Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sappos schreef:Tja dat is ook het probleem. Onwetendheid...
edit maar het ras wat de meeste bijtincidenten op zn naam heeft staan is toch de Golden Retreiver ? (maar dan niet procentueel want er zijn ontzettend veel GR en minder Pitbulls)
katiavl schreef:Sappos schreef:Je hebt er altijd gekken tussen lopen. Ik vind het werkelijk prachtige honden en denk dat er mits goed gefokt en opgevoed geen kwaad inzit. Net als in dat filmpje in het onderschrift van Griebels. Ik ken ook zat Rottweilers die schatten van beesten zijn. Die staan toch ook bekend als "vals"
Omdat er mischien ook veel problemen in het ras zijn en met het ras. En in alle rassen zitten lieve honden....
En dan gaan we terug naar de fok, en soms naar de onwetendheid van de baasjes
Maar discriminatie roepen is natuurlijk veel leuker.
griebels schreef:en in alle rassen zitten rotte appels...
Pitbulls (en andere rassen) zijn niet vals geboren maar gemaakt
ThePast03 schreef:CherokeeChum schreef:deze honden,en dan bedoel ik degene met stamboom(ja ook Pitbulls kunnen een stamboom hebben)
Een pitbull is nergens ter wereld een erkend ras en kan dus geen FCI stamboom hebben.
Dat ze er in Amerika een papiertje bij leveren heeft net zoveel waarde als de plaatselijke krant erbij geven.
En ik denk echt niet dat de pitbull ooit FCI erkenning gaat krijgen.
griebels schreef:Dat de pitbull hier in NL geen 'erkend' ras is ben ik met je eens, maar dat wil niet zeggen dat het geen ras is. Hetzelfde geldt voor de ambull...
Alle honden zijn ontstaan door kruisingen, dus dat laatste is lariekoek in mijn ogen
ThePast03 schreef:De pitbull is nergens ter wereld een erkend ras.
En dat kan je lariekoek vinden maar dat is niet het niet.
Niet FCI erkend,wel een ras.
Anders zou ik nu zomaar kunnen bepalen dat de boerenfok een rashond is en er een stamboom bij uitprinten.
En het gaat hier om de pitbullwet in Nederland en wat hier in Nederland rondloopt heeft niets te maken met de American Pitbull maar dat zijn gewoon veel te dure bastaarden die gefokt zijn door broodfokkers en waarbij totaal niet gelet wordt op karakter en gezondheid.
De pups worden gekocht door mensen die het stoer vinden om een verboden hond te hebben en die zich totaal niet druk maken over het feit dat hun hond het risico loopt ingeslapen te worden.
Dit ben ik met je eens.
Daar gaat het hier over en dat is wat je nu loopt te verdedigen.
En deze praktijken hebben helemaal niets met liefde voor honden te maken, het gaat alleen maar om geld (de vermeerderaars) en "stoerheid"/status (de pupkopers).
De echte liefhebbers kopen geen kruising maar gewoon een Amstaff met FCI papieren, dat mag gewoon in Nederland en die mensen nemen geen risico's met hondenlevens.
CherokeeChum schreef:En dit ook.
CherokeeChum schreef:@Katyavl;Hoebedoelu? ik snap niet wat je bedoelt? of had je het niet tegen mij?
whisperramse schreef:Maar als we weer beginnen over papieren hebben we weeral een groot probleem. Bij vele mensen kan het hen niet schelen of hun hond papieren heeft ja of neen.
We kunnen wel beginnen met een hervorming op fokgebied maar als mensen nog steeds liever een hond zonder papieren voor minder geld kopen, komen we nergens verder.
Ieder hondenras is ontstaan door kruisingen, dus lopen verkondigen dat iedere pitbull niet raszuiver is vind ik dikke bull.
griebels schreef:Honden worden ook niet agressief geboren.. De mens haalt het in de hond naar boven...
Een bepaalde agressie hebben alle honden maar ik noem dat liever instinct
griebels schreef:als je gaat fokken met nette papierloze honden, vind ik het geen verkeerde fok.