Ik wil graag mijn aquarium een natuurlijke uitstraling gaan geven, maar ik moet wel voldoende schuilplekken houden en het moet betaalbaar zijn

Ik wil best wel van dat (kien)hout uit een dierenwinkel halen, maar bijv. stenen niet..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Solleke_Noah schreef:Nog over die garnalen (jullie gaan zo snel) ik vind er zo veel zoooo mooi en leuk, maar denk dat er veel slachtoffer zullen worden van mijn axo's (bied ze wel ruim voldoende verstopplekken aan natuurlijk, maar dan nog...) en da's zo zonde van de 'speciaaltjes'. Dus zou ik sowieso wel voor vuurgarnalen willen gaan. Maar liefst viavia en niet van de winkel, dus zoek nog even rustig door
Dat gaat geen enkele garnaal overleven.
Solleke_Noah schreef:Mijn axo's vliegen op het eten voor de pincet, en soms (bij bv rode muggelarven toen ze klein waren) 'stofzuigeren' ze op de bodem, maar axo's zien niet goed dus gaan niet van op een grote afstand een garnaal achtervolgen
Lieszje schreef:Hebben jullie nog wat leuke ideetjes om mijn aquarium zo natuurlijk mogelijk te maken?
Ik wil graag mijn aquarium een natuurlijke uitstraling gaan geven, maar ik moet wel voldoende schuilplekken houden en het moet betaalbaar zijn
Ik wil best wel van dat (kien)hout uit een dierenwinkel halen, maar bijv. stenen niet..
love_western schreef:Lieszje schreef:Hebben jullie nog wat leuke ideetjes om mijn aquarium zo natuurlijk mogelijk te maken?
ZandMijn vader heeft al zand in zijn aquarium. En ik ga ook zand gebruiken zodra ik mijn 1.20 bak.
En aangezien ik lui ben, koop ik filterzand. Hoef je ook niet uit te spoelen. En ik maak altijd van kienhout met lavastenen allerlei grotten. En deze zitten meestal weer verstopt tussen de planten
Lieszje schreef:love_western schreef:
ZandMijn vader heeft al zand in zijn aquarium. En ik ga ook zand gebruiken zodra ik mijn 1.20 bak.
En aangezien ik lui ben, koop ik filterzand. Hoef je ook niet uit te spoelen. En ik maak altijd van kienhout met lavastenen allerlei grotten. En deze zitten meestal weer verstopt tussen de planten
Ik heb al zand in mijn aquarium
Heb in totaal 5 planten die nog flink moeten groeien en een nep rots met schuilplek met nep planten erop..
Ja en dan nog een nep mosbal, leuk voor de garnalen maar vind hem er niet echt natuurlijk uitzien
Nachtlampje schreef:Chips, koekoeksmeerval worden 20 cm en moeten in groepjes van 5 worden gehouden. Helaas, ik heb geen bak van 1.50 breed![]()
https://www.google.nl/search?hl=en&q=ko ... 0QWHlYCICA
ze zijn alleen zo schattig![]()
Alleen, waar loos ik dan in vredesnaam mijn visjes? Mijn plakkers wil ik iig houden, de kegelvlekjes en danio's zouden weg kunnen.