Ze krijgen gekweekte artemia en als dat even niet beschikbaar is compleet poedervoer voor siervissen... Hij zal wel flink gegeten hebben vergeleken de rest dan
Xoranlover, Leuk leuk leuk! Hoe was het in de vissenzaak?
Princequillo, Die kleintjes zullen dan wel verstopt zitten
_KiMmi_
Geplaatst: 23-10-15 15:40
@loempia93 ja garnaaltjes zijn gevoelig. Nu zijn vuurgarnalen wel een van de sterker en makkelijkere soorten. Daarom heb ik ze ook Maar het blijven garnalen dus moet je voorzichtig zijn met veranderingen. Heb nu 3 x een groep garnalen verloren. De eerste keer omdat mijn kraanwater hier niet goed is voor de garnalen. Daar kwamen we achter toen we een test deden in de winkel waar ik de garnalen vandaan had. Dus had ik een waterverbeteraar meegekregen. En toen ging het eigelijk wel goed. Had toen ook een kleine bak waar het nog lastiger is om je water stabiel te houden. Nu heb ik een grotere bak. De tweede keer omdat ik een nieuw plantje in het aquarium had gedaan. Wist toen niet dat sommige plantjes behandeld worden met slakkengif. En nu de derde keer omdat ik weer een nieuw plantje had toegevoegd. Maar die had ik nu wel meerdere keren uitgespoeld. Maar blijkbaar dus niet goed genoeg nu hadden het maar 4 garnaaltjes het overleefd. Heb het nog een tijdje aangekeken maar nu toch weer de groep uitgebreid. Blijft dus lastig die garnaaltjes en je moet voorzichtig zijn. Eitjes zie je aan de onderkant van hun staart. En regelmatig bewegen ze ook hun achterpootjes en bewegen ze de eieren. Weet iemand waarom ze dat eigelijk doen? Is dat om de eitjes van zuurstof te voorzien ofzo?
Hier ook last van een slakken plaag. Word er echt gek van Heb regelmatig mijn hele aquarium leeg gehaald. Alles grondig nagekeken en afgespoeld. En dan denkt je HA! Heb ze nu allemaal te pakken maar na een tijdje heb je in ene weer een slakken babyboom Dus lok ze nu maar met komkommer. En als ik het aquarium verschoon zuig ik er een zooitje weg. Maar nooit allemaal dus. In mijn aquarium kan ik geen slak etende slak plaatsen. Omdat ik ook een grote appelslak heb en 3 tylo slakken ( en 2 baby tylo's ) die moeten dus in leven blijven. Dus dan maar op deze manier
Waarschijnlijk vanavond een vierde discus erbij halen. Ik zit alleen zelf te twijfelen om er een tweede pomp bij te kopen. En misschien ander hout of of of of.. meestal resulteren deze twijfels bij mij uiteindelijk in niets haha.
Heeft er hier iemand ook ervaring met twee pompen op 1 bak en wat waren de motivaties?
Spruitjee, oh nee hoor! Er zitten er genoeg in, maar ze zitten het liefst in de dichte plantjes. Aangezien ze nog geen kleur oid hebben is het dus moeilijk te zien welke je steeds ziet. en tot nu toe heb ik nog geen 2 grote bij elkaar gezien, maar voor hetzelfde geld zitten die er wel in
Hier net wat slakken geplet.. lekker voor de vissen.. Heb ze trouwens ook zien zitten in mijn pomp, tussen het filtermateriaal.. dat zijn dan nog mini's.. Maar goed.. er horen natuurlijk wat slakken in een bak.. dus ik plet ze niet allemaal.
Momenteel wel bezig met nog wat anubiassen op stenen te knopen.. Zo nog 4 te gaan, en daarna alles eens opnieuw inrichten aan de linkerkant.. weg met die (inmiddels bladloze) moederplanten..
Ik heb vandaag mn bak zo goed als op zn kop gehad door die K slakken. Alles eruit aan planten. (alles zit op stronken. garnalenbuizen bevestigd. Toen water eruit. slakken gevist met een netje. Pomp gewisseld met mn dochtertje. (ik had zo'n filtertje met 2 van die schuimrubber dingen) Water weer bijgevuld en toen een dun slangetje van een zuurstofpompje gepakt en zo slak voor slak eruit gezogen. Uiteraard alles nagekeken op verdwaalde garnaaltjes. Heb er een goed gevoel over.. al is mn water nog niet helemaal helder. Maar alle steentjes ook doorgeroerd. Morgen filtertje even schoonmaken weer en hopen dat t dan een beetje te doen is met die f slakken.
