Natuurlijk hoeft niet iedereen leuk, lief, oeh, ahh te zeggen, maar het punt is duidelijk en dit topic is ervoor om de voortgang van de pups te volgen.
TS, van harte gefeliciteerd!!!!

Ga je er zelf ook een houden?
Veel foto's maken en posten he!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
GJ9 schreef:Korthaar en langhaar kunnen best gekruist worden. Er komt dan óf korthaar óf langhaar uit, en geen tussenvorm. Korthaar is dominant, dus voor een langhaar Chi heb je van beide kanten een langhaargen nodig.
GJ9 schreef:Oké, je hoopt dus niet dat er met Chihuahuas gefokt wordt. Ik zie dat probleem niet. Fokken is toch heel normaal? Al ben ik wel een groot voorstander van met stamboom fokken, en als hobbyfokker advies aan een echte fokker vragen.
En de mensen met een Chihuahua weten heus wel dat die hondjes razend populair zijn, dus komen heus niet ineens door dit topic op dat idee denk ik.
bezelbub schreef:eeeh snap ik niet helemaal, op marktplaats zitten ook fokkers hoor.
Maar het ging over de prijs van die kleine hondjes en dat het zo verschillend is allemaal.
GJ9 schreef:Korthaar en langhaar kunnen best gekruist worden. Er komt dan óf korthaar óf langhaar uit, en geen tussenvorm. Korthaar is dominant, dus voor een langhaar Chi heb je van beide kanten een langhaargen nodig.
Dat van dat verkooptopic slaat nergens op volgens mij. Als de TS de puppies op internet zet krijgt ze genoeg reacties om 4 nestjes kwijt te kunnen. Maar als mensen via bokt interesse hebben is dat altijd leuk toch?
ThePast03 schreef:Het kan wel maar het is zeker niet gewenst en wordt alleen in hoge uitzondering toegepast en met toestemming van de rasvereniging, zonder toestemming krijgen de pups geen stamboom.
Het is niet toegestaan om te vermelden dat een deel van de pups nog te koop is volgens mij.
GJ9 schreef:Okee, dat wist ik niet, van die toestemming (dat laatste wist ik ook niet). Wel goed dat alles streng in de hand wordt gehouden door de NCC.
Als je een goede Chihuahua pup wilt kan je lid worden van de NCC. In hun boekje kan je alle goede fokkers vinden, contacten leggen, enz. Een zoektocht naar een goede Chihuahua kan jaren duren, ik spreek uit ervaring. Maar dan heb je ook wat
Klijntjuh schreef:x_Sannee heeft haar huidige 'chihuahua' ook niet bij een fokker, dus dan is het handiger voor haar om niet op marktplaats te kijken
x_Sannee schreef:Zodra ik uit huis ben wil ik graag een chihuahua, en dan van een goede fokker. Maar ik ben gewoon benieuwd wat ze kosten want je ziet de prijzen nooit op de sites van goede fokkers. En van marktplaats kun je niet uitgaan want de een vraagt te weinig de ander teveel en de een isniet echt enz..
GJ9 schreef:Broodfokkers, daar heeft iedereen toch weleens van gehoord. Hondjes in kleine hokjes, uitgelubberde moeder, veel afwijkingen bij de puppies zoals patella luxatie. Mensen die voor het geld fokken, en niet uit liefde voor het ras
ThePast03 schreef:Op marktplaats staan geen goede fokkers
Lissyx schreef:dit topic is niet bedoeld met voor verkoop van mijn puppy's als ik ze kwijt wil kan ik ze zo kwijt. Maar dat is zeker niet mijn bedoeling. Ik heb dit topic gestart om de mijn mooie pups te laten zien en jullie mee te laten genieten van de voorderingen. Maar ik heb het gevoel dat sommige mensen hier alleen maar komen om alles af te zeiken. Maargoed. Met de pups gaat het super goed ik post binnekort gauw weer leuke foto's