Honden en kleren, wat vind jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

somokkele

Re: Honden en kleren, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:01

Honden met jas aan...... Ik moet zeggen, ja er zijn gevallen waarin je je hond een jas aan trekt **denkt aan het hondje met de ziekte van Cushing en daardoor puppyschurft had en dus kaal was**
Op de hondentraining voor de honden zonder ondervacht op lage pootjes. Want hoe je het ook went of keert, dan sta je best veel stil met woefie en dan krijgen die bibbers het toch wel koud....
Maar......verder ook niet, als een hond het niet nodig heeft, vooral niet doen. Zeker niet als modeaccessoire. Koop dan een tas waar je mee kan pronken.
Maar, ik moet ook zeggen, geld hetzelfde voor knollief, geen fratsen en zeker geen dekens ;-)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:02

Blondie_ schreef:
Waar typ ik dan dat ze het nodig hebben hebben en niet tegen de kou kunnen??????????

Dat schrijf je hier:

Blondie_ schreef:
Een kortharige Mexicaanse chihuahua heeft het hier echt wel koud hoor...

Wij hebben hier een hond met gedragsproblemen en die staat te springen als wij met zijn muilkorf aankomen.
Wil jij mij nu vertellen dat hij het niet fijner vindt om zonder muilkorf mee te gaan? (wat gelukkig tegenwoordig het vaakst gebeurd).

Je blijft over "vroeger" praten terwijl we het hier gewoon over voor de hype hebben. Dat is nog niet zo lang geleden hoor.

Het punt waar hier over gevallen werd is dat jij beweert dat een kortharige Chihuahua het hier echt wel koud heeft.
Een Zweedse vriendin van mij fokt Chihuahua's en ligt werkelijk dubbel om dit soort uitspraken, het is daar heel wat kouder dan hier en ze kunnen er prima tegen zonder kleding.

Maar goed dit gaat dan ook over Chihuahua's en niet de kruisingen of honden zonder stamboom die ze tegenwoordig via internetsites voor veel te veel geld als Chihuahua verkopen.

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:33

Klijntjuh schreef:
Zolang je hond op schoot kan hoef je niet te betalen, daar heb je geen tas voor nodig ;)
Dus HUP weg met die paris-hilton tas, want vroeger kon het ook zonder! ;)

Hier op de boot moet je echt wel voor hem betalen hoor alsie niet onzichtbaar in zijn (speciale honden)sporttas zit (€9, dus die tas heb ik er allang uit) }>

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:50

Hmm nee, mijn hond zou echt geen kleren aan krijgen.. :n Maar voor een foto ofzo, zou ik het nog wel 's grappig vinden.

Zoals bijvoorbeeld Zelda Wisdom:

Afbeelding

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:18

Vreselijk... k vind die opgedofte hondjes (zoals die van Paris Hilton) er gewoon sneu uit zien.
Wat ik nu net toch hoor op de radio... %)
2 zussen in Amerika zijn een pruikenwinkel voor honden begonnen Het wordt steeds gekker :x
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... hond.dhtml
Edit: link toegevoegd

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:05

Ik vind het te geschift voor woorden. :( Als het koud is en je hondje lijkt er onder te lijden, tuurlijk, dan is het een optie. Als mijn JR mee gaat op de scooter wordt ze aangekleed als het echt koud is, en dan in een tas. :(:)

Maar die popperitus vind ik echt een vorm van dierenmishandeling. :o

Koop een BArbie, géén hond! 8-)

Zelfs en Chihuahua draagt de genen van zijn voorouders in zich. Laat het dier hondje zijn. *D
Boycot de commercie!
Amen. 8-)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:13

Petjes en zonnebrillen vind ik echt flauwekul. Daar doe je een hond geen plezier mee.

Als mijn hond of paard het koud heeft zou ik hem een jas/ deken aan doen. Maar dan wel iets functioneels en niet iets opzichtigs.
Kwestie van smaak denk ik ;)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:14

Functie of design vind ik ook een immens verschil hoor. ;)

Straks lopen ze op hakschoentjes en met een schoudertasje. :+

Waar gaat dit in hemelsnaam heen?!? :( }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:18

Zo, dan meld ik me hier ook maar. }>

Ik vind het echt te zot voor woorden, in de meeste gevallen hebben dieren (nee, ook paarden niet) behalve de vacht die Moeder Natuur hen geschonken heeft niks nodig om op temperatuur te blijven.

