Samenstelling hondenvoer (brok), wat is belangrijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: Samenstelling hondenvoer (brok), wat is belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 14:53

En scheten laten?
Onze puppy (vooral als hij slaapt) laat ontzettende stinkscheten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 15:13

Mijn hond liet met Cacom en FF wel meer scheten, ik vind het gewoon geen denderend voer.
Heb beide uitgebreid geprobeerd, FF komt er hier echt nooit meer in mijn hele huis stonk naar hond!
Deze klacht heb ik ook van Nijn gehoord, (Staat ook in dit topic) we moesten zelfs nieuwe kleedjes kopen want zelfs na de was stonken ze nog een uur in de wind naar hond.
En het vele poepen he, 4 maal daags...
Ik vind zelf marcus mühle
een heel goed voer, zit 50% vlees in.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 15:15

Nog meer stinken zit ik niet op te wachten hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 15:19

Dan zou ik FF laten staan :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 17:35

@ Chiqa. zou jij mij kunnen vertellen waar ik kan vinden dat er werkelijk 50 % vlees in zit? Volgens mij lees ik erg gigantisch overheen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:57

Nikki__ schreef:
@ Chiqa. zou jij mij kunnen vertellen waar ik kan vinden dat er werkelijk 50 % vlees in zit? Volgens mij lees ik erg gigantisch overheen :+

Ik heb ze ooit gemaild en kreeg dit antwoord ;

Hallo Frau ***,
vielen Dank für Ihre Email und Ihr Interesse an unserem Markus Naturnahhundefutter.

Der Fleischanteil im Markus Naturnahhundefutter liegt bei 50 %.

45 % ist Fleisch von Pute und Huhn.

Die restlichen 5 % ist der eingemischte Pansen.

Der Meerfischanteil liegt bei 4 %.

Wir verwenden für unsere Produkte, Geflügelfleisch von Huhn, Pute und Wild.

Unser verwendetes Fleisch unterliegt den gleichen Anforderungen, wie das was für den menschlichen

Verzehr geschlachtet wurde und so der gesetzlichen Lebensmittelkontrolle unterlag.

Es gelten die dieselben Wartezeiten - Hormone und sonstige Medikamente dürfen nicht verabreicht werden.

Wir verarbeiten keine tierischen Abfälle, wie Gehirn, Federn, Klauen, Grieben Tierkadaver etc.

Für weitere Fragen stehen wir Ihnen jederzeit gerne zur Verfügung.

Mit freundlichen Grüßen aus dem Westerwald

Markus Mühle GmbH

Liane Rörig

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 00:38

Ik zou afgaan van het voer waar je nu op zit. Als het hoofdingredient graan is dan is dat gewoon ronduit slecht :)) Kijk eens naar een Eukanuba of (wat goedkoper) Carocroc. Daar zit een hoog percentage vlees in en dat is hetgeen een hond kan verteren. Een hond heeft immers veel minder lange darmen dan een schaap die wel graan kan verteren. Dit zijn beide wel 'gebakken' brokken, echter ben ik geen fan van FF en Cavom (daar worden ze echt vet van, zwaar op de maag!!). Het andere rijtje wat je plaatst daar kunnen we niet zoveel mee, als je schoenzolen mixt met ruwe olie kan je zo hetzelfde rijtje krijgen!

Naar mijn weten kan een hond onder de anderhalf jaar geen voedselallergie hebben. Hoe oud is je pup nu? Vanaf acht weken kan je Bolfo Gold gebruiken, dit werkt tegen vlooien en zodanig dat de vlo al binnen 4-6 minuten dood gaat door enkel op de hond te zitten. Jeuk komt vaak van een vlooienbeet en kan dan wel twee weken aanhouden. Kam je hond een paar keer met een vlooienkammetje! Kijk wat je eruit krijgt. Nestvlooitjes hebben puppen nou eenmaal snel. Mocht je vlooien vinden dan ook je huis behandelen bv met Exil flea free. Na 15 dgn even naspuiten met een goedkoop vlooienmiddel. Als er vlooien zijn dan zit 5% op het dier en 95% in de omgeving.

