Mijn hond heeft een kind gebeten... wat nu...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BibicheB

Re: Mijn hond heeft een kind gebeten... wat nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:59

Jeetje kimmie, dat is wel het summum van een bord voor je kop hebben.... Daar heb je toch ook geen woorden voor! Tong uitsteken

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:04

Haha! ja was echt erg,kon ook niet snel genoeg reageren,ze aaide hem terwijl hij omhoog sprong tegen het hek op...

mens was zich doodgeschrokken,en zei nog "hij zag er zo lief uit " Haha! Haha!

maar die heeft wel hechtingen moeten halen,had echt flinke schade aan haar hand...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:07

Ik ben vroeger door een politiehond "gebeten". Ik had hem gevraagd om onder mn schommel weg te gaan en uiteindelijk aan zn staart geprobeerd mee te slepen. Toen ik na een grom van hem nog niet doorhad dat het niet zo verstandig was beet hij zo hard dat er geeneens tandafdrukken te zien waren in mn arm, maar ik toch flink geschrikken was Haha! De hond kan ik niets kwalijk nemen.

Een hond die een kind wel zodanig bijt dat er echt letsel is moet in mijn ogen of in een omgeving komen waar het (behalve aangelijnd/gemuilkorfd) geen kinderen meer tegen komt, kan je hem zo'n omgeving niet bieden, dan is er in mijn ogen nog maar 1 oplossing.......
Het is niet eerlijk voor zowel kinderen als voor de hond om ze bij elkaar te houden.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:13

Oei, vervelende situatie... maar... de eigenaar van de hond is altijd verantwoordelijk. Die moet beoordelen of het verstandig is om zijn of haar hond mee te nemen naar een adres waar kinderen/andere mensen zijn. Jij geeft al aan dat die hond niet goed tegen kinderen kan, dat wist je. Jij bent dus naar mijn idee de enige schuldige in dit verhaal, omdat jij de eigenaar van de hond bent. Jij hebt de situatie niet goed ingeschat en de opvoeding van de kinderen en de verantwoordelijkheid van de ouders heeft hier naar mijn idee niks mee te maken. Jij en je huisdier moeten je aanpassen aan de kinderen. Ik zou als ouder erg boos worden als je zou suggereren dat het mijn verantwoordelijkheid was en met belerende boekjes of DVD'tjes aan zou komen... Als ik in jouw schoenen stond, dan zou ik zou de hond voortaan verre van kinderen houden en als het niet anders kan op zijn minst een muilkorf omdoen en een mooie knuffelhond voor het driejarige kind kopen, mijn excuses maken en héél dankbaar zijn dat ze er geen werk van maken, want als ze dat wel zouden doen dan is het einde verhaal voor de hond.

Sterkte ermee. Lachen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:14

Het is een dier, en die kan er niks aan doen, gewoon als de hond bij de kinderen zijn een muilkorfje omdoen, klinkt erger dan het is.

Je maakt toch ook geen paard af/ en of wegdoen, als het een keer bijt en of geschopt had?

Het blijven dieren, en kinderen van 1, 2, 3 die snappen nog niet veel, die kun je niet bij een hond laten en erop rekenen dat ze ook echt echt de hond helemaal met rust laten.

Ik geef de hond gelijk, als je als pup gepest bent door een kindje, dan zou ik ook bang blijven en zichzelf willen beschermen, die kinderen zijn heus niet altijd lief voor dieren, ze knijpen ze, trekt aan oren, en prikken in de ogen, kan je daar zelf tegen? dat iemand je in je ogen prikt, blijf je dan lachen en stilzitten?, nou ik niet, dan wordt ik wel boos, of als iemand zomaar ineens aan je oor trekt, dat doet ook zeer, wordt je ook niet vrolijk van, een dier ook niet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:18

kimmie261 schreef:
slimmerik,welnee....ze zou dat wel krijgen als ze hond en kind weer bij elkaar zetten,maar als ze nu zorgt dat hond en kindje gewoon gescheiden blijven,niets aan de hand hoor.

