Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
breezy302 schreef:nee dat klopt maar verstands van honden krijg je niet door ze te hebben ik dus ook niet dat bedoel ik, wel door ervaring met dominantie, boeken, internet, cursussen en heel veel ervaring met probleemhonden. En dus niet van oh ik heb een hond en hij luisterd dus ik weet alles. Beetje moeilijk uit te leggen maar ik hoop dat je me nu snapt. Ik bedoel gewoon een hond hebben is geen garantie van er verstand van hebben...he laat maar lukt me niet om duidelijk uit te leggen
Tamara21 schreef:Geloof mij ik ken mensen met pitbulls of zulk gelijke honden die het zelf zeggen dat ze haast nooit loslaten als ze eenmaal vast hebben.
En wou je mij nu gaan vertellen dat die mensen niet weten hoe hun hond is.....
Ik kan je vertellen als mijn hond iets of iemand zou bijten ik hem ECHT NIET gelijk laat inslapen.
Lekker makkelijk van geef maar een spuitje.Iedereen weet het altijd beter in zulke situaties en zo het zus of zo doen.
Er zijn echt wel mensen die met zulke honden WEL om kunnen gaan!!!!
Ik kan je vertellen dat ik vorige week nog een hond heb moeten laten inslapen en das echt geen pretje!!!!!!!!!
Chiqa schreef:SuzieQ schreef:Heb niet alles gelezen, maar hier heb ik echt geen woorden voor![]()
Mocht ik gebeten zijn door die beesten en mank lopen, dan had je stiefvader nu echt een schadeclaim van een paar ton aan zijn broek hangen.
Een paar ton.. neem aan dat je dit even overdrijft.
Waves schreef:Chiqa schreef:Een paar ton.. neem aan dat je dit even overdrijft.
In Nederland zal zo´n bedrag nooit toegewezen worden maar de gevolgen kunnen groot zijn.
Als mevrouw een eigen bedrijfje heeft en een paar maanden niet kan werken kan dat einde bedrijf betekenen. Of een flitsende carriere waarbij ze nu de kans van haar leven mis loopt omdat ze dan net een periode in de ziektewet zit hierdoor.
Of stel dat ze in meer of mindere mate voor de rest van haar leven een handicap houdt en bijvoorbeeld niet meer kan fietsen, wie betaalt de auto die dan nodig is? En denk je toch eens in dat mevrouw kinderen heeft of de zorg over een zieke ouder of man. Wie zorgt daarvoor als zij tijdelijk uitgeschakeld is? Wie betaalt de vervangende zorg? Dierenartskosten voor de retriever etc.
En dan de psychische schade nog!
Kost allemaal tijd, geld en een hoop moeite. Daar mag wel degelijk een fikse vergoeding tegenover staan.
Tamara21 schreef:Geloof mij ik ken mensen met pitbulls of zulk gelijke honden die het zelf zeggen dat ze haast nooit loslaten als ze eenmaal vast hebben.
Ik kan je vertellen als mijn hond iets of iemand zou bijten ik hem ECHT NIET gelijk laat inslapen.
Lekker makkelijk van geef maar een spuitje.
Iedereen weet het altijd beter in zulke situaties en zo het zus of zo doen.
Ik kan je vertellen dat ik vorige week nog een hond heb moeten laten inslapen en das echt geen pretje!!!!!!!!!
pharagirlke schreef:Tamara21 schreef:Geloof mij ik ken mensen met pitbulls of zulk gelijke honden die het zelf zeggen dat ze haast nooit loslaten als ze eenmaal vast hebben.
En omdat jij last krijgt van schuldgevoelens omdat je die hond niet hebt opgevoed moeten andere mensen maar gebeten worden. Want ja, laten afmaken is geen pretje dus laat die onopgevoede keffer maar rustig verder bijtenMet wat pech pakt die een kind bij de keel en heeft ie een moord op zijn geweten
Aranell: verbazingwekkend veel mensen hebben ze tans nogDat verbod is 9 juni 2008 opgeheven door minister verburg.
