Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:50

Dat doet geen 1 kat op eigen erf lopen of je moet het afmaken.
En dan vraag karl, hoe zie jij dat voor je op een boerderij.

Die vraag heb ik ook.
Zonder dat de kat zich ophangt aan takken en zo.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:52

Oh wacht, we zijn nu weer bij het stukje wat ook al 4582x besproken is :')

Waar liep dat dier, mocht dat, was het wel/niet op het erf, en had iemand wel/geen aanleiding om dat dier op te pikken als zwerver...

Cirkeltje nr 4583, kom maar door ! :j

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:54

Karl66 schreef:
En hoe zie jij dat voor je op een boerderij-erf?

De kat eens streng op zijn wangedrag wijzen zou ik zeggen... :D

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:56

territorium van de kat is wat anders dan zijn/haar leefgebied.
Territorium is waar het slaapt/overnacht/eet/kittens heeft.
Leefgebied is afhankelijk of het een gecastreerde kater is of niet, of een poes.
leefgebied is afhankelijk van het aanbod van voedsel, andere katten, poezen etc. Bij voedsel schaarste wordt het leefgebied uitgebreid.
Katten patrouilleren regelmatig langs de grenzen om te controleren of er indringers zijn.

Dus ja in de stad kan het gebeuren dat je tuin in het leefgebied van 1 of meerdere katten ligt.

Eerder in Nederland hadden we 'last' van de katten van de buurvrouw, mn 1 die was doof en wilde graag snacken in het duivenhok van mijn man.
We hebben toen zelf een kat aangeschaft, probleem opgelost voor ons (en nee ik zeg niet dat een ieder die last heeft van andermans katten maar zelf 1 moet aanschaffen)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:57

Cer schreef:
Oh wacht, we zijn nu weer bij het stukje wat ook al 4582x besproken is :')

Waar liep dat dier, mocht dat, was het wel/niet op het erf, en had iemand wel/geen aanleiding om dat dier op te pikken als zwerver...

Cirkeltje nr 4583, kom maar door ! :j

Dat zal zo blijven cer.
Er zullen geen andere dingen meet voorbij komen of ts moet nieuwe informatie krijgen.

Cer

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:59

precies!

Ik vind het geniaal om te zien hoe dat werkt, socialmedia-forum-psychologisch-gewijs :D

Er is een status quo, er is geen nieuwe info, en uiteindelijk is het een zaak tussen TS en Asiel (waarbij ze uiteraard wel om ervaringen kan vragen, en dat dus ook gedaan heeft). Vervolgens gaan vreemden compleet los heen en weder over wat hoe had gemoeten en wat wel en geen waarheid is..

#ikhoudrvan :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:00

....79 pagina's lang....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:02

Tja en als je lekker inhoudsvol gaat vertellen hoeveel je van zulke discussie houdt, dan zit je zo op de 80...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:03

Sabri schreef:
Ik snap dat het heel vervelend is dat je kat ineens gevangen is. Zelf werk ik bij de dierenambulance waar ook vaak mensen bellen een zwerfkat te zien en of we die kunnen ophalen. Het is dan de vraag of die kat inderdaad een zwerfkat is of niet. Waarschijnlijk dachten ze aan een verwilderd exemplaar. Ze hebben ook kosten moeten maken hem te vangen. Dat de chip niet op juiste gegevens staat en de kat niet een herkenbaar bandje om had met zijn gegevens, daarmee neem je als eigenaar ook een risico. Ik zal het verlies maar gewoon accepteren, betalen voor de kosten die ze gemaakt hebben. Het asiel moet ook ergens van bestaan. En zorgen dat de kat voortaan een bandje met adresgegevens omgeeft. Zodat het niet nogmaals gebeurd en je je kat weer terughebt

Bandjes en katten gaan slecht samen... dat is algemeen bekend bij katteneigenaren.

Mijn katten hebben ook met bandjes rondgelopen, (ook om te voorkomen dat ze gecatnapt worden) resultaat was dat eentje zichzelf ving en het bandje onder het oksel had zitten en volkomen hulpeloos was.
Andere kat raakte bandje domweg kwijt, meerdere malen. Misschien maar goed ook want wie weet had ze zich anders opgehangen (kan ook in eigen tuin gebeuren ja) Dus kan ik me de weerzin tegen halsbandjes bij katten wel voorstellen...
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 16-01-18 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:03

(Pagina 80! *\o/* verkeerd gerekend :'( ) Is het niet bijna een slowchat topic...? ;)

Nu ja, op zich gaat nu tussen TS, Asiel en de vorige eigenaar. Eerst eens zien hoe ver het asiel daar mee gaat komen... ik ben benieuwd, maar het is even afwachten ja.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:04

Er is toch helemaal geen fout gemaakt? Of de chip ter plekke is uitgelezen of niet, de kat stond ergens anders geregistreerd dan op het adres van TS. Logisch toch dat die niet ter plekke weer is losgelaten/terug gebracht?
Zeker als TS dier al even niet gezien had en het ineens van z’n routine is afgeweken en bij de buren kwam, wie zegt dat er medisch niet meer mis was dan de oude mankheid? De erfkatten die ik ken zijn ook niet perse ‘stoffig’.
Het asiel zal best steken hebben laten vallen in de communicatie, maar als TS daarin zelf net zo reageert als in het topic, komt ze ook niet als dierenliefhebber over. Face to face communicatie had waarschijnlijk veel meer opgeleverd...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:04

Karl66 schreef:
Tja en als je lekker inhoudsvol gaat vertellen hoeveel je van zulke discussie houdt, dan zit je zo op de 80...

Nou top !
Ik ben daar iig al lekker mee bezig :j

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:11

Ik vraag me af of de poes nog bruikbaar is nu..
Dus of zij mocht ze terug keren op het erf blijft (of iig in de buurt) en muizen vangt.
Mijn kat is pas 6 weken weg geweest (heeft vermoedelijk opgesloten gezeten) en stond in eens weer voor de deur, maar hij was heel mager en had vreselijk honger!(en ja opgegeven bij Amivedi en op Facebook en bij alle buren geweest) Daarvan zeiden ze ook dat ik hem op moest sluiten de eerste 14 dagen, wat ik niet heb gedaan aangezien hij door het lint ging toen ik de deur van zijn kamer dicht deed! Ik heb hem maar gewoon laten lopen (kattenluik) en hij is er gewoon nog en komt eten en een aai halen. Maar die had honger geleden en bij mij krijgt hij zijn eten weer.
Als de poes van TS meteen weer naar de buren rent (eten) of verder, dan heeft ze ook geen functie meer en is het maar de vraag of ze niet gaat zwerven....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:13

Misschien kan ts dan het luxe restaurant een tijd open zetten bij haar thuis en dat langzaam weer afbouwen naar de brokjes die hij al kreeg.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:16

Of gewoon het gesprek aan gaan met de buren en vragen of ze willen stoppen met voeren (wat inmiddels ook al gebeurd is)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:17

Miran schreef:
Er is toch helemaal geen fout gemaakt? Of de chip ter plekke is uitgelezen of niet, de kat stond ergens anders geregistreerd dan op het adres van TS. Logisch toch dat die niet ter plekke weer is losgelaten/terug gebracht?
Zeker als TS dier al even niet gezien had en het ineens van z’n routine is afgeweken en bij de buren kwam, wie zegt dat er medisch niet meer mis was dan de oude mankheid? De erfkatten die ik ken zijn ook niet perse ‘stoffig’.
Het asiel zal best steken hebben laten vallen in de communicatie, maar als TS daarin zelf net zo reageert als in het topic, komt ze ook niet als dierenliefhebber over. Face to face communicatie had waarschijnlijk veel meer opgeleverd...

