kat zit op de auto van de buren wat te doen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:14

Er zijn meer oplossingen dan een net over je volledige tuin spannen ;)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 11:15

kazary schreef:
_danieke_ schreef:

dat heb ik nooit gezegd dat de buren het moeten oplossen alleen willen mijn buren wel meehelpen ;)

Maar daar komt het wel op neer. Alles wat jij in de tuin moet doen is nee. Alles wat de buren moeten is ja.

Maar ik ga van het zonnetje genieten. :)
Sterkte met je kat en ik hoop dat je zulke lieve buren hebt dat ze jouw kat niets aan gaan doen. Niet gaan zeuren dan dat het rot buren zijn, jij hebt je kansen dan ondertussen verspeelt.[/quote]
nee alles wat in de tuin koet kan niet ;)
veel plezier in de zon :)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 11:16

suuzepuus schreef:
ik denk dat zo'n anti zon/ anti vries laken (kost bij ons €3,95) op de motorkap nog weleens kan helpen hoor. de kat vind dat niet fijn en hopelijk schrikt hij/zij er zo van dat ze niet meer op de auto springt. ik denk dat er verder weinig of geen oplossingen die hierboven vermeld staan gaan helpen.
de enige oplossing is zorgen dat de kat er niet opkan komen mja dat wordt of auto naar binnen of de kat naar binnen....

ja daar dachten wij ook al aan ;)

_danieke_

Re: kat zit op de auto van de buren wat te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 11:19

ik ga naar mijn paard :) praat niet te snel ;)

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:20

_danieke_ schreef:
@ passionata ja i know... het probleem is ik zie haar er nooit opzitten. tegen een kind kun je praten en zeggen niet doen! bij een dier werkt dit niet
Bij een dier werkt dit niet ?
Of wil je het niet laten werken..
Nou goed ik snap het al..
Jou kat luistert dus niet. Maar je kan je dier evengoed opvoeden en manieren leren.. ;)
Het vraagt alleen wat moeite en inspanning.
Maar verder zou ik het dan ook niet echt weten hoor

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:48

Kunnen jullie aub ophouden! Ze heeft de goede ideeën nog niet eens besproken met de buren!
Misschien gaan ze akkoord met de deken en is deze 9 pagina lange discussie totaal en voor niets geweest.

Het doordrammen van ideeën heeft ook geen zin.
Kom dan met andere ideeën waar de TS wel wat aan heeft.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 12:05

Ik zou toch een stroomdraadje spannen om je kat in de tuin te houden. :)
Dat raken ze 1 keer aan, hooguit 2 en dan laten ze het wel.
En dan hoeft er geen 220 op.
Dit is imo een heel diervriendelijke oplossing, een andere diervriendelijke oplossing is er niet denk ik.
Ik snap dat je je kat niet binnen wil houden, maar de buren met werk opschepen vind ik not done.

De optie vangen en telkens weer naar het asiel brengen is een heel diervriendelijke
-niet portemoneevriendelijk voor jullie- oplossing voor de buurman.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 12:27

Een stroomdraadje spannen en die kat gaat nergens meer naar toe en kan toch lekker buiten spelen (in je eigen tuin zonder overlast te veroorzaken)
En ik had laatst nog iets gezien, dat was onzichtbaar (geen klagende buren) en je moest daarmee een terrein afzetten dat een signaal stuurt naar een halsbandje dat je kat omheeft.

Er zijn zoveel oplossingen voor JOUW kat en en jij vindt de je BUREN maar iets moeten doen?
Elke oplossing die wordt voorgedragen en die jouw geld en/of moeite kost kan niet maar die buren elke dag een deken op hun auto laten leggen,, ja dat is een goed idee!

Ik ben absoluut geen kattenmens maar als ik op mijzelf woon kan het gerust gebeuren dat ik een kat in huis neem, letterlijk IN huis met eventueel een ren. Mijn kat, mijn problemen en niet die van de buren

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 13:11

Moderatoropmerking:
Nogmaals het verzoek om het ontopic en vriendelijk te houden. Het is helemaal nergens voor nodig om persoonlijk te worden en er allerhande zaken bij te gaan halen. Ook users mogen een topic - op nette wijze! - bij proberen te sturen. Graag zelfs, want wij kunnen niet 24/7 topics volgen en we zien ook niet alles.

