Mijn chihuahua gaat bijna bevallen!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:27

Er is net al gewaarschuwd dat dit geen discussie topic is voor het wel/niet fokken met chihuahua's. Misschien dat er ook geprobeerd kan worden om deze discussie dan ook te stoppen of elders (nieuw topic?) te vervolgen (waar discussies wel bedoeld/gewenst/gerespecteerd worden). :j

Natuurlijk hoeft niet iedereen leuk, lief, oeh, ahh te zeggen, maar het punt is duidelijk en dit topic is ervoor om de voortgang van de pups te volgen.

TS, van harte gefeliciteerd!!!! *\o/* Ik ben heel benieuwd hoe ze het doen, super in ieder geval dat ze allemaal kerngezond zijn!
Ga je er zelf ook een houden?

Veel foto's maken en posten he!!! :D

Biebabeloeba

Re: Mijn chihuahua gaat bijna bevallen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:37

Natuurlijk zijn ze schattig, maar ook ik vind dat Miska gelijk heeft, er is een reden waarom de testen en stambomen bestaan hoor!
En ik vind het eigenlijk verdacht veel een verkooptopic worden...in de beginpost zei je al 'wie geïnteresseerd is in eentje, mag PBen" en nu weer "ik zal zeggen welke 2 er overblijven"....en ik hoop maar niet dat er opeens weer een nestje zal komen, omdat iedereen er nu zo graag eentje wilt...want er hebben echt wel meer dan 2 gereageerd met "ik wil" en "hoeveel kost eentje" enzo. dat zou de TS wel ertoe aan kunnen zetten om nog een nestje te doen, want ach, ik geraak ze toch makkelijk kwijt....
Enja, dacht al dat de papa langhaar was, maar (ben zelf niet into chihuahua) had al gehoord dat korthaar en langhaar niet gekruisd mogen worden, waarom zijn er anders 2 afdelingen bij het showen? Ze worden als 2 aparte types bekeken.
Nuja, veel plezier nog met de pups

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:45

Korthaar en langhaar kunnen best gekruist worden. Er komt dan óf korthaar óf langhaar uit, en geen tussenvorm. Korthaar is dominant, dus voor een langhaar Chi heb je van beide kanten een langhaargen nodig.
Dat van dat verkooptopic slaat nergens op volgens mij. Als de TS de puppies op internet zet krijgt ze genoeg reacties om 4 nestjes kwijt te kunnen. Maar als mensen via bokt interesse hebben is dat altijd leuk toch?

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:54

GJ9 schreef:
Korthaar en langhaar kunnen best gekruist worden. Er komt dan óf korthaar óf langhaar uit, en geen tussenvorm. Korthaar is dominant, dus voor een langhaar Chi heb je van beide kanten een langhaargen nodig.

Ok thx, dat wist ik niet (niet into Chihuahua ;)) maar had dacht ik ooit is zoiets opgevangen + dan de verschillende ringen bij het showen.
En sorry maar vind het echt wel een verkooptopic hoor, denk je nu echt dat mensen van Bokt nooit op Marktplaats kijken of daar iets zouden kopen? Dus vind dit hetzelfde als ze op Marktplaats zetten hoor, er zijn immers genoeg mensen van Bokt die al getoond hebben, dat zij zo'n zaken niet erg vinden. Er hebben natuurlijk een paar gereageerd dat je niet op MP moet kijken, maar er zijn er ook genoeg met een hondje van "onbekende" oorsprong....en bij sommigen heb ik echt mijn twijfels of het niet puur door de hype komt hoor....maarja, binnen een paar jaar kan iedereen die een klein hondje (ECHT) wilt, er veel goedkoper een uit het asiel halen...

