Overlast van hond van buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xEline

Re: Overlast van hond van buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:54

Wat is dan weer een antiblaf band?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:58

ik zou nu onderhand wel woedend zijn en mijzelf denk ik niet kunnen inhouden om meteen bij haar voor de deur te staan om verhaal te halen...maar ja ik ben licht ontvlambaar...!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 23:03

Laetitia: Nou heb me ook wel moeten inhouden hoor was ook mijn eerste reactie.

Wat betreft bij haar langs gaan, misschien dat ik dat nog kan doen, al zal het op niks uitlopen zoals al onze andere gesprekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:15

Schiet je ook niets mee op, luch tmss op maar daarna zal je alleen maar verder van huis zijn.
LADPR en wat gaan ze nu doen laten ze het er nu bij zitten?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 23:18

Ja de buurtbemiddeling kan niks doen als zei niet wil.

Politie kan niks doen omdat het om een dier gaat

Dus maar hopen dat ze die blafband omdoet en dat het helpt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:57

En heb je al de dierenbescherming gebeld? Als er hier op de buurt een huisdier op die manier wordt 'verwaarloosd' komt een hele bekende mevrouw diegene opzoeken voor een praatje.
Vaak kunnen zij nog best veel betekenen voor je en de hond, want dit is toch verschrikkelijk.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 00:00

Volgens de mensen die ik gesproken heb doet de dierenbescherming niks zolang de hond er goed uit ziet, en is veel alleen thuis zijn geen reden om in te grijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 00:07

LADPR schreef:
Volgens de mensen die ik gesproken heb doet de dierenbescherming niks zolang de hond er goed uit ziet, en is veel alleen thuis zijn geen reden om in te grijpen.

Je kan het wellich tproberen. Zat vanmiddag bij de DA om mijn hon dte wegen, toen vroeg de assistente of ik een bruine stafford kende met de naam *** ik zei dus ja.
Of ik wist waar die woonde, want die zat de hele dag de blaffen in de tuin, buren hadden geklaagt.
Ik heb geen adres doorgegeven zoeken ze zelf maar, bemoei ik me niet mee maar ze doen er dus wel wat mee...al is het alleen al voor het welzijn van het dier.
Jongen hier in de straat haalde alle katten binnen die maar op straat liepen, toen is daar ook een melding van gemaakt, DB is daar ook langsgeweest om te praten voor een oplossing.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 11:40

Oke, nou dan is het zeker de moeite waard om dat te proberen inderdaad.

Ik denk dat ik nu maar gewoon even af moet wachten, ik heb er niet goed van geslapen ben dus eigenlijk goed boos nu. Kan het beter even laten bezinken en even kijken hoe het gaat.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:58

Jeetje zo te lezen schiet je er niet veel mee op he LADPR..
Wat dat betreft vind ik heel die regeltjes in Nl heel krom als het o.a om dieren gaat. Zolang het beest een dak boven z'n hoofd heeft en te vreten krijgt vinden ze het allemaal goed, beest moet maar niet klagen.
Vind dat de dierenbescherming dit soort gevallen juist goed in de gaten moeten houden en desnoods die hond weg moeten mogen halen als blijkt dat die hele dagen alleen wordt gelaten.

Echt vervelend voor je, en onwijs triest voor die hond. Die schreeuwt waarschijnlijk gewoon om aandacht en dan krijgt ie een band om zodat ie z'n kop houdt. Bah..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:28

TS: hoe is het nu? Heeft de hond de antiblaf band om? En merk je er (n)iets van?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 23:08

Ik denk niet dat de hond de band om heeft. Hij blaft nog steeds. Eigenaresse ben ik nog geen enkele keer tegen gekomen jammer genoeg. Weet het ook niet meer. Het blaffen is gelukkig wel iets minder ze is nu meer thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:08

Hoi LADPR ik hoop dat er inmiddels iets veranderd is, hoe gaat het nu??

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 23:40

Drama

Heb van de week nog een poging gedaan om de buurvrouw erop aan te spreken.

Ik vertelde haar dus dat haar hond nog steeds blaft. Ze haalde haar schouders op en mompelde ja nou ja, draait haar kop om en loopt weg.

Stond met open mond van verbazing dat iemand zo onbeschoft kan zijn.

Ik ben er dus echt klaar mee, ik ga nog een laatste brief schrijven meer om mijn ei kwijt te kunnen dan om te verwachten dat er een reactie komt.

