Hamster heeft iets vreemds in haar oor zitten..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: Hamster heeft iets vreemds in haar oor zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:36

elllis schreef:
Ik zou zeggen even lappen voor een ieder die het zo goed weet dan hebben jullie het bedrag zo bijelkaar ... Dan ben je verantwoordelijk en heb je recht van spreken !

nee ...

het moment dat je een huisdier neemt DAN ben je verantwoordelijk
als je niet het geld hebt om te dokteren , prima , er zit ook
wel een grens aan wat onder wenselijke besting-kosten plaatje valt
maar die is voor iedereen ergens anders

maar verder zorg je dat je PER ZELF GENOMEN DUS IN BEZIT ZIJNDE HUISDIER
MINIMAAL DE KOSTEN VOOR HET VREDIG INSLAPEN KUNT DRAGEN

dat is buiten een schoon in orde zijnd verblijf water en voer
het minimale wat je moet (over) hebben voor een huisdier

verder is het ieder vor zich waar de grens aan dokteren met je huisdier ligt ..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:37

Wilawander schreef:
elllis schreef:
Weten jullie wat een hamster doet als hij zich ziek voelt dan stopt hij met eten en drinken ... ze teren zichzelf uit ... en sterven dan op een gegeven ogenblik ...zolang haar hamster vrolijk is en goed eet en drinkt ...hoeven jullie je echt niet druk te maken ... Knipoog

Stuur de TS anders gewoon even per PM mochten jullie dat wel blijven doen, om zelf even met het diertje naar een DA te gaan of de kosten te betalen mocht ze dit niet kunnen .... genoeg nobelheidsridders hier in dit topic lees ik zo ... Tong uitsteken

Als hij zich zo voelt dan ben je dus te laat. Dat kan je dus voorkomen. Die lijdensweg.............. en dat is nu precies wat ik bedoel.

idd , dan heeft het dier zelf al opgegeven ...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:38

... dus jij vindt dat het dier dood moet voor het zelf dood wil?

En... hoe laat een dier jullie eigenlijk merken dat hij NIET dood hoeft?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:50

nee ik vind dat een dier niet dezelfde lange leidens weg door hoeft te maken die een mens moet maken

wat dat is echt bij de beesten af

als je weet dat een dier pijn moet hebben
en weet dat het niet over gaat
dan zit ook ik niet direct met de spuit in de handen
wel met de da in overleg of met pijnstilling oid het nog leuk is voor het dier

als de da zegt , ook al zie je nihil dit kan godsonmogelijk leuk zijn om zo te leven
tja dan ga ik met mijn jaaaaaaaren lange ervaring met verschillende diersoorten
toch af op het oordeel van de da

die het echt niet een leuk werkje vind
dieren in laten slapen ,.,

mocht het nog te lengen zijn met redelijk levensvreugde voor het dier
tja dan rennen we zodra ik denk (ja denk daar gedachten lezen of dieren taal in geluid me nog steeds niet zo goed afgaat )
ook maar iets te zien wat kan duiden op einde verhaal
per direct naar de da (0f da komt hier , wat meestal het geval is )

ik gun een dier niet de ellende van langzaam pijnlijk doodgaan
zoals het bij de mensen wel gebeurt
en wat ts heeft aangegeven te doen bij haar huisdier

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:59

In jou geval was ik al lang naar de dierenarts gegaan..
Ik weet wel dat ze bij de dierenarts er toch niks aan doen..
Heb ook een ratje met een tumor gehad, toen gaven ze antibiotica en verder konden ze haar alleen maar in laten slapen.
Ik zou, als ik jou was bij de dierenarts langs gaan.. je weet niet hoe je dier ermee leeft, misschien heeft je hamster er wel heel veel pijn van en ik zou dat niet graag op mijn geweten willen hebben als ik jou was..
In ieder geval, ik hoop dat je de juiste keuzes maakt en sterkte ermee..

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:05

nickyu schreef:
elllis schreef:
Ik zou zeggen even lappen voor een ieder die het zo goed weet dan hebben jullie het bedrag zo bijelkaar ... Dan ben je verantwoordelijk en heb je recht van spreken !

nee ...

het moment dat je een huisdier neemt DAN ben je verantwoordelijk
als je niet het geld hebt om te dokteren , prima , er zit ook
wel een grens aan wat onder wenselijke besting-kosten plaatje valt
maar die is voor iedereen ergens anders

maar verder zorg je dat je PER ZELF GENOMEN DUS IN BEZIT ZIJNDE HUISDIER
MINIMAAL DE KOSTEN VOOR HET VREDIG INSLAPEN KUNT DRAGEN

dat is buiten een schoon in orde zijnd verblijf water en voer
het minimale wat je moet (over) hebben voor een huisdier

verder is het ieder vor zich waar de grens aan dokteren met je huisdier ligt ..

Je verkloot mijn qoute Nicky ...

En in je laatse zin schrijf je waar het om gaat het aan een iedereen zelf hoe ver je gaat/wilt gaan met een dier kwa DA bezoek oid ..

We kunnen mensen nu eenmaal niets opdringen voel je dat anders of zou je het anders doen moet je je hand in eigen boezen steken en er iets tegen ondernemen ...niet maar blijven zeuren tegen de TS .. dat is net zo erg als geen zorg uitvoeren bij een dier in mijn ogen ...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:06

Sheran schreef:
... dus jij vindt dat het dier dood moet voor het zelf dood wil?

En... hoe laat een dier jullie eigenlijk merken dat hij NIET dood hoeft?

Daarvoor zijn dierenartsen nu uitgevonden. Die kunnen dat prima beoordelen en dat is nu waar het hele topic omdraait. Dat wil/kan/mag ze niet. Knipoog

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:09

Hoezo moeten wij allemaal lappen? We hebben onze eigen dieren waar we verantwoording voor hebben en nemen en ook DOEN als dit nodig is. Ik kan mezelf in de ogen kijken dat ik bij al mijn dieren geen één lijdt of geleden heeft. En ik heb er een hoop. En als het geld is knap is dan eet ik wel droog brood. Kan me niks schelen als de dieren het maar goed hebben want daar heb ik dan voor gekozen.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:11

Wilawander schreef:
Hoezo moeten wij allemaal lappen? We hebben onze eigen dieren waar we verantwoording voor hebben en nemen en ook DOEN als dit nodig is. Ik kan mezelf in de ogen kijken dat ik bij al mijn dieren geen één lijdt of geleden heeft. En ik heb er een hoop. En als het geld is knap is dan eet ik wel droog brood. Kan me niks schelen als de dieren het maar goed hebben want daar heb ik dan voor gekozen.

Ik mag hopen dat de meeste dat onder ons doen ....maar dat geeft ons nog steeds niet het recht de TS zo hard aan te pakken .

Tja en zit je ermee dat ze het diertje niet behandeld!! Opnieuw zorg er dan voor dat het wel gebeurd ....

Maar nee dat mag niet gezegd worden ... dan is het gebeurd met het verantwoordelijkheids gevoel van iedereen hier ... Knipoog

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:14

Hoezo hard aanpakken? Met de waarheid? Heb niks lelijks gezegt. Heb haar zelfs nog de tip gegeven dat ze misschien op afbetaling bij de dierenarts kan komen. Krijg je geen/nauwelijks reactie op. Met andere woorden ze wil gewoon niet en zo ga je in mijn ogen niet met een levend wezen om. En als ze een beetje nagedaht hadt, dan hadt ze geweten dat er zulke reactie's kunnen komen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:16

dus moeten we oogluikend toekijken hoe een dier
dadelijk willens en wetens langzaam pijnlijk sterft
of hopen dat het dier voor die tijd aan een hartstilstand gaat

wat als het nu een kat of een hond of een vogel of een paard was ? ... reageer je dan net zo ellis ?

laatst heeft iemand een vogel uit zijn leiden geholpen
door de haard aan te steken
ook zoiets

zorrie maar van dat en dit soort dingen word ik heel erg onpasselijk ..

en ja ik eet vlees en ja scharrel vlees van de boer om de hoek
waarvan ik weet dat die dieren 3 jaar buiten (muv heel slecht weer) hebben gestaan in een kudde op een ruim schoon veld
en deze zijn niet doodgemarteld.. maar geschoten

het gaat mij erom dat ts het dier te min vind
om hem - in het geval dat - in te laten slapen
want het is MAAR een hamster ...

zou ts dat ook zo doen bij haar kat hond paard ?

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:32

nickyu schreef:
dus moeten we oogluikend toekijken hoe een dier
dadelijk willens en wetens langzaam pijnlijk sterft
of hopen dat het dier voor die tijd aan een hartstilstand gaat

wat als het nu een kat of een hond of een vogel of een paard was ? ... reageer je dan net zo ellis ?

laatst heeft iemand een vogel uit zijn leiden geholpen
door de haard aan te steken
ook zoiets

zorrie maar van dat en dit soort dingen word ik heel erg onpasselijk ..

en ja ik eet vlees en ja scharrel vlees van de boer om de hoek
waarvan ik weet dat die dieren 3 jaar buiten (muv heel slecht weer) hebben gestaan in een kudde op een ruim schoon veld
en deze zijn niet doodgemarteld.. maar geschoten

het gaat mij erom dat ts het dier te min vind
om hem - in het geval dat - in te laten slapen
want het is MAAR een hamster ...

zou ts dat ook zo doen bij haar kat hond paard ?

En wat voor vlees jij eet of waar dat weg komt maakt me eigenlijk niets uit ... heb ik toch niets mee te maken ??

Gaat me om de aanval en het prediken wat hier gebeurd ... allemaal roomser dan de paus ...

Als puntje bij paaltje komt en ik zeg dan betalen jullie toch mee is niemand thuis ... tja

En verder reageer ik op het topic van een hamster NIET van een paard hond kat of vogel ...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:35

Maar leg eens uit waarom wij hier voor zouden moeten betalen?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:39

het trieste van alles is dat de ts niet eens meer de moeite neemt om te lezen en te reageren.

Waar maken wij ons druk om, als zo'n meisje er toch niks mee doet.

We kunnen boos zijn en lelijk reageren maar het leed van dat beest, blijft bestaan

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:41

noviceh schreef:
IndianLady schreef:
Bij een bejaard iemand, van een jaar of 80 wordt er passief behandeld. Geen levensverlenging maar kwaliteit verbetering. Ik vind dus niet dat je dit kan vergelijken met een mens.

Even offtopic, maar zelfs hoogbejaarde mensen worden aan dergelijke aandoeningen geopereerd. Ook mensen van >90 jaar oud ondergaan risicovolle operaties om de ziekte uit het lichaam te halen. .

Dit is absoluut NIET waar. Oudere mensen worden niet snel geopereerd aan grote dingen. En vooral risicovolle operaties worden na 70ste al weinig gedaan!
Mijn oma (eind 70) had slokdarmkanker, en moest geopereerd worden. Ze is 3 maanden van hot naar her geweest voor ze uberhaupt een ja gaven! Ze moest ook voor een bepaalde tijd aansterkten, anders zouden ze niet opereren. en dan heb ik het dus over eind 70!

Als ze in de 80 was, of 90 had ze pijnstillers gehad.. hoe triest ook! Boos!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:59

Idd, er kleven teveel risico's aan als een persoon ouder is. De artsen zullen dan echt niet meer opereren.

Mijn overgrootmoeder had op haar 92ste een bobbeltje in dr borst, ze was dement. Mijn moeder had ze zeggenschap en we hebben toen besloten om er niets aan te doen. ten eerste is ze te oud en ten tweede was ze dement. Wat zou zij eraan gehad hebben.
Ze is uiteindelijk gestorven op 94 jarige leeftijd ws aan de griep of in combinatie na de heupok (kleine 5 maanden daarvoor)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 01:47

Klijntjuh schreef:
noviceh schreef:
Even offtopic, maar zelfs hoogbejaarde mensen worden aan dergelijke aandoeningen geopereerd. Ook mensen van >90 jaar oud ondergaan risicovolle operaties om de ziekte uit het lichaam te halen. .

Dit is absoluut NIET waar. Oudere mensen worden niet snel geopereerd aan grote dingen.

