Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tenshi

Re: Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 08:12

Als iemand met een houding als die van slimmerik naar me toe komt gooi ik met liefde de inhoud van de kattenbak ook even over de schutting. Lachen Weet niet hoe ze irl in zo'n situatie zou handelen, maar dit gaat mij te ver.
Ben ver te krijgen, maar dergelijke houdingen verknallen het snel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 08:17

ik weet niet of iemand die last heeft van jouw kat altijd vriendelijk moet blijven Lachen

Kijk jij zegt dat je dan de inhoud van de kattenbak over de schutting gooit, en zij zegt ik laat me hond los Lachen

Gezellig in dat straatje Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 08:19

Tenshi schreef:

Nogmaals; onze kat heeft het goed hier. Gaat naar buiten. Geen klachten van buren. Al 25 jaar niet. Waarom in HEMELSnaam zouden we dat beest binnen gaan houden?.[/quote]

Zegt ook een iets meer over de schrijver dan over jou Tenshi, wees blij dat je in tolerant bent en zoals de meeste Nederlanders in een normaal tolerante buurt woont Lachen
Maak je geen zorgen om een enkele zure bokker die katten laat verslinden of wegbrengen naar een asiel aan de andere kant van Nederland, dat laatste lach je toch om kán niet eens Knipoog Als je iets meer dan twee keer een dier afstaat gaan ze al op onderzoek uit.
Zou dr geen moment van wakker liggen de schrijfers staan op hun hoogste poten als hún dieren mishandeld worden Knipoog
Zijn toch maar incidentele gevallen die op één hand te tellen zijn, of last hebben van iets als frustratie heb je tegenwoordig zulke goede middelen voor.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 08:22

In de eerste instantie wel ja. Is toch normaal fatsoenlijk omgaan met elkaar?! Negeert de katteneigenaar in kwestie je verzoek, dan vind ik het helemaal prima als diegene een andere houding aanneemt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 09:35

slimmerik schreef:
Tja, ik heb teveel in de kattenstront gegrepen waarschijnlijk. Bovendien heb ik een man die katten echt háát dus iedere hond wordt er bijna op getraind katten achterna te gaan.

Ben blij dat je man geen kinderen haat..... Nagelbijten / Gniffelen

Als ik zie wat de katten bij ons op de boerderij aan muizen weghalen zijn wij er erg blij mee. Die poepen overigens niet in het hooi en eten ook geen nageboorte (dat zou eerder iets voor de vossen uit de buurt zijn..)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 09:37

Goh, iedereen heeft moeite met de hond die een kat verscheurd maar niemand heeft er moeite mee dat de kat de vogeltjes verscheurd Bloos!

Nou mijn vorige hond deed het altijd netjes hoor: één beet in de rug en de kat voelt niets meer.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 09:41

fransje23 schreef:
slimmerik schreef:
Tja, ik heb teveel in de kattenstront gegrepen waarschijnlijk. Bovendien heb ik een man die katten echt háát dus iedere hond wordt er bijna op getraind katten achterna te gaan.

Ben blij dat je man geen kinderen haat..... Nagelbijten / Gniffelen

Als ik zie wat de katten bij ons op de boerderij aan muizen weghalen zijn wij er erg blij mee. Die poepen overigens niet in het hooi en eten ook geen nageboorte (dat zou eerder iets voor de vossen uit de buurt zijn..)

Ècht wel halen ze de nageboorte weg Ja We hebben de ziekenstal waar onze koeien afkalven met camera's beveiligd en zien het dus regelmatig gebeuren. En de slimme kat blijft echt wel uit de klauwen van de hond. En die vreet de muizen op die we overigens prima met vergif kunnen bestrijden. De tragere en wat ziekere (?) ingeteelde kat overleeft het niet. De natuur regelt zich dus vanzelf. In tegenstelling van al die platgereden katten in woonwijken.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:02

Je hond erop af sturen is geen natuur meer.

Maar kan begrijpen dat je er erg veel last van hebt, is idd niet prettig in de kattenstront grijpen.

Ben wel blij dat ik jou buur niet ben, als me kat eens ontsnapt wil niet weten wat ik dan aantref Nagelbijten / Gniffelen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:31

Zoals gezegd, de hond die we nu hebben is veuls te traag om zo'n kat te pakken te krijgen. Hij verjaagt ze wel. De vorige hond liep altijd buiten en die pakte wat hij pakken kon.

Heeft inderdaad ook een keer de kat van de buren verorberd. Ik ging met lood in de schoenen er heen om de slechte boodschap te brengen. Bleek dat ze de hond nog dankbaar waren ook. Verward

De kat jaagde hun eigen parkieten steeds de schrik op het lijf.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:36

Chiqa schreef:
Maak je geen zorgen om een enkele zure bokker die katten laat verslinden of wegbrengen naar een asiel aan de andere kant van Nederland, dat laatste lach je toch om kán niet eens Knipoog Als je iets meer dan twee keer een dier afstaat gaan ze al op onderzoek uit.

Ècht wel. Ja Dan was de kat nl. zgn. aan komen lopen bij kennissen daar van ons. Is overigens twee keer gebeurd. Betreffende katten zorgden voor overlast in de woonwijk bij mijn moeder. Klagen bij betreffende eigenaars had geen zin en werd afgedaan met de mededeling dat mijn moeder en haar buren er maar voor moesten zorgen dat de katten niet bij hun in de tuin konden komen. Beide katten zijn (met een tussenpoos van een jaar) door mij weggebracht. Ik heb overigens betreffende eigenaars wèl laten weten wáár hun katten waren met daarbij een folder van pet-safe.

Beiden hebben het systeem aangeschaft, evenals andere katten eigenaars in die buurt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:41

slimmerik schreef:
En die vreet de muizen op die we overigens prima met vergif kunnen bestrijden.

Wij durven geen gif te gebruiken omdat de hond ook nog weleens een muis of ratje wil pakken en opeten..

Dat er een groot verschil is tussen boerderijkatten en het zwakkere soort dat veel binnen zit etc ben ik eens. De eerste is een veel sterkere en slimmere kat. Die weten zich prima te redden.

Dat met die nageboorte heb ik echt nooit gezien maar misschien zijn de onze toch wat geciviliseerder Haha! Vossen heb ik wel van alles aan zien richten...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:27

KiWiKo schreef:
ik weet niet of iemand die last heeft van jouw kat altijd vriendelijk moet blijven Lachen

Kijk jij zegt dat je dan de inhoud van de kattenbak over de schutting gooit, en zij zegt ik laat me hond los Lachen

De kat kan er toch niks aan doen als zijn eigennaar niet wil helpen met het vinden van de oplossing. Dat is nou net het punt. Slimmerik maakt de katten gezellig af omdat vervelende mensen die hun katten niet willen castreren de kat op hun erf dumpen. Maar daar hoef je de kat toch niet voor af te maken kan hij niks aan doen.
als jij ruzie hebt met je buurman hoeft zijn huisdier daar niet de dupe van te worden. Daarbij komt er nooit iets goeds van een hond trainen op agressie, wat slimmerik der man dus wel doet. Kijk als je hond van zichzelf achter katten aan zit en je krijgt hem er niet zo mee op gehouden is het wat anders, als je hem opfokt om andere beesten te pakken ben je gewoon dom bezig.
En het voorbeeld met de vijver karpers Als je last hebt van katten EN reigers moet je een netje over je vijver spannen probleem opgelost. bij mijn opa en oma lopen ook altijd katten door de tuin en er zitten vaak zat ergens reigers op het dak. toch hebben ze al in geen 10 jaar nieuwe visjes in de vijver hoeven doen.
@slimmerik: Als hij iedere keer ik de stront grijpt moet hij eerst kijken en dan grijpen Vork . Maar misschien is dat te hoog grepen twee van die ingewikkelde handelingen na elkaar. Slapen. En waarom zou je je muis door een kat laten vangen als je ook lekker met toxische chemicalien kan smijten. Das ook lekker veilig voor je andere huisdieren.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:45

slimmerik schreef:
Ik neem aan dat je niet KiWiKo maar mij bedoeld Knipoog. Mijn hond mag zijn territorium verdedigen. Als de kat zo dom is, om dat niet in te zien, heeft ie/ze dikke pech. Misschien is het er best uit te trainen. Maar van mij mag ie. Zo redeneren jullie toch ook richting kat versus volière? Jullie houden je kat niet thuis ondanks dat je weet dat er mensen in de buurt wonen die vogelliefhebber zijn.

alles en iedereen over 1 kam scheren......
er zijn ook mensen met volieres die ook katten liefhebbers zijn. de kat van de buren komt regelmatig hier in de tuin en ja mn hond jaagt hem weg. mn kat komt bij de buren in de tuin en gaat de hele middag naar de vogels in de voliere zitten kijken.kijken. geen probleem....

