Vanavond waren ze hier voor al bezig met wat vuurwerk, zowel siervuurwerk als knal. Opzich goede oefening! Ze lagen beiden op hun kussen, Dean sliep er als een blok doorheen (pup hè?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
XoNo schreef:Nou, gewoon niet negeren dan noelleeIk zou haar lekker troosten als ze zo verschrikkelijk bang is. Laat haar maar zien dat ze je kan vertrouwen en steun aan je heeft, misschien dat dat beter gaat
Benfan schreef:Er is een groot verschil tussen troosten en steunen. Je kan je hond ook gewoon zeggen dat het goed is door het daadwerkelijk te zeggen "is al goed" en " wat ben jij toch een dappere hond". Een hond troosten door aan te halen hem bij je te houden te zeggen hoe verschrikkelijk het allemaal wel niet is met de zieligste stem die je maar kan bedenken is inderdaad niet goed. Heb op vriendelijke manier vertellen dat het wel goed is, dat hij best bij je mag komen zitten als hij dat wil, even een aai over de bol als hij het allemaal heel dapper doet is veel beter dan negeren. Door te negeren snapt die hond echt niet in ene dat het allemaal wel goed is, maar dat hij het allemaal in zijn up moet oplossen en helaas is een hond zijn hersentjes niet zo gevormd dat hij het allemaal kan beredeneren.
singasong schreef:Voor de mensen die hier op de laatste blz. hebben gereageerd;
Hebben jullie er nooit eens aan gedacht om een cd met vuurwerkgeluiden aan te schaffen en die al een paar weken van te voren iedere dag eens een poosje aan te zetten in huis??
Dit helpt je hond echt te wennen aan de geluiden.
(Helpt ook voor de paarden trouwens.)
Mijn honden zijn niet bang voor vuurwerkgeluiden en als ze beginnen te blaffen omdat ze een knal horen krijgen ze van mij op hun kop. Ze blaffen niet omdat ze bang zijn maar puur uit waaksheid.
Benfan schreef:@Sing-a-Song, ik zou dat alleen wel combineren met de juiste kennis in honden taalgewoon die cd opzetten en alsnog negeren of overdreven troosten lijkt me nog niet helemaal de juiste manier. Maar tis inderdaad beter dan die 1x per jaar dat het zo losbarst een hond maar moet leren dat het niet eng is.. want dat lukt je van je lang zal ze leven niet.
Up_to_Date schreef:Wij hebben een duitse herder en is nergens bang voor.
Hij loopt meestal los en deze periode moeten we er juist op letten dat hij niet naar een weg gegooid stukje vuurwerk rent.
Als pup zijnde hebben we hem geleerd niet bang te zijn voor knallen e.d.