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:05

Je bedoelt dat de TS ze niet op MP zou willen zetten en daarom maar hier? Dat weet ik ook niet. Maar als ik alles zo lees heb ik niet het idee dat het doel van dit topic hondjes verkopen is. En al zou dat het wel zijn, wat geeft dat? Of mag dat niet volgens een bokt-regel? (Ben hier nog niet zo heel lang)

Het gros op MP zou ik ook niet kopen nee, vooral omdat een goede fokker MP echt niet nodig heeft om zijn hondjes kwijt te raken. Helaas denken daar veel mensen anders over, en zo wordt de markt in stand gehouden.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:08

Wel, heb er vertrouwen in dat ze echt veel om haar hond geeft hoor en dat het niet slecht bedoeld is ofzo, maar zo komt het op mij in ieder geval wel over, en dat vind ik spijtig.
En ik ben bang, dat als er mensen op Bokt zijn, die zien hoeveel reacties zij nu krijgt van "ja, ik wil er 1", dat er dan iemand het in zijn kop gaat halen om ook maar te fokken, begrijp je?
Dus ik denk echt wel dat zij het beste voorheeft met haar hondje, maar ik denk dat er slechte zaken uit kunnen volgen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:12

Oké, je hoopt dus niet dat er met Chihuahuas gefokt wordt. Ik zie dat probleem niet. Fokken is toch heel normaal? Al ben ik wel een groot voorstander van met stamboom fokken, en als hobbyfokker advies aan een echte fokker vragen.

En de mensen met een Chihuahua weten heus wel dat die hondjes razend populair zijn, dus komen heus niet ineens door dit topic op dat idee denk ik.

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:13

Gefeliciteerd met je mooie pups :j zien er lief uit hoor hoop dat het met mama ook goed gaat :D moet er niet aan denken 5kids tegelijk...

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:18

GJ9 schreef:
Oké, je hoopt dus niet dat er met Chihuahuas gefokt wordt. Ik zie dat probleem niet. Fokken is toch heel normaal? Al ben ik wel een groot voorstander van met stamboom fokken, en als hobbyfokker advies aan een echte fokker vragen.

En de mensen met een Chihuahua weten heus wel dat die hondjes razend populair zijn, dus komen heus niet ineens door dit topic op dat idee denk ik.

Nee, ze zullen hierdoor niet op dat idee komen, maar ze zullen er wel sneller aan beginnen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:22

bezelbub schreef:
eeeh snap ik niet helemaal, op marktplaats zitten ook fokkers hoor.
Maar het ging over de prijs van die kleine hondjes en dat het zo verschillend is allemaal.

Op marktplaats vind je geen goede en serieuze fokkers. Dat soort fokker wil niet eens op marktplaats gezien worden.
De fokkers die bij de rasvereniging zijn aangesloten zijn hun pups al kwijt voordat ze geboren zijn, die hebben helemaal geen advertenties nodig.
De honden die op marktplaats staan zijn geen van alle Chihuahua's maar kleine honden zonder stamboom die soms op een Chihuahua lijken.

Ik ga me verder niet uitlaten over de prijzen van pups. Als mensen serieuze intresse hebben kunnen ze via de rasvereniging goede fokkers vinden die pups verkopen die niet duurder zijn dan pups van andere rassen.
De pupbemiddeling zal de namen van de fokkers niet geven, daar zul je zelf wat bezoekjes voor af moeten leggen.
Maar dat is niet zoveel moeite toch?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:25

GJ9 schreef:
Dat van dat verkooptopic slaat nergens op volgens mij. Als de TS de puppies op internet zet krijgt ze genoeg reacties om 4 nestjes kwijt te kunnen. Maar als mensen via bokt interesse hebben is dat altijd leuk toch?

Het kan wel maar het is zeker niet gewenst en wordt alleen in hoge uitzondering toegepast en met toestemming van de rasvereniging, zonder toestemming krijgen de pups geen stamboom.

