij niet te betalen hoor, als ik weet dat ze naar een goede eigenaar gaan is het voor mij prima!
Maakt niet uit of het een ongelukje is of niet hoor, ik heb ook jaren geleden een veulen gekocht wat een ongelukje was, kreeg haar niet gratis!

Nee hoor, dat zwaar op de hand vinden is niet uit eigen belang.

Ik lach me suf, al dat werk wat je er aan hebt en dan eigen belang, jaja! Yeah right! :')

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:56

MamboBeach schreef:
En trouwens, mensen hoeven voor mij niet te betalen hoor, als ik weet dat ze naar een goede eigenaar gaan is het voor mij prima!
Maakt niet uit of het een ongelukje is of niet hoor, ik heb ook jaren geleden een veulen gekocht wat een ongelukje was, kreeg haar niet gratis!

Ik lach me suf, al dat werk wat je er aan hebt en dan eigen belang, jaja! Yeah right! :')

Ik zie ook niet jaarlijks gemiddeld 30000 veulens op marktplaats staan die gratis op te halen zijn, dus die vergelijking gaat helemaal niet op.

Het werk dat je er aan hebt is een gevolg van het niet opletten, of het gevolg van het feit dat je een pretnestje wilt. In het laatste geval zou juist dat werk de reden zijn dat je zo'n nestje wilt. Zou je die tijd en het werk wat je er aan hebt in rekening willen brengen dan ben je met recht een broodfokker.

Als jij geen geld vraagt voor je kittens hoef je jezelf daarop toch ook niet aangesproken te voelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 07:14

Ninx schreef:
oepsnestjes bestaan niet..... oeps betekent gewoon dat iemand te lui of zuinig is om voorzorgsmaatregelen te nemen.
Dat is geen oepsnestje, maar een dom-nestje...

Ben het niet vaak met Ninx eens maar in dit geval dus wel, dit kan en mag gewoon niet meer in de jaren 2000 we leven niet meer in het jaar kruik. Er wordt verwacht dat je je verantwoording kent voor de overpopulatie hier in Nederland, ken je die niet ga ik toch serieus twijfelen aan het IQ van het baasje...
Want wees nu eerlijk, asielen zitten propvol, katten worden voor grof vuil gedumpt, vermoord en weggegooit, steuenen goede doelen, zitten te janken bij zielige Youtubefilmpjes met mishandelde katten, maar glashard een nestje op de wereld zetten...

Waar zit dan in vredensnaam je gezonde verstand ;(

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:58

ThePast03 schreef:
Die 85 euro komt geloof ik uit het topic op EA?

klopt helemaal :j
er werd in een ander topic 85 euro gevraagd voor kittens die A van een te jonge moeder kwamen
en B ook nog eens een kruising was....
ik bestempelde dat in het topic als broodfok en kreeg gelijk een dikke lading bagger over me heen :\
toen werd gelukkig dit topic geopend :D

Ojajoh

Re: Kittens op bokt te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:01

ninx: je hebt helemaal gelijk! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:57

Bij mij was ook ooit een kat sneller krols als dat ik het bedacht had en buiten geraakt.Ik heb de volgende dag de DA gebeld en de dag erop was ze geholpen.Niks geen abortus, gewoon heel snel zijn en goed op je kat letten.
Ik had één open show poes die komt dus ook niet buiten,als ik op vakantie gaat en ik heb oppas in huis dan gaat ze op de pil uit voorzorg.Nu is het niet meer nodig en is ze gesteriliseerd.

Ik ben wel blij dat ik niet helemaal alleen sta in wat bewuster fokken idee.

Er is toch een herplaats topic? Ik dacht eigenlijk dat dieren daaronder hoorde ipv van tussen Overige.
Ze zijn natuurlijk ook Over,dus wat dat betreft staan ze mischiens toch juist ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:09

ThePast03 schreef:
MamboBeach schreef:

Ik zie ook niet jaarlijks gemiddeld 30000 veulens op marktplaats staan die gratis op te halen zijn, dus die vergelijking gaat helemaal niet op.