Dit is absoluut WEL waar, ik kom het in de praktijk tegen. Wel heb je gelijk door te zeggen dat ze niet snel worden geopereerd aan grote dingen, maar dat spreek ik ook nergens tegen. Knipoog
Maar even terug naar de hamster. Op het moment dat je voor een dier kiest, heb je, zoals ik al eerder noemde, ook de bijbehorende verantwoordelijkheden. Hieronder versta ik ook de eventuele dierenartskosten. Ik vind dan ook dat je onder alle omstandigheden met het diertje naar de dierenarts moet kunnen gaan. Als je van een dierenartsbezoek afziet (en al is het alleen maar ter controle voor je eigen gemoedsrust) vanwege de kosten, dan vind ik dat je nooit voor het beestje had moeten kiezen. Wat ik al eerder noemde is een consult rond de 15 euro, euthanasie is volgens mij inclusief afvoeren rond de 30 euro. De TS kiest voor het beestje, dus die is ook de aangewezen persoon om de zorg ervoor te dragen, inclusief alle kosten die daarbij horen. En wat maakt het trouwens uit om wat voor dier dit topic draait? Ik vind het juist een hele goeie vergelijking een hamster met een paard. Een dier is een dier hoe groot of klein deze ook is, het is een levend wezen van vlees en bloed met gevoel, dus ook pijn.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 01:56

maar eh... hoe gaat het eigenlijk met de hamster?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 11:04

Sorry hoor maar wie zegt dat ik niet WIL?
Ik wil altijd met mijn huisdieren als dit nodig is naar de DA.
Maar op dit moment heb ik er geen geld voor, we kunnen nog net onze boodschappen betalen.
We zitten nu even in een kleine periode dat we even laag zitten met ons geld.
En dan met mijn hamsterje naar de DA gaan zonder geld?
Sorry maar dat gaat gewoon echter niet.

Jullie kunnen dan wel allemaal dingen aannemen maar jullie weten niet hoe het hier allemaal thuis is.
En ik vind ook niet dat ik dat jullie allemaal hoef uit te leggen.

Ik stel het zeer op prijs dat jullie het beste met mij en mn hamster voor hebben.
En ik zelf voel me zeer verantwoordelijk voor mijn dieren en ik wil ze altijd de beste zorg geven.
Maar ik vind het ook heel erg als dit niet kan, als we weer geld hebben wil ik naar de DA..

Graag wil ik dat dit topic op slot gaat, mensen gaan nu steeds meer in discussies en ieder heeft zijn eigen manier van verzorgen van dieren.
Ik wil het graag hier bij laten en ik zal naar de DA gaan met mijn hamstertje wanneer dit KAN.
Ook moet ik eerst nog goed overleggen met mijn ouders en zal ze een aantal argumenten geven die hier in het topic zijn gezegd.
Ik geef om al mijn huisdieren dus ook om mijn hamster.

Iedereen bedankt voor jullie opmerkingen en tips.
Laatst bijgewerkt door Manon_S op 22-11-08 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 11:09

Montignac schreef:
maar eh... hoe gaat het eigenlijk met de hamster?

Ze eet, drinkt, slaapt en klautert nog evenveel als voorheen.
Op haar oortje na maakt ze het prima, naar mijn idee.
En nee ik weet nooit hoe ze zich echt voelt, maar zo vanuit mijn perspectief voelt ze zich dus prima.

Nogmaals wil ik iedereen bedanken voor hun effort hier en de tips.
Zoals ik al zei, ik wil dolgraag met haar naar de DA, zoals ik met elk van mijn huisdieren zou willen als dit nodig is.
Geld en ouders speelt op dit moment een grote rol en ik doe mijn best om het allemaal goed te doen.

Het topic gaat op slot, ik heb al een moderator een pb gestuurd.
Gewoon weg omdat het niet meer leuk is hier en het steeds erger wordt met de discussies.
Ik heb mijn zegje gedaan, over wat er met de hamster gaat gebeuren en er kan helaas niks veranderd aan worden.
Zoals ik al gezegd heb: ik zou mijn best doen.
Hopelijk is iedereen tevreden met mijn besluit en hoop dat ik dit dan ook normaal met jullie kan afronden?
Dit is mijn laatste post hier in dit topic. Iedereen succes met jullie huisdieren!
En nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:04

Omdat het inmiddels niet meer over het oorspronkelijke onderwerp gaat, hier een definitief slotje.