Rottweilers, meningen & ervaringen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Rottweilers, meningen & ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:06

deze hond waar ik het over heb is bij hele lieve mensen al vanaf pup....dus heeft nog nooit iets vreselijks meegemaakt.....wel zei de fokker dat je een rottweiler nooit over de kop moet aaien....waar heb je dan een hond voor vraag ik me af...die moet je toch kunnen knuffelen?

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:08

Wij hebben nu al ons hele leven rottweilers, en ik begrijp niet waar mensen zulke ideeën vandaan halen. Ik vind dat een hond net als een baby is. Het is een vel papier waar je zelf op schrijft wat je wilt. Ieder hond kan vals zijn, iedere hond kan lief zijn! Dat ligt eraan waar je hem voor opvoed. Vaak worden rottweilers gebruikt voor bewaking en zullen ze allerter of misschien wel agressiever GEMAAKT worden!

Onze eerste hond was inderdaad agressief, maar alleen tegen vreemden. Ik kon als baby bij hem gaan liggen, op z'n rug gaan zitten aan z'n oren trekken en hij gaf geen kik. Maar vreemden vloog hij aan. DAarbij hadden wij een zaak, dus moesten we wel een goede "gevaarlijke" hond hadden die afschrikt.

De hond die ik nu heb (rottweiler) is zo bang als wat. Als er iemand met een kleine tas binnen komt schiet hij achter de bank. Vroeger is hij mishandeld, daardoor is hij erg achterdochtig en angstig.

[edit] De impact bij een rottweiler is altijd wel wat gevoeliger. Hoe vaak bijt een teckel nou wel niet of wat voor hond dan ook? Rottweilers/bulldogs/pitbulls worden vaak allemaal over één kam geschoren. Soms wordt een hond gewoon "chagerijnig" (beetje een stomme uitdrukking maar weet het niet beter te verwoorden) geboren, maar dat zijn niet alleen maar rottweilers..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:14

er is wel een verschil tussen het effect van een chagerijnige teckel of rott.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:40

marielleaartsen schreef:
Hoe heeft die in godsnaam al de kans gehad om te doden Nagelbijten / Gniffelen
Na de eerste keer zou die van mij niet eens meer van de lijn gaan.. ( weet niet of die los liep)
Onze hond doet katten niks, is er binnen mee opgegroeit en buiten kijkt die niet eens.

nou de eerste keer was ie ontsnapt, toen kwam ie thuis met een kat. de 2e keer liet een vriendinnetje van mij hem uit, en ik had haar verkeerd geinstrueert, mijn fout. de derde (en laatste keer) liepen we in het bos (officiele losloop plaats) daar liep een kat, hij er achter aan, kat de boom in gerend, viel er helaas uit. en hij ving hem in zijn bek op. nou, en dan laat hij niet meer los.

begrijp me niet verkeerd, het is verschrikkelijk om mee te maken, het geschreeuw van de kat, en die jagers ogen op dat moment van hem. maar het is instict, dat sla je er niet uit. (bij wijze van spreken)

mijn katten deed hij ook absoluut niets, die gingen gewoon op hem liggen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:46

lijntje87 schreef:
C_arola schreef:
Ik neem aan dat de kat geen zwerfkat was maar van iemand??
Dan vind ik het een groot probleem, maar ieder zijn mening.
Je schreef eerder; Citaat;
pakte honden, katten (behalve onze eigen katten) , herten vogels noem maar op (blijft jacht hond)kinderen en volwassenen. En later schreef je;
hij heeft verder nooit kinderen of andere volwassenen kunnen bijten omdat wij goed op hem letten, en hem nooit zomaar los lieten.
Als een hond een kind of volwassene pakt dan vind ik dat ernstig.
En als mijn hond een andere dier dood dan zou hij bij mij de deur niet meer uitkomen zonder muilkorf.