Hoop dat je er wat aan hebt! Als je vragen hebt, stel ze!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:59

Mijn hond had van pups af aan al een glutenallergie, dat is 100% zeker. Alles wees erop, stinkende vacht, diaree, jeuk met krabben totdat het bloede. Toen ze 6 maanden was overgestapt op vers en alle symptomen waren weg. We hebben haar nooit laten testen omdat haar broer (even oud) wel een test had gehad en duidelijk een glutenallergie bleek te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:15

manishdra schreef:
Mijn hond had van pups af aan al een glutenallergie, dat is 100% zeker. Alles wees erop, stinkende vacht, diaree, jeuk met krabben totdat het bloede. Toen ze 6 maanden was overgestapt op vers en alle symptomen waren weg. We hebben haar nooit laten testen omdat haar broer (even oud) wel een test had gehad en duidelijk een glutenallergie bleek te hebben.

Kan me niet vergissen maar volgens mij ging dit topic over de samenstelling van een hondendbrok ;)
Niet over het voeren van vers, daar zijn andere topics over.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:50

Heb je de laatste pagina's wel gelezen? Mijn post ging niet over het vers voer maar over de gluten allergie. Het vers voer was enkel bijzaak in mijn post.

Je mag niet eens meer "vers voer" zeggen of mensen krijgen spontaan een allergische reactie.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:58

manishdra reageerde op mijn post :)) En ik vond het wel een interessante post :D Nou zit er ook wel veel verschil tussen vers en vers (lees tussen bv Rodi en Carnivoer) als we het over kvv hebben.

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:48

Ik hou het bij Lam & Rijst, een huismerk van Dobey.
Het is bijna zoutloos, en daar wordt mijn hondje ouder van!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:59

Ben ik wel benieuwd naar de hoeveelheid graan en vlees in de brok, zou je dat misschien eens willen bekijken? Ken de brok niet maar vind het leuk om te vergelijken :))

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:48

Wat zouden jullie aanraden voor een 10 jaar oude Alaskan Malamute met lichte darmproblemen?
Hij heeft zijn gehele leven aldi brokken gehad (hij is van mijn vriend en wij zijn pas sinds april samen, dus heb aan die 10 jaar niets kunnen doen ;( )

Vers vlees voeren in absoluut GEEN optie.
Hier in de buurt kan ik vanalles krijgen, van Cavom tot Farmfood tot Acana en Orijen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:11

klopt, het ene kvvis het andere niet. Daarin zitten ook hele kwaliteits en ingredienten verschillen.

Over darmproblemen heb ik geen verstand. Succes!

(misschien voor het complete verhaal de darmproblemen omschrijven? )

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:19

manishdra schreef:
klopt, het ene kvvis het andere niet. Daarin zitten ook hele kwaliteits en ingredienten verschillen.

Over darmproblemen heb ik geen verstand. Succes!

(misschien voor het complete verhaal de darmproblemen omschrijven? )

Complete darmprobleem?
Uhmn wisselende ontlasting, periodes van heftige diarree, niet meer kunnen lopen van de buikkrampen (?) , veel last van gas en ontzettend vies stinkende scheten.

Hij heeft nu sinds april 3 heftige 'darm ontstekingen' gehad. De ontstekingen tussen haakjes omdat dit niet op kweek is gezet oid, maar wel door de DA vast gestelt. Eerste aanval was het heftigste: totale leegloop, braken, diarree, amper kunnen lopen, pijnlijk bij gaan zitten/liggen en bij opstaan. Tweede aanval waren we sneller bij, maar wederom totale leegloop en veel pijn bij opstaan/neergaan. Laatste aanval, nog eerder erbij, is bij diarree gebleven gelukkig. Is met diarree-remmers en een week kip+rijst weer overgegaan.
Daarna het advies gekregen om op dieet voer oevr te gaan. 30E per 5 kilo, 600 gram per dag.
Maar ik ben ervan overtuigd dat het ook zonder dat ontzettend veeeeeeeeeeeeel te dure dieetvoer moet kunnen voor deze hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:41

Evelli schreef:
[Maar ik ben ervan overtuigd dat het ook zonder dat ontzettend veeeeeeeeeeeeel te dure dieetvoer moet kunnen voor deze hond.

ik zou geen cavom nemen als ik jou was, gwoon meteen goed, Arcana of Orijen
cavom geeft vaak nog buikprobroblemen omdat er granen inzitten.

haffjechip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:03

hoi

ik geef mijn honden selection croc van rc ik vind het wel een fijne brok
en omdat mijn honden niet alles eten en dit voer wel geef ik ze nu dit
wat vinden julllie van dit voer??

ik heb ook dobey merk geprobeert maar mijn honden gingen daar
ongelovelijk veel van poepen elke uitlaat beurt en ook hele grote hopen en veel
drinken het is een erg droge brok heb jij daar geen last van??

