Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:47

Tja dat is ook het probleem. Onwetendheid...

edit maar het ras wat de meeste bijtincidenten op zn naam heeft staan is toch de Golden Retreiver ? (maar dan niet procentueel want er zijn ontzettend veel GR en minder Pitbulls)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:54

Sappos schreef:
Tja dat is ook het probleem. Onwetendheid...

edit maar het ras wat de meeste bijtincidenten op zn naam heeft staan is toch de Golden Retreiver ? (maar dan niet procentueel want er zijn ontzettend veel GR en minder Pitbulls)

Zou best goed kunnen, maar de gr of labo hebben ook veel problemen door 1 fabeltjes veel zien het als super brave hond die niet meer opgevoed moet worden, te gek voor woorden natuurlijk..
En dan ook veel verkeerde fok...
Maar die hebben dan ook weer geluk dat ze vaak niet zo erg zijn. Maar goed zoals vorige keer die lab die twee keer gebeten had in het gezicht. zou voor mij ook direct een spuitje moeten krijgen, en niet een bespreking. Wereld zit soms raar in elkaar.

Daarom streef ik ook, inplaats van de rad naar een verbeterde fok. Voor alle honden, ook degene met papiertjes.
Want zelfs de mag test is niet veel waard, je moet het probleem aanpakken geen oplossingen zoeken.
En geen verkoop meer op internet of dierenwinkel.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:58

Met dat laatste ben ik het zeker eens!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:14

katiavl schreef:
Sappos schreef:
Je hebt er altijd gekken tussen lopen. Ik vind het werkelijk prachtige honden en denk dat er mits goed gefokt en opgevoed geen kwaad inzit. Net als in dat filmpje in het onderschrift van Griebels. Ik ken ook zat Rottweilers die schatten van beesten zijn. Die staan toch ook bekend als "vals"

Omdat er mischien ook veel problemen in het ras zijn en met het ras. En in alle rassen zitten lieve honden....
En dan gaan we terug naar de fok, en soms naar de onwetendheid van de baasjes Lachen

Maar discriminatie roepen is natuurlijk veel leuker.

en in alle rassen zitten rotte appels...
Pitbulls (en andere rassen) zijn niet vals geboren maar gemaakt Ja

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:15

Ja ik denk dat het ras teveel over een kam geschoren wordt. Er zullen hele valse en slechte honden tussenzitten maar ook geweldige familiehonden die leuk met kinderen zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:59

griebels schreef:
en in alle rassen zitten rotte appels...
Pitbulls (en andere rassen) zijn niet vals geboren maar gemaakt Ja

De Pitbull is geen ras, het heeft geen FCI erkenning.
En zeker de honden die in Nederland rondlopen en pitbull worden genoemd hebben helemaal niets te maken met wat ze in Amerika de Amercian Pitbull noemen.
In Amerika hebben ze in ieder geval nog een vorm van registratie en selecteren ze tenminste nog een beetje op dingen als karakter en gezondheid.

Wat hier rondloopt en pitbull wordt genoemd zijn kruisingen die voor veel geld worden verkocht omdat mensen nu eenmaal een verboden stoere hond willen en er blijkbaar totaal niet mee zitten dat zo'n hond in beslag genomen kan worden en afgemaakt.
Vaak zijn het kruisingen met Amstaffs, gefokt door handelaren/broodfokker en per definitie nooit door een verantwoorde, ervaren fokker maar gewoon door iemand die op een makkelijke manier (over de rug van de honden) geld wil verdienen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:02

Dat de pitbull hier in NL geen 'erkend' ras is ben ik met je eens, maar dat wil niet zeggen dat het geen ras is. Hetzelfde geldt voor de ambull...
Alle honden zijn ontstaan door kruisingen, dus dat laatste is lariekoek in mijn ogen Ja

CherokeeChum

ThePast03 schreef:
CherokeeChum schreef:
deze honden,en dan bedoel ik degene met stamboom(ja ook Pitbulls kunnen een stamboom hebben)

Een pitbull is nergens ter wereld een erkend ras en kan dus geen FCI stamboom hebben.
Dat ze er in Amerika een papiertje bij leveren heeft net zoveel waarde als de plaatselijke krant erbij geven.
En ik denk echt niet dat de pitbull ooit FCI erkenning gaat krijgen.

Dat is ook niet wat ik beweerde.wat ik bedoel dat een serieus gefokte A.P.B.T een stamboom heeft en eigenlijk nooit serieuze karakter issues
heeft. De stamboom organisaties die stambomen leveren voor Pitbulls zijn tesamen net zo groot in Amerika als de hier aangesloten hondenstamboeken bij de FCI. DE keuze, daar, om geen zaken te doen met FCI maakt nog niet dat de stamboom niets waard is.
Hij heeft dezelfde functie als hier.Het vrijwaard je alleen niet van de RAD
igv een RAD-type hond.
Als ik in de States zou wonen,of een ander land waar de APBT legaal is,en ik zou weer een APBT willen,zou ik gaan voor 1 met AKC pedigree.
Nog niet heel lang geleden kon je die overzetten op UKC Amstaff(FCI) en vervolgens op NHSB Cool Dit is ook talloze malen gedaan,grappig eigenlijk al die legale pitjes,die gewoon een MAG-test doen en met vlag en wimpel slagen.By the way informeer eens naar welke honden het best en meest stabiel uit de MAGtest komen.(Amstaff)

lesilla

En daar ga je weer verkeerd in, er zijn wel dergelijk problemen bij je andere rassen die vals geboren worden.
Waarom willen mensen kost wat kost aanhouden dat het niet zo is, wetenschappelijke onrustgevende bewijzen zijn niet genoeg ofzo Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:07

griebels schreef:
Dat de pitbull hier in NL geen 'erkend' ras is ben ik met je eens, maar dat wil niet zeggen dat het geen ras is. Hetzelfde geldt voor de ambull...
Alle honden zijn ontstaan door kruisingen, dus dat laatste is lariekoek in mijn ogen Ja

De pitbull is nergens ter wereld een erkend ras.
En dat kan je lariekoek vinden maar dat is niet het niet. Anders zou ik nu zomaar kunnen bepalen dat de boerenfok een rashond is en er een stamboom bij uitprinten.

En het gaat hier om de pitbullwet in Nederland en wat hier in Nederland rondloopt heeft niets te maken met de American Pitbull maar dat zijn gewoon veel te dure bastaarden die gefokt zijn door broodfokkers en waarbij totaal niet gelet wordt op karakter en gezondheid.
De pups worden gekocht door mensen die het stoer vinden om een verboden hond te hebben en die zich totaal niet druk maken over het feit dat hun hond het risico loopt ingeslapen te worden.

Daar gaat het hier over en dat is wat je nu loopt te verdedigen.
En deze praktijken hebben helemaal niets met liefde voor honden te maken, het gaat alleen maar om geld (de vermeerderaars) en "stoerheid"/status (de pupkopers).
De echte liefhebbers kopen geen kruising maar gewoon een Amstaff met FCI papieren, dat mag gewoon in Nederland en die mensen nemen geen risico's met hondenlevens.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:10

@Katyavl;Hoebedoelu? ik snap niet wat je bedoelt? of had je het niet tegen mij?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:14

ThePast03 schreef:
De pitbull is nergens ter wereld een erkend ras.
En dat kan je lariekoek vinden maar dat is niet het niet.

Niet FCI erkend,wel een ras.

Anders zou ik nu zomaar kunnen bepalen dat de boerenfok een rashond is en er een stamboom bij uitprinten.

En het gaat hier om de pitbullwet in Nederland en wat hier in Nederland rondloopt heeft niets te maken met de American Pitbull maar dat zijn gewoon veel te dure bastaarden die gefokt zijn door broodfokkers en waarbij totaal niet gelet wordt op karakter en gezondheid.
De pups worden gekocht door mensen die het stoer vinden om een verboden hond te hebben en die zich totaal niet druk maken over het feit dat hun hond het risico loopt ingeslapen te worden.

Dit ben ik met je eens.

Daar gaat het hier over en dat is wat je nu loopt te verdedigen.
En deze praktijken hebben helemaal niets met liefde voor honden te maken, het gaat alleen maar om geld (de vermeerderaars) en "stoerheid"/status (de pupkopers).
De echte liefhebbers kopen geen kruising maar gewoon een Amstaff met FCI papieren, dat mag gewoon in Nederland en die mensen nemen geen risico's met hondenlevens.

En dit ook.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:16

CherokeeChum schreef:
En dit ook.

Nav van mijn quote erboven kun je zien dat het geen reactie op jouw post is. Knipoog

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:16

GR....Afkorting Golden,beelddenkalert Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:23

CherokeeChum schreef:
@Katyavl;Hoebedoelu? ik snap niet wat je bedoelt? of had je het niet tegen mij?

Nee, hoor tegen griebels.
Over het feit dat honden niet agressief geboren worden maar gemaakt door hun baasje.

