Abeltje77 schreef:Joh, wat leuk dat zo'n vondeling het zo goed doet! Hoe weet je nu wanneer en hoe je hem weer kunt uitzetten?
Geef je hem ook iets van antivlooienspul?
nee...ik heb hem nog niet ontvlooid....ik zie ook geen vlooien
ik heb een mailtje gestuurd met wat vragen naar de egelopvang.
Ook over ontwormen enzo,ik ga liever niet zelf klooien met gif ,hij is nog zo klein.
Omdat ik helemaal geen ervaring heb met egels wacht ik even deskundig advies af....
Maar wat slaapt Fred veel....het is een nachtdier,maar hij ligt heerlijk te slapen....volgens mij s'nachts ook....eten,poepen en slapen en groeien....18 gram in twee dagen....ongelofelijk...
Uitzetten wil ik zeker....bij ons achter zijn hectares bos,zonder wegen....maar hij moet eerst nog groeien.
Ik zat er ook aan te denken,als hij wat groter is,hem in de kippenren te zetten....die is al zo goed als 'egeldicht'.
En aangezien ik maar twee kippen heb die een compleet ander bio-ritme hebben,zou het moeten gaan.
En misschien ook daar overwinteren,ik moet me nog even verdiepen in het overwinteren,wat voor plekje ik dan moet bouwen,droog enzo.....maar als hij tegen de winterslaaptijd genoeg weegt misschien toch een plekje maken in de natuur....