1x een zwerf kat, 2 x kat van iemand, waarom vind je dat een groot probleem?
als je kat een muis pakt en dood is dat toch ook normaal? bij sommige honden is dat nog instinct, heb het er namelijk met de dierenarts over gehad (maakte mij ook zorgen) maar dat is een normale reactie.
en natuurlijk is het niet normaal dat hij zo was, dat ben ik met je eens, maar daarom letten wij dus extra goed op, en is het verder nooit mis gegaan (in die zin, geen kinderen of volwassen). en wat ik daarmee wil zeggen is dat iedereen op die maner naar zijn hond moet kijken, of het nou een rott is of een labrador, een jacky of een husky.

niet naar het ras kijken maar reageren op het karakter.

btw ik heb hem nooit een muilkorf omgedaan omdat hij hier agressief van werd. en niet blij, ij is 11 geworden vrolijk en zonder muilkorf, zonder iemand littekens te hebben bezorgt

Ik heb zelf 2 katten waar ik ontzettend veel van hou, ze komen dan wel niet buiten maar als zij dood waren gebeten door een hond dan zou ik woedend zijn geweest omdat het niet nodig was, voor mij is het een ontzettend groot probleem.
Net als wat zoolganger eerder schreef, voor kinderen is het een huisdier waar ze van houden en zij zouden getraumatiseerd zijn.
Als je weet dat je dier een andere dier aanvalt met dood als gevolg dan komt zo'n dier bij mij absoluut niet los want dan roep je problemen op.
Een mens weet wat de karakter van de hond is en daardoor ook of de dier verantwoord los kan lopen of niet zonder iemand of het ''maar'' een kat is of niet doodgebeten word en daardoor vind ik het ook de verantwoordelijkheid van de mens om zo'n dier los te laten lopen of niet.
En ja, misschien ben ik te gevoelig en is het natuur, ik vind het ook zielig voor de vogel die dood gebeten word Bloos

Edit; ik zie net je uitleg van tekst of het hoe en waarom je hond die katten doodde.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:47

Zoolgangster schreef:
Vraagje aan lijntje: als die katten die doodgebeten waren door een Rottweiler ponies waren geweest? Zou het dan ineens erger zijn? (we zitten op Bokt) Of als een kat jouw Rottweiler dood zou bijten, of blind maken? Hoe zou jij dat vinden?

Veel mensen hebben katten voor hun kinderen. Dus als die katten deel waren van iemands gezin, dan lopen er nu door jouw hond getraumatiseerde kinderen rond. Los van het feit of je katten wel of niet los hoort te laten lopen...
Maar dat is natuurlijk niet erg want het zijn "maar" katten...
Hoe ik over rottweilers denk: gewoon stevige honden. Er zijn lieve sukkels en minder lieve exemplaren. Het nadeel van Rottweilers vind ik dat ze nogal stevig zijn. Als een foute terrier op me af zou vliegen, zou ik die op de punt van mijn schoen nemen, en vliegles geven, of als een knijn bij het nekvel grijpen en van me af zwiepen.

Met rottweilers is dat lastiger, die zijn daar te zwaar voor. Ik heb wel eens een Rottweiler bij het nekvel gegrepen, om mijn hond te redden, dat gaat wel, maar dat was ook omdat die hond het niet op mij gemunt had. Ik kan me goed voorstellen dat mensen zo hun bedenkingen hebben bij Rottweilers. Daar horen hun eigenaren maar begrip voor op te brengen. Ik word liever door slechtopgevoede haarballetjes aangevallen, dan door een "goed" opgevoede Rottweiler die anders "nooit zoiets doet".
Nee ik ben niet bang voor honden, ook niet voor Rottweilers.

ik begrijp je eerste alinea niet.
maar begrijp me niet verkeerd, ik heb thuis ook katten, en die horen ook bij mijn gezin. en als hun het zelfde zou over komen, zou het verschrikkelijk vinden, maar je kan niet iets of iemand de schuld geven.
ik treurde vroeger al om mijn overleden goudvis. om maar duidelijk te maken dat ik geen ongevoelig persoon ben. maar je moet wel realistisch blijven.
wij eten immers ook koe, schaap kalf (zielige kist kalveren)

en de 2e kat die overleden was, was inderdaad van een dochter van iemand, wie heel verdrietig was. wij hebben alles voor hun betaald, zij wilde toen dat het beestje gecremeerd werd, prima. als ze dat prettiger vinden.
en 1000x excuses aan geboden, je krijgt daar je kat niet mee terug, weet ik ook wel.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:04

