Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 19:16

Dit gaan jullie gewoon niet geloven...

Mn vriend ik rijden net terug naar huis vanaf mn ouders en ik parkeer mn auto bij de parkeerplaats bij de Gamma, omdat ik geen parkeervergunning heb voor bij ons in de straat. Dus wij lopen richting huis en ik zie een super lief grijs katje in de bosjes zitten, dus ik wou die even aaien, zag er zo heerlijk aaibaar uit! Beestje komt naar me toegelopen en mn vriend zegt ineens, heey blisje! Dus ik zit hem uit te lachen, want ik dacht dat hij een andere cyperse kat had gezien en die "uitschold" voor Bliss. Ik kijk op en zie dat het daadwerkelijk Bliss is!! Wij hem gelokt en meegenomen richting mn auto, die stond namelijk dichterbij dan ons huis. Wurmt hij zich een meter voor de auto los en sprint de bosjes in. Ik in de bosjes gaan zitten en hem weer gelokt, uiteindelijk kwam hij naar me toe en ben ik met hem in de auto gaan zitten. Toen hij wat gekalmeerd was, ben ik met hem naar huis gereden en hebben we hem in de reismand gestopt en naar binnen gebracht.

Isis, onze andere kat, snapt er helemaal niets van, maar ze hebben nog niet lelijk gedaan tegen elkaar! Al zou het me niets verbazen als dat nog gaat komen...

Maar... Waar we nogal verbaasd over waren, is dat Bliss gecastreerd is! Als je een kat vind en je laat hem castreren, laat je toch op zn minst checken of hij een chip heeft? Dus morgen ga ik naar de dierenarts toe, om te kijken of onze chip het uberhaupt wel doet... Wel banketstaaf voor die mensen die hem in huis hebben genomen, maarja, het is onze kat en wij zijn dolgelukkig dat we hem weer terug hebben!

Gelukkig is Isis al gewend aan het binnen zitten en Bliss mag zijn best gaan doen om eraan te wennen, want hij komt voorlopig niet meer buiten!

K heb nog geprobeerd om wat foto's van hem te nemen, maar hij zit zich nu voornamelijk te verstoppen, het is geloof ik allemaal een beetje teveel voor hem. Dus foto's komen snel! :D

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:18

JAAAA JOYCE! Geweldig, dit had ik nooit meer verwacht, ben zo blij voor je!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:20

heeee!!! goed nieuws fantastisch!
maar schandalig dat je je eigen kat niet hebt herkend... :+
blij dat ie weer terug is en nou uitzoeken waar ie gezeten heeft.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:59

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben zo blij voor je Joyce!!! :D

Geef hem maar dikke knuffel van mij en zeg ook maar namens mij dattie dit nooit meer mag doen :(:)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:02

Joyce, je moet ook je onderschrift veranderen :D

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:03

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH! :):)

En zo komt alles toch nog goed, zo zie je maar weer dat je altijd hoop moet houden meid!
Maar nu willen we wel foto's zien van de kleine man natuurlijk. :D

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:05

Mooi dat hij terug is Joyce!

Mischien dat je er nog achter kan komen wie hem in huis had.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:09

ten eerste ge-wel-dig dat ie terug is!

Maar het castratie verhaal vind ik maar raar..... zeker gezien ie gechipt is

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:15

Joyce, wat super! Eindelijk, de wonderen zijn de wereld nog niet uit! En gecastreerd, wat vreemd :? Nja, laten we wel wezen, het scheelt jou weer geld :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:18

Wat fijn! (Weet je wel zeker dat het de goede kat is? Gezien je hem niet herkende? Mja, dat ga je natuurlijk ook meteen checken bij de DA.)

Zit je inmiddels niet met een huis vol katten, die je nam om het gemis aan Blissje te compenseren? ;) (Zou ik doen, nml.)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:20

maar krijgen we nou een topic van die andere mensen die hun grijze cyperse kater kwijt zijn? ;)
ik zou toch proberen ze te vinden alleen al om het verhaal uit te leggen. Maar je gaat al naar de DA, misschien herkent hij hem wel?
Je was toch niet zo ver weg van huis toen je hem vond of heb ik dat nou verkeerd begrepen? Dan is het wel gek dat hij nog niet eerder is komen ´buurten´.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:21

Anders bel je toch even de dierenartsen hier in de buurt langs? Neem toch aan dat die bij houden wanneer en welke katten ze gecastreerd hebben. Dan zou Bliss gewoon in het systeem moeten staan en kun je misschien zo contact leggen met de mensen die hem hebben laten castreren?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:37

Mijn DA checkt nooit de chip van mijn katten bij een consultatie hoor...

Ongelooflijk dat je hem terug hebt!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:43

Wat een supergaaf nieuws! Ik zou inderdaad wat DA's afbellen of er onlangs een cypertje door hen gecastreerd is.
En dan maar eens bij die mensen langs! Jouw folders hebben die ook in deze straat of in de buurt ervan gehangen??? Dan zouden ze hem namelijk herkend mogen hebben!
Geniet er maar van!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:49

:wow:
Ongelovelijk!
Ik ben heel benieuwd hoe het nou zit met de chip.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:55

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Wat een onwaarschijnlijk goed verhaal!! En gecastreerd??

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:56

en al die tijd was hij gewoon om de hoek!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:35

Wauw wat een verhaal! Super dat hij boven water is.

Tja chips worden nou eenmaal niet standaart gecheckt. Maar als ik een kat vind dat laat ik hem meteen op chip controleren.

Zeer vreemd dat hij is gecastreerd. Nou mist iemand anders hem dus...

je had toch een briefje opgehangen bij da? Als je dan toch met die kat binnen komt dan ga je daar toch over nadenken en bel je toch de baasjes... toeminste dat zou ik doen.
Dat de da hem niet herkend dat vind ik tot daar aan toe. gemiddeld da ziet tientallen katten per week!

Maar top dat hij er weer is!!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:37

Het zal je tegenvallen hoe oplettend dierenartsen zijn. Zeker met chips. Als jij binnenkomt in de praktijk dat Poekie gecastreerd moet worden zal er geen alarmbel gaan rinkelen. En HTK katten lijken vaak echt op elkaar.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:45

Naja, niet geloven zeg. Wat goed dat ie er weer is +:)+
En gecastreerd en al. Dat is wel weer makkelijk op zich. En ik weet niet of een DA dat controleerd hoor. Als ik met een kat naar de DA ga om hem te laten castreren, kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat hij dan de chip controleerd. Waarom zou hij?

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:51

Jee, heel apart. Ik vraag me af als je de mensen vindt die hem in huis hebben gehad of ze hem dan nog willen claimen.......

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 00:00

Wat een ongeloofelijk goed nieuws!!!
Super dat hij weer thuis is!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 00:03

Ik zal zo gelijk mijn onderschrift veranderen!

Ik weet zeker dat hij het is, alleen had ik hem in eerste instantie niet herkend, omdat ik die andere kat zat te aaien en ab-so-luut niet had verwacht dat mijn eigen boefje om de hoek zat! Mn vriend zag hem als eerste, maar ik dacht dus dat hij een grapje maakte en toen ik opkeek om te kijken over welke kat rutger het had (er zaten er een stuk of 4 bij die bosjes), zag ik dat het daadwerkelijk Bliss was!

Isis is helemaal blij dat hij er is, wil gelijk spelen, maar Bliss houd nog een beetje afstand. Nog steeds hebben ze geen enkele keer naar elkaar uitgehaald of naar elkaar geblazen, dus ze herkennen elkaar en dat verbaasd me min of meer...

Hij ligt nu ook heerlijk op zijn favoriete kleedje te relaxen, om jullie ook in de feestvreugde mee te laten delen zijn hier de foto's:

Afbeelding
Hier was hij net terug, snel verstoppen achter de stoel!

Afbeelding
De 2 broertjes bij elkaar, helaas nog geen duidelijke foto van

Afbeelding
Er is visite en meneer komt er ook gezellig bij zitten!

Afbeelding
En het ultieme bewijs dat hij hier echt helemaal thuis is!

De mensen die hier op bezoek waren hebben we de foto van Bliss laten zien die op Amivedi staat en zelfs die konden zien dat dit echt de kat van de foto is. Dus de mensen die hem in huis hebben genomen, hebben waarschijnlijk niet eens bij Amivedi gechecked...

We gaan in iedergeval nog proberen te achterhalen waar hij heeft gezeten en hem laten checken op een eventuele 2e chip en natuurlijk kijken of de chip er nog wel in zit die wij destijds hebben laten plaatsen. Het is gewoon heel erg vreemd, ook dat hij niet terug naar huis is gelopen, terwijl hij hier dus om de hoek zat! Die mensen bij wie hij heeft gezeten mogen hem claimen, maar hij staat op elke mogelijke site als vermist opgegeven, dus ze hebben niets gechecked. Als ze amivedi hadden gebeld was hij alleen al op het signalement en op de buurt naar voren gekomen, de DA kan hem checken op de chip (als die uberhaupt werkt) en als ze de krant lezen hadden ze daar in kunnen zien dat hij vermist was, dus ze hebben geen poot om op te staan... In principe hebben ze gewoon lekker in mijn kat laten snijden, een vriendin van me zei al, zou lekker zijn als het een dekkater was geweest, was je nu mooi de pineut geweest, haha. Wie weten komen we er nog wel achter hoe het in elkaar steekt!

Edit: Eerder in het forum staan er ook foto's van hem, dan kunnen jullie kijken en vergelijken of het hem wel echt is ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 00:13

als het een dekkater was geweest had hij toch niet los buiten gelopen.... die horen niet los en dan allerlei ziektes op te lopen, zou lekker zijn als er dan poezen op visite komen om gedekt te worden dat ze er gratis nog wat bij krijgen....

maar goed weer even on topic, hij ligt er heerlijk relaxed bij en vind het wel prima. Ik blijf het ook vreemd vinden dat hij dus gewoon in jouw eigen buurt was en niemand iets is opgevallen ondanks dat je overal posters hebt opgehangen en rondgevraagd.

ehh, weet je zeker dat het hem is, ik heb naar de eerdere foto´s gekeken en die laatste foto lijkt wel een andere kat? deze is lichter of komt dat door de flits?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 00:15

Dat komt door de flits! Is een beetje overbelicht, zal even kijken of ik wat duidelijkere vergelijk foto's kan vinden!