mrie schreef:Ik vergelijk het wel eens met Brookes hospital.
Als we het zieke zielige ezeltje/paard nu eens gewoon op 't vliegtuig zouden zetten naar nederland. Dan zijn er hier vast wel mensen die er een willen adopteren.....
Het probleem is alleen dat dat niets oplost, misschien wel voor dat ene individuele zieke en zielige dier, maar aan de omstandigeheden daar, en de mentaliteit die het probleem veroorzaakt wordt niets gedaan.
Honden uit Spanje vind ik dus een beetje water uit een bron van overvloed halen.
In plaats van er iets in te stoppen waardoor er iets verbeterd wordt er alleen maar uit gehaald en wordt het probleem op microniveau aangepakt.
Hoe nobel ook van iedereen die zich voor die honden inzet, het leid tot niets en in Nederland hebben ze ook zat honden die op een goed thuis wachten. Voor mij DE reden geen steun te betuigen aan organisaties die spaanse honden "redt" en wel aan Brooke.
Overigens, dat windhondje in mijn profiel heb ik op de renbaan in mijn handen gestopt gekregen, hij was niet meer gewenst omdat hij (jawel) één centimeter te hoog geworden is om te mogen starten. Ja ook in Nederland zijn er zat die afgedankt worden.
Dat microniveau waar je het over hebt, valt mee. In die zin; het beleid van gezelschapsdieren wordt ook in die landen aangekaart en daar is beweging in.

Volgens jou 'leidt dit tot niks', maar wat ook tot niks leidt, is het blijven fokken en fokken, terwijl hier inderdaad ook asiels zitten vol met leuke honden.
Het vervelende vind ik, niet specifiek naar jou bedoeld, dat er mensen blijven posten dat dit tot niks leidt.
Naar mijn mening hebben de mensen met een buitenlands hondje dit niet echt verdiend. Zij kiezen voor een hond die voorheen een slecht bestaan had, of dit nu een buitenlander of een Nederlander is, dat moet niks uitmaken. Iedereen die een dier helpt, doet goed. En ja, het gaat misschien maar om een handjevol individuen, maar de organisaties werken hard aan de slechte mentaliteit van sommige Spanjaarden.
Mensen die ervoor kiezen om een rashond te nemen, en ook niet bijdragen om de Nederlandse asiels leger te maken, worden ook niet op hun vingers getikt waarom er nog meer honden in Nederland erbij moeten komen, gezien er voldoende honden wachten op een fijn tehuis in de asielen. Wie is er nu nobel en wie niet?
Mrie - Diever is prachtig!

Yamcha - Gadverdamme, dikke honden! Dat vind ik ook mishandeling. Ik heb ooit een artikel gelezen over een rotweiler, het beestje kon niet meer lopen, zo ontzettend dik.
Ik heb taferelen gezien in het buitenland met honden, waar de honden geen brood van lusten. (Aparte woordkeuze in deze context

(Jonge honden in zakken stoppen en die in het kanaal flikkeren. Ik stond erbij en keek ernaar, ik was te laat. Ik voel me er nu nog vervelend van. Of mensen die doodleuk staan te voetballen met een puppy die het uitkrijst en uiteindelijk wegstrompelt met gebroken pootjes. Ik schiet er nu weer van vol.)