1 van mijn rotties heeft zo'n 5 jaar geleden zowat mijn hand geamputeerd...die beet heel erg echt..zo hard dat zijn neus gerimpeld om mijn hand gevouwen zat...

en heb hem daar echt niet op laten inslapen,was nl niet zijn fout,maar heb tot nog toe,hij is nu bijna 12 jaar oud,nog nooit een "had ik maar" gevoel gehad... Lachen

Bij deze TS gaat het zeker een keer mis. Ze zaten verdorie met 9 man te eten en het kind kreeg de kans bij de hond in de buurt te komen. (en andersom)

En die rottie was bij mij eigenhandig naar de andere wereld geholpen. Gewoon een slecht opgevoede hond die ook nog eens geen respect heeft voor eigen baas....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:22

Sorry, maar als die rottie zowat mijn hand geamputeerd had, die had ik weggebracht naar een dierenarts, ik zou hem nooit meer vertrouwen, levensgevaarlijk die hond.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:57

Meelezen op bokt levert soms grote vraagtekens op.. en maakt ook een hoop dingen duidelijk.
Zo vind ik het erg grappig om te lezen dat Kiwiko hier als eerste roept dat het beestje afgemaakt moet worden (net zoals paarden in een hoek gerost moeten worden, het eind hout wat op tafel moet komen, een stoere meid is op het ergste voorbereid), maar in een ander topic over een dame die met haar volstrektonbetrouwbare en asociale hond uit het asiel een wandelingetje kan maken schrijft:

" Goed dat je dit hebt doorgezet en fijn dat jullie nu gelukkig kunnen zijn ............"

Hoe inconsequent kun je zijn.. Clown

Die hond afmaken? Natuurlijk niet. De ouders van het betreffende kind een opvoedingscursus mbt dieren geven? Ja, doe maar.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:00

@Jannepauli dat betrof een TS die van wanten weet wat honden betreft, een ander ras en geen kinderen. Dus niks inconsequent.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:00

Haha! Haha! moet je mij hebben schat???? Lachen

ach tja, je zal maar zo een leven hebben dat je je moet verdiepen in mijn posts op een internetforum Lachen Lachen

Aan de andere kant heb ik absoluut geen idee wie jij bent en wat je geschreven hebt........ het is maar net wie je wel of niet intressant vind Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:26

kimmie261 schreef:
Haha! ja was echt erg,kon ook niet snel genoeg reageren,ze aaide hem terwijl hij omhoog sprong tegen het hek op...

mens was zich doodgeschrokken,en zei nog "hij zag er zo lief uit " Haha! Haha!

maar die heeft wel hechtingen moeten halen,had echt flinke schade aan haar hand...

Dat jou hond geen enkel respect heeft voor jou en zich even flink uit heeft mogen leven is je eigen keus,
ik hoop alleen dat je íets meer respect heb voor je medemens als het een onschuldig kind oid pakt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:28

Kimmie haar honden komen niet van het erf af Lachen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:47

nee precies,mijn honden leven op mijn eigen terrein..en die bewaken ze,en goed ook,en daar ben ik dan ook héél blij mee...

das punt 1,kwestie bijtende onopgevoede rottweiler die in mijn hand beet,was omdat hij vocht met mijn teef,ik trok de teef weg ,mijn vriend de rottweiler,maar liet deze schieten omdat ie hem nog niet goed had,rottweiler grijpt teef,alleen daar zat mijn hand...kan ie onopgevoed zijn maar daarvoor laat ik die hond niet inslapen,en ongelukje is inmiddels 5 jaar(bijna 6) geleden,en hond heeft echt nooit ,maar dan ook nooit echt agressief naar mensen gedaan,dus nee,hij verdiende absoluut geen doodstraf Lachen

overigens heb ik hem wel een aardige holpieper gegeven..dat wel ...

en chiqa,mijn hond zich flink heeft mogen uitleven????

mijn honden staan achter een hek op eigen terrein,bewaken deze,blaffen en springen omhoog,mevr buiten mijn terrein,steekt haar hand uit om een blaffende boze rottweiler te aaien,en deze hapt...das niet uitleven hoor,neu...uitleven is als ik iemand op het terrein zet en 7 honden erop los laat,en die mogen opeten,das wel uitleven Haha!

alleen mogen ze dat nooit,tenzij het een inbreker/indringer/foutief persoon is,die wens ik veel geluk en succes...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 28-12-08 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:47

Citaat:
Die hond afmaken? Natuurlijk niet. De ouders van het betreffende kind een opvoedingscursus mbt dieren geven? Ja, doe maar.

