Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:29

Hebben jullie nog wat leuke ideetjes om mijn aquarium zo natuurlijk mogelijk te maken?
Ik wil graag mijn aquarium een natuurlijke uitstraling gaan geven, maar ik moet wel voldoende schuilplekken houden en het moet betaalbaar zijn :')
Ik wil best wel van dat (kien)hout uit een dierenwinkel halen, maar bijv. stenen niet..

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:22

Ik heb een voedingsbodem voor mijn planten en sindsdien groeien ze als kool. Het kan best dat ik het over een jaar moet vervangen, geen idee, maar dat heb ik er wel voor over.
Ik stofzuig de bodem wel bijna wekelijks, dus misschien dat dat ook wel scheelt.

Ik word helemaal hebberig van al die leuke aquariums hier! Kan niet wachten om zelf een grotere te hebben!
In mijn kleine aquarium zit nu nog een betta mannetje en een betta vrouwtje, maar die gaan begin 2013 verhuizen. Dan wil ik in de kleinere aquarium garnaaltjes houden <3
Welke bodem is het beste geschikt voor garnalen? Ga me eerst maar eens goed inlezen :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:32

Een donkere zandbodem. Dan komen de kleuren vaak het mooiste uit :).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:54

Nog maar eens een update van ons aquarium.
Ik twijfel nog of we de vorige opbouw terugzetten of dat we deze houden. Iig gaan we alles zaterdag aan elkaar vastzetten en dan ook een waterwissel en zand erin. Omdat we het aquarium met name van de zijkant zien is de doorkijk nu aan de zijkant, ipv de voorkant, maar daar twijfelen we dus nog over, ook vraag ik me af of ik geen dode hoek heb ik mijn stroming nu...
Ik baal dat ik tot nu toe nog steeds onmeetbare waardes heb, terwijl ik wel al algen krijg. Dit weekend dus even langs de lfs om te laten checken en advies te vragen.

Afbeelding
Zij- aanzicht
Afbeelding
Vooraanzicht
Afbeelding
Het palmboompje bovenin is een anemoontje, maar ik vrees een glasanemoon dus die zal het veld moeten ruimen, anders overwoekert het mijn hele bak binnenkort
Afbeelding
Nog iets, geen idee wat het is, even navragen dit weekend, lijkt op koraal.

Verder valt het me op dat ik alleen 1 zeesterretje 1x heb gezien, verder niet 1 borstelworm oid.

Genoeg vragen e.d. Dus!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:08

_San87_ schreef:
Solleke_Noah schreef:
Nog over die garnalen (jullie gaan zo snel :') ) ik vind er zo veel zoooo mooi en leuk, maar denk dat er veel slachtoffer zullen worden van mijn axo's (bied ze wel ruim voldoende verstopplekken aan natuurlijk, maar dan nog...) en da's zo zonde van de 'speciaaltjes'. Dus zou ik sowieso wel voor vuurgarnalen willen gaan. Maar liefst viavia en niet van de winkel, dus zoek nog even rustig door :)

Dat gaat geen enkele garnaal overleven.

Dat vrees ik dus ook... al zijn er veel mensen op het salamanderforum die die combinatie houden en waar er toch genoeg garnalen in leven blijven voor verdere kweek! Axo's zijn best 'luie' jagers, als er iets voorbijzwemt dan grijpen ze het, maar echt constant op jacht gaan doen ze niet.

secricible: echt tof je aquarium!! Kan/ga je nog zeesterren enz bijkopen? Die lijken me echt het leukste om te hebben, en anemonen en koralen en kreeftjes :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:10

Ik dacht dat je zei dat die van jou dat wel doen? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

@Secricible, dat ziet er goed uit :D.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:13

Mijn axo's vliegen op het eten voor de pincet, en soms (bij bv rode muggelarven toen ze klein waren) 'stofzuigeren' ze op de bodem, maar axo's zien niet goed dus gaan niet van op een grote afstand een garnaal achtervolgen :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:14

@ solleke: ja, dat soort spul koop je straks allemaal bij idd, als het water stabiel is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:15

Solleke_Noah schreef:
Mijn axo's vliegen op het eten voor de pincet, en soms (bij bv rode muggelarven toen ze klein waren) 'stofzuigeren' ze op de bodem, maar axo's zien niet goed dus gaan niet van op een grote afstand een garnaal achtervolgen :)

Ja, van het zicht ben ik op de hoogte. Misschien gaat het ook wel goed, dat kan. Net als met kogelvissen, Cupcake zal de kleine garnaaltjes pakken, maar de grotere kan hij niks mee :+. Hoop ik.

