Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Maar het blijven garnalen dus moet je voorzichtig zijn met veranderingen. Heb nu 3 x een groep garnalen verloren. De eerste keer omdat mijn kraanwater hier niet goed is voor de garnalen. Daar kwamen we achter toen we een test deden in de winkel waar ik de garnalen vandaan had. Dus had ik een waterverbeteraar meegekregen. En toen ging het eigelijk wel goed. Had toen ook een kleine bak waar het nog lastiger is om je water stabiel te houden. Nu heb ik een grotere bak. De tweede keer omdat ik een nieuw plantje in het aquarium had gedaan. Wist toen niet dat sommige plantjes behandeld worden met slakkengif. En nu de derde keer omdat ik weer een nieuw plantje had toegevoegd. Maar die had ik nu wel meerdere keren uitgespoeld. Maar blijkbaar dus niet goed genoeg
nu hadden het maar 4 garnaaltjes het overleefd. Heb het nog een tijdje aangekeken maar nu toch weer de groep uitgebreid. Blijft dus lastig die garnaaltjes en je moet voorzichtig zijn. Eitjes zie je aan de onderkant van hun staart. En regelmatig bewegen ze ook hun achterpootjes en bewegen ze de eieren. Weet iemand waarom ze dat eigelijk doen? Is dat om de eitjes van zuurstof te voorzien ofzo?
Heb regelmatig mijn hele aquarium leeg gehaald. Alles grondig nagekeken en afgespoeld. En dan denkt je HA! Heb ze nu allemaal te pakken
maar na een tijdje heb je in ene weer een slakken babyboom
Dus lok ze nu maar met komkommer. En als ik het aquarium verschoon zuig ik er een zooitje weg. Maar nooit allemaal dus. In mijn aquarium kan ik geen slak etende slak plaatsen. Omdat ik ook een grote appelslak heb en 3 tylo slakken ( en 2 baby tylo's
) die moeten dus in leven blijven. Dus dan maar op deze manier
meestal resulteren deze twijfels bij mij uiteindelijk in niets haha.
Duur dagje zo.
Pipo heel herkenbaar

)
) hoe groot die dan in verhouding met de rest?
Pokon visje Ben benieuwd wat er dan van gaat worden.
Hij moet op een stoel gaan staan en kan dan net aan de bodem
2 van de vrouwtjes konden toen niet mijn slakken met rust laten. Was echt heel sneu. Ze waren echt de slakken aan het opwachten. En als ze steeds uit hun huisje kwamen begonnen ze te pikken. Uiteindelijk durfden ze helemaal niet meer uit hun huisje te komen. Dus heb ze er toen weer uitgehaald en weg gedaan. Vond het wel zonde waren echt 3 mooie betta vrouwen. Nu heb ik een mooie betta man en die laat de slakken wel met rust. Heel af en toe wil hij nog wel eens achter een garnaaltje aan gaan maar zonder succes
gelukkig...
)
.
Mijn vrouwen pesten de andere soorten vissen ook nog wel eens [vooral de kleine dan] en als ik zelf met het aquarium bezig ben pesten ze míj zelfs. [De onderste, Chiyo, en mijn rode double ray crowntail Scarlett pikken altijd aan mijn arm als die in het water zit; banketstaaf gaat het liefst steeds in de weg zitten]