Aanschaf konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Aanschaf konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:33

waar woon je?

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:54

tussen Dokkum en Leeuwarden in..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:18

Dinopino schreef:
benangelique wat doen wij verkeerd :(:) Ze hebben hier 2 garages vol met hooi, waarom zitten ze daar nu niet :D

Tja en waarom gaan die van mij niet in de regen zitten, die zitten wel in het hooi, terwijl ze rustig naar buiten kunnen.

Kristel_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:19

Ik zou de eerste keer dat je gaat koppelen lekker hulp zoeken idd bij een konijnenopvang. Zij zien al heel snel of een koppeltje wat gaat worden, of niet.
Verder kun je bij een koppeling het volgende aanhouden:
- koppelen op vreemd terrein (dus niet in een kooi/kamer/schuur waar je eigen konijn zich thuis voelt
- zorg dat er genoeg ruimte, afleiding en ontwijk mogelijkheden (bijv. dozen tunneltjes) zijn.
- je er niet te veel mee bemoeien, maar wel erbij blijven.
Als je mazzel hebt liggen ze binnen 5 min bij elkaar *D , anders zal er in hetbegin veel onrust zijn: achter elkaar aan rennen, op elkaar proberen te rijden, happen (ze bijten dan bij elkaar plukken haar af). Zolang het daarbij blijft lekker laten gaan. Pas als er gewonden gaan vallen kom je tussenbeiden. Al die andere dingen zijn namelijk nodig om uit te maken wie de baas is. Als je daarbij steeds je konijnen uit elkaar haalt zal er nooit een de baas worden en blijft er onrust. Als je je goed wilt voorbereiden kunje misschien eens kijken op; http://www.bunnybin.nl/Koppelen.htm
Zet je twee konijnen vooral NIET meteen bij elkaar in een kooi! Dit is veel te klein. Dat is hetzelfde als dat jij opeens aan een vreemde jongen gekoppeld wordt en meteen moet gaan samenwonen in een klein appartement: dat wordt zeker ruzie :o
Het voordeel als je je konijn bij een opvang haalt is dat je goed wordt geholpen bij het koppelen. En (ook niet onbelangrijk) mocht het toch net die ene verkeerde matcht zijn, dan kun je je konijn heel makkelijk terug brengen en een beter maatje uitzoeken.
Ik heb het zelf ooit meegemaakt. Ik had al zoveel koppelingen voor anderen gedaan en bij mezelf... Mijn eigen kanjer was net dood. Ik had langer willen wachten, maar mijn dame was ontroostbaar (at niet meer, dronk niet meer en stopte met zichzelf te wassen), dus binnen een paar dagen stond ik zelf bij de konijnenopvang. Ik was helemaal weg van een super mensgericht konijn. Al bij de eerste kennismaking had ik mijn twijfels, maar wie niet waagt... Dus toch een poging gedaan. Na 2 maanden heb ik hem met pijn in mijn hart terug gebracht en een nieuwe hunk meegenomen. Het eerste mannetje heeft nu een geweldig nieuw thuis en een geweldige nieuwe match. En mijn vrouwtje... Binnen 5 minuten wist ik dat ze niet snel voor elkaar onder zouden doen, maar dat dat helemaal goed zou komen. Nu zijn het echt jut en jul, maar 1x in de zoveel tijd is er een hoop geren, gestamp en plukken rondvliegendhaar. Ach ja elk goed huwelijk botst wel eens... en ze kunnen niet zonder elkaar :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:43

ikkebenmar; er is wel het eea aan opvang in de buurt.
kijk anders even op www.konijnenforum.nl voor een adres bij jou in de buurt.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 02:18

benangelique ik geloof dat mindim het antwoord heeft voor onze konijntjes :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:22

Nou dinopino leg dat eens uit, want ik snap niet wat je bedoeld?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:48

nou simpel jouw konijntjes zijn tenminste niet zo dom om in de regen buiten te gaan zitten. Die van ons wel en wij vragen ons af hoe we het voor elkaar krijgen dat ze gewoon naar binnen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:53

Al ze graag buiten zitten is het toch ook goed? Dat is het voordeel als je beide mogelijkheden aanbiedt, ze kunnen kiezen wat ze het fijnste vinden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:50

:+

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 18:45

Citaat:
een hoes is niet nodig hoor, als hij het koud heeft kan hij in zijn nachthok gaan zitten.
wanneer je er een konijn bij hebt, kunnen ze ook elkaar warm houden.

dat je schik hebt om er 2 bij elkaar te zetten kan ik me goed voorstellen. als je met koppelen geen ervaringen hebt, kan je dat het beste doen bij een opvang. daar kunnen ze naar het karakter van je konijn kijken en daar een match bij vinden.