Ik heb een nare ervaring met een Rottweiler meegemaakt. Het is al zo'n 15 jaar geleden gebeurd, maar ik vergeet het nooit meer.
Ik was op een zondag aan het rijden met mijn paard door het park tot er een loslopende Rottweiler aan kwam rennen, een waakhond bleek later. Er liep wel een jongen mee, maar de hond was totaal niet onder appel en en stierde op mijn paard af. Ik probeerde nog snel een tunnel in te rijden die verderop lag, maar de hond was veel sneller natuurlijk. De hond bleef aanvallen en de jongen (zoon van de eigenaar) bleef proberen om zijn hond te pakken, wat niet lukte.
Ik zal je de details besparen, maar ik heb mijn paard in moeten laten slapen die zondagavond. Zijn been was ook verbrijzeld.
Dus, nee, ik ben niet gek op Rottweilers.
Vroeger hield ik van alle honden, klein en groot. Maar sinds die ervaring ben ik bang voor grote honden geworden, helemaal als ze aan komen rennen en/of tegen me op willen springen.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:34

Het is jammer dat er idd ook rotte appels tussen zitten.. maar denk dat je zit met ieder ras wel zult hebben.. zo was mijn zus afgelopen zaterdag bang voor mijn hond.. (ze doet geen vlieg kwaad.. this zelf 'n schijtluis die liever achter mij kruipt dan dat ze iets doet) maar doordat me zus 'n nare ervaring met 'n hond gehad heeft (heeft haar toen in het gezicht gebeten/gehapt) was ze dus bang... maar goed.. dit duurde (GELUKKIG) niet lang.. want naderhand lag Dixie (this wel 'n Staff maar boeit even niet) lekker tussen me zus en mij in op de bank Lachen

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:58

Heb zelf een "klote" golden gehad, die zonder pardon mijn kind zowat wilde grijpen..
Beschermde een speeltje die dus van mijn zoontje was.
Schrok me WILD..
Deze is dan ook herplaatst naar mensen zonder kinderen/kinderwens.
De laatste dag dat ze bij ons was liet ik beide nog uit ( rottie en golden) en kwam iemand tegen met oooh wat een lieve golden, dus ik droog erover heen dat ze helemaal niet zo lief was en vandaag opgehaalt word door haar nieuwe baasjes, grote ogen naar mij want die rottweiler blablabla...
Nou die Rottie liet alles toe, me zoontje kon op hem zitten oren trekken speeltjes afpakken het intereseerde hem helemaal niks, hij wilde alleen maar meespelen.

Maar goed je kan blijven zeggen dat een rottie een klote hond is, maar bij elk ras zitten rotte appels.
En omdat de staff herder en rottie zo vaak in het nieuws worden gebracht worden ze bestempelt als rot honden.
Je hoort nooit dat een jack russel iemand heeft aangevallen, en ik vind dat net zo erg als dat een rottie dat doet.
Ja een rottie kan meer schade brengen das waar.

Deze honden vallen vaak in de verkeerde handen omdat ze stoer lijken...
erg jammer is dat Verdrietig

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 02:20

geerke schreef:
deze hond waar ik het over heb is bij hele lieve mensen al vanaf pup....dus heeft nog nooit iets vreselijks meegemaakt.....wel zei de fokker dat je een rottweiler nooit over de kop moet aaien....waar heb je dan een hond voor vraag ik me af...die moet je toch kunnen knuffelen?

Sommige rassen houden hier niet van en kan me goed voorstellen dat een Rottweiler daar een van is. Ik heb zelf een Duitse Dog en die is daar ook absoluut niet van gediend, van ons als baas/gezin wel maar als vreemden op die manier op hem af komen deinst hij terug en bromt als ze aandringen.
Ik probeer daarom ook zoveel mogelijk mensen uit te leggen waarom ze beter hun hand laag kunnen houden en wachten tot de hond zelf contact maakt.

Wat wel erg vervelend is dat sommige mensen zomaar gaan aaien of zelf hun kind, alleen, zonder mij te vragen, op hem af sturen met de mededeling; lief hondje, ga maar aaien. Ik heb daar al meerdere keren ergerlijke situatie's mee meegemaakt, zowel voor mij, hond, kind en mama/papa en de schuldige is altijd de hond.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 02:36

al mijn rottweilers kan je gewoon op hun kop aaien,en ze vinden het heeeeeeerlijk...

ik zoen ze ook heeeel erg veel Ja

ook op hun neus en kop...

waar die fabel nu weer vandaan komt,echt geen idee..maar goed.

overigens zijn mijn honden in eerste instantie afstandelijk,komen wel snuffelen,maar willen niet meteen door een vreemde besprongen en omhelst worden,na goed keuring willen ze erg graag geaait worden,tot in het vervelende toe..

dit is gewoon met visite Haha!
Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 02:38

Een fabel is het iig niet maar het is ook niet perse zo dat ze niet over de kop geaaid willen worden. Het is meer zo dat zulk soort rassen niet zo van vreemden houden en daardoor op afstand blijven en niet zo gecharmeerd zijn van mensen die enthousiast beginnen te aaien.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 07:15

Als je een hond over zijn kop aait, maak je een dominant gebaar.
Ik aait never nooit niet een vreemde hond over zijn kop. Ik tast altijd eerst af.

Mijn eigen hond wel, ik ben nu eenmaal de baas. Dus mag ik best wat dominante gebaren maken.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:56

In elk ras zit er een hond bij die niet te vertrouwen is of kan zijn door het verleden of door een aangeboren afwijking. Vaak wordt een rottweiler gekocht ter velenging van hun ego dat is zo en zo al een verkeerde instelling om een rottweiler of ander ras te kopen.

Wanneer een kleine hond bijt, is dit vaak naar een huisartsbezoek voldoende, wanneer een rottweiler bijt is het effect vaak groter en ga je inplaats van een huisarts naar een ziekenhuis, en juist daar worden er statistieken bijgehouden over bijtincidenten, zo krijg je dus een vertekend beeld.

Van de 164 onderzochte bijtincidenten was in slechts 40 gevallen met zekerheid sprake van een rashond. Op grond van zo'n gering aantal gegevens is het onmogelijk om conclusies te trekken over eigenschappen van welk ras dan ook.

Mijn rottweiler heb ik vanaf jongs af aan op laten groeien tussen mensen, andere honden, katten en paarden. Hij vind iedereen lief. Als ik visite heb worden ze met kusjes en knuffels begroet.

En iedereen kan ermee overweg en kan er alles mee doen, betekent niet dat ik minder alert ben want ik ben altijd alert en dat geldt niet alleen voor mijn rottweiler ook voor mijn friese stabij. Mijn friese stabij is namelijk de dominantste van de twee en zij is ook echt de baas.

fotootjes van mijn boefjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:52

anneliesdj schreef:
geerke schreef:

Sommige rassen houden hier niet van en kan me goed voorstellen dat een Rottweiler daar een van is. Ik heb zelf een Duitse Dog en die is daar ook absoluut niet van gediend, van ons als baas/gezin wel maar als vreemden op die manier op hem af komen deinst hij terug en bromt als ze aandringen.
Ik probeer daarom ook zoveel mogelijk mensen uit te leggen waarom ze beter hun hand laag kunnen houden en wachten tot de hond zelf contact maakt.

Wat wel erg vervelend is dat sommige mensen zomaar gaan aaien of zelf hun kind, alleen, zonder mij te vragen, op hem af sturen met de mededeling; lief hondje, ga maar aaien. Ik heb daar al meerdere keren ergerlijke situatie's mee meegemaakt, zowel voor mij, hond, kind en mama/papa en de schuldige is altijd de hond.

daar heb je gelijk in...maar wat als de eigenaar ook gegrepen word?
ik ben ook niet voor om vreemde honden om de hals te vliegen....alleen als ze zelf aangeven dat ze het willen....zoals jou dog ...die waarschuwt...dat doen rottweilers dus niet...(de meeste..)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:02

gekke_koei schreef:
.. maar een rottweiler voor de 2e keer bewust kiezen?? neh.. juist omdat andere mensen door hun vooroordelen het niet meer leuk maken om met een rottweiler te wandelen. socializeren gaat stukken moeilijker omdat ze gelijk denken oh dat is een valse.. terwijl mijn hond meerdere keren terwijl ze aan de lijn liep door een dolle jack russel bij der strot is gegrepen.. over een *** ras gesproken Haha!

