Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marielleaartsen schreef:Hoe heeft die in godsnaam al de kans gehad om te doden
Na de eerste keer zou die van mij niet eens meer van de lijn gaan.. ( weet niet of die los liep)
Onze hond doet katten niks, is er binnen mee opgegroeit en buiten kijkt die niet eens.
lijntje87 schreef:C_arola schreef:Ik neem aan dat de kat geen zwerfkat was maar van iemand??
Dan vind ik het een groot probleem, maar ieder zijn mening.
Je schreef eerder; Citaat;
pakte honden, katten (behalve onze eigen katten) , herten vogels noem maar op (blijft jacht hond)kinderen en volwassenen. En later schreef je;
hij heeft verder nooit kinderen of andere volwassenen kunnen bijten omdat wij goed op hem letten, en hem nooit zomaar los lieten.
Als een hond een kind of volwassene pakt dan vind ik dat ernstig.
En als mijn hond een andere dier dood dan zou hij bij mij de deur niet meer uitkomen zonder muilkorf.
1x een zwerf kat, 2 x kat van iemand, waarom vind je dat een groot probleem?
als je kat een muis pakt en dood is dat toch ook normaal? bij sommige honden is dat nog instinct, heb het er namelijk met de dierenarts over gehad (maakte mij ook zorgen) maar dat is een normale reactie.
en natuurlijk is het niet normaal dat hij zo was, dat ben ik met je eens, maar daarom letten wij dus extra goed op, en is het verder nooit mis gegaan (in die zin, geen kinderen of volwassen). en wat ik daarmee wil zeggen is dat iedereen op die maner naar zijn hond moet kijken, of het nou een rott is of een labrador, een jacky of een husky.
niet naar het ras kijken maar reageren op het karakter.
btw ik heb hem nooit een muilkorf omgedaan omdat hij hier agressief van werd. en niet blij, ij is 11 geworden vrolijk en zonder muilkorf, zonder iemand littekens te hebben bezorgt
Zoolgangster schreef:Vraagje aan lijntje: als die katten die doodgebeten waren door een Rottweiler ponies waren geweest? Zou het dan ineens erger zijn? (we zitten op Bokt) Of als een kat jouw Rottweiler dood zou bijten, of blind maken? Hoe zou jij dat vinden?
Veel mensen hebben katten voor hun kinderen. Dus als die katten deel waren van iemands gezin, dan lopen er nu door jouw hond getraumatiseerde kinderen rond. Los van het feit of je katten wel of niet los hoort te laten lopen...
Maar dat is natuurlijk niet erg want het zijn "maar" katten...
Hoe ik over rottweilers denk: gewoon stevige honden. Er zijn lieve sukkels en minder lieve exemplaren. Het nadeel van Rottweilers vind ik dat ze nogal stevig zijn. Als een foute terrier op me af zou vliegen, zou ik die op de punt van mijn schoen nemen, en vliegles geven, of als een knijn bij het nekvel grijpen en van me af zwiepen.
Met rottweilers is dat lastiger, die zijn daar te zwaar voor. Ik heb wel eens een Rottweiler bij het nekvel gegrepen, om mijn hond te redden, dat gaat wel, maar dat was ook omdat die hond het niet op mij gemunt had. Ik kan me goed voorstellen dat mensen zo hun bedenkingen hebben bij Rottweilers. Daar horen hun eigenaren maar begrip voor op te brengen. Ik word liever door slechtopgevoede haarballetjes aangevallen, dan door een "goed" opgevoede Rottweiler die anders "nooit zoiets doet".
Nee ik ben niet bang voor honden, ook niet voor Rottweilers.
geerke schreef:deze hond waar ik het over heb is bij hele lieve mensen al vanaf pup....dus heeft nog nooit iets vreselijks meegemaakt.....wel zei de fokker dat je een rottweiler nooit over de kop moet aaien....waar heb je dan een hond voor vraag ik me af...die moet je toch kunnen knuffelen?
anneliesdj schreef:geerke schreef:deze hond waar ik het over heb is bij hele lieve mensen al vanaf pup....dus heeft nog nooit iets vreselijks meegemaakt.....wel zei de fokker dat je een rottweiler nooit over de kop moet aaien....waar heb je dan een hond voor vraag ik me af...die moet je toch kunnen knuffelen?
Sommige rassen houden hier niet van en kan me goed voorstellen dat een Rottweiler daar een van is. Ik heb zelf een Duitse Dog en die is daar ook absoluut niet van gediend, van ons als baas/gezin wel maar als vreemden op die manier op hem af komen deinst hij terug en bromt als ze aandringen.
Ik probeer daarom ook zoveel mogelijk mensen uit te leggen waarom ze beter hun hand laag kunnen houden en wachten tot de hond zelf contact maakt.
Wat wel erg vervelend is dat sommige mensen zomaar gaan aaien of zelf hun kind, alleen, zonder mij te vragen, op hem af sturen met de mededeling; lief hondje, ga maar aaien. Ik heb daar al meerdere keren ergerlijke situatie's mee meegemaakt, zowel voor mij, hond, kind en mama/papa en de schuldige is altijd de hond.
gekke_koei schreef:.. maar een rottweiler voor de 2e keer bewust kiezen?? neh.. juist omdat andere mensen door hun vooroordelen het niet meer leuk maken om met een rottweiler te wandelen. socializeren gaat stukken moeilijker omdat ze gelijk denken oh dat is een valse.. terwijl mijn hond meerdere keren terwijl ze aan de lijn liep door een dolle jack russel bij der strot is gegrepen.. over een *** ras gesproken
geerke schreef:daar heb je gelijk in...maar wat als de eigenaar ook gegrepen word?
ik ben ook niet voor om vreemde honden om de hals te vliegen....alleen als ze zelf aangeven dat ze het willen....zoals jou dog ...die waarschuwt...dat doen rottweilers dus niet...(de meeste..)
geerke schreef:daar heb je gelijk in...maar wat als de eigenaar ook gegrepen word?
ik ben ook niet voor om vreemde honden om de hals te vliegen....alleen als ze zelf aangeven dat ze het willen....zoals jou dog ...die waarschuwt...dat doen rottweilers dus niet...(de meeste..)
Isabonny schreef:Dat is precies de reden waarom wij hierna geen Bull Terrier willen nemen.
Door de vooroordelen van andere mensen. Tis eigenlijk te erg voor woorden.![]()
Toen wij onze Bull Terrier kochten hadden we helemaal niet het idee dat mensen hem eng zouden vinden, maar inmiddels zijn ons de ogen open gegaan. De opmerkinen die we naar ons hoofd hebben geslingerd zijn niet van de lucht.