Een dier als fashion-item? Dat vind ik echt erg, als je zo graag (huis)dieren wilt houden moet je ze zoveel mogelijk tegemoetkomen in hun natuurlijke behoeftes. En voor zover ik weet is het rondlopen in merkkleding waarin je niet optimaal kan bewegen geen behoefte van honden. :+

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:27

RP, ik sluit me geheel bij je aan. Vrees al voor een ban omdat ik het echt te vreselijk vond wat ik net aantrof in een ander topic.

Maar vind dit gewoon echt extreem. Als je hond het koud heeft bij - 10 of zo, tsja, dan kan ik er in komen, maar al die design prullaria, echt te zot.

Ze zouden het imo moeten verbieden.
Als die Chi's hier het dan zgn zo koud hebben, moeten ze maar geboycot worden in NL en lekker in Mexico blijven.

Helaas slaat de commercie een beetje door..

En geld is geld, he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:33

Ik reageer daar maar niet meer, maar ik zit wel op mijn handen hoor. :7

Er bestaan van die hesjes/dekjes voor honden, dat je die gebruikt voor een wat ouder/ziek dier kan ik begrijpen, dan kan het wel nuttig zijn. Maar dan hebben ze tenminste nog bewegingsvrijheid. In die rare strakke designerskleren (alsof het zo'n Chihuahua iets boeit dat 'ie in Prada loopt |o ) kunnen die arme hondjes niet eens fatsoenlijk bewegen, dat vind ik gewoon dierenmishandeling.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:39

een Chi wordt niet meer gezien als hond, en dat vind ik zo zielig. Denken mensen nou echt dat ze aan de behoeften van de hond voldoen door hem kleren aan te trekken.
Een hond hoort lekker de spelen, rennen en ik de modder te rollen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:55

_janet_ schreef:
een Chi wordt DOOR SOMMIGEN niet meer gezien als hond, en dat vind ik zo zielig. Denken mensen nou echt dat ze aan de behoeften van de hond voldoen door hem kleren aan te trekken.
Een hond hoort lekker de spelen, rennen en ik de modder te rollen.

Je vergat wat ;)
Er zijn zat mensen die de hond nog als hond zien hoor ;)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:11

Ik lach me slap om die hondjes met kleertjes aan :D
Geen gezicht.
Maar iedere gek heeft zijn gebrek dus als die baasjes het leuk vinden en de hondjes vinden het niet erg, mooi laten lopen. Heb ik nog es wat te lachen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:13

Shera, waarom denk jij dat die hondjes het niet erg vinden? Ze hebben totaal geen bewegingsvrijheid zo!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:24

Ik zeg ALS ze het niet erg vinden ;) Sommige 'hondjes' zullen er geen problemen mee hebben (die zijn al vergeten dat ze hond zijn :D ). Maar als ik mijn hond kleren aantrek weet ik zeker dat hij ze binnen de kortste keren uit heeft :D

Maar je hebt gelijk, zo'n beest wordt behoorlijk beperkt in zijn bewegingsvrijheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:27

shera schreef:
Ik zeg ALS ze het niet erg vinden ;) Sommige 'hondjes' zullen er geen problemen mee hebben (die zijn al vergeten dat ze hond zijn :D ).

Dat vraag ik me dus af... dat instinct moet er toch ergens nog zitten? Ik denk dat heel veel dieren (niet alleen hondjes met kleren) zich er maar bij neerleggen omdat ze er dan het minst 'last' van hebben.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:28

Precies, paarden honden adapteren, passen zich aan onze menselijke afwijkingen aan. Niet alles is dominant en bijt van zich af..

En doen ze het wel gossie, dan is de Chi ineens niet cute meer maar mag een spuitje of i.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:34

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:48

Afbeelding
Afbeelding

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:49

Toepasselijk :')

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:51

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:53

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:25

detour schreef:
Straks lopen ze op hakschoentjes en met een schoudertasje. :+

Dat is natuurlijke grote onzin he!
Sommige dingen gaan idd te ver..maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit een hondje met een
zonnebril gezien :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:26

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt