Katten buiten...gevaarlijk of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pistasche

Re: Katten buiten...gevaarlijk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:15

Hier in de buurt lopen veel katten rond, ik woon op een plein dus alle huizen staat in een rondje en in het midden is er veel ruimte voor de katten. Ook ligt er vlak achter ons huis een heel groot grasveld en een geluidswal met bomen waar de katten heerlijk kunnen klauteren.

Alle katten die wij gehad hebben zijn altijd buiten gekomen, er is gelukkig nooit wat gebeurd. Ik snap heel goed dat sommige mensen dat niet willen, wel jammer voor de katten natuurlijk. Onze buurvrouw heeft 2 katten, die laat ze juist weer nooit buiten, ook uit veiligheid. Ik denk wel dat die katten het een beetje missen, maar als een kat niet beter weer dan binnen zitten zou dat wel goed moeten komen Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:17

Tegenwoordig moet je naast het verkeer ook steeds meer uitkijken voor ziektes en gifstrooiers. Katten zijn daar steeds vaker het slachtoffer van.

Ik vind het persoonlijk nogal een risico om je dier daar aan bloot te stellen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:21

Idd gifstrooiers, bah staat wekelijks wel ergens in het nieuws.

Te smerig voor woorden.

Maar ik hoef mezelf niet meer te overtuigen, 4 jaar geleden toen ik op mezelf ging wonen, wist ik al dat mijn katten niet buiten zouden komen Knipoog

Heb een paard verkocht, en van een deel van dat geld een gigantische ren gekocht.

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:24

ThePast03 schreef:
Lieneke_ schreef:
Alleeeen; je moet ook betalen als je een kat brengt he!

Nee hoor, alleen als je afstand doet van je eigen kat.
Voor een "gevonden" kat hoef je niets te betalen, zelfs niet als je dezelfde 30x naar het asiel brengt.

Dat klopt!
Maar de eigenaar zal hem vast wel komen halen, en ze vragen jou adres ook en die blijft erlangs in de computer staan..
En dan valt het wel erg op dat je buren bent en een kat ' vind '

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:28

Lieneke_ schreef:
Dat klopt!
Maar de eigenaar zal hem vast wel komen halen, en ze vragen jou adres ook en die blijft erlangs in de computer staan..
En dan valt het wel erg op dat je buren bent en een kat ' vind '

Geen probleem, de mensen van het asiel kennen mij goed en werken graag mee.

En het zou toch fantastisch zijn als we er op zo'n manier eindelijk achter komen wie de eigenaar/eigenaren van de katten zijn?

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 19:30

manueeltje82 schreef:
Ben ik de enige die kan lezen? Het gaat er toch helemaal niet om of jullie willen dat katten buitenkomen. Het gaat erom dat Ts zich afvraagt of het wel veilig is voor haar katten.

Mijn katten zijn altijd overdag buiten geweest. Ik heb ze altijd s'avonds binnengehaald omdat dan ook veel katten gaan vechten en ik er gewoon rustiger van slaap als mijn katten veilig binnen zijn. Vanaf dat de katten 7 jaar oud zijn zijn we verhuisd naar een flat waar ik de omgeving niet vertrouw. Sindsdien ben ik de katten gaan binnehouden en na een aanpassings[eriode van zo een 2 maanden was dat helemaal goed. iet dat ik echt last heb gehad. Meer wat gezeur. Tegenwoordig 6 jaar later willen ze niet eens meer de deur uit.
Als jij de omgeving vertrouwd vind en er niet teveel mensen wonen zoals sommige mensen die in dit topic schrijven gewoon lekker buiten laten lopen.
Anders wennen ze wel aan het binnen blijven...

