Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kazary schreef:_danieke_ schreef:
dat heb ik nooit gezegd dat de buren het moeten oplossen alleen willen mijn buren wel meehelpen
suuzepuus schreef:ik denk dat zo'n anti zon/ anti vries laken (kost bij ons €3,95) op de motorkap nog weleens kan helpen hoor. de kat vind dat niet fijn en hopelijk schrikt hij/zij er zo van dat ze niet meer op de auto springt. ik denk dat er verder weinig of geen oplossingen die hierboven vermeld staan gaan helpen.
de enige oplossing is zorgen dat de kat er niet opkan komen mja dat wordt of auto naar binnen of de kat naar binnen....
_danieke_ schreef:Bij een dier werkt dit niet ?@ passionata ja i know... het probleem is ik zie haar er nooit opzitten. tegen een kind kun je praten en zeggen niet doen! bij een dier werkt dit niet
Judith_M schreef:Misschien 2 x een deken erop leggen, nageltjes van de kat vijlen en 2 x een emmer water eroverheen gooien? Dan blijft de kat wel weg en heb je geen krassen door scherpe nagels door de deken heen met de schrik.
Chiqa schreef:Nee heb al eerder gezegt dat water gooien naar een kat geen zin heeft omdat dit júist krassen schade geven kan en dat wil TS juist voorkomen.
Dus gewoon de kat dr even aftillen en rustig in die emmer dompelen.
Chiqa schreef:kynshiri schreef:alsjeblieft hoor... wat zijn we weer verdraagzaam... boehoe kattenpootjes op mijn sjieke autoik heef je gelijk dat je je kat hier niet voor gaat binnenhouden. Auto's mogen vuil worden hoor... in de winter wordt hij 10 000 keer vuiler van al dat strooizout...
Er zijn mensen die een knappe auto willen rijden, is dat toegestaan dat zij liever niet wensen dat deze door kattepoten worden beschadigd? Ik dacht het wel. Als ik hier een auto van een halve ton voor de deur heb staan wens ik daar geen katten op.
Hoe ik dit aanpak? Loop er met een emmer water heen, pak de kat voorzichtig van mn auto af en douw hem dan even in de emmer water. Die katten doen het een keer, daarna zie ik ze niet meer in de buurt van de auto.
Ik wens ook geen krassen en ellende op mn auto, sorrie dat ik er wel zuinig op ben en niet in een oude kar rond wil rijden
pharagirlke schreef:Ik snap niet dat jullie er zo licht over kunnen gaan, jullie pakken een kat, omdat je er geen last van wil laat je dat kreng buiten lopen en als buren klagen zijn het ook nog zeikerds? Het moest eens een hond zijn. Gewoon die kat binnenhouden of in een kotje buiten. Net zoals men dat met honden doet. Het is een huisdier waar JIJ voor gekozen hebt en JIJ moet je verantwoordelijkheid op nemen. Niet je buren. Als ik die buurvrouw was en jij deed niets met kattenbeest, dan lag kattenbeest binnen de week beslist niet meer op mijn auto... Of jij kattenbeest nog terug zou zien is een tweede.