Het werk dat je er aan hebt is een gevolg van het niet opletten, of het gevolg van het feit dat je een pretnestje wilt. In het laatste geval zou juist dat werk de reden zijn dat je zo'n nestje wilt. Zou je die tijd en het werk wat je er aan hebt in rekening willen brengen dan ben je met recht een broodfokker.

Als jij geen geld vraagt voor je kittens hoef je jezelf daarop toch ook niet aangesproken te voelen?

Ik mag dan geen geld vragen voor mijn kittens maar ik mag toch wel zeggen dat ik begrijp dat mensen er 'iets' voor vragen en dat je dan geen broodfokker bent.
Maargoed, dat is mijn mening en hier komen we toch niet uit... :)

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:36

Op zich ben ik wel voorstander van als je een klein bedrag vraagt voor een kitten. Aangezien er mensen nl. graag voor slangen jonge kittens willen. en die willen niet te graag betalen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:48

Ja, maar als je er iets voor vraagt ben je ineens een broodfokker. Ben het er echt niet mee eens, maargoed!
Zo is en blijft het wat!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 01:42

Alikesflame schreef:
Op zich ben ik wel voorstander van als je een klein bedrag vraagt voor een kitten. Aangezien er mensen nl. graag voor slangen jonge kittens willen. en die willen niet te graag betalen.

Wat ik begreep van die handelaar worden kittens echt niet gebruikt voor slangen.

Als "fokker" van de kittens kun je natuurlijk ook gewoon zelf selecteren wie eventueel een goede kitteneigenaar zal zijn en wie niet.
Daar hoef je geen bedragen voor te vragen en al helemaal geen 85 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 07:06

Ben het helemaal met ThePast03 eens, je verschuilen achter dat slangenvoer is een smoes om het vullen van je portemonaie tegen te gaan.
Een HTK kat haal ik gratis, of vraag geld toe ivm met de mogelijke gebreken.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 08:53

ThePast03 schreef:
Alikesflame schreef:

Wat ik begreep van die handelaar worden kittens echt niet gebruikt voor slangen.

Als "fokker" van de kittens kun je natuurlijk ook gewoon zelf selecteren wie eventueel een goede kitteneigenaar zal zijn en wie niet.
Daar hoef je geen bedragen voor te vragen en al helemaal geen 85 euro.

Je kan zelf selecteren, maar zekerheid heb je nooit. Nu ga ik weer even vergelijken, maar hoe vaak zie je het niet dat mensen in vertrouwen hun paard/hond/kat noem het maar op ergens heen brengen en hem graatmager en ziek terugkrijgen? Dus dan vind ik een klein bedrag wel oké.
85 euro voor een kruising is echter overdreven.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:49

En het is niet altijd ondoordacht fokken.... of niet willen laten 'helpen' van de kattenbeesten...

Wij hebben altijd katers gehad, je-weet-welkaters van laten 'maken' door de DA, helaas voor Felix en Wodka zijn ze niet langer onder ons...
Dusssss huppelen we met z'n allen naar een asiel... daar nemen we mee een minikater... klein van stuk, wat schuw, lijkt niet geheelgezond...minikater heeft meerdere verschillende DA's (onze DA, vakantie DA en asiel DA) gezien in zijn korte leventje... en alle DA's hebben geconstateerd dat Dexter een katertje zou zijn...
1 kat is geen kat, dusss komt meneer Nielson de gelederen versterken... beide kattenbeesten waren amper 6 maand toen we ontdekten dat Dexter niet meneer Dexter bleek te zijn,maar Mevr Dexter en omgedoopt tot mevr Noah, hebben we op advies van de DA meneer Nielson laten ombouwen tot jeweetwel-kater. Helaas net te laat... DA voorspelde 1 hooguit 2 puppykatten, omdat mevr Noah zo'n mini is, nog zeer jong etc etc... Het resultaat 5 poezebaby's ...
1 heeft al een nieuw personeel gevonden, 4 zijn wachtende :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:53

alane...in dit geval is het zeker niet jouw schuld als meerdere DA's zo een stomme fout maken
maar rare DA's dan :?