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:05

Chiqa schreef:
Evelli schreef:
[Maar ik ben ervan overtuigd dat het ook zonder dat ontzettend veeeeeeeeeeeeel te dure dieetvoer moet kunnen voor deze hond.

ik zou geen cavom nemen als ik jou was, gwoon meteen goed, Arcana of Orijen
cavom geeft vaak nog buikprobroblemen omdat er granen inzitten.

Ik ga dan de winkel hier in de buurt even een belletje geven of ze het morgen langs willen komen brengen :) super die gratis bezorgdienst :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:19

Evelli schreef:
Ik ga dan de winkel hier in de buurt even een belletje geven of ze het morgen langs willen komen brengen :) super die gratis bezorgdienst :D

Dat is zeker luxe *D Ik bestel bij Zooplus, is ook goedkoper. Ben benieuwd of het je bevalt maar je pakt dan wel meteen een van de beste voeren dus je best heb je dan iig gedaan.
Ben benieuwd wat je van het verhaal vind wat ze over die brok vertellen, ik was igg razend enthousiast, heb 2 zakken van 13.5 kilo staan hier ga over een week beginnen dr mee.

haffjechip schreef:
ik geef mijn honden selection croc van rc ik vind het wel een fijne brok
en omdat mijn honden niet alles eten en dit voer wel geef ik ze nu dit
wat vinden julllie van dit voer??

Ik heb mijn twijfels bij dit voer, bij de hondenvereniging ;staan dr wat honden op.
Ik kan namelijk nergens op de site van royal canin vinden dat dit door hun gemaakt is...
Echt een B merk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:38

Ik heb net een zak Orijen Sernior brok besteld van 7 kilo. Zo kunnen we het eerst eens rustig aankijken wat zijn darmen ermee doen. Je hoeft er ook niet bijzonder veel van te voeren zie ik.

Het is 5,60 per kilo. Dieetvoer van de DA 6 euro de kilo. als het bevalt komen er grotere zakken en dan is het 4,80 de kilo. Wordt wel voordeliger :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:53

O dan hoef je echt maar heel weinig te voeren, mijn hond weegt ruim 40 kilo, en nóg ben ik goedkoper uit dan bij een zak van 15 kilo twv. een ruime 30 euro.
(Heb dat uitgerekend)
Ik heb namelijk maar de helft nodig van wat ik normaal geef.
Succes en ben benieuwd of het bevalt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:15

Ik heb net gelijk een zak opgehaald :) hij had hem zelfs opzij gelegd om bij me te bezorgen. Maar is zo dichtbij mijn werk dat ik er met 3x struikelen ben :+

Hond ligt inmiddels trouw naast zijn nieuwe brokken te wachten tot er een paar in zijn bek springen. Schijnen erg lekker te zijn :+
Nu nog eventjes gemixt met zijn oude brokjes om elke dag beetje meer nieuw en beetje minder oud te krijgen. :)
Hij krijgt straks per dag ongeveer 300 gram (hij weegt ongeveer 45 kilo)

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:23

al jaren ben ik erg content met canex brocks.

Ooit heb ik een boek gelezen prof. hond (echt zijn naam :+ ) en hij keek ook veel naar de e nummers die op de beschrijving staat. e nummers die al lang voor mensen verboden zijn te gebruiken maar voor dieren nog steeds mogen!!!
O.a in canex én cavom trouwens ook zitten niet veel van die verboden e nummers ,daarom viel bij ons de keuze op canex , 27,95 euro voor 12 1/2 kilo.
Ik heb 2 mechelaars en een labrador en die doen het er goed op ,labrador wordt niet te dik en geen stinkscheten (is volgens mij wel duidelijk signaal voor verkeerd voer!)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:30

Royal Canin is idd erg goed voor, en als ze het er goed op doet, idd gewoon over gaan op de maxi adult!
Krijgt mijn hond ook.

Belangrijk in hondenvoer is naar mijn mening niet té veel eiwitten, en conserveeringsmiddelen..

Hills is trouwens ook een goed merk!