Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Oh wacht, we zijn nu weer bij het stukje wat ook al 4582x besproken is![]()
Waar liep dat dier, mocht dat, was het wel/niet op het erf, en had iemand wel/geen aanleiding om dat dier op te pikken als zwerver...
Cirkeltje nr 4583, kom maar door !
Sabri schreef:Ik snap dat het heel vervelend is dat je kat ineens gevangen is. Zelf werk ik bij de dierenambulance waar ook vaak mensen bellen een zwerfkat te zien en of we die kunnen ophalen. Het is dan de vraag of die kat inderdaad een zwerfkat is of niet. Waarschijnlijk dachten ze aan een verwilderd exemplaar. Ze hebben ook kosten moeten maken hem te vangen. Dat de chip niet op juiste gegevens staat en de kat niet een herkenbaar bandje om had met zijn gegevens, daarmee neem je als eigenaar ook een risico. Ik zal het verlies maar gewoon accepteren, betalen voor de kosten die ze gemaakt hebben. Het asiel moet ook ergens van bestaan. En zorgen dat de kat voortaan een bandje met adresgegevens omgeeft. Zodat het niet nogmaals gebeurd en je je kat weer terughebt
Miran schreef:Er is toch helemaal geen fout gemaakt? Of de chip ter plekke is uitgelezen of niet, de kat stond ergens anders geregistreerd dan op het adres van TS. Logisch toch dat die niet ter plekke weer is losgelaten/terug gebracht?
Zeker als TS dier al even niet gezien had en het ineens van z’n routine is afgeweken en bij de buren kwam, wie zegt dat er medisch niet meer mis was dan de oude mankheid? De erfkatten die ik ken zijn ook niet perse ‘stoffig’.
Het asiel zal best steken hebben laten vallen in de communicatie, maar als TS daarin zelf net zo reageert als in het topic, komt ze ook niet als dierenliefhebber over. Face to face communicatie had waarschijnlijk veel meer opgeleverd...
Nikass schreef:Miran schreef:Er is toch helemaal geen fout gemaakt? Of de chip ter plekke is uitgelezen of niet, de kat stond ergens anders geregistreerd dan op het adres van TS. Logisch toch dat die niet ter plekke weer is losgelaten/terug gebracht?
Zeker als TS dier al even niet gezien had en het ineens van z’n routine is afgeweken en bij de buren kwam, wie zegt dat er medisch niet meer mis was dan de oude mankheid? De erfkatten die ik ken zijn ook niet perse ‘stoffig’.
Het asiel zal best steken hebben laten vallen in de communicatie, maar als TS daarin zelf net zo reageert als in het topic, komt ze ook niet als dierenliefhebber over. Face to face communicatie had waarschijnlijk veel meer opgeleverd...
De principes van ts in deze kwestie staan natuurlijk los van of zij een dierenliefhebber is.
Het is ook maar net wat je daaronder verstaat.
Ben je een dierenliefhebber als je je kat de vrijheid geeft met de daarbij gepaard gaande risico's?
Of ben je een dierenliefhebber als je om onduidelijke redenen een kat vangt die je vervolgens niet wil terug geven aan de eigenaar?
bruintje123 schreef:En dan moeten ze bij de opdrachtgever zijn, wat niet ts is.
Ze is zelfs ineens geen eigenaar meer, maar voor wat geld mag hij wel me met een niet eigenaar.