[HK] Welk hondenras vind jij onaantrekkelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naambordje

Re: [HK] Welk hondenras vind jij onaantrekkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:15

Chichuau's, mopshonden, honden met die snuiten ingedrukt en met van die lelijke neuzen vind ik geen mooie honden!
Zelf ben ik helemaal weg van de Jack Russell, dan in het algemeen onze vorige Jack, die was ongelofelijk menselijk. En nu hebben we al heel lang een Herder, super mooie honden vind ik! Kennis heeft rodecian ridgeback (ofzoiets) vind ik ook prachtige honden.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:00

Ik vind labradors en golden retrievers een beetje saai om te zien.
Niet mijn type honden. Wel lief.

En kleine hondjes zoals yorkies en maltezertjes, die paris hilton hondjes etc en Jack Russel.
Overig vind ik een Jack Russel om te smelten als ze puppie zijn.

Ook friese stabij etc vind ik saai, en is niet mijn type hond.

Ik heb het hier wel over uiterlijk hoor, niets over het karakter, want dat verschilt per hond!
En ik weet er alles van, want mijn hondje wordt ook altijd over 1 kam geschoren wat betreft karakter.
Ieeehh een pitbull schreeuwen ze dan. of vechthond. Hihi is een echte rashond hoor, met stamboom, was duurder dan menig chiwawa.
en heeft zelfs bekers en 1ste prijzen behaald op de hondenshow.

Terwijl ik Engelse staffordjes erg lief vind. Maar tuurlijk zittener ook rotte appels tussen.
Am Staffs vindik vaak erg dominant naar andere honden toe, maar wel super mooi om te zien.
Herders vind ik ook vaak niet lief naar andere honden toe, maar ook die zijn kwa uiterlijk erg mooi.

Dit is mijne. maar 40 cm hoog. en een bange schijtert want hij durft niks!
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GW33IXAP-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EHLMOKZU-D.jpg
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 28-02-09 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie. Overigen in link gezet.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:29

chihuahua, mopshond, bulldoggen, sharpei's, yorkshire terrier

er zijn eigenlijk een hoop rassen die ik niet mooi vind, ik vind persoonlijk grote honden alweer mooier dan kleine honden, gladhaar vind ik niet mooi, dat hele lange ook niet. Kleur maakt me niet zoveel uit. Verder hou ik niet van ''mislukte'' honden, zoals honden met een platte snuit. Ook honden met gecoupeerde oren en staarten vind ik niet mooi. En dan natuurlijk nog de manier van knippen he :P koningspoedels zijn mooie honden, mits ze niet zo belachelijk geschoren worden....

We hebben hier zelf een kruizing labrador x berne senne, pracht beest! Maar dan lopen er hier ook nog 2 teckels met stamboom rond... Gladhaar, getijgerde kleur... Nee, niet mijn smaak! Zijn wel lieve honden hoor :P

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:37

Alles wat keft i.p.v. blaft is niet helemaal mijn ding ;) :))
Ik hou niet zo van kleinere honden, op een paar uitzonderingen na (sommige teckels vind ik lief (maar niet mooi), tussen Jack Russels vind ik ook heel veel verschil zitten, varierend van superlief en leuk tot irritant). Bull-achtigen zijn helemaal mijn ding niet. Ik heb geen idee welke soorten er allemaal rondlopen, maar zodra het begint te snurken en kwijlen dan haak ik af :D
Wij zijn thuis opgegroeid met jachthonden en daar ligt nog steeds mijn voorkeur als het gaat om het begrip "mooie hond". Een Heidewachtel, Duitse Staande, Drentse patrijs, Border collie; dat soort type honden vind ik mooi om te zien :)
Qua karakter heb ik dan weer een voorkeur voor een rustigere hond :)

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 21:00

Chihuahua, Szi-chu, Mopsjes en alles wat geen fatsoenlijke neus heeft. Boxers en mastiff's nog wel.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 21:08

Sharpei's, poedels en van die honden met hun platgedrukte neuzen en/of hang ogen/wangen vind ik dus echt niet mooi :n Maar dat is mijn mening, er zijn er ook die mijn hond (kruising Afghaanse Windhond x Dalmatiër) niet mooi vinden en dat is hun mening :) daar ga ik dan ook niets op zeggen (ja er is wel een verschil tussen "het is niet mijn smaak" en "afschuwelijk mormel" en als ze dat laatste zeggen kunnen ze ook wel iets van mijn kant verwachten :+ )

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 01:20

Ik houd niet zo van het mensen,ras'' wat honden rassen cre-eert en ze vervolgens laat ontaarden in gedegenereerde schepsels die zich met moeite in leven
kunnen houden door een vacht die constant bijgehouden moet worden omdat het dier er anders in omkomt,niet normaal kunnen bewegen of andersinds door erfelijke afwijkingen,niet normaal kunnen ademen,zich niet normaal kunnen voortplanten cequ normaal bevallen.
Overal allergisch voor zijn,geen normaal voedsel kunnen eten door afwijkingen in de spijsvertering of gebit......

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:26

Moderatoropmerking:
Dit topic is geopend met de vraagstelling welk hondenras je onaantrekkelijk vindt. Dit is op zich een persoonlijke vraag, waar je met een persoonlijke voorkeur op reageert.
Prima allemaal, maar ga elkaar hier dan niet veroordelen over meningen die hier gegeven worden.
Off-topic reacties, met niet onderbouwde kritiek op elkaar bijvoorbeeld, zullen verwijderd worden.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:29

Keffers en windhonden. :r

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:43

Inmiddels heb ik erg veel berichten verwijderd die totaal off topic waren. Dit zijn berichten in de trend van:
Ik heb zelf een poedel, vinden jullie die niet schattig?
Waarom vind jij boxer/jack russells vies/lelijk?

Graag geen persoonlijke aanvallen, als iemand het ras dat jij toevallig thuis hebt niet mooi vindt, voel je dan niet aangevallen en blijf gewoon on-topic.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:32

O wat erg dat hondje in dat eerste filmpje, leek wel een machientje :P

En hangende oogleden vind ik zelf ook erg onaantrekkelijk, net als hangend vel Y;(
Daarom vind ik de sharpei ook zo verschrikkelijk om aan te zien of een bordeaux dog..

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:36

Rottweiler (L)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:25

Wat ik trouwens ook nare honden vind om te zien (ik weet verder niks over het karakter, dus daar kan ik ook niet over oordelen ;) ) is een Australian cattle dog *brrr* ...