Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:40

Ook mooi ruim.
We hebben nog een auto met twee vakken. Vorige week reden we nog rond met een 2 vaks aanhanger en dan die twee boxen en een box op de achterbank en 1 moest er altijd thuis blijven dus paste niet meer haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:44

Ik heb de achterbank plat gegooid en past net 1 bench in :')

Wil dit jaar wel kijken voor een andere auto waar 2 of 3 benches inpassen. Aanhangwagen lijkt mij persoonlijk niks.

Maar mooie auto's allemaal :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:47

Ben ook erg blij met mn bakkie, hij is zeer ruim zit achter de kooien nog een ruimte van 65 cm dus daar kunnen makkelijk nog 2 enkele kooien achter.

De dober gaat straks achter de 2 vaks kooi als de boxer wat groter is dan kunnen de beide boxers in de kooien die blaffen minder ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:50

Hoe groot zijn jullie boxen?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:53

Een goede aanhangwagen is van alle gemakken voorzien voor de honden en ruimer als de meeste boxen die in een auto passen. Moest ook wel wennen maar de honden liggen er zo compfortabel in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:57

Wilawander schreef:
Een goede aanhangwagen is van alle gemakken voorzien voor de honden en ruimer als de meeste boxen die in een auto passen. Moest ook wel wennen maar de honden liggen er zo compfortabel in

Ja dat snap ik. Maar het is gewoon het idee. Heb ze het liefst zo dicht mogelijk bij mij altijd.

Voordeel is wel dat je niet al je spul in de auto hoeft te bewaren en geen honden haar.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:28

Onze hokken zijn even uit mn hoofd kan dus iets afwijken :)
l X b X h
80 X 65 X 65-66
per hok de binnen maten en dat wil perfect. Grootste hond is de dober van 45 kg en 72 cm schofthoogte.
nu ligt hij liever achter de kennel omdat hij dan meer rust heeft hij is extreem fel in de kennel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:57

Bedankt :)

Kwam net nog een puppy foto tegen van Djang. Wat vliegt de tijd dan :oo

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:01

het gaat echt heel snel inderdaad als ik zie hoe groot de kleine pup hier alweer word

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:09

Soms vind ik het wel jammer dat het zo snel gaat. Vind puppy tijd altijd erg leuk.

Nu is het een puber draak geworden :')

Ga zaterdag ook weer beginnen met speuren op de club. Hun speuren normaal een eind verderop. Dus ze hebben geregeld dat ik op een weilandje bij de club kan speuren.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:07

Ik ben altijd blij dat ze geen echte pup meer zijn kan je er eindelijk echt wat mee doen.
draak ja die heb ik ook wel

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:29

Wat Seven zegt :=
Halverwege mei komt de pup(als ze echt drachtig is en er teefjes uit komen rollen) maar zal blij zijn als we de puppentijd weer achter de rug hebben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:12

Ja dat is ook weer zo. Maar vind ze altijd zo cute als ze nog puppy zijn.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:25

Ik vind pups ook leuk. Ze worden me veel te snel groot. Je kan ze nu al zo makkelijk vele dingen bijbrengen die straks voor het werk handig zijn. Mijn man ziet ze ook het liefst snel een jaar oud. Tot die tijd neem ik zijn honden vaak onder mijn hoede.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:50

Het is bij mij niet dat ik zou willen dat ze aan de bak kunnen... tis gewoon de rest van het puppyverhaal :p het onzelfstandige wat bij de leeftijd hoort denk ik... heb ik met mensenbabies ook trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:52

Dat onzelfstandige bij pups vind ik juist zo leuk. Bij kinderen niet :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:53

Ik vind de tijd van 