Het is niet toegestaan om te vermelden dat een deel van de pups nog te koop is volgens mij.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:25

ThePast03 schreef:
Maar dat is niet zoveel moeite toch?

voor mensen die echt in het ras zijn geïnteresseerd niet nee, maar voor de hypemensen spijtig genoeg wel.....
(en denk dat er toch wel zo'n paar hier in dit topic te vinden zijn)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:30

ThePast03 schreef:
Het kan wel maar het is zeker niet gewenst en wordt alleen in hoge uitzondering toegepast en met toestemming van de rasvereniging, zonder toestemming krijgen de pups geen stamboom.

Het is niet toegestaan om te vermelden dat een deel van de pups nog te koop is volgens mij.

Okee, dat wist ik niet, van die toestemming (dat laatste wist ik ook niet ;) ). Wel goed dat alles streng in de hand wordt gehouden door de NCC.

Als je een goede Chihuahua pup wilt kan je lid worden van de NCC. In hun boekje kan je alle goede fokkers vinden, contacten leggen, enz. Een zoektocht naar een goede Chihuahua kan jaren duren, ik spreek uit ervaring. Maar dan heb je ook wat :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:35

GJ9 schreef:
Okee, dat wist ik niet, van die toestemming (dat laatste wist ik ook niet ;) ). Wel goed dat alles streng in de hand wordt gehouden door de NCC.

Als je een goede Chihuahua pup wilt kan je lid worden van de NCC. In hun boekje kan je alle goede fokkers vinden, contacten leggen, enz. Een zoektocht naar een goede Chihuahua kan jaren duren, ik spreek uit ervaring. Maar dan heb je ook wat :)

Het is ook niet makkelijk, het is een tijd heel moeilijk geweest en dan moest je toestemming hebben van de Raad van Beheer.
Later werd het weer makkelijker gemaakt en pas hebben ze het weer veranderd.
Het is hoe dan ook iets wat je doet bij hoge uitzondering.

Even voor de goede orde: Je hoeft echt niet perse lid te worden van de rasvereniging om van hun diensten gebruik te maken. Ook zonder lid te worden zal de pupbemiddeling je graag helpen bij je zoektocht en het kost helemaal niets.
Hetzelfde geldt voor fokkers bezoeken. Kost inderdaad veel tijd, maar het is leuk en je leert heel veel over het ras.

De rasvereniging (NCC):"
http://www.chihuahuaclub.nl/

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:41

Vijf leuke puppies! Van harte gefeliciteerd. :)
Die kleine bruin/grijs-witte is mooi... Wat een leukerd.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:49

Klijntjuh schreef:
x_Sannee heeft haar huidige 'chihuahua' ook niet bij een fokker, dus dan is het handiger voor haar om niet op marktplaats te kijken ;)

Moet dit er nou gelijk weer bijgehaald worden? Je kunt 't toch gewoon zeggen? Ik weet heus wel dat we een fout gemaakt hebben met Sally, en dat zal ik ook niet weer doen. Zodra ik uit huis ben wil ik graag een chihuahua, en dan van een goede fokker. Maar ik ben gewoon benieuwd wat ze kosten want je ziet de prijzen nooit op de sites van goede fokkers. En van marktplaats kun je niet uitgaan want de een vraagt te weinig de ander teveel en de een isniet echt enz..

TS; hoe gaat het nu met je pups? :D ik vind ze echt zóó schattig! Zijn ze met stamboom? (of kan dat niet sorry als ik een domme vraag stel ;p)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:47

Gefeliciteerd met je 5 kleine wurmpjes. Ze zijn wel erg schattig en heel ieniemini hoor! Heb je ze al een keer gewogen? Ben best wel nieuwsgierig naar hun gewicht. Dan kunnen we een inschatting maken hoe klein het is. Heb wel ervaring met kittens, en weet wel hoe veel die ongeveer wegen, maar chihuahua' s weet ik niet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:58

x_Sannee schreef:
Zodra ik uit huis ben wil ik graag een chihuahua, en dan van een goede fokker. Maar ik ben gewoon benieuwd wat ze kosten want je ziet de prijzen nooit op de sites van goede fokkers. En van marktplaats kun je niet uitgaan want de een vraagt te weinig de ander teveel en de een isniet echt enz..

