Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nouks schreef:dees_daan schreef:dit is op het rondje met de baas, de baas loopt er naast.. ik heb liever een kattendrolletje in de tuin, dan een drol van een schotse collie
Dat neem je terug als je de keutels ziet van mijn kater
chantalvdv schreef:Ik wil graag even reageren op de reactie tov mij.
Ik heb in het begin zeker wat pogingen gedaan om te zorgen dat hij los liet. Helaas heeft mij dat die keren een hond met een neus 3 keer zo dik, een dik oog, en paar sneeen opgeleverd. Als in mijn hond zo moet toetakelen, en dat hij dan nog niet los wil laten, dan houd het bij mij toch echt op.
Ik kan alles met mijn hond, en verder laat hij ook alles los. Maar als hij iets grijpt kun je het vergeten. Hij blijft zo 5 minuten hangen.
Als ik hem in z'n nekvel pak, dan houd hij nog langer vast. (dat heb ik inmiddels wel geleerd) ook slaan en schoppen resulteerd in vechtlust om vast te houden. Wat is dat wijsheid? Gaan slaan en schoppen met het gevolgd dat hij die andere hond nog langer vast houd?
Ik weet voor 100% zeker dat hij mij nooit zal bijten. Hij is bij mij geboren en zoals ik eerder al aangaf. Altijd goed gesocialiceerd met van alles. Door loslopende honden die overal op af rennen, en door nog iets anders wat er in het verleden gebeurd is, beschermd mijn hond zich voor dat hij te laat is.
Ik vind dat ik verandwoordelijkheid genoeg neem, door hem op openbaar terrein nooit los te laten. Zou ik met hem de stad in moeten (wat ik eigenlijk al probeer te voorkomen) dan muilkorf ik hem vanzelf sprekend. Maar als ik overstraat loop met hem aan de lijn, dan vind ik het belachelijk dat ik mijn hond moet muilkorfen omdat andere hun hond zo nodig los moeten laten die niet luisteren!
Ik dacht dat het voor echte hondenmensen duidelijk mocht zijn dat je een loslopende hond nooit naar een aangelijnde hond toe moet laten lopen.
dees_daan schreef:nee ik ook niet, maar een kattendrol is wel wat makkelijker op te ruimen. dus als ik mag kiezen, doe me dan maar een kattendrol
slimmerik schreef:dees_daan schreef:nee ik ook niet, maar een kattendrol is wel wat makkelijker op te ruimen. dus als ik mag kiezen, doe me dan maar een kattendrol
Tjonge, waar ben je mee bezig. Dat jij liever een kattendrol wil, hoeft niet te betekenen dat de mensen in je buurt dat ook willen? Ik kots er iig van. (inderdaad ook van hondendrollen in de tuin) En krijg ik zo'n zgn. "huiskat" te pakken en ik weet van wie die is dan krijgt ie van mij een enkele reis naar een heel ver asiel en kan de eigenaar voor het retourtje zorgen
Mitchall schreef:Ben net 10 minuten terug van de wei, dat beest heeft één van de schapen naar de andere wei gejaagd !
Het is nog een pup, maar dít gaan we haar snel afleren !
Haha, ik zie het al voor me:
Komt er opeens een hond het huis binnen stappen
Billy schreef:Chantal, ik fok stamboom Jack Russells, maar als er bij mij een al gromt als de ogen nog dicht zijn neem ik mn verantwoordelijkheid en laat ik hem inslapen.....
_nicolle_ schreef:Chantal, dat heb ik nou ook! die mensen luisteren gewoon iet als je zegt dat de hond niet lief is... van die mensen die denken 'oooh dat valt wel mee hoor!' ik bedoel, ik waarschuw meerdere keren, probeer weg te lopen, maar ze hebben de hond los lopen en die honden willen natuurlijk naar de Jack... hoevaak ik ook zeg dat hij bijt, ze luisteren niet, en dan is het vechten geblazen.. en ja ik probeer er wat aan te doen en nee ik kan niet zeggen: verkoop hem, dier is niet van mij... maar moet gewoon mee als ik met hun andere hond wandelik heb het probleem al wel tegen hun gezecht, maar ze doen er niet zoveel mee...
KiWiKo schreef:chantal................ mijn kruising brengt hem in 4 seconden manieren bij![]()
gaat echt geen 4 dagen overheen hoor
Billy schreef:Gut, laat dat nou net het meest wijdverbreide misverstand zijn...
Mijn JAck Russells zijn niet hyperactief en druk. Buiten zijn ze actief, binnen zijn ze rustig.
Maar die agressieven en hyperactieve hussels geven het ras een slechte naam......