Tamara21 schreef:breezy302 schreef:oh je hebt er dus wel verstand van? Hoe kom je er dan bij dat pitjes nooit meer loslaten? zou leuk zijn zeg, 1x een knauw van een pit en je hebt opeens 2 honden! En voor de duidelijkheid, ik heb geen pitbulls. En als je verstand hebt van honden dan weet je ook dat er geen totaal geen logica inzit dat als een pit een hond aanvalt dat de rest maar een vrouw moet aanvallen? beetje vreemd. En als antwoord op je vragen: dit is het enige bijtincident van de pit, de herders hebben vaker andere dieren en mensen aangevallen zonder dat de pit erbij is.
En verstand van honden krijg je niet door ze te hebben hoor, kijk maar naar deze man, die heeft ook honden en weet er blijkbaar helemaal niets van.
waar je wel gelijk in hebt is aanlijnen/korven maar denk je nu echt dat deze man dat zal doen? Hij heeft er de eerste keren ook niet van geleert dus deze keer ook niet. Honden zijn beter af met een spuitje of een andere eigenaar met flink veel verstand en die heel erg consequent is!
Geloof mij ik ken mensen met pitbulls of zulk gelijke honden die het zelf zeggen dat ze haast nooit loslaten als ze eenmaal vast hebben.
Aranel schreef:Je weet dat pittbulls sowieso illegaal zijn in NL?
Als het mijn honden waren zou ik ze ook laten afmaken, hoe erg ik het ook vindOf een zeer ervaren hondentherapeut erbij halen, hoewel ik niet denk dat het nog veel zal uithalen..
breezy302 schreef:oh je hebt er dus wel verstand van? Hoe kom je er dan bij dat pitjes nooit meer loslaten? zou leuk zijn zeg, 1x een knauw van een pit en je hebt opeens 2 honden! En voor de duidelijkheid, ik heb geen pitbulls. En als je verstand hebt van honden dan weet je ook dat er geen totaal geen logica inzit dat als een pit een hond aanvalt dat de rest maar een vrouw moet aanvallen? beetje vreemd. En als antwoord op je vragen: dit is het enige bijtincident van de pit, de herders hebben vaker andere dieren en mensen aangevallen zonder dat de pit erbij is.
En verstand van honden krijg je niet door ze te hebben hoor, kijk maar naar deze man, die heeft ook honden en weet er blijkbaar helemaal niets van.
waar je wel gelijk in hebt is aanlijnen/korven maar denk je nu echt dat deze man dat zal doen? Hij heeft er de eerste keren ook niet van geleert dus deze keer ook niet. Honden zijn beter af met een spuitje of een andere eigenaar met flink veel verstand en die heel erg consequent is!
breezy302 schreef:wil ook nog even wat kwijt over tanden trekken.
Mijn verhaal: 3 jaar geleden heeft mijn staff een andere hond aangevallen. daarop is aangifte tegen mij gedaan en dat is een rechtzaak geworden. Mijn hond wordt niet afgemaakt omdat het hond en geen mens agressie is maar ik wel een aantal waar ik aan moet voldoen wil ik mijn hond houden. Ik ben verplicht om hem aan te lijnen en te muilkorven. gebeuren er dan nog verdere incidenten worden idd de tanden van mijn hond getrokken, dit is door een rechter bepaald.
uitbreken kan mijn hond niet en andere honden mogen mijn huis niet in dus kan er ook niet gevochten worden.
SuzieQ schreef:Dit is wat ik bedoel inderdaad
Tamara21 schreef:kan je vertellen als mijn hond iets of iemand zou bijten ik hem ECHT NIET gelijk laat inslapen.
Tamara21 schreef:en flink LOS en de mond open trekken werkt anders erg goed hoor! daar hoef je mij echt niets over te vertellen, ?
breezy302 schreef:kiwiko: mijn hond heeft 1x gevochten en hoe ik hem heb loskregen: keihard Los gekrijst terwijl ik zijn bek vasthad en heb opengetrokken en heeft wel gewerkt ook heb ik het bij andere mensen gezien dat het hielp ( nogal vaak gevechten hier in de buurt want mensen weigeren hun agressieve hond te aanlijnen en korven want dat vinden ze zielig of ze vinden het goed dat hun hond bijt. Mijn hond is eergister door een labrador gebeten en het commentaar van die eigenaar? Meis haal die muilkorf er maar af hoor en laat je hond maar terugbijten maakt me niets uit...