De eerste beste keer dat de hond weer overlast veroorzaakt ga ik actie ondernemen. Weet nog niet precies hoe of wat, of dat de politie, gemeente, dierenbescherming word of allemaal.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 23:41

Ga het er dus in ieder geval niet bij laten zitten, van de week werd ik om 8 uur wakker van de hond en heb ik tot 11 uur onafgebroken geblaf en gejank weer moeten aanhoren.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:46

Wat een lakse houding van je buuf! Belachelijk. Ik zou echt op hoge poten een brief sturen met CC naar de buurtbemiddeling (en CC ook op haar brief zetten zodat ze kan zien dat jij het ook naar de buurtbemiddeling hebt gestuurd).

Tevens zou ik informatie gaan winnen bij de rechtswinkel...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 23:53

Ja echt bezopen gewoon dat ze zo reageerde. Heb ook niks terug gezegd verder was echt verbaasd gewoon.

Buurtbemiddeling kan verder niks omdat de buurvrouw niet wil praten.

Blijven de opties politie, gemeente (heeft een team voor dit soort dingen) en de dierenbescherming.

De laatste kan niks doen maar gaat waarschijnlijk wel een babbeltje maken, dat zal haar flink op dr ziel trappen dsu wie weet maakt dat indruk.

Anders moet het maar via de gemeente, al zal ze dan flink aan de beurt zijn en waarschijnlijk de hond weg moeten doen als ze geen oplossing verzint.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:57

Jij hebt je best gedaan, jij bent erg coulant geweest.

Nu is het klaar en ga je echt maatregelen nemen...Misschien dat ze dan wakker geschud wordt en ineens wel actie gaat ondernemen...

Want zij veroorzaakt gewoon overlast. Punt. Uit.

Succes! En laat je niet gek maken door die hond! Maar laat wel merken dat het je nu menes is, en dat je last van slapeloosheid hebt en het zo echt niet langer kan...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 23:59

Ja ik hou echt voet bij stuk.

Vind het alleen zo jammer dat het zo moet, dat de buuvrouw niet gewoon haar verantwoordelijkheid neemt en het netjes oplost en ons netjes te woord staat.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:05

Wat een eigenwijs mens die buurvrouw zeg. Boeit haar echt niet lijkt het he.

Verwacht alleen niet dat politie of gemeente meteen bij de eerste melding ingrijpen, daar zal ook wel weer tijd overheen gaan, waarin zij voor een oplossing mag zorgen
(deed ze dat maar, dan was iedereen beter af dan wanneer die hond weg moet)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:08

Ik heb echt met open mond je topic doorgelezen...

Heb je alles opgeschreven wanneer de hond blaft? Wel doen, dat kan je later altijd nodig hebben. Ikzelf heb erge last gehad van mijn buurman en heb ook maandenlang de overlast bij moeten houden, uiteindelijk is hij zijn flat uitgezet. Alle buren om hem heen hadden erge last van hem.

Verder zou je ook een melding kunnen maken bij de Algemene Inspectie Dienst. Misschien kunnen zij je verder helpen. Heb je een wijkagent is de buurt? Misschien kan je daar eens mee praten? (of is dat wat je de buurtbemiddeling noemt?).

Als niets anders helpt, iedere keer de politie bellen als hij blaft, dat worden ze na een korte tijd wel heel erg zat, en misschien kan je dan regelen dat zij eens een woordje gaan praten met deze mevrouw.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 00:12

Nicole288: Als er tijd overheen gaat maakt me niks uit zit er nu al meer dan een jaar in. En als je weet dat er wat gebeurd is wachten ook minder erg.

Storm76: Nee heb het niet bijgehouden wanneer hij blaft. Werd me afgeraden omdat je je er dan op gaat focussen en je dan nog meer gaat ergeren eraan schijnt.

De wijkagent heeft me in de eerste plaats door gestuurd naar de buurtbemiddeling, normaal gesproken worden zulke zaken vaak met de buurtbemiddeling onderling wel opgelost.

Maar inderdaad als geen enkele instantie wat doet, ga ik gewoon elke keer bellen, worden ze het vanzelf wel zat

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 20:43

Nou ik heb de brief af en hij gaat zometeen bij de buurvrouw de bus in.

Ik heb het op een hele nette toon gehouden, maar heb wel alles duidelijk erin gezet.

De brief afgesloten met dat ze alsnog de boel op een normale manier wil oplossen ze uiteraard welkom is voor een goed gesprek.

Al met al ben ik zeer tevreden over mn brief. Kan hem ook gerust straks mee sturen naar de gemeente of iets dergelijks omdat ik eht zo netjes gehouden heb.

Verwacht niet dat ze reageerd maar ik heb het in eider geval zoals altijd weer netjes gedaan

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:48

Nou goed gedaan, ben heel benieuwd of ze er alsnog op in gaat

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 21:14

Ja ik stiekem ook wel haha, ze is in ieder geval weer weg gegaan na te hebben gegeten en de hond gauw te hebben uitgelaten.