Waarom de ouders van het kind op cursus sturen.
Zij zijn er vanuit gegaan dat hun kind daar veilig zat.

Ik denk dat TS en hond op cursus moeten.
Een hond laat je namelijk nooit alleen bij kinderen.
Zeker niet een hond met een trauma.

Oplossingen zijn er al genoeg gegeven.
Ik ben benieuwd wat TS gaat doen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:54

oja en even over respect die mijn honden voor mij hebben,ik leef hier in een roedel van 7 grote honden,welke bestaat uit zowel reuen als teven,van 2 rassen,die toch wel bekend staan om elkaar niet echt aardig te vinden,en alles loopt hier door elkaar heen,en er kunnen zonder weinig problemen honden aan de roedel oegevoegd worden,denk dat er voldoende respect is tussen de honden en mij... Knipoog ,daar hoef ik me verder niet maar niet over uit te wijden..dunkt mij zo

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:54

Met alle respect, maar de ouders van het kind moeten nu maar leren hoe het kind met de hond heeft om te gaan?
Daar kom ik echt met mijn hoofd niet bij.
Kinderen en honden is oppassen, altijd.
Je eigen kind kun je m.b.t. de omgang van dieren meer bijbrengen, maar een hond, met dit verleden bij kleine kinderen?
Dat kun je gewoon niet maken!
Kinderen zijn op die leeftijd niet te vertrouwen en de hond in dit geval ook niet!
Ik zou zo'n hond absoluut niet bij de oppas van mijn kind willen zien!

Informatieboekje: sorry; ik vind het echt van de gekken!

Die hond heeft niks bij kleine kinderen te zoeken en dan ook nog zonder toezicht.

Kind heeft hier geen schuld en info-boekje gaat ook echt niet werken, ik hoop niet dat het kind er een trauma aan over houdt!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:00

kimmie261 schreef:
oja en even over respect die mijn honden voor mij hebben,ik leef hier in een roedel van 7 grote honden,welke bestaat uit zowel reuen als teven,van 2 rassen,die toch wel bekend staan om elkaar niet echt aardig te vinden,en alles loopt hier door elkaar heen,en er kunnen zonder weinig problemen honden aan de roedel oegevoegd worden,denk dat er voldoende respect is tussen de honden en mij... Knipoog ,daar hoef ik me verder niet maar niet over uit te wijden..dunkt mij zo

en ik kan het weten............ mijn honden zijn tot 2 keer toe succesvol tijdelijk toegevoegd aan haar roedel......... was beide keren wel even spannend, want ik heb een toch wel dominante kruising...... maar het gaf geen problemen beide keren niet Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:04

Tooske schreef:
Sorry ik werk op een kinderdagverblijf maar een kind van 3 weet al heel goed wat wel en niet mag en als dat kind gewaarschuwd is om niet bij de hond te komen dan is dat ook een beetje haar schuld.
Om alleen de hond de schuld te geven vind ik overtrokken.

Misschien moet jij je eens heel goed gaan verdiepen in de mentale ontwikkeling van 3-jarigen. Knipoog
Je kunt de verantwoording echt niet leggen bij een kind van die leeftijd . Ben blij dat mijn 3-jarige niet bij iemand die zo onwetend is over dit soort zaken achtergelaten wordt. Clown

(En ik geef de hond ook niet de schuld, nee, ik geef de begeleider(s) de schuld. Dit soort dingen mogen gewoon niet gebeuren.)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:10

Tooske schreef:
Ja precies de eigenaar van de hond dus niet alleen de hond zelf.
Ik zeg niet dat het kind iets fout heeft gedaan vooral de ouders dan maar een kind op die leeftijd heeft wel het besef wat wel en niet mag en zal het dus de volgende keer vast niet nog een keer doen.

Een kind van die leeftijd heeft al enig besef over wat goed en fout is (mits aangeleerd), maar je mag er NOOIT van uit gaan dat je daarop kan vertrouwen, want dat kan dus niet. En je kunt het zo'n kind gewoon niet kwalijk nemen. Daarom snap ik jouw eerdere opmerking niet. Ik vind het een beetje 'eng' als jij zo de kinderen op jouw opvang benadert.