En zo niet, dan heeft hij een feestmaal :9.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:35

Haha, is zo'n beetje mijn gedacht. Al word ik vast verliefd op die garnaaltjes :D

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:37

EliseBrouwer schreef:
Deze zag ik net op facebook, gaaf!!
[ Afbeelding ]

Arme vissen alleen :(

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:37

Waarom arme vissen?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:39

Ze zitten te krap, maar het idee vind ik leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:40

Lieszje schreef:
Hebben jullie nog wat leuke ideetjes om mijn aquarium zo natuurlijk mogelijk te maken?
Ik wil graag mijn aquarium een natuurlijke uitstraling gaan geven, maar ik moet wel voldoende schuilplekken houden en het moet betaalbaar zijn :')
Ik wil best wel van dat (kien)hout uit een dierenwinkel halen, maar bijv. stenen niet..

Zand :D Mijn vader heeft al zand in zijn aquarium. En ik ga ook zand gebruiken zodra ik mijn 1.20 bak.

En aangezien ik lui ben, koop ik filterzand. Hoef je ook niet uit te spoelen. En ik maak altijd van kienhout met lavastenen allerlei grotten. En deze zitten meestal weer verstopt tussen de planten

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:41

Te krap (zijn vijvervissen de gewone goudvis) en lijkt mij nou niet echt een goede omgeving (stressvol en kan niet zien hoe de beluchting/ doorstroming e.d. is).

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:42

Als je de wasbak gaat gebruiken wel inderdaad.. Ik zie het meer als decoratie ;-) En de beluchting/ doorstroming is altijd wel iets op te bedenken..

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:49

love_western schreef:
Lieszje schreef:

Zand :D Mijn vader heeft al zand in zijn aquarium. En ik ga ook zand gebruiken zodra ik mijn 1.20 bak.

En aangezien ik lui ben, koop ik filterzand. Hoef je ook niet uit te spoelen. En ik maak altijd van kienhout met lavastenen allerlei grotten. En deze zitten meestal weer verstopt tussen de planten

Ik heb al zand in mijn aquarium :)
Heb in totaal 5 planten die nog flink moeten groeien en een nep rots met schuilplek met nep planten erop..
Ja en dan nog een nep mosbal, leuk voor de garnalen maar vind hem er niet echt natuurlijk uitzien :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:23

Lieszje schreef:
love_western schreef:

Ik heb al zand in mijn aquarium :)
Heb in totaal 5 planten die nog flink moeten groeien en een nep rots met schuilplek met nep planten erop..
Ja en dan nog een nep mosbal, leuk voor de garnalen maar vind hem er niet echt natuurlijk uitzien :')

Ben zelf niet van neprotsen en nepplanten. Hierdoor vind ik de bak sowieso on natuurlijk. Mijn bakken staan vol met planten en steen en kienhout. Enigste wat er niet natuurlijk is, is een stenen brugje. Maar deze heb ik gekregen van mijn opa, die straks helaas al 8 jaar weg is.

