jeetje die rothond zet me voor gek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: jeetje die rothond zet me voor gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:41

Ja Dees_Daan, dat is dus wat ik (en volgens mij Slimmerik ook) bedoel: als ik moet kiezen....ik wil helemaal niet kiezen! Ik wil gewoon geen hondendrollen én kattedrollen in mijn tuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:43

Nouks schreef:
dees_daan schreef:
dit is op het rondje met de baas, de baas loopt er naast.. ik heb liever een kattendrolletje in de tuin, dan een drol van een schotse collie Lachen

Dat neem je terug als je de keutels ziet van mijn kater Bloos!

wahaha, misschien wel, onze katers kunnen er ook wat van (vooral de stank *brr*) maar het komt nog niet in de buurt van een flinke hondendrol..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:43

chantalvdv schreef:
Ik wil graag even reageren op de reactie tov mij.
Ik heb in het begin zeker wat pogingen gedaan om te zorgen dat hij los liet. Helaas heeft mij dat die keren een hond met een neus 3 keer zo dik, een dik oog, en paar sneeen opgeleverd. Als in mijn hond zo moet toetakelen, en dat hij dan nog niet los wil laten, dan houd het bij mij toch echt op.
Ik kan alles met mijn hond, en verder laat hij ook alles los. Maar als hij iets grijpt kun je het vergeten. Hij blijft zo 5 minuten hangen.
Als ik hem in z'n nekvel pak, dan houd hij nog langer vast. (dat heb ik inmiddels wel geleerd) ook slaan en schoppen resulteerd in vechtlust om vast te houden. Wat is dat wijsheid? Gaan slaan en schoppen met het gevolgd dat hij die andere hond nog langer vast houd?

Ik weet voor 100% zeker dat hij mij nooit zal bijten. Hij is bij mij geboren en zoals ik eerder al aangaf. Altijd goed gesocialiceerd met van alles. Door loslopende honden die overal op af rennen, en door nog iets anders wat er in het verleden gebeurd is, beschermd mijn hond zich voor dat hij te laat is.

Ik vind dat ik verandwoordelijkheid genoeg neem, door hem op openbaar terrein nooit los te laten. Zou ik met hem de stad in moeten (wat ik eigenlijk al probeer te voorkomen) dan muilkorf ik hem vanzelf sprekend. Maar als ik overstraat loop met hem aan de lijn, dan vind ik het belachelijk dat ik mijn hond moet muilkorfen omdat andere hun hond zo nodig los moeten laten die niet luisteren!
Ik dacht dat het voor echte hondenmensen duidelijk mocht zijn dat je een loslopende hond nooit naar een aangelijnde hond toe moet laten lopen.

ligt eraan............. ik weet dat als mijn kruising gaat vechten dat hij schade aanricht............. en het is een supersociale hond, Maar ik ben dus wel dubbel voorzichtig............. hij heeft mij ooit eens bijna 1000 euro gekost omdat hij 3 schapen gepakt had....... en aan het begin van dit jaar 600 omdat hij met een andere hond gevochten had........ en mijn hond gaat eigenlijk met alles leuk samen, behalve deze ene keer........

Ik weet gewoon dat als het afgaat dat hij schade aanricht......... en dat moet je voorkomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:48

als je je hond aanlijnt, je waarschuwt de mensen dat ze hun honden uit de buurt van jou hond moeten houden, en in een drukke omgeving muilkorf je hem, dan neem je je verantwoordelijkheid vind ik. luisteren de eigenaren van de andere hond niet, dan is dat hun verantwoording, jij hebt ze immers gewaarschuwd..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:50

dees_daan schreef:
nee ik ook niet, maar een kattendrol is wel wat makkelijker op te ruimen. dus als ik mag kiezen, doe me dan maar een kattendrol Clown

Tjonge, waar ben je mee bezig. Dat jij liever een kattendrol wil, hoeft niet te betekenen dat de mensen in je buurt dat ook willen? Ik kots er iig van. (inderdaad ook van hondendrollen in de tuin) En krijg ik zo'n zgn. "huiskat" te pakken en ik weet van wie die is dan krijgt ie van mij een enkele reis naar een heel ver asiel en kan de eigenaar voor het retourtje zorgen Knipoog

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:50

er zijn ook honden die loslopen en wel schade aanrichten. Als die op mijn gemuilkorfde hond afrennen kan die helemaal niks meer. Ik heb hem niet voor niks aan de riem.
Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn hond, laat andere dat dan ook voor hun hond doen.
Mijn herder is heel dominant, maar hoe ik vermoed dat die wel meevalt mocht ik op straat een loslopende hond tegen komen. Maar mijn jack (tsja het is gewoon een klein opdondertje. Maar wel van 7 kilo spier) die laat niks in de buurt komen. Geen hond, geen mens, zelf geen muis of kikker.

Ik zorg dat mijn hond geen mensen kan bijten omdat ik hem dus op drukke plekke (mocht ik daar komen) muilkorf. Ook op plekken waar veel honden zijn (bv bij 1 of ander paardengebeuren, aangezien daar redelijk wat honden lopen soms) muilkorf ik hem als hij mee zou gaan, indien nodig.
En mocht ik dan een loslopende hond tegenkomen waar een eigenaar bij loopt, dan geen ik altijd een schreeuw met de vraag of ze hem bij zich willen houden, want die van mij bijt/

Maar.... Op straat vind ik toch dat mijn hond het recht heeft heerlijk te kunnen rennen en spelen aan de riem. Dat hij in zo'n geval een beetje een kronkel heeft heeft er dan niks mee te maken.
(en ja hij heeft ze niet allemaal op de rijtje, aangezien hij met 2 weken oud, toen hij z'n ogen nog dicht had al gromde als iemand hem optilde)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:54

slimmerik schreef:
dees_daan schreef:
nee ik ook niet, maar een kattendrol is wel wat makkelijker op te ruimen. dus als ik mag kiezen, doe me dan maar een kattendrol Clown

Tjonge, waar ben je mee bezig. Dat jij liever een kattendrol wil, hoeft niet te betekenen dat de mensen in je buurt dat ook willen? Ik kots er iig van. (inderdaad ook van hondendrollen in de tuin) En krijg ik zo'n zgn. "huiskat" te pakken en ik weet van wie die is dan krijgt ie van mij een enkele reis naar een heel ver asiel en kan de eigenaar voor het retourtje zorgen Knipoog

zeg ik dat dan? nee, ik zeg alleen maar dat honden óók in de tuin van een ander kunnen schijten, en dat ik daar persoonlijk meer problemen mee heb dan met een kat, vooral als de baas er gewoon naast loopt/staat en te lui is om naar de overkant te lopen, hier weet iedereen wel van wie welke kat is, dus als er klachten zijn, weten ze bij wie ze moeten zijn.
dat jij die kat naar het asiel brengt is je recht, beestje neemt alleen wel weer plaats in voor een dier wat het echt nodig kan hebben.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:57

Ben net 10 minuten terug van de wei, dat beest heeft één van de schapen naar de andere wei gejaagd ! Boos!
Het is nog een pup, maar dít gaan we haar snel afleren !
Haha, ik zie het al voor me:
Komt er opeens een hond het huis binnen stappen Huilen van het lachen

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:57

hmzz, liever een kattendrol in de tuin? kom maar hier het grasveld leegruimen, liggen er minsten een stuk of 10... en nee niet van onze eigen kat want die hebben we niet, mochten we er ooit achter komen van wie die kat is wens ik het baasje veel succes met zoeken Knipoog houdt alsjeblieft die katten bij je Tong uitsteken verder kan ik er prima mee overweg als ze bij iemand thuis zijn hoor, maar in andermans tuin poepen gaat me echt te ver..

nu weer ontopic Lachen Het is inderdaad op zich een grappig verhaal, wij hebben het thuis ook wel eens gehad een o zo blije labrador die in de gang stond, we konden er wel om lachen Haha!

maar, ik vind als je hond anderen aanvalt en je dat weet, dat je dan wel pogingen moet doen om het te voorkomen. Ik loop zelf wel eens met een Jack russel, die soms nog wel eens wilt vechten, dus ik ontwijk andere honden zo veel mogelijk of waarschuw de baas dat hij bijt... en dan nog, nog is het vaak zat dat de mensen zeggen: maar mijn hond doet niks hoor, je moet hem gewoon laten snuffelen. ik doe pogingen om weg te lopen, de ander heeft de hond loslopen die om de Jack russel heen huppelt, die al begint te grommen. Dan verzoek ik de baas nog een keer of ze de hond terug willen roepen. Maar nee, want hij doet echt niks hoor! en dan HAP bijt de Jack russel van zich af, baas van de andere hond boos en bezorgt, maar ik waarschuw ze toch? en ik heb de hond aan de lijn... en dan nog worden ze boos... en nee ik kan dat toch niet voor de volle 100% begrijpen Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:01

Mitchall schreef:
Ben net 10 minuten terug van de wei, dat beest heeft één van de schapen naar de andere wei gejaagd ! Boos!
Het is nog een pup, maar dít gaan we haar snel afleren !
Haha, ik zie het al voor me:
Komt er opeens een hond het huis binnen stappen Huilen van het lachen

schop het dier het hele land rond............ want echt............. Ik heb twee schapenjagers........... en dat is geen gein!!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:06

Chantal, ik fok stamboom Jack Russells, maar als er bij mij een al gromt als de ogen nog dicht zijn neem ik mn verantwoordelijkheid en laat ik hem inslapen.....

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:13

echt? zozo dat vind ik eigenlijk best een goede maatregel, is heel grof als ik dat zo zeg, maar als ik met die Jack Russel loop, loop ik er eigenlijk mee omdat ik de andere hond uit zou laten. Maar die Jack Russel moet dan ook weer mee, is het te volgen? En het is echt geen pretje als de Jack Russel vecht met een andere hond, zowel voor mij niet als voor de andere baas niet (hoewel ik echt aangeef dat de hond bijt, maar dat mensen dan zeggen : oh maar de mijn doet niks hoor! daar kan ik me echt zo aan ergeren...)

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:27

Billy schreef:
Chantal, ik fok stamboom Jack Russells, maar als er bij mij een al gromt als de ogen nog dicht zijn neem ik mn verantwoordelijkheid en laat ik hem inslapen.....

En ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen om ervoor te zorgen op dat moment... Mocht hij om wat voor reden ooit niet bij mij kunnen blijven, dan krijgt hij ook een spuitje. Gewoon omdat er met een ander niks mee te beginnen is. Bij mij gromde hij niet, en ik was helemaal gek met hem. Nog steeds, en als mensen luisteren naar mij dan zal hij nooit iemand bijten. Want daar zorg ik wel voor.
Maar je hebt ook mensen die zeggen aaah zo'n kleintje, wat kan die nou doen. En tsja ook dan is het eigen risico vind ik. Iedereen die mij kent, weet dat ik nooit een vreemde hond of persoon op hem af laat lopen. Ik waarschuw altijd, en tsja als de ander dan zo eigenwijs denkt te zijn....

Zo kan ik me nog goed een man herinneren. Ik zat bij vrienden, die zaten op de camping op dat moment, bij de tent. De man ernaast had zijn honden steeds loslopen. De regel op die camping was Honden aan de Lijn. Stond duidelijk in het regelement.
Op een gegeven moment zag ik dat ze naar die van mij toe wouden lopen. (ik had hem naast mn stoel liggen aan de riem 10 cm ruimte ong) Ik waarschuw hem, en hij zegt dat dat wel mee zal vallen.

Zijn hond loopt naar die van mij, en die van mij haalt uit. Gelukkig was hij net snel genoeg weg.
Komt die man eraan. 'ja ik heb een hondschool, en ben dit soort hondjes wel gewend'' Dus ik zeg: laat hem maar ligge, en kom maar niet te dichtbij want hij bijt echt en is gewoon niet lief.''
''Mag hij wel een koekje dan?'' vraagt de man. Ik zeg: Ja hoor, maar gooi hem dan vanaf een afstandje''

De man loopt naar hem toe en steekt z'n hand uit. Mijn hond pakt het snoepje en eet hem lekker op.
Toen dacht hij dat hij hem wel om had. Dus weer komt hij naar mn hond toe. Ik zeg: Doe het niet, want hij bijt!!
Hij ging op z'n hurken zitten en mijn hond greep! Hij stond op, en de hond hing in z'n arm.

Ik snap niet hoe mensen zo stom kunnen zijn, en denken een hond beter te kennen dat zijn eigen baasje!

Ook deze man had z'n lesje geleerd, en liet hem maar wezen. Want tsja hij mocht dan een hondenschool hebben, maar ook hij schatte hem gewoon verkeerd in omdat hij niet wou luisteren.

Even voor alle duidelijkheid: Ik ben absoluut niet blij met dit gedrag, maar ik heb het geaccepteerd, en houd er gewoon rekening mee. Ik zelf waarschuw mensen uit de buurt te blijven in dat geval. Alleen die mensen zijn gewoon doof.

Als er iemand is met een tip, of zou kunnen helpen, mag je het mij laten weten uiteraard.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:31

Jij liever als ik. Je loopt bewust een risico met zo'n hond. Want wat als je een keer niet oplet en een kind wil hondje aaien?
Is deze hond met de hand opgevoed trouwens of gewoon in een nest?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:32

Onze buren jaren geleden hadden ook zo'n valse hond. Deed alleen de eigen mensen niks (beweerden ze). Totdat 2 jarig dochtertje het hele gezicht had open liggen. Bloos!

Kind lieten ze overigens nooit alleen met hond. Maar ondanks dat kreeg ie het kind toch te pakken. Zonder enige aanleiding overigens.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:36

Chantal, dat heb ik nou ook! die mensen luisteren gewoon iet als je zegt dat de hond niet lief is... van die mensen die denken 'oooh dat valt wel mee hoor!' ik bedoel, ik waarschuw meerdere keren, probeer weg te lopen, maar ze hebben de hond los lopen en die honden willen natuurlijk naar de Jack... hoevaak ik ook zeg dat hij bijt, ze luisteren niet, en dan is het vechten geblazen.. en ja ik probeer er wat aan te doen en nee ik kan niet zeggen: verkoop hem, dier is niet van mij... maar moet gewoon mee als ik met hun andere hond wandel Knipoog ik heb het probleem al wel tegen hun gezecht, maar ze doen er niet zoveel mee...

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:38

Ik let altijd op als ik buiten ben met mijn hond! hij zal bij mij nooit de kans krijgen om iemand te bijten zonder dat ik het van te voren aan zie komen en gewaarschuwd heb.
Hij is in het nest opgevoed. heeft tot zo'n 4 maanden bij z'n moeder gelopen, omdat we die zelf ook hebben. (nu bij mijn broertje.) Overigens is dat een schat van een hond en doet geen vlieg kwaad. Wel het kenmerk van een jackrussel (harstikke druk altijd)

Mijn hond kan niet met kinderen. Dat weet ik zo al te vertellen. Maar ik krijg ook nooit kinderen over de vloer, en anders kunnen ze alsnog gewoon ff de gang in mocht er visite met kind komen.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:40

_nicolle_ schreef:
Chantal, dat heb ik nou ook! die mensen luisteren gewoon iet als je zegt dat de hond niet lief is... van die mensen die denken 'oooh dat valt wel mee hoor!' ik bedoel, ik waarschuw meerdere keren, probeer weg te lopen, maar ze hebben de hond los lopen en die honden willen natuurlijk naar de Jack... hoevaak ik ook zeg dat hij bijt, ze luisteren niet, en dan is het vechten geblazen.. en ja ik probeer er wat aan te doen en nee ik kan niet zeggen: verkoop hem, dier is niet van mij... maar moet gewoon mee als ik met hun andere hond wandel Knipoog ik heb het probleem al wel tegen hun gezecht, maar ze doen er niet zoveel mee...

Ik kan er gewoon niks aan doen. Heb al zoveel dingen geprobeerd. Daarbij krijg ik hem trouwens met een vreemde hond wel goed hoor. Maar daar gaat gewoon 4 dagen overheen voor hij samen kan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:42

chantal................ mijn kruising brengt hem in 4 seconden manieren bij Lachen

gaat echt geen 4 dagen overheen hoor Lachen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:42

Gut, laat dat nou net het meest wijdverbreide misverstand zijn...
Mijn JAck Russells zijn niet hyperactief en druk. Buiten zijn ze actief, binnen zijn ze rustig.
Maar die agressieven en hyperactieve hussels geven het ras een slechte naam......

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:44

er is ook niet zoveel aan te doen ben ik bang... maar ik loop ook met een kruising Jackxboerenfox geloof ik, en die doet echt helemaal niks, houd ook helemaaa niet van andere honden en loopt gewoon weg voor die hond of geeft eens een grom of kef, maar echt bijten doet hij niet. De Jack Russel dus wel, alleen ik weet niet wat ik er nog meer aan kan doen dan de mensen te waarschuwen en zo min mogelijk andere honden in de buurt laten komen..

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:54

KiWiKo schreef:
chantal................ mijn kruising brengt hem in 4 seconden manieren bij Lachen

gaat echt geen 4 dagen overheen hoor Lachen

Zin om een weekende op vakantie te gaan?? Je bent van harte welkom hoor!! Ja

Billy schreef:
Gut, laat dat nou net het meest wijdverbreide misverstand zijn...
Mijn JAck Russells zijn niet hyperactief en druk. Buiten zijn ze actief, binnen zijn ze rustig.
Maar die agressieven en hyperactieve hussels geven het ras een slechte naam......

Ik weet ook dat dat een groot misverstand is. Maar ik bedoelde meer ermee te zeggen dat de meeste mensen denken dat ze zo zijn. Ik ken er genoeg die buiten hun energie kwijt moeten, en dan harstikke rustig zijn hoor. Die van mij net zo.
Maar als jij aan iemadn vraagt, noem eens een klein druk hondje? Dan is het 9 van de 10 keer een jack, omdat iedereen er zo over denkt. Dat bedoelde ik dus Knipoog

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:56

Nee, hoor, je zei dat de moeder het prototype van een JAck was omdat ze altijd druk was. DAarbij hou je een pup aan die niet spoort, dus het ras waar jou hond op zou moeten lijken doe je absoluut geen goed op deze manier....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:56

geen probleem Chantal Lachen geen probleem.........

mijn kruising is heel, heel lief.......... super sociaal........... maar ga nou niet over zijn grenzen heen, want hij "sloopt" hem, heel, heel eerlijke hond, maar heel, heel dominant Lachen

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:59

Ik zei dat ze het kenmerk van een jack had, omdat ze zo druk was. Aangezien dat namelijk het idee is wat de meeste ervan hebben. Zoals ik al zei: Ik weet dat dat niet zo is.
Daarbij is mijn ontspoorde hond in huis hartstikke lief. Misschien zit er idd een steekje los vanaf de geboorte, maar hij is geworden door mensen die hun hond verdommen aan de lijn te houden, en nog iets anders uit het verleden bij hem