Dus nogmaals het verzoek om gewoon ontopic te blijvenen er niet allerhande zaken bij te slepen en te stoppen met dat geprik over en weer... Anders gaat dit topic op slot en dat zou ik érg jammer vinden.

Alvast bedankt voor de medewerking! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 15:06

Ik vind niet dat je het kan maken om aan de buren te vragen of ze een deken op hun auto willen gooien, ik kan me heel goed voorstellen dat ze dit zonde vinden van hun auto en bovendien is het geen gezicht en brengt het onnodig werk met zich mee.
(Elke keer de deken dr op en dr weer afhalen) ook zal het de lak op den duur alsnog beschadigen en krijg je kleurverschillen)

Iets op de auto spuiten vind ik ook not done, het kan invreten in de lak en voor beschadigingen en kleurverschil gaan zorgen. En dat alleen maar omdat je verder hand niet in eigen boesem wil steken TS? Want heb het idee als ik dit topic zo lees de buren van alles moeten doen (Auto binnen zetten, deken, rommel dr op spuiten) maar zelf niet veel wil doen.
Dit kan je echt niet maken sorrie het spijt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 15:13

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 15:15

Judith_M schreef:
Misschien 2 x een deken erop leggen, nageltjes van de kat vijlen en 2 x een emmer water eroverheen gooien? Dan blijft de kat wel weg en heb je geen krassen door scherpe nagels door de deken heen met de schrik.

Hier ben ik het wel mee eens emmertje water , iig de nageltjes even knippen (5 minuutjes werk) alleen die deken kan je echt niet maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 15:16

a

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 15:21

Nou allereerst zomaar even een deken kan niet, daar zal een juist júist op gaan leggen. (Een voorverwarmd mandje mét warem deken wat wil je nog meer) dus zullen ze samen op zoek moeten gaan naar een speciale zonnedeken, ik neem aan dat deze wel betaald wordt door TS.
Twee dagen geloof ik niet in, dus zadel je de autobezitter onnodig op met extra werk om die hele deken weer te verwijderen.
En daarbij is het geen gezicht, ik weet zeker dat de meeste trotse autoeigenaar hier niet op zit te wachten.

Zelf heb ik een cabriolet en in het begin zaten er ook met regelmaar katten op mijn linnen kap. Ik was hier niet blij mee, omdat het het vól met haren lag en het risico liep dat het lek kon worden.
Heb hem toen dus ook voorzichtig van mn kap afgehaald en even ondergedompeld, dat werkte perfect. Katten heb ik niet meer in de buurt van mn auto gezien gelukkig :) Anders had ik ze toch echt de kosten van een nieuwe kap gepresenteerd, dit was de goekoopste en meest practische oplossing.
Maar ga beslist geen deken op mijn auto leggen, als mijn buren dit zouden eisen gaat die kat linearecta naar het asiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 15:26

a

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 15:36

Nee heb al eerder gezegt dat water gooien naar een kat geen zin heeft omdat dit júist krassen schade geven kan en dat wil TS juist voorkomen.
Dus gewoon de kat dr even aftillen en rustig in die emmer dompelen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 15:39

Chiqa schreef:
Nee heb al eerder gezegt dat water gooien naar een kat geen zin heeft omdat dit júist krassen schade geven kan en dat wil TS juist voorkomen.
Dus gewoon de kat dr even aftillen en rustig in die emmer dompelen.

_O- :') ziet het voor me hoe je eruit ziet nadat je heb geprobeerd om mijn kat in een emmer water te krijgen... btw kat blijft droog :(:)

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 15:50

De Ts heeft ergens in het topic al gezegd dat haar kat geen probleem heeft met water. Moest je water spuiten is er misschien nog de schrikreactie. Maar het is net die die voor krassen zorgt, dus dat kan eigenlijk ookal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:02

trust me dat emmertje water zal geen Center Parks ervaring zijn :) hier heeft het prima geholpen, ook bij een kat waarvan ik later hoorde of ik niet helemaal van onder tot bovenb open zou moeten liggen.
Je moet het ook wel even góed doen he ;)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:25

Inderdaad.
Ze zegt toch niet dat je de kat onder water moet houden?!?
Vorige maand zat er een vreemde kat bij ons in de vijver te vissen. Deze heeft een duwtje onder zijn kont gehad, belande in de vijver en ik heb hem niet meer gezien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:44

Ylana, liever één keer even flink laten schrikken toch dan 100 keer lopen knoeien met iets wat geen indruk maakt toch.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:50

Chiqa schreef:
kynshiri schreef:
alsjeblieft hoor... wat zijn we weer verdraagzaam... boehoe kattenpootjes op mijn sjieke auto :roll: ik heef je gelijk dat je je kat hier niet voor gaat binnenhouden. Auto's mogen vuil worden hoor... in de winter wordt hij 10 000 keer vuiler van al dat strooizout...

Er zijn mensen die een knappe auto willen rijden, is dat toegestaan dat zij liever niet wensen dat deze door kattepoten worden beschadigd? Ik dacht het wel. Als ik hier een auto van een halve ton voor de deur heb staan wens ik daar geen katten op.
Hoe ik dit aanpak? Loop er met een emmer water heen, pak de kat voorzichtig van mn auto af en douw hem dan even in de emmer water. Die katten doen het een keer, daarna zie ik ze niet meer in de buurt van de auto.

Ik wens ook geen krassen en ellende op mn auto, sorrie dat ik er wel zuinig op ben en niet in een oude kar rond wil rijden :)

Ben het wel eens dat je het probleem moet aanpakken maar niet zo. Ik denk dat je niet elke kat zomaar kan/mag/moet oppakken en kopje onder moet doen, je kan bijvoorbeeld wel met een beker water/tuinslang de kat wegjagen..als de buren de kat niet willen, is het jouw taak om te zorgen dat jouw kat daar niet meer komt en deze doet dat dan ook echt niet meer na 1x.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:54

Wat een probleem over een kat......... onze rooie ligt op elke auto die het erf oprijdt; lekker warm, op de motorkap. Ja, dan zie je wel eens kattepootjes op de lak............... en als ze er mee gaan rijden als het regent wordt hij nat, en als je achter een tractor met mest aanrijdt wordt-ie bruin, in de sneeuw wordt hij wit? Het is een gebruiksvoorwerp, voor viezigheid hebben ze de wasserette uitgevonden. Werkt perfect maar helaas nooit zo lang.
Oplossing? In de garage zetten en er NOOIT weer uithalen. Wat een zeikerds, die buren!
O ja, onze 3 honden pissen ook nog tegen alle wielen................ :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:58

Ik snap niet dat jullie er zo licht over kunnen gaan, jullie pakken een kat, omdat je er geen last van wil laat je dat kreng buiten lopen en als buren klagen zijn het ook nog zeikerds? Het moest eens een hond zijn. Gewoon die kat binnenhouden of in een kotje buiten. Net zoals men dat met honden doet. Het is een huisdier waar JIJ voor gekozen hebt en JIJ moet je verantwoordelijkheid op nemen. Niet je buren. Als ik die buurvrouw was en jij deed niets met kattenbeest, dan lag kattenbeest binnen de week beslist niet meer op mijn auto... Of jij kattenbeest nog terug zou zien is een tweede.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:03

pharagirlke schreef:
Ik snap niet dat jullie er zo licht over kunnen gaan, jullie pakken een kat, omdat je er geen last van wil laat je dat kreng buiten lopen en als buren klagen zijn het ook nog zeikerds? Het moest eens een hond zijn. Gewoon die kat binnenhouden of in een kotje buiten. Net zoals men dat met honden doet. Het is een huisdier waar JIJ voor gekozen hebt en JIJ moet je verantwoordelijkheid op nemen. Niet je buren. Als ik die buurvrouw was en jij deed niets met kattenbeest, dan lag kattenbeest binnen de week beslist niet meer op mijn auto... Of jij kattenbeest nog terug zou zien is een tweede.

En zo zou ik ook willen dat je bij mijn kat doet, prima zelfs, als het natuurlijk niet uit de hand loopt. Ik kies om een kat te hebben, nee zeker niet binnen of in een kotje maar buiten. Maar andere mensen mogen mijn kat wegjagen als ze willen..van hun erf of auto, niet daarbuiten. Gelukkig is onze kat goed opgevoed en is van zichzelf niet erg brutaal.