Hoe weet jij welke sites van goede fokkers zijn? Dat kan niemand weten zonder zelf grondig onderzoek gedaan te hebben en heel veel fokkers te bezoeken.
Op marktplaats staan geen goede fokkers en ook geen Chihuahua's, daar staan alleen kleine honden die ze Chihuahua noemen. En op marktplaats zijn de pups allemaal te duur.

Er is al zo vaak gezegd dat als je dat soort dingen wilt weten je contact op moet nemen de rasvereniging. Kost niets, is geheel vrijblijvend en die mensen helpen je graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:38

GJ9 schreef:
Broodfokkers, daar heeft iedereen toch weleens van gehoord. Hondjes in kleine hokjes, uitgelubberde moeder, veel afwijkingen bij de puppies zoals patella luxatie. Mensen die voor het geld fokken, en niet uit liefde voor het ras

Je heb broodfookers in de eerst ezin die je noemt, maar ook in de tweede om gewoon ff een zakcentje te verdienen, en dat zijn de smerigste omdat ze niet echt opvallen.
Mensen die in grote aantallen fokken worden vroeg of laat toch wel aangepakt, maar die Kees en Anita van drie hoog die 2 keer per jaar een nest honden fokken en lekker doorverkopen zijn ook broodfokkers, terwijl ze ze gewoon netjes in een warm huis met een warme mand zitten.

En net dat punt wat jij noemt, jij neemt wel de moeite om de stambomen na te pluizen en mss zo ziektes uit te sluiten maar dit zie ik niet in dit verhaal en dat is best wel triest....Mag hopen dat de hondjes gewoon gezond oud worden, blijft een gok natuurlijk maar ik kan dit niet echt waarderen meer.

ThePast03 schreef:
Op marktplaats staan geen goede fokkers

Dat verschilt denk ik wel per ras hoor ThePast03!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:26

Chiqa schreef:
Dat verschilt denk ik wel per ras hoor [*olduser*]!

Het gaat hier over Chihuahua's ;)

En over het algemeen willen fokkers die pups met FCI stamboom fokken en aangesloten zijn bij een rasvereniging niet graag tussen al de broodfokkers op zo'n verkoopsite staan.

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:26

Ik heb met veel chihuahua fokkers gemaild en er ook wat bezocht voordat ik mijn match had gevonden. Maar geen van al deze fokkers zal je op marktplaats zien!!

Lissyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 16:15

dit topic is niet bedoeld met voor verkoop van mijn puppy's als ik ze kwijt wil kan ik ze zo kwijt. Maar dat is zeker niet mijn bedoeling. Ik heb dit topic gestart om de mijn mooie pups te laten zien en jullie mee te laten genieten van de voorderingen. Maar ik heb het gevoel dat sommige mensen hier alleen maar komen om alles af te zeiken. Maargoed. Met de pups gaat het super goed ik post binnekort gauw weer leuke foto's

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 16:42

Gewoon selectief lezen Lissyx. Ik kijk uit naar meer foto's en verslagen. Fijn dat het allemaal goed gaat :j

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 16:53

Lissyx schreef:
dit topic is niet bedoeld met voor verkoop van mijn puppy's als ik ze kwijt wil kan ik ze zo kwijt. Maar dat is zeker niet mijn bedoeling. Ik heb dit topic gestart om de mijn mooie pups te laten zien en jullie mee te laten genieten van de voorderingen. Maar ik heb het gevoel dat sommige mensen hier alleen maar komen om alles af te zeiken. Maargoed. Met de pups gaat het super goed ik post binnekort gauw weer leuke foto's

Ik lees het niet, scroll alleen op fotos :D
Al die lappen tekst..vreselijk!
Als ik dat moet aan lezen, ben ik over een jaar nog niet klaar :D

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 17:11

Haha ja idd.. ;) Al die discussies.. :=
Ik ben oooooook benieuwd naar nieuwe foto's!! :D Blijf dit topic daarom ff volgen.