Wat heeft een dierentuin met wild te maken Vlooien krijgen ze alleen wanneer je veel konijnen op een klein terrein bij elkaar zet wat vervolgens besmet is. Dat is juist het tegenovergestelde van wild.
verootjoo
Geplaatst: 21-03-09 12:20
sunny_l0ve schreef:
en waar heb jij dat op gebaseerd? Want dat slaat helemaal nergens op
Zou niet weten waarom dit nergens op slaat. Dit is gewoon logisch, en biologiestof van de middelbare school, uit mijn hoofd 4 of 5 vwo, of anw ofzo. En er leven zoveel konijnen in het wild, waarom zouden tamme konijnen dan niet overleven Daarbij zie ik het bij mijn eigen konijnen. De mijne (tamme 'hokkonijnen') leven al een jaar of 5 buiten, en zijn nog steeds niet doodgevroren Nee, ook niet met de extreme vorst dit jaar. Verder is er gewoon genoeg eten, konijnen leven meestal op gras en andere planten. Die zijn altijd te vinden. En zo niet, kan het wel eens zo zijn dat er een konijntje doodgaat. Maar dat kan net zo goed een wild konijntje zijn. Natuurlijke selectie heet dat, survival of the fittest Daarbij komt het spreekwoord 'fokken als konijnen' niet uit de lucht vallen, dus er zijn zo weer nieuwe konijntjes, dus het soort blijft echt wel bestaan