maar ik neem aan dat je de kitten wel gratis weggeeft aan een liefdevol tehuis?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:58

Onlangs is ze voor controle naar de DA geweest, samen met papabeest... en het verschil is niet zo groot als je ze beide onder de staart kijkt...
Kennis van mij heeft een Noorseboskat met papieren, volgens papier een kater (wilde ze ook graag hebben) maar kater bleek poezedame te zijn.

De kittens zijn gratis,dan mag je ze zelf laten enten, anders tegen entkosten af te halen...
We hebben ook een chihuahua-kitten :+ ... die lijkt op mama kat, is de helft van de nestbroertjes en zusjes qua formaat...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:36

sunny_l0ve schreef:
Je kan zelf selecteren, maar zekerheid heb je nooit. Nu ga ik weer even vergelijken, maar hoe vaak zie je het niet dat mensen in vertrouwen hun paard/hond/kat noem het maar op ergens heen brengen en hem graatmager en ziek terugkrijgen? Dus dan vind ik een klein bedrag wel oké.
85 euro voor een kruising is echter overdreven.

Zekerheid krijg je ook niet door een klein bedrag te vragen.
Nog nooit gehoord van hun mensen die hun hond of kat ergens heen brachten (neem aan dat je een pension bedoelt) en ze graatmager en ziek terug kregen. Soms wel eens met bijtwonden omdat het "spelen" met de andere honden niet zo goed ging.

Maar ik snap echt niet wat dat je maken heeft met een kleine vergoeding.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:45

Ik wordt hier elke dag gek van de krolse poezen en open katers in een keurige woonwijk.
Ze zeiken tegen m'n schutting, waardoor mijn katten (die niet buiten de afgezette tuin kunnen) helemaal van de rel zijn.
Ook het gekrijs zorgt hier met regelmaat voor extra stress, waardoor mijn poezen soms van de stress het spontaan laten lopen in huis.

En tja los van de overlast zie je de nestjes dus alweer verschijnen op de advertentieborden in de supermarkt. |(

Om te zorgen dat mijn kater niet volledig frusty raakt gaan er nu 2 dames van de pil af zodat hij zich een beetje kan uitleven.
Overigens dus keurige geplande nestjes uit volledig geteste ouders met mooi aansluitende stambomen en een heleboel toekomstig personeel op de wachtlijst.

Ik had dus echt gedacht dat de meeste katten in een normale woonwijk wel geholpen zouden zijn, maar niets is minder waar.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:57

CrazyCat schreef:
Ik wordt hier elke dag gek van de krolse poezen en open katers in een keurige woonwijk.
Ze zeiken tegen m'n schutting, waardoor mijn katten (die niet buiten de afgezette tuin kunnen) helemaal van de rel zijn.
Ook het gekrijs zorgt hier met regelmaat voor extra stress, waardoor mijn poezen soms van de stress het spontaan laten lopen in huis.

En tja los van de overlast zie je de nestjes dus alweer verschijnen op de advertentieborden in de supermarkt. |(

Om te zorgen dat mijn kater niet volledig frusty raakt gaan er nu 2 dames van de pil af zodat hij zich een beetje kan uitleven.
Overigens dus keurige geplande nestjes uit volledig geteste ouders met mooi aansluitende stambomen en een heleboel toekomstig personeel op de wachtlijst.

Ik had dus echt gedacht dat de meeste katten in een normale woonwijk wel geholpen zouden zijn, maar niets is minder waar.

Dus omdat jij vindt dat je keurig fokt is het wel toegestaan?
En andere mensen afbranden omdat het 'maar' gewone poesjes zijn?!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:58

Mijn geholpen katers schreeuwen en sproeien buiten ook :))

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:02

MamboBeach schreef:

Zie jij elke zomer meer dan 30000 raskittens met stamboom waarvan de ouders getest zijn op erfelijke gebreken, de lijnen bekend zijn etc. etc. op marktplaats staan dan?