De principes van ts in deze kwestie staan natuurlijk los van of zij een dierenliefhebber is.
Het is ook maar net wat je daaronder verstaat.
Ben je een dierenliefhebber als je je kat de vrijheid geeft met de daarbij gepaard gaande risico's?
Of ben je een dierenliefhebber als je om onduidelijke redenen een kat vangt die je vervolgens niet wil terug geven aan de eigenaar?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:21

Onduidelijke redenen?

Lijkt me vrij duidelijk toch?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:27

Nikass schreef:
Miran schreef:

De principes van ts in deze kwestie staan natuurlijk los van of zij een dierenliefhebber is.
Het is ook maar net wat je daaronder verstaat.
Ben je een dierenliefhebber als je je kat de vrijheid geeft met de daarbij gepaard gaande risico's?
Of ben je een dierenliefhebber als je om onduidelijke redenen een kat vangt die je vervolgens niet wil terug geven aan de eigenaar?

Volgens mij twee missers: er was een duidelijke reden om de kat te vangen. Dat is volgens mij ook nog op verzoek van anderen gebeurd. En ze willen de kat wel teruggeven als TS de gemaakte kosten vergoed. Dusss....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:29

En dan moeten ze bij de opdrachtgever zijn, wat niet ts is.
Ze is zelfs ineens geen eigenaar meer, maar voor wat geld mag hij wel me met een niet eigenaar.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:30

Dannon schreef:
(Pagina 80! *\o/* verkeerd gerekend :'( ) Is het niet bijna een slowchat topic...? ;)

Nee hoor, niet helemaal verkeerd gerekend. Er zijn in totaal al een pagina of 10 tussenuit geschrapt door de modjes :j
Dus het zijn al bijna 90 pagina's herhaling van zetten -O-

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:35

bruintje123 schreef:
En dan moeten ze bij de opdrachtgever zijn, wat niet ts is.
Ze is zelfs ineens geen eigenaar meer, maar voor wat geld mag hij wel me met een niet eigenaar.

Geloof niet dat je hier kunt spreken van een 'opdrachtgever'. Men meldt uit dierenliefde een kat gezien te hebben die lijkt te zwerven, waarop asiel/dierenambulance in actie komt.
Dan hoeft er verder niet betaald te worden door de persoon die de melding doet. Een melding is geen opdracht tot actie. Dat besluit neemt asieldierenambulance zelfstandig.
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 16-01-18 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:36

Dan moeten ze dus ook niet aankloppen bij een niet-eigenaar -volgens hen- voor geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:36

Ik ben bang dat het nog een lastig verhaal gaat worden om de kat terug te krijgen..
Als het asiel aanhaalt dat de kat niet terug komt mede omdat TS hem niet als vermist heeft opgegeven kunnen ze dat stuk in het artikel dat ik plaatste gebruiken.. dan is het stukje eigendom vervalt in deze kwestie nu wel van toepassing.. Het is dan weer niet logisch dat ze zeggen dat de vorige eigenaresse wel rechtmatig eigenaar is.
Als er iets te doen is aan de poot waaraan de kat mank liep of als er al langere tijd iets anders aan de hand was waar medische zorg voor nodig was kunnen ze het ook nog gooien op het onthouden van zorg..
Ik hoop voor de kat dat dit op korte termijn opgelost gaat worden.

Wettelijk gezien liep de kat niet op eigen terrein, of wij nou vinden dat dat normaal is of niet doet er niet toe, het erf van de buren hoort niet bij het terrein van het dier van diens buren..
Dat de buren aansprakelijk zouden zijn voor de kosten is ook al lang onderuit gehaald dus gaat m sowieso niet worden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:40

Als de ambulance zelf tot actie overgaat mogen die ook voor de kosten opdraaien.
Niet een niet baasje wat alleen wel baasje is als het betaald. :?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:41

Dees er is nog steeds niets onderuit gehaald in dit topic :D

Nu op pagina 80 dan? :P