De begeleiding rondom hond en kind was niet goed. Daarbij vind ik dat een hond met zo'n geschiedenis niets te zoeken heeft met kleine kinderen. Of andersom.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:21

Ik vind sommige reacties toch wel heel bijzonder. Even in het algemeen, je kiest er zelf voor om een hond te houden. Je hebt je dan neem ik aan een beetje verdiept in gedrag ed. Ik begrijp dan niet dat er gezegd wordt (zonder naar de de reden te kijken): Hij heeft gebeten en moet dus worden afgemaakt. Als mijn honden zomaar iemand bijten is het een ander verhaal, maar als ze gepest worden of als ze schrikken? Lekker bezig ben je dan als je dan direct je hond laat inslapen. En lekker eerlijk ook naar je hond toe. Misschien kun je dan beter jezelf verantwoordelijk houden. Zoals in het geval van de TS> Ik zou zelf behoorlijk zijn geschrokken en de volgende keer de hond niet meer bij kinderen laten. Had natuurlijk sowieso niet onbeheerd gemogen, maar laat dat dan jouw les zijn. Lijkt me niet eerlijk om de hond dan maar een spuitje te geven (zeg niet dat je dat wilt doen hoor).

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:38

In mijn ogen is het verhaal heel simpel.
Hondje is bang voor kinderen, TS is zo stom geweest om hondje + 3 jarige alleen te laten met elkaar. (Uberhaupt raar dat je je hond nog naar de oppas stuurt waar ook de kinderen zitten waar hij zo bang voor is) Dat maakt de hond niet levensgevaarlijk, dat maakt dat de TS een domme fout heeft begaan waar ze hopelijk van geleerd heeft.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:41

Hoi hoi, ik heb ook es (een deel) door zitten lezen en ik denk ook dat sommige mensen te enthousiast reageren met het inslapen van de hond. Het moge duidelijk zijn dat de hond niet meer naar de oppas kan tegelijk met de andere oppaskinderen. TS dacht dat het ok zou zijn zo, want blijkbaar heeft de hond ondanks zijn "pest"jeugd niet eerder zoiets gedaan. Les geleerd (gok ik Knipoog), niet meer doen. Hond nog beter in de gaten houden en niet meer met kinderen in de buurt laten. Het feit dat 'ie gebeten heeft (kan niet helemaal eruit halen of het geschampt was of echt door het oor heen gebeten was) kan inderdaad ook een timingsfout zijn van hond naar kind.

Ik denk inderdaad dat de eigenaresse de hond beter in de gaten moet houden en die knuffelhond voor het kind lijkt me ook een goed idee. Die dvd is leuk voor TS maar de ouders en het kind zullen er niet veel aan hebben.

Enne, de vergelijking met een box en een paard...hoe vaak gaat DAT niet alsnog fout...ook al staat er nog zo groot bij, "niet aaien paard bijt echt".

TS op zoek naar een andere oppas voor haar hond of niet tegelijkertijd met kids lijkt me al een hele goede start...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:18

KiWiKo schreef:
Haha! Haha! moet je mij hebben schat???? Lachen

ach tja, je zal maar zo een leven hebben dat je je moet verdiepen in mijn posts op een internetforum Lachen Lachen

Aan de andere kant heb ik absoluut geen idee wie jij bent en wat je geschreven hebt........ het is maar net wie je wel of niet intressant vind Lachen

Was-ie raak Kiwiko? Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:23

ach, als je bedoeld dat ik wel om je opmerking kan lachen, ja......... dan was ie heel raak Haha! Haha! Haha! schitterend dat ik blijkbaar zo intressant voor je ben Haha!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:27

Kimmie:

Nou in dat geval, zou ik rottie niet naar de dierenarts brengen hoor, nu je hebt neergezet over hoe het kwam, had dat dan gelijk bijgezet Haha! dat die je hand zowat amputeert, begrijp ik het beter Bloos .

Ooit waren onze 2 bouvier teven aan het vechten met elkaar, mijn ouders wilden ze uit elkaar halen en mijn vaders been stond ertussen en toen beet die in zijn been, tja, een bloedende wond Huilen , maar daarna niks aan de hand, zijn lieve honden, alleen stond mijn vader in de weg in hun gevecht in een poging ze uit elkaar te halen, ze waren in staat ze elkaar af te maken Clown , dus moest echt uit elkaar gehaald worden, tja daarvoor brengen we het ook niet naar een dierenarts om het maar af te maken.