Ik niet.

Kijk over een maand eens op http://www.dierenasiels.com en dan bij kittens en kijk dan eens hoeveel raskittens met stamboom je daar tussen ziet staan?

Of je begrijpt het niet of je wilt het niet begrijpen. Er is een gigantisch overschot aan htk kittens elk jaar. Ga eens mee een keer kijken bij die handelaar hoeveel kittens er in kleine hokjes passen en laat je eens uitleggen wat er met die kittens gaat gebeuren.
En dat zijn allemaal kittens die gefokt zijn door mensen die zo graag ook eens een nestje wilde en allemaal op voorhand al eigenaren hadden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:06

MamboBeach schreef:

Snap je dat dan echt niet of wíl je het niet snappen ;)

Gewone poesjes zijn van harte welkom als ze netjes getest zijn en er een gecontroleerde fok is, dis zoveel nestjes per periode, maar daar zijn ze helaas te 'belazerd' voor....Als een sterrilisatie al teveel centjes kost kunnen we het tweede ook wel invullen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:10

Chiqa schreef:
MamboBeach schreef:

Snap je dat dan echt niet of wíl je het niet snappen ;)

Gewone poesjes zijn van harte welkom als ze netjes getest zijn en er een gecontroleerde fok is, dis zoveel nestjes per periode, maar daar zijn ze helaas te 'belazerd' voor....Als een sterrilisatie al teveel centjes kost kunnen we het tweede ook wel invullen.

Ik begrijp het wel, jij ook?! :)
Alleen jullie kunnen je mening niet aan mij verslijten, ik denk er gewoon anders over.
Het gaat mij er helemaal niet om dat een poes te laten helpen te veel geld kost...

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:18

MamboBeach schreef:

Dus jij vindt katten die ongecastreerd/steriliseert op staart rond banjeren en door waarschijnlijk de meest agressieve kater (want die mept de rest weg) gedekt worden fokken? Dat heeft niets met fokken te maken maar met gemakzucht.

Ik heb helemaal niets tegen een gecontroleerd nestje huis tuin en keuken katjes die zijn zeker NIETS minder waard dan mijn stamboomkatten.
Maar dan wel met een lieve gezonde kater en ouders die op erfelijke aandoeningen getest zijn en in ieder geval op kattenaids/leukemie. Zo leuk een kitten plaatsen naar een gezin met kleine kinderen en het kitten overlijdt aan iets dat voorkomen had kunnen worden. Wat een verdriet je mensen en met name kinderen daar mee aan doet.

En een ander opzadelen met gillende poezen en sproeiende katers vind ik gewoon echt asociaal. Als mijn poezen krols zijn hou ik ze binnen en mag ik zelf met oordopjes zitten. Mijn buren hoeven niet mee te genieten van mijn hobby.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:19

Hmmm…

Ik kan me toch wel voorstellen dat je voor een kitten een klein bedragje vraagt, ik zou dat wel doen, en dat bedrag schenken aan de zwerfkattenorganisatie in belgie bijvoorbeeld.

Ik zou het alleen doen om de grens van aanschaf iets te verhogen, om misschien de opwellingskans iets te verkleinen.

Ik ben me ervan bewust dat er dan nog 100.000 andere nesten zijn waar mensen wel in een opwelling gratis een kitten kunnen halen, maar tja… dan heb ik toch het idee dat ikzelf toch mijn best gedaan heb.

Overigens is een nestje niet iets wat mij gaat overkomen, gezien het feit dat ik twee gesteriliseerde poezen heb.

Ik vind dat trouwens niet onder de noemer 'broodfok' vallen. Broodfok is (het woord zegt het al) domweg fokken om je brood ermee te verdienen. Alleen maar aan geld denken en niet aan de poes. Ik vind dat je een dom-nestje daar niet onder kunt scharen.