manueeltje82 schreef:Ben ik de enige die kan lezen? Het gaat er toch helemaal niet om of jullie willen dat katten buitenkomen. Het gaat erom dat Ts zich afvraagt of het wel veilig is voor haar katten.
Mijn katten zijn altijd overdag buiten geweest. Ik heb ze altijd s'avonds binnengehaald omdat dan ook veel katten gaan vechten en ik er gewoon rustiger van slaap als mijn katten veilig binnen zijn. Vanaf dat de katten 7 jaar oud zijn zijn we verhuisd naar een flat waar ik de omgeving niet vertrouw. Sindsdien ben ik de katten gaan binnehouden en na een aanpassings[eriode van zo een 2 maanden was dat helemaal goed. iet dat ik echt last heb gehad. Meer wat gezeur. Tegenwoordig 6 jaar later willen ze niet eens meer de deur uit.
Als jij de omgeving vertrouwd vind en er niet teveel mensen wonen zoals sommige mensen die in dit topic schrijven gewoon lekker buiten laten lopen.
Anders wennen ze wel aan het binnen blijven...
Heel erg bedankt dat jij nog WEL weet wat mijn vraag nou eigenlijk was. 
Ik haal ze ook altijd 's avonds binnen, dat vindt ik gewoon een veiliger gevoel. Soms is die andere kat wel nog buiten, en wil hij gewoon niet naar binnen, en dan slaap ik ook niet echt lekker. Hij komt de ochtend daarna wel gelijk binnen, maar toch.... Helaas kan ik de ene kat niet binnen houden, omdat ze al als klein katje altijd buiten was, haar moeder was namelijk een zwerfkat. En ze is nu al 16, dus is het ook niet eerlijk voor haar. En de ander die daarna kwam wou natuurlijk ook wel buiten kijken, en ja, als de 1 gaat volgt de rest.
Toch knap dat jouw katten zich zo goed hebben aangepast! En ook in zo'n korte periode eigenlijk...
Er zijn hier in de buurt niet echt mensen die erover zeuren, dus dan zal het wel meevallen. Wel kwam mijn kleine kat laatst helemaal doorweekt binnen en hij stonk niet naar sloot. Dus hij zal denk ik een emmer water over zich heen hebben gehad, mja, dat heeft hij dan wel verdiend
. Misschien dat als we na deze katten aan nieuwe katten beginnen, dat we ze wel binnen kunnen houden. Maar ik vind het ook lekkerder voor de kat zelf om naar buiten te gaan, ze genieten er echt van. Natuurlijk ligt het ook aan de omgeving waar we op dat moment wonen. Heel erg bedankt voor je reactie!