Dat is precies de reden waarom wij hierna geen Bull Terrier willen nemen Verdrietig .
Door de vooroordelen van andere mensen. Tis eigenlijk te erg voor woorden. Boos!
Toen wij onze Bull Terrier kochten hadden we helemaal niet het idee dat mensen hem eng zouden vinden, maar inmiddels zijn ons de ogen open gegaan. De opmerkinen die we naar ons hoofd hebben geslingerd zijn niet van de lucht.

Toen we Babe, die toen ca. 3-4 maanden oud was, mee op vakantie namen naar Luxemburg heeft ons dat de vakantie behoorlijk vergald. Met name Duitsers zijn dus erg bang voor dit type honden. In sommige deelstaten van Duitsland mag je zo'n hond ook niet houden of alleen gemuilkorfd. Zie volgende website. http://de.wikipedia.org/wiki/Rasseliste ... .C3.A4nder
Invoer van Bull Terriers is zelfs verboden in Duitsland! En Rotweilers moeten dus in sommige lidstaten een test van goed gedrag afleggen.

Ik heb bij aanschaf van onze hond er nooit bij stil gestaan dat het een "gevaarlijke" hond zou zijn. Op alle websites en in het boek dat wij over dit ras gekocht hadden, staat juist dat het zo'n mensvriendelijke hond is, met name voor kinderen. Wie denkt er dan uberhaupt aan dat ze in sommige landen zelfs verboden zijn?

Maar het valt sowieso op dat veel mensen niet weten wat het nu voor ras is. Ze zien onze BT heel vaak voor een pitbull aan. Ze waren op vakantie bang voor onze pup, die nog niet fatsoendelijk netjes aan de lijn kon lopen en die dus van links naar rechts vloog. Er was er ook een (duitser)die ons dit heel duidelijk wilde maken door te zeggen dat hij voor onze andere hond (onze goed afgerichte kruising Beauceron die netjes naast ons bleef lopen) NIET bang was. Ik heb hem gevraagd of hij me eens een mep durfde te geven. Dan zou hij zijn mening vlug herzien!
Er was er ook een (duitser)waaraan ik heb gevraagd: Weet u wel wat voor ras dit is? (Na zijn commentaar dat de hond een muilkorf om moest, wat dus niet hoefde in luxemburg, maar wel in Duitsland...maar we zaten niet in Duitsland, dus...) Daarop begon hij wat te stotteren, want hij wist het natuurlijk niet. Heb ik hem een beetje geholpen door te zeggen: U meent een Pitbull natuurlijk. Nou, dat is het dus niet! Maarrr die iritante duitsers moeten natuurlijk altijd hun gelijk hebben en dus zei hij vlug; Maar dan is het toch een kruising met ene!
Toen heb ik dus heulll beledigd geantwoord: Aber nein! Das hier ist ein Rassehund! (Bleh, alsof mij dat wat interesseerd of ik een rashond of mix heb Haha! , maar ik deed even alsof Haha! ). Maar ja, ik ging natuurlijk de mist in door ook te vertellen wat voor ras Clown . Een BT is voor hun dus net zo erg als een Pitbull, maar dat wist ik op dat moment nog niet.

Ook zo'n leuk voorbeeld: Mijn man heeft eens bij de supermarkt buiten met de honden staan wachten. Het was die dag bloedheet en Babe lag helemaal plat voor pampus op de grond naast mijn man. Komen een man en vrouw aangelopen. Die vrouw loopt langs de honden die zich helemaal niet verroerden, ze kijkt omlaag...ze maakte een sprong van schrik en vloog tegen haar man op en liep met grote ogen van schrik al mompelend tegen haar man verder. De honden hadden zich nog steeds niet bewogen (zo warm was het Clown ). Die schrok dus puur en alleen van het uiterlijk, van die rare eierkop. Tja, ik eh..heb daar geen woorden voor. Ik kan dat niet begrijpen dat je daar zo van schrikt. Je kan iets mooi of lelijk vinden, maar om zo van een liggende hond te schrikken?

Maar ja, deze opmerkingen en die van veel andere mensen, hebben ons toch een stuk voorzichtiger gemaakt. Ik roep Babe terug als we aan het wandelen zijn en ik lijn haar aan (tenzij ik zie dat de andere mensen de hond niet aanlijnen, maar dan roep ik haar in ieder geval terug aan de voet).

En, hoewel ik het een ontzettend leuk ras vind, echt een hond met karakter, ontzettend lief, soms wat onbehouwen en lomp, maar wel leuk lomp, denk ik niet dat we een volgende keer nog voor zo een ras gaan. Eigenlijk is dat toch in en in triest Verdrietig . Maar ik heb geen zin meer in die argwanende blikken en de opmerkingen.

Elke hond kan bijten. En ik kan er ook helaas over meepraten.
Ik heb 3 tetanusspuiten kunnen halen toen de boerenfox terrier van mijn schoonzus me aanviel.
Mijn man is door een Berner Sennen gebeten en heeft een kram in zijn arm kunnen laten zetten.
Mijn broertje is door een Mechelse herder in zijn buik gebeten en kon ook een kram in zijn buik laten zetten.
Mijn dochter is gebeten door een Westland High Terrier.
Mijn nichtje is in haar neus gebeten door de Engelse fox terrier van Opa en Oma.
Allemaal verschillende rassen....maar nergens een beet van een van de zogenaamd gevaarlijke rassen. Terwijl ik toch ook bij verschillende manege's heb rondgelopen waar ze rotweilers hadden. Bij mensen met Staffordshires/Tosa Ina/ Bull Terriers heb rondgelopen. Het is idd zoals gezegd wordt: als een van die "gevaarlijke" rassen bijt, dan is de schade groter en dan zul je dus naar een ziekenhuis moeten. Als ze daar de stand bijhouden, dan komt er een heel vertekend beeld naar voren.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 12:25

Onze rottweiler:
Afbeelding

Lovers

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:29

geerke schreef:
ik ben ook niet voor om vreemde honden om de hals te vliegen....alleen als ze zelf aangeven dat ze het willen....zoals jou dog ...die waarschuwt...dat doen rottweilers dus niet...(de meeste..)

Simba heeft eens een half uur lang een reu achter zijn reet aan gehad, Simba bromde snauwde af maar verder niks, hij keek mij aan om hem te helpen...

Paar keer die eigenaar aangesproken maar telkens kwam de hond terug, en ja Simba werd het zat en greep...
Het was alleen bekvechten Simba heeft nog nimmer iemand verwond maar voelde me echt banketstaaf...
Terwijl ik duidelijk had aangegeven dat Simba last had van die hond.
Dus waarschuwen doen veel honden wel gewoon, alleen worden het niet opgevangen door andere honden/mensen.
Ik ken er ook zat die zonder pardon aan mijn hond zitten, ik baal ervan..

Zo heb ik een tijd geleden op een forum gelezen dat een Rottie pups had, buurkind liep gewoon naar binnen terwijl ouders/buren aan het praten waren.
moederhond beschermt pups en bijt kind, en wie is de schuldig DE HOND Nors opkijken
Blijf erbij dat de ouders op dat punt hadden moeten opletten, je kind hoort niet in een andermans huis te lopen, zonder toestemming.
Helaas weet ik niet meer hoe het is afgelopen, maar de hond is in mensen ogen altijd fout, omdat die bijt.
Mensen kijken niet verder dan hun neus lang is, maar geven direkt de hond de schuld, en dat vind ik niet kloppen, vaak genoeg doet de persoon die gebeten word zelf iets, geeft een bepaalt signaal af waardoor de hond bijt, niet altijd hoor maar meestal wel, en zeker als het gaat om kinderen.

@T MDJ Das nog een jonkie of nie Lovers

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:09

Mijn ervaring?

Ooit bij mensen iets thuis moeten gaan halen, als mededeling meegekregen dat de hondjes niks zouden doen en ik echt zo naar binnen kon stappen, maar moest wel het hek dicht doen.

Dus ik doe hek open en sluit het weer en begin te wandelen als wildvreemde voor de honden op hun erf en op het moment dat ik al rederlijk ver was zie ik een rottweiler en een dobberman erg hard op me afkomen en ik stond dus even heeeeel erg stilletjes met mijn ogen dicht. Begint de dobberman mijn hand af te likken en gooit de rottweiler zich op zijn rug tegen mijn voeten om geaaid te worden over haar buikje... Haha! Haha! Ik kan u meedelen dat je dan heel opgelucht ademhaalt... Maar inderdaad "ze doen niks".

Hun vorige rottweiler, die ik wel nog gekend had, was een schat voor kinderen (net ponykampen toen hij pup was), maar volwassenen moesten niet proberen om op het erf te komen als hij los liep of erger, proberen met een paard het erf af te gaan... Haha!

Vriendin van me heeft een kruising dobberman x rottweiler opgevangen uit een nogal heel rottige situatie. Eerste jaar ging er niet veel mee. Alles resulteerde in grommen of bijten uit angst...tweede jaar was er een knop omgegaan en is het de grootste knuffel voor iedereen die maar in de buurt komt. MAAR als er iemand bv broer van vriendin bijvoorbeeld met harde stem en dreigende houding('acterend' of 'echt') naar vriendin of haar moeder gaat, heeft die hond persoon in kwestie al vast. Niet hard, maar om heel duidelijk te maken dat hij dat absoluut niet duld en dat ze 'zijn' meisjes gerust moeten laten. Diezelfde hond kan als hij houding aanpast, gelijk weer de grootste maatjes zijn met de aanvaller.

Mijn mening; ja er zullen rotte appels tussen zitten, zoals bij alle rassen en bij deze kan er nu eenmaal wat meer schade uit voortvloeien, maar mijn ervaring is dat het mits goed behandeld, je een super waker hebt voor je gezin. Eerlijke honden die met een consequente opvoeding super zijn.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 13:31

@Marielleaartsen ja klopt, ze is nu 10 maand geloof ik...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:17

geerke schreef:

Daar heb je gelijk in maar mijn dog waarschuwt ook niet heel duidelijk hoor, hij trekt zijn kop iets terug en doet soms een brommetje of blaf naar de hand, meeste mensen schrikken daar flink van.

Maar omdat hij zo groot is hebben kinderen nogal eens de neiging om van achter te komen, dan ziet hij ze niet en schrikt ineens, draait om met een blaf of grauw en het kind is helemaal in tranen. Vind zoiets ontzettend ergerlijk omdat hij wel gek is van kinderen, als die rustig op hem af komen dan vind ie het prima en kunnen ze hem daarna ook gewoon om de nek vliegen enzo, volwassenen mogen dat niet. Maar ja, papa's en mama's sturen zomaar het kind erop af zonder iets aan mij te vragen.

Voor zover ik me kan herinneren is me nog maar één keer door iemand gevraagd of ze de hond mocht aaien en dat was een volwassene, die vervolgens ook door de knieen ging en een open hand laag bij de grond hield om de hond uit te nodigen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:28

ik moet je eerlijk bekennen dat ik ook iedere hond "gedag"zeg...dan zie je snel genoeg of hij het leuk vind of niet...ik ben echt heel gek op honden,daarom heb ik er ook 7....
Mijn vriendin heeft een dog...die is gek op knuffelen,hij wil zelfs op schoot....
Als er kinderen zijn bij mij kunnen ze mijn honden gewoon knuffelen...zelfs als ze een bot hebben...er word niet geromd niets...en dan te bedenken dat al mijn honden een verleden hebben...van de straat opgeraapt of uit het asiel...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:33

Isabonny schreef:
Dat is precies de reden waarom wij hierna geen Bull Terrier willen nemen Verdrietig .
Door de vooroordelen van andere mensen. Tis eigenlijk te erg voor woorden. Boos!
Toen wij onze Bull Terrier kochten hadden we helemaal niet het idee dat mensen hem eng zouden vinden, maar inmiddels zijn ons de ogen open gegaan. De opmerkinen die we naar ons hoofd hebben geslingerd zijn niet van de lucht.

Mijn vriend en ik horen ook heel vaak vooroordelen over jack russels, dat ze gemeen zijn naar grote honden, altijd blaffen en fel zijn.
Ik had vroeger een berner sennenhond dat vaak werd aangevallen door jr's, wat haatte ik die dieren.
Ik had vroeger dat vooroordeel over jack russels ook maar ben 180 graden omgedraaid met onze hond.
Natuurlijk zeggen veel mensen dat maar ik hoor het ook van andere mensen die ik niet ken.
Eerst zeggen veel mensen; waarom heb je een jr genomen? Vooroordelen worden dan genoemd of ze lopen snel door met hun grote hond want stel dat) en komen er dan achter dat mijn hond alleen maar leuk loopt te spelen met die grote hond en niet fel reageert of blaft.
Ondanks de vooroordelen dat ik van veel mensen hoor zou ik misschien de volgende keer ook een jr nemen.
Ik kan me alleen voorstellen dat het anders kan zijn als het gaat om een ''gevaarlijke hondenras'' omdat je dan nog meer geconfronteerd word met de vooroordelen.
Ik had een vooroordeel over herders, vroeger een keer achterna gezeten door een herder dat niet onder appél stond.
Sinds ik voor een herder heb gezorgt weet ik dat het ook anders kan zijn.
Ik vind het verschrikkelijk dat er zoveel vooroordelen zijn over hondenrassen of het positief of zoals vaker negatief is, vooral omdat die mensen vaak te bekrompen denken om verder te kijken dan naar wat zij hebben gehoord over een hondenras.
Niet alle honden uit een bepaalde ras zijn slecht, onopgevoed of gevaarlijk en ik vind het jammer dat sommige mensen dat niet in willen zien.
Imo ligt het aan de opvoeding en fok van de honden en niet aan de hond in kwestie zelf en zou ik ook open staan voor een ''gevaarlijke'' ras als dat bij ons gezin zou passen.
Ik ging vroeger ook meteen naar honden toe maar vroeg wel of ik ze mochten aaien, mocht het niet dan begreep ik het, mocht het wel dan met open hand en zo laag mogelijk om te laten ruiken.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:36

Isabonny wat een goed verhaal over je BT. Echt ongelooflijk he dat er zulke mensen zijn...

Ik heb hiervoor een amerikaanse bulldog gehad. Ook daar waren de opmerkingen niet van de lucht en het vervelendste was dat deze hond ook echt niet met andere honden of dieren kon. We kregen de hond pas toen hij 6 was dus veel konden we daar niet meer aan doen helaas. Voor mensen was het de grootste schat ooit, maar andere dieren greep hij gewoon. Met sommige honden ging het wel goed, maar ik liet hem er nooit bij. Het is nou eenmaal een ras dat ook kaken heeft die op slot slaan net als pittbulls dus vond ik het niet verantwoord om het even "te proberen". Daarvoor was hij te onvoorspelbaar met andere dieren. Hij werd ook niet agressief, zelfs als hij beet leek hij niet agressief, hij hapte gewoon...zonder grommen ofzo. Gewoon hap.

Grappige is dus dat toen we na zijn overlijden een nieuwe hond wilden ik dus geen amerikaanse bulldog meer wilde, maar ook geen cane corso of wat voor soort dog-achtige dan (behalve een franse bull hahaha maar die mocht ik niet van mijn vriend) puur en alleen omdat ik geen zin meer had in mensen die van de stoep afvluchten naar de overkant alleen omdat ik eraan kom met mijn hond. En wat hebben we toen gekozen: een rottweiler Haha! (en ik wilde persé een teefje deze keer)

Ik dacht dus echt dat dit normaal geaccepteerde gezinshonden waren in de ogen van andere mensen Clown
We hebben wel heel veel geluk want we hebben haar gekocht net voordat ons huis werd opgeleverd in een nieuwbouwwijk. Al onze buren zijn dus aan haar geïntroduceerd als pup. En dan zijn ze niet eng Knipoog Als mensen een hond vanaf pup kennen zijn ze er niet snel meer bang voor. Kan me heel goed voorstellen dat je bij een volwassen rott even wat terughoudener bent.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:04

Wij hebben zelf een zwarte cane corso en ik moet zeggen dat wij nog nooit rare reacties gehad hebben.
Veel mensen denken dat ze een kruising met een labarador is...dus lief Gestoord
Ze is vreselijk lief, aanhankelijk, leergierig, sociaal maar wel eenkennig..en dat is erg prettig!!
We nemen haar echt overal mee naar toe en dat kan omdat ze alleen maar oog voor ons heeft. Haha!

Maar net als bij een rotweiler is ze wel waaks op eigen terrein....maar daarom hebben we haar ook mede gekozen Knipoog