Ik wil wel graag een hoes dit is ook handig als het regent,...
Waar kan ik een opvang vinden ik woon in Maaseik

Citaat:
@ Romy, je bent goed bezig voor je konijn! Mooi hok heb je uitgekozen en ik ben blij dat je de moeite neemt zoveel informatie te vragen en dat je open staat voor de informatie van andere!!

Jij bent een lief konijnenbaasje!! Ik wens je heel veel plezier van je konijn en misschien dus ook zijn toekomstige vriendje of vriendinnetje.

Dankje, dankje
ik vind het heel belangrijk dat je ook aan je konijn denkt

hyawatta
Leuke spullen

Benalique
Sokken??

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:07

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:53

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:37

Zo ik kreeg vanmorgen ff te horen dat het nest waar ik jongen uit zou krijgen 2 witte de enigste vrouwtjes waren en die zijn naar een vriendin van die vrouw, heeft zeme van te voren niet verteld dat ze daarheen gingen en de andere waren mannetjes, dus ik ben weer ff verder aan het kijken naar 2 leuke jonge vrouwtjes

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:56

waarom jong?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 08:20

Ik wil graag jonge konijntjes, maar heb misschien al wat gevonden.
Er kwam zowiezo al een iets ouder konijn bij, van bijna een jaar

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 13:31

Hallooo :D

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:31

Mijn 2 koijntjes waren vanmorgen in een behoorlijk gevecht, vandaag wel apart gehad en vanavond weer bij elkaar en weer een keer gevochten en nu zitten ze aardig rustig.
Ze eten soms weer samen uit 1 bak en zo vechten ze weer een keer.
Moet ik ze gewoon uit laten vechten als het niet tot bloedens toe natuurlijk, maar kan ik ze het beste gewoon even bij elkaar laten?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:37

gewoon bij elkaar laten. in de gaten blijven houden dat ze niet gaan rollebollen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:32

}> ik krijg hier hele rare ideeen bij. Gewoon kijken hoelang het goed gaat en loopt het uit de hand dan net als bij hanengevechten weddenschappen af gaan leggen wie er gaat winnen. Het besti is dan een webcam kan heel bokt mee doen. sssst dit heb ik niet gezegd maar soms heb ik van die ideen die niemand waardeert |( :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:45

:+

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:13

Dinopino schreef:
}> ik krijg hier hele rare ideeen bij. Gewoon kijken hoelang het goed gaat en loopt het uit de hand dan net als bij hanengevechten weddenschappen af gaan leggen wie er gaat winnen. Het besti is dan een webcam kan heel bokt mee doen. sssst dit heb ik niet gezegd maar soms heb ik van die ideen die niemand waardeert |( :D

Hoezo Rare ideeen.
Ik heb het idee dat jullie hier overal de lol van inzien en weinig meer aan adviezen willen geven.
Maar goed laat maar

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 22:31

hyawatta schreef:
Dinopino schreef:

Hoezo Rare ideeen.
Ik heb het idee dat jullie hier overal de lol van inzien en weinig meer aan adviezen willen geven.
Maar goed laat maar

Ik ben het ermee eens.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:08

De meeste adviezen zijn hier toch echt wel gegeven. Wanneer 2 konijnen met elkaar vechten wat denk je dan zelf ? Is dat een goede match? Ze kunnen onenigheid hebben maar dat eindigt niet in bloederige gevechten. Zo ja dan moet je een andere match zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:11

Nou Dinopino, ze moeten jou maar inroepen bij konijnenproblemen. Ik vind je sarcastische reacties onderhand wel een beetje vervelend worden. Jij hebt alles vast prachtig voor elkaar en niemand doet het vast beter als jij.
Een beetje vechten met konijnen koppelen is het drama niet, ze rommelen in het begin altijd wel wat. Wanneer het tot bloedens toe gaat (wat helemaal nog niet is gebeurd trouwens), is het idd geen match. Maar je moet ze niet gelijk uit elkaar halen.
Lees eens op konijnenbelangen een stuk over koppelen.