Wat voor een hond past het best bij ons?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: Wat voor een hond past het best bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:50

Idd, kijk uit dat het niet doorslaat. Bovendien zal een teef pups ook opvoeden en zal dit dus bij de baby ook wel doen als de situatie zich ervoor leent. Zou een zeer goed bedoelde actie zijn, maar een mensenbaby is toch niet geschikt voor hondenopvoedacties :+

Mijn ouders hadden 2 Duitse herders toen ik geboren werd, mijn broer was 1,5 destijds. Bij thuiskomst meteen afgelebberd door de honden en sindsdien was het altijd goed. Honden lagen altijd aan onze voeten en er kwam geen vreemde bij de kinderwagen in de buurt :n :+:

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:04

sevke schreef:
Ik denk niet dat het ras je zal bevallen, na al die dogo Argentino's en Duitse doggen en bullmastifs, maar het perfecte ras met kinderen vind ik toch wel de Cavalier King Charles Spaniel. Ik noem ze "8 kg liefde in een pelsje". En de onze waakt ook (althans : ze blaft. Bijten zou ze nu wel niet doen, daarvoor hebben we een Berner :D )
Zijn echt superhondjes. Sportief. Kindvriendelijk. Goed met paarden en andere dieren. Waaks. Enfin, ik kan er niet echt een slechte eigenschap bij verzinnen. Zou niets anders meer willen
:+

Mee eens :D

Offtopic: Wat lijkt het eerste hondje in jou profiel ontzettend veel op de mijne zeg :oo

Yellomofoon

Re: Wat voor een hond past het best bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 01:39

Eerst en vooral proficiat met je kindje! :)

Ik denk dat een dog een goede keuze is, ik heb hier broer en zus zitten van een Bordeaux Dog x Boxer x Labrador. De zus staat in de wijk bekend als "de gevaarlijke gestreepte" ookal heeft ze nog nooit iemand aangevallen ofzo, maar gestreept schrikt denk ik zowiezo al af, en ze heeft ook een erg zware blaf en staat altijd als eerste aan de poort! Ze heeft echt het karakter van een Bordeaux Dog (naar mijn weten). Ze is echt super super waakzaam (ook met het wandelen) en is super super lief met kinderen, ik heb een neefje van net 2 jaar die hier vaak is en de honden vinden hem geweldig. De zus is niet speciaal wild van hem en het geknuffel moet niet te lang duren maar ze zou hem nooit iets doen, als ze het welletjes vindt dan gaat ze gewoon wat in de tuin spelen ofzo. De broer is een echte labrador van karakter, is een echte knuffelbeer en houdt echt ontzettend veel van mijn neefje. Hij is lang niet zo'n waker dan zijn zus, maar gaat ook wel eens kijken aan de poort en blaft dan wel eens. (hij heeft een echte meisjesblaf, is wel grappig dat hij zo blaft naast zijn stoere zus :P )

Dan hebben we nog een Rhodesian Ridgeback en deze zou ik niet zo aanraden, ze is erg lief met mijn neefje, maar een waakhond is ze niet, ze is afstandelijk tegenover vreemden maar ik betwijfel het dat ze inbrekers zou aanvallen. Ze durft zelfs niet naar buiten bij regen of als het koud is :P

Ik heb vroeger een Dalmatiër gehad. Persoonlijk vond ik hem moeilijk qua opvoeding, hij was een super lieve hond maar erg druk en zou het dus niet gepast vinden om hen bij kleine kinderen te zetten. Een goede waakhond was hij wel!

Dan heb ik nog een Westie gehad, hij was super lief voor kinderen. (toen ik klein was ging ik vaak met hem in mijn poppenwagen wandelen en stak ik hem in poppenbedjes enzo) En ook een goede waker, hij verwittigd dat er iemand is, maar als die persoon gewoon door de poort naar binnen wandelt doet hij er niets meer tegen dus misschien ook niet zo gepast als waakhond :)

Let wel, ik heb van elk ras maar 1 hond gehad (buiten onze kruising dan), dus ik praat eigenlijk niet over het ras maar over mijn ervaring met dat soort hond.

En voor de nieuwschierigen over hoe onze kruisingkjes eruit zien:
http://img.photobucket.com/albums/v703/ ... ers013.jpg de zus
http://img.photobucket.com/albums/v703/ ... ers010.jpg de broer

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:59

ik weet niet of jullie het verschrikkelijke nieuws al hebben gehoord.. maar barco is overleden.. zie op de home pagina

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 16:19