Heel erg bedankt dat jij nog WEL weet wat mijn vraag nou eigenlijk was. Haha!
Ik haal ze ook altijd 's avonds binnen, dat vindt ik gewoon een veiliger gevoel. Soms is die andere kat wel nog buiten, en wil hij gewoon niet naar binnen, en dan slaap ik ook niet echt lekker. Hij komt de ochtend daarna wel gelijk binnen, maar toch.... Helaas kan ik de ene kat niet binnen houden, omdat ze al als klein katje altijd buiten was, haar moeder was namelijk een zwerfkat. En ze is nu al 16, dus is het ook niet eerlijk voor haar. En de ander die daarna kwam wou natuurlijk ook wel buiten kijken, en ja, als de 1 gaat volgt de rest.
Toch knap dat jouw katten zich zo goed hebben aangepast! En ook in zo'n korte periode eigenlijk...
Er zijn hier in de buurt niet echt mensen die erover zeuren, dus dan zal het wel meevallen. Wel kwam mijn kleine kat laatst helemaal doorweekt binnen en hij stonk niet naar sloot. Dus hij zal denk ik een emmer water over zich heen hebben gehad, mja, dat heeft hij dan wel verdiend Knipoog. Misschien dat als we na deze katten aan nieuwe katten beginnen, dat we ze wel binnen kunnen houden. Maar ik vind het ook lekkerder voor de kat zelf om naar buiten te gaan, ze genieten er echt van. Natuurlijk ligt het ook aan de omgeving waar we op dat moment wonen. Heel erg bedankt voor je reactie! Pling

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:31

onze katten gaan gewoon naar buiten , vind het eigenlijk best zielig om ze binnen te houden . en idd het risico is er dat ze dood gereden worden ... en dat zou echt verschrikkenlijk zijn .
maar om mijn katten binnen te houden zou ik ook sneu vinden ...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:34

Clown Om dan je vraag te beantwoorden,

NEE een kat is niet veilig buiten

-Verkeer
-Gif
-Kattenhaters met een luchtbugs
-Kattenhaters met vallen in de tuin
-Ziektes van zwerfkatten
-Misdadige jongelui
Need I say more?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:36

crossmonster schreef:

-Verkeer
-Gif
-Ziektes van zwerfkatten
-Misdadige jongelui
Need I say more?

Je vergeet de honden die in tuinen lopen en vreemde katten pakken. Lachen

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:38

Jolanda_ schreef:
oei dit gaat een fanatieke discussie worden denk ik...

ik vind dat je katten binnen moet houden en desnoods je tuin catproof moet maken. Maar dit vanuit een oogpunt dat mijn hond een schurft hekel heeft aan katten en ze hier ontzettend veel rond lopen... Daarnaast schijten die katten altijd op plaatsen waar ze niet horen te schijten en vissen ze mijn dure vissen uit de vijver weg...

amen, helemaal mijn mening!
(op de vissen na, want die heb ik niet)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 19:38

ThePast03 schreef:
crossmonster schreef:

-Verkeer
-Gif
-Ziektes van zwerfkatten
-Misdadige jongelui
Need I say more?

Dat is waar, maar gelukkig kan ik heel veel wegstrepen aangezien hier niet van die rare mensen in de buurt wonen. Gelukkig maar.... dus het enige wat overblijft is het verkeer en zwerfkatten, al komen zwerfkatten ook zelden voor hier.... dus alleen verkeer. Nouja, dat neem ik maar voor lief dan, want het is toch wel een veilige buurt als je die van anderen bekijkt. Ik kan weer een beetje met een gerust hart slapen.... dank jullie wel. Haha!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:38

of mensen die denken een leuke kat op straat te zien (ag gut wat sielugh) en nemen hem of haar mee naar huis om hem toe te eigenen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 19:40

Cayenne schreef:
of mensen die denken een leuke kat op straat te zien (ag gut wat sielugh) en nemen hem of haar mee naar huis om hem toe te eigenen.

Ja die heb je hier wel tussen zitten. Dat is ook een groot nadeel. Maar dan hebben ze nog niet met mij en mijn hond te maken gehad Knipoog En ze zijn gelukkig allemaal gechipt dus dan neem ik hem mee naar de DA en kan die het zeggen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:42

Dan moet je wel weten waar je kat is.
Soms wordt een kat kilometers verderop gebracht en zie je hem nooit meer terug.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:43

of heeft hij kilometers gelopen en is hij de weg kwijt.....

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:49

sunny_l0ve schreef:
ThePast03 schreef:

Dat is waar, maar gelukkig kan ik heel veel wegstrepen aangezien hier niet van die rare mensen in de buurt wonen. Gelukkig maar.... dus het enige wat overblijft is het verkeer en zwerfkatten, al komen zwerfkatten ook zelden voor hier.... dus alleen verkeer. Nouja, dat neem ik maar voor lief dan, want het is toch wel een veilige buurt als je die van anderen bekijkt. Ik kan weer een beetje met een gerust hart slapen.... dank jullie wel. Haha!

Hier ook, maar onze katten laten vreemden niet gauw in hun buurt komen als ze buiten zijn. Lachen