Wow wat een winkel... Ik kon het niet laten. Hij had zulke mooie Beta mannen binnen gekregen. Ik heb er 1 meegenomen en die zit nu apart in mijn 60 liter bakje. Over 2 weken als de 450 bak ingedraaid is komt hij daar in. En dan nog een man met zijn eigen harem vrouwen. Waarschijnlijk komen er iets van maanvisjes in. Hij hele mooie "Gold" zitten. En heb een hoop spul mee genomen om de bak in te richten en dan de 2e lading denk ik Duur dagje zo.
Casarell
Geplaatst: 23-10-15 21:14
Ah.. ook lekker bezig geweest in je bak? Altijd leuk om zelf resultaat te zien..!
Hier ook eindelijk klaar met de grote wisseltruck.. moederplanten van de alternantera eruit, deel caboma eruit, en ook de laatste nieuwe (hydrocotyle tripartita.. vorige week gekocht, maar doet het niet lekker en geeft een zootje) eruit gevist. Toen de nieuwe anubias erin gezet en daartussen wat stekken van de alternantera en cabomba.., een eikenbladvaren én een tijgerlotus bol met rondom stenen tegen vervelende pleco's..
Nu heb ik ook een troebele bak, maar hopelijk wordt hij snel helder.. En dan maar hopen dat alles mooi gaat groeien..
Morgen is de 2e 60 literbak aan de beurt.. heb even geen zin meer nu..
Ben nog niet bezig geweest in de bak alles moet eerst hier omgezet worden voor ik iets kan doen denk namelijk niet dat ik de bak nog kan verplaatsen met alles erin
Oja, slakjes opzuigen met het luchtslangetje xD dan is dat manier 3
Xoranlover, ik ben benieuwd naar een foto binnenkort
Casarell, nette bak wordt het zo
Voor iemand die laatst vroeg hoe een zwangere garnaal eruit ziet: Beide garnalen dragen eitjes
princequillo
Fotograaf
Geplaatst: 23-10-15 22:45
Dit is de grote baby! Hij is gelukkig nog heel relaxed. Zit het liefste in de Cabomba En gelijk ook maar even mijn twee kleine (oogappeltjes) meisjes showen!!
L*ulu
Chiyo
Beiden zijn double ray crowntails. Toen ik Chiyo kocht was ze nog helemaal cambodian, dus ik had hoop! maar inmiddels begint ze steeds meer rood te krijgen op haar lichaam. geen echte cambodian dus, maar wel mooi! (nou ja, in mijn ogen dan )
Mooie visjes. Die grote kleine (klinkt wel heel raar ) hoe groot die dan in verhouding met de rest? Ohh hier ook een stel zwangere garnalen zag ik net. Ik heb er alleen nooit iets uitgevangen wat slecht was van kleur (iets met geen tijd en bak te groot om alle jongen te vinden) Dus nu heb ik echt de vreemdste kleurtjes maar vind ze wel heel leuk.
Ze zijn toch wel minstens de helft kleiner. In lengte valt dit wel mee hoor. Het is vooral gewoon echt de grootte/breedte. Deze is al heel stevig en echt 'vis' [dat klinkt pas raar...]. De rest is echt nog baby baby, heel lang en smal en iel.
apart Pokon visje Ben benieuwd wat er dan van gaat worden.
Vriendlief is bezig met het aquarium in te richten. Ben zelf nog iets af aan het maken voor morgen (promotie van de zwemclub) en ben ook te klein om er bij te kunnen
princequillo
Fotograaf
Geplaatst: 23-10-15 23:22
Ik ook. Vooral welke kleur en het geslacht natuurlijk. Als dit een man is heb ik al een koper voor hem. Is ie zo hoog dan? Maar wil je de maanvisjes bij de betta man gaan houden uiteindelijk?
Edit: de grote is dus niet alleen, ik zag er net twee samen. Toch is deze wel de échte Pokon baby hoor, die andere is groot maar niet zo groot
Ja op de kast is ie behoorlijk hoog Hij moet op een stoel gaan staan en kan dan net aan de bodem Ja dat is uiteindelijk de bedoeling. Die man heeft ook Beta samen met maanvissen met heel veel planten waar de beta in kan. En daar blijft alles van elkaar af. Gaat het niet goed gaan de vissen terug of gaat de man apart in de 60 bak.
Mooi hoor! Zou er ook wel 1 willen, maar doe t maar niet met mn garnalen ed. Oh.... mijn dwergkreeftje heeft ook weer eitjes. Zoo leuk! Zijn nog gelig, dus even in de gaten houden of ze strakjes zwart worden. Enne ben heel erg blij.. geen nest slakjes tegen mn ramen nu... kijken of de Helena's het nu kunnen bijhouden!
_KiMmi_
Geplaatst: 24-10-15 21:58
@spruitjee leuke garnaaltjes heb je. Zijn dat die rilli garnalen? En zijn deze makkelijk te houden?
@princequillo mooie betta vrouwen heb je zeg. Heb toen ook 3 mooie betta vrouwen gehad. Precies 1 dag 2 van de vrouwtjes konden toen niet mijn slakken met rust laten. Was echt heel sneu. Ze waren echt de slakken aan het opwachten. En als ze steeds uit hun huisje kwamen begonnen ze te pikken. Uiteindelijk durfden ze helemaal niet meer uit hun huisje te komen. Dus heb ze er toen weer uitgehaald en weg gedaan. Vond het wel zonde waren echt 3 mooie betta vrouwen. Nu heb ik een mooie betta man en die laat de slakken wel met rust. Heel af en toe wil hij nog wel eens achter een garnaaltje aan gaan maar zonder succes gelukkig...
Wow zo. Water staat er in. Basis inrichting is gedaan. Vandaag maar even terug naar de aquarium zaak om toch nog maar wat planten te halen (was toch aanbieding ) Nu is de boel nog wazig maar zal morgen als de lampen er goed op staan een foto maken .
Casarell
Geplaatst: 24-10-15 22:29
Ben benieuwd..
Wat een genot is het om niet elke 3 uur de losse bladeren uit je bak te moeten vissen.. Bovendien oogt mijn bak veel rustiger en frisser nu.. Binnenkort nog maar eens wat plantjes bij halen..
princequillo
Fotograaf
Geplaatst: 24-10-15 23:20
Kimmi, mijn ervaring met vrouwen zijn inderdaad dat ze nogal.. ondeugend zijn Mijn vrouwen pesten de andere soorten vissen ook nog wel eens [vooral de kleine dan] en als ik zelf met het aquarium bezig ben pesten ze míj zelfs. [De onderste, Chiyo, en mijn rode double ray crowntail Scarlett pikken altijd aan mijn arm als die in het water zit; banketstaaf gaat het liefst steeds in de weg zitten]
Mij werd door een aquariumvereniging in de buurt ook aangeraden om garnalen aan te schaffen in mijn aquarium, is de kans héél groot dat mijn betta's er hier wel eens één van mee pikken? Ik maak me eigenlijk meer zorgen om mijn jonge labeo frenatus, maar ik kan me voorstellen dat als de garnalen klein genoeg zijn ze ook een lekker hapje voor mijn betta's zijn.. En als het wel kan, welke soort is dan het meest aan te raden?
Ik zit er al een paar weken over na te denken om mijn aquarium een beetje 'om' te gooien. Ik ben al wat vissen aan het verkopen om het bestand ietwat kleiner en rustiger te maken, omdat de meeste vissen die ik heb op het midden en bovengedeelte leven. Dit is dus heel druk, en de bodem is bijna altijd leeg... Daarnaast wil ik nog een andere bodemgrond en wil ik héél veel meer met planten gaan werken, alleen zit ik dan weer te twijfelen omdat ik dan of mijn kienhout, of de stenen, of misschien dan toch de [kunstof] grot moet verwijderen... Qua bodemgrond zoek ik eigenlijk naar zo'n garnalen bodemgrond klik. Maar daarvan heb ik tot nu toe alleen een Dennerle versie gevonden die wel érrug duur was voor de hoeveelheid die je koopt..
Edit: oh en heeft een van jullie ervaring met online planten bestellen? Dit omdat de lokale winkels bijna nooit de planten hebben die ik zoek. Zo ben ik bijvoorbeeld nog op zoek naar Cabomba Furcata ipv de populaire Cabomba Aquatica, maar die vind je hier echt nergens... En welke sites zijn dan aan te raden?