Zal van de week eens foto's maken, als mijn kamer is opgeruimd. En de bakken weer zijn bijgewerkt. 1 bak is nu net een oerwoud. Moet heel wat planten vast zetten. Want had van de week geen zin om dat te doen

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 00:31

Ik vind Axo's echt suuuuper gaaf :D Eventueel als ik ze niet kwijtraak kan ik ze altijd in de Bettabak gooien. Niet dat ze daar opgegeten worden maar misschien wordt er af en toe een kleintje weggesnoept door Legendary (de Betta :P) Hij was gisteren aan het guppy-pesten hahaha. Had een hoekje voor zichzelf vond ie en als er een gup in de buurt kwam ging die kraag helemaal opstaan :') Zat vandaag voor vrouwtjes te kijken voor hem maar vertrouwde het niet en vond ze er slecht uitzien. Zag ook een hele mooie Colisa Lalia maar helaas kan die niet bij mijn barbeeltjes (vinnenknagers volgens internet). Zag ook minimaal 3 guppenbaby's zitten in de grote bak. Lege was daar ook lekker achteraan aan het jagen, heb er nu 3 bij de garnalen gezet om op te groeien. Als daar zelfs garnalen op kunnen groeien moeten die guppenbaby's ook wel lukken

Ik heb in de tropische bakken donker grind en in de goudvissenbak zand. Donker zand zou wel gaaf zijn. Ik vind altijd dat mijn barbelen zo vreselijk mooi rood zijn (de mannen) op dat donkere grind. Zoveel mooier dan in de dierenwinkels :j

Voedingsbodem is mooi maar ik ben bang dat het gaat rotten of dat ik het toch niet goed doe en dan de vissen op kan ruimen. Ben sinds vandaag begonnen met Profito en EasyCarbo. Ik ben heel benieuwd wat de planten gaan doen

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 00:50

@ Love_western
Het nep rotsje met planten ziet er nog wel grappig uit.
Heb hem er vooral ingedaan omdat de algeneters daar vaak in zitten.
De mosbal heb ik voor de garnalen gekocht omdat de echte mosballen waren uitverkocht toen ik planten ging bestellen.
Ze zitten er graag in maar ik vind hem gewoon te nep ogen..
Ik wil best iets neps in mijn aquarium, maar dan moet het niet 'te' nep zijn..
Je ziet sowieso wel dat ie nep is door de uitstromer (zit een soort van pot in) maar de kleur is gewoon te fel voor mijn gevoel.

Maar binnenkort wil ik op mijn gemak wat nieuwe dingen uitzoeken en de bak rustig gaan veranderen.
We hadden in het oude aquarium beeldjes van huizen etc. maar die willen we er sowieso niet meer in hebben.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 01:06

Nachtlampje schreef:
Chips, koekoeksmeerval worden 20 cm en moeten in groepjes van 5 worden gehouden. Helaas, ik heb geen bak van 1.50 breed :')

https://www.google.nl/search?hl=en&q=ko ... 0QWHlYCICA

ze zijn alleen zo schattig _/-\o_

Alleen, waar loos ik dan in vredesnaam mijn visjes? Mijn plakkers wil ik iig houden, de kegelvlekjes en danio's zouden weg kunnen.

Als je er wat voor voelt de vissen naar westzaan te brengen dan wil ik de kegelvlekjes wel ( mits niet te groot aantal haha )

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 01:13

Ik heb nu 4 megagrote gup vrouwen en 4 kleine vrouwen en 3 kleine mannen en er zwemmen 3 grotere jongen iets groter dan geboren zeg maar. maar veel word er niet geboren bij mij , nou is wel mn verwarming kan het daar aan liggen? ze kunnen toch ook in koud? eerder hele scholen gehad van jongen. ik dacht ligt misschien aan man of ze zijn allemaal al eens bevallen dan is mijn ervaring dat ze geen grote nesten meer geven.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 01:17

Worden ze niet gewoon opgegeten?
Bij mij overleven ook alleen de sterkte jongen het.
En wat noem jij een mega grote gup? :')
Ik dacht dat ik een grote gup had maar dit weekend ben ik erachter gekomen dat ze er nog groter zijn :+

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:25

In koud water gaat de kweek hard achteruit. Ze overleven het wel, maar het is niet gezond en kweken lukt vaak gewoon niet. Het zijn tten slotte sub-tropische dieren. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:00

Guppen hebben inderdaad wel verwarmd water nodig. Tussen de 18 en 24 graden, dacht ik. Hoe warmer, hoe meer kweek.

Mijn knie voelt redelijk, dus ik ga vandaag eens lekker bezig met m'n bakkie, water verversen, schoonmaken, het is nodig :+.