Dat het gebeurd zeer zeker, maar zeg niet honden worden Niet agressief. Zeg sommige honden worden niet agressief geboren, maar gemaakt door hun baasje. één woordje = een wereld van verschil

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:10

Maar als we weer beginnen over papieren hebben we weeral een groot probleem. Bij vele mensen kan het hen niet schelen of hun hond papieren heeft ja of neen.

We kunnen wel beginnen met een hervorming op fokgebied maar als mensen nog steeds liever een hond zonder papieren voor minder geld kopen, komen we nergens verder.

Ieder hondenras is ontstaan door kruisingen, dus lopen verkondigen dat iedere pitbull niet raszuiver is vind ik dikke bull.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:08

whisperramse schreef:
Maar als we weer beginnen over papieren hebben we weeral een groot probleem. Bij vele mensen kan het hen niet schelen of hun hond papieren heeft ja of neen.

We kunnen wel beginnen met een hervorming op fokgebied maar als mensen nog steeds liever een hond zonder papieren voor minder geld kopen, komen we nergens verder.

Ieder hondenras is ontstaan door kruisingen, dus lopen verkondigen dat iedere pitbull niet raszuiver is vind ik dikke bull.

En de mensen die het belang van een FCI stamboom niet inzien bij dit soort kruisingen zijn de mensen die dit hondenleed is stand houden, zo simpel is het.

De honden die hier rondlopen hebben helemaal niets met American Pitbulls te maken, laat staan met "raszuiverheid", het zijn gewoon bastaarden en vaak kruisingen met Amstaffs (wat het andere deel is kun je verder gewoon naar raden).

De meeste hondenrassen zijn al heel oud en dus al heel lang gefokt op raszuiverheid en bij goede fokkers ook nog geselecteerd op afwezigheid van erfelijke gebreken en karakterfouten.
Dit kan en mag je niet vergelijken met de broodfokkers op marktplaats die kruisingen en "zogenaamde rashonden zonder stamboom" verkopen voor veel geld en zich verder nergens druk over maken.

Verder is het voor dit soort honden wel van levensbelang dat er een FCI papier bijzit, hebben ze die niet dan lopen ze een hele grote kans op inbeslagnamen en afmaken.
Er zal dus over de FCI stamboom gepraat moeten worden, net zolang todat iedere pupkoper het begrijpt. Alleen dan zal het zinloos inslapen een keer kunnen stoppen en dat is pas echt in het belang van de honden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:09

De pitbull zoals die nu is, is zo geworden door te kruisen met oa de amstaff en de boxer...

Katiavl: Dat ene woordje verschil roept veel bij je op, is het niet??
Verdraai mijn woorden niet en leg me niets in mijn mond aub... We weten allebei wat we hier bedoelen ook al is er misschien een woordje verschil...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:26

Woordje maakt veel verschil Lachen lijkt me ook logisch dat er een groot verschil is tussen. Honden worden niet agressief geboren maar gemaakt. En dat ander Lachen het spreekt namelijk twee verschillende dingen uit. Je impliceerd namelijk het feit dat een hond niet agressief geboren word.

En ja het is belangrijk, want anders gaan mensen weer in het fabeltje geloven. En het zijn juist de fabeltjes die voor problemen zorgen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:59

HET fabeltje??

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:03

Ja fabeltjes als honden worden niet agressief geborden, en bv lab moet niet opgevoed worden Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:18

Honden worden ook niet agressief geboren.. De mens haalt het in de hond naar boven...

Een bepaalde agressie hebben alle honden maar ik noem dat liever instinct Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:20

griebels schreef:
Honden worden ook niet agressief geboren.. De mens haalt het in de hond naar boven...

Een bepaalde agressie hebben alle honden maar ik noem dat liever instinct Knipoog

En de pathologische agressieve die nu meer naar voren komen Lachen

Of je moet bedoelen met de mens die het naar voren brengt door de verkeerde fok?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:23

Ligt eraan wat je verkeerde fok bedoeld...
Als je gaat fokken met agressieve dieren wel, als je gaat fokken met nette papierloze honden, vind ik het geen verkeerde fok.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:26

griebels schreef:
als je gaat fokken met nette papierloze honden, vind ik het geen verkeerde fok.

Alsof erfelijke gebreken (zoals karakterfouten) alleen door de rechtstreekse ouders worden doorgegeven....

Bij papierloze honden weet je niets van de lijnen en weet je dus ook niet waarmee je fokt.
Het kan goed uitpakken maar ook compleet verkeerd en als het dan ook nog bij een onervaren eigenaar terechtkomt (toch vaak de mensen die op marktplaats zoeken) is het niet fijn. Niet voor de mens en al helemaal niet voor de hond.