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:06

liedje89 schreef:
De kat kan er toch niks aan doen als zijn eigennaar niet wil helpen met het vinden van de oplossing. Dat is nou net het punt. Slimmerik maakt de katten gezellig af omdat vervelende mensen die hun katten niet willen castreren de kat op hun erf dumpen. Maar daar hoef je de kat toch niet voor af te maken kan hij niks aan doen.
als jij ruzie hebt met je buurman hoeft zijn huisdier daar niet de dupe van te worden. Daarbij komt er nooit iets goeds van een hond trainen op agressie, wat slimmerik der man dus wel doet. Kijk als je hond van zichzelf achter katten aan zit en je krijgt hem er niet zo mee op gehouden is het wat anders, als je hem opfokt om andere beesten te pakken ben je gewoon dom bezig.
En het voorbeeld met de vijver karpers Als je last hebt van katten EN reigers moet je een netje over je vijver spannen probleem opgelost. bij mijn opa en oma lopen ook altijd katten door de tuin en er zitten vaak zat ergens reigers op het dak. toch hebben ze al in geen 10 jaar nieuwe visjes in de vijver hoeven doen.
@slimmerik: Als hij iedere keer ik de stront grijpt moet hij eerst kijken en dan grijpen Vork . Maar misschien is dat te hoog grepen twee van die ingewikkelde handelingen na elkaar. Slapen. En waarom zou je je muis door een kat laten vangen als je ook lekker met toxische chemicalien kan smijten. Das ook lekker veilig voor je andere huisdieren.

De hond van Slimmerik maakt ze niet af, maar jaagt erachter aan, vorige hond greep ze wel.
Achteraan jagen heb ik dus geen problemen mee zolang het je eigen terrein is.
Verder eerst kijken voordat je grijpt? kom op zeg je hoort op je eigen terrein gewoon kunnen doen niet eerst moeten kijken, enne stront word vaak begraven moet je dan elk plukkie hooi/stro aan de kant leggen om het te zoeken Rolleyes

Als je een vijver hebt wil je liever geen net eroverheen dat ziet er niet uit, ok als je last heb van reigers dan moet het wel, deze dieren zijn wild, als je last heb van andermans katten dan moeten de katteneigenaren zorgen dat die kat uit de tuin blijft, je hoeft jezelf toch niet scheel te betalen door iemand anders zijn kat? diegene moet zijn tuin afgezet hebben lukt dat niet dan laat je de kat maar binnen of je moet niet aan deze dieren beginnen.
Vind het belachelijk dat mensen zeggen mijn kat moet naar buiten, nee dat is onzin een kat MOET niet naar buiten ja van de eigenaar...

Ken genoeg katten die binnen zitten en elke kat is gelukkig en proberen niet eens buiten te komen.
Katten die al buiten zijn geweest willen idd wel weer naar buiten maar dit kun je ze echt wel afleren.

Mijn moeder heeft zelfs een wilde kat in huis gehad, die ging wel eens naar buiten toen die tijd maar als ze niet mocht vond ze geen probleem, ze heeft zelfs nog op een flat gewoont, kat is 18 geworden helaas overleden door tumor.

Mensen denken vaak dat katten het leuk vinden buiten, ja tuurlijk is het leuk, vogels / muizen genoeg om te vangen, maar dat is net zo zielig, enne leuk hoor voor een kat opgejaagt worden door kinderen/honden of oppeens onder een auto te liggen, god wat heeft die kat een leuk leven Nagelbijten / Gniffelen

Waarom denk je dat je zovaak hoort dat katten worden afgeschoten/vergiftigt, andere hebben er last van !
Jou kat dood, wat ben je dan verdrietig terwijl het eigelijk gewoon je eigen schuld is.

Dieren horen niet los buiten te lopen, vroeger kon het ja, maar nu? er zijn gewoon veelste veel mensen die op een kluitje wonen, veelste veel verkeer.
Een kat kan niet uitkijken, die loopt gewoon waar die heen wil.
Vogels buiten of in een kooi is voor hun preccies hetzelfde, ze proberen het te vangen.

Mensen die vogels of vissen buiten hebben moeten dit dus maar niet doen ivm katten van een ander? kom op zeg waar gaat het heen met de wereld.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:09

liedje89 schreef:
KiWiKo schreef:

Ik vind het eigenlijk ontzettend lollig om te zien dat je Slimmerik totaal niet wil begrijpen en haar verwijt dat ze kattenmensen niet wil begrijpen Nagelbijten / Gniffelen Als jullie ooit naast elkaar gaan wonen dan kom ik filmen, vast een mooie realityshow Nagelbijten / Gniffelen

Een gewetensvraagje: hoe zou jij reageren als een buurtgenoot van jou, zijn hond zou laten losstruinen door jouw tuin waardoor jij daarmee rekening zou moeten houden mbt je katten. Je stapt s ochtends lekker in de stront, je planten worden uitgegraven, maar verder heet niemand er last van, en het is tenslotte ook de natuur van een hond om lekker te struinen en rond te rennen.

Hoewel ik het te ver vind gaan om een beest op te fokken om een kat te pakken vind ik niet dat een hondeneigenaar rekening hoeft te houden met loslopende katten. Doen die katteneigenaren namelijk ook niet. Op eigen terrein mogen eigen dieren doen en laten wat ze willen. Als je je kat maar losgooit is het dus een risico wat je kennelijk maar neemt, dat hij wordt aangevallen, vergiftigd of platgereden (ik ben zo bang dat ik ooit eens een kat voor de auto/brommert krijg, ik zou in een reflex natuurlijk wegsturen,zou het vreselijk vinden om een diertje aan te rijden, met alle nare gevolgen VOOR MIJ van dien!). Ik hou persoonlijk teveel van mijn dieren om dat risico te nemen, en zou dan ook alleen een kat nemen die OF binnen kan blijven, OF ik zorg dat mijn eigen terrein een waar kattenparadijs is en zorg ervoor dat het dier niet weg kan. Of toch maar dat hutje op de hei kopen Haha!
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 11-11-08 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:09

liedje89 schreef:

Lijkt er bijna op dat je nog nooit een stro of hooibaal aangepakt hebt. Knipoog Als boer heb je ècht niet de tijd iedere stro-of hooibaal van alle kanten eerst te bekijken voordat je hem aanpakt Dromen Als je goed en zorgvuldig met gif omgaat krijgen je huisdieren daar niets van mee hoor. Knipoog

Maar ik heb nog steeds geen antwoord wat b.v. jij ervan vindt dat de katten in de woonwijken die arme merels etc. aandoen? Verscheuren of verder laten hippen met één vleugel en/of één pootje. Mijn moeder geniet van de vogels in haar achtertuintje. Ze voert ze, ze hebben allemaal namen: kortom ze geniet ervan. Ja Tot dat er weer zo'n kat (die thuis al voer genoeg krijgt) zo'n mooie merel gaat villen. Dát is geen probleem?? Terwijl dat best op te lossen is met een electronische omheining en kattenbel. Knipoog

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:13

Katten eten vaak hun prooi niet eens op, het is alleen het spelen zodra vogel/muis dood is lopen ze weg en zoeken ze weer wat nieuws, gek he dat er steeds meer vogelsoorten op de rode lijst komen, grotendeels door de kat.

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:20

Bij ons thuis leeft er ook een grote hekel jegens katten. Ik vind het leuke beestjes, ze kunnen ontzettend lief zijn en ik zie ze graag, maar dit weegt niet op tegen de overlast die ze ons bezorgen. Vissen uit de vijver plukken, piesen en poepen in onze tuin, de cavia aanvallen wanneer deze in zijn rennetje zit. Nou sorry hoor, die katten hebben echt of een flinke schop gehad of met een plens water zijn ze weggejaagd. Daarbij is mijn vader ook nog eens flink allergisch voor katten, dus hij heeft er helemaal een stronthekel aan als hij in zijn eigen tuin/huis last moet hebben van andermans beesten en ja, hij is in staat ze wat aan te doen.

Steeds komen ze terug, het is dat we geen hond meer hebben, anders had ik die persoonlijk zo op ze afgestuurd.

Gelukkig snappen de katteneigenaren in de buurt onze problemen en hebben ze meegedacht/betaald aan een oplossing. Zo heeft onze buurvrouw (met een enorme tuin) stroomdraad gespannen om haar katten in haar tuin te houden en hebben wij die speciale reukdozen of zo.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:24

ik heb 2 poezen en 1 wil niet naar buiten. nee ze hoeft niet van mij. de andere gaat graag even een rondje maken en is met slecht weer eigenlijk altijd binnen. waarom zou ik haar binnen moeten houden?? omdat er misschien iemand overlast van heeft?
zoek de eiegenaar op van de kat die overlast veroorzaakt en zoek samen naar een oplossing....
saaraah; een kat schoppen???? Boos!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:27

suuzepuus schreef:
zoek de eiegenaar op van de kat die overlast veroorzaakt en zoek samen naar een oplossing....
(

Hoe zoek je de eigenaar van een kat? Sámen een oplossing??? Je legt echt de taak neer bij degene die er last van heeft. Beetje omgedraaide wereld imo.

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:28

Oh ja hoor, als dat beest mijn cavia aanvalt of probeert m'n vissen op te peuzelen, kan ie echt een schop krijgen. Grootste deel van de tijd ben ik toch niet snel genoeg en raak ik m niet eens. Beter dat ik ze wegjaag met m'n schoen dan m'n pa met z'n luchtbuks bij wijze van Knipoog

En waarom blijf jij steeds herhalen dat je naar de eigenaar moet gaan? Dat is nu wel duidelijk, bij ons werkte het er zijn ook mensen waarbij het niet werkt, wat moeten die dan?

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:29

zoek maar even de eigenaar, er zijn zoveel mensen met katten.
En als er wat aan de hand is en jij vraagt is dit uw kat? geheid dat er vele nee zeggen.
En idd wat Slimmerik zegt degeen die last heeft moet maar ff zoeken kom op zeg als katteneigenaar moet je zorgen dat jou kat geen last bezorgt aan andere.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:32

Misschien isd het idd beter om als katteneigenaar gewoon even rondje buurt te maken en te vragen of iemand last heeft van je dier.. Lijkt me idd ook moeilijk om te achterhalen van wie de poes is, we hebben hier een hele leuke zwarte dikkerd rondsjouwen, gelukkig een heel lieve poes die graag een aai bij me komt halen als ik achterom zit, maar ik zou echt niet weten van wie hij is.

En er wordt idd gezegd, samen zoeken naar een oplossing, maar ik ken een casus van iemand die kois had, zijn sterkoi a meerdere duizenden euries was door een kat uit de vijver gehaald (terwijl de beste man zelfs al antikat maatregelen had genomen), kat gevangen, naar eigenaar toe, als het om zo'n bedrag gaat dan 'doet de kat dat nooooit', de man moest maar bewijzen dat zijn kat dat gedaan had.. Dus ik ben sceptisch..

ben wel benieuwd, wat zouden de katteneigenaren hier gedaan hebben: Stel er komt iemand aan de deur, jouw kat heeft mijn vis a 1000 euries gesloopt terwijl er al sateprikkers etc. rond de vijver staan.. wat zouden jullie doen? Zouden jullie de geleden schade door jullie dier vergoeden? Eerlijk zeggen!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:37

als er bewijs is ja, zolang er geen bewijs is nee.

maar goed denk als ze dit zeggen de eigenaar direkt zeg dat is mijn kat niet...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:37

x_Marr schreef:
Tsja, helaas heb je dat, je kan niet tegen katten zeggen kom niet in mijn tuin, dan moet je er toch wat anders op vinden Nagelbijten / Gniffelen
Hoeveelste keer is het dat het gebeurd, je zou toch zeggen dat de vogels er op een gegeven moment ook wel aan wennen. Mijn konijnen waren eerst ook over d zeik als ze onze hond voor het tralies zagen staan, maar nu komen ze er gewoon op af/langs.

ja wennen doen ze wel hoor het gevolg is dat ze niet meer wegvliegen en dus pootjes kwijtraken door de kat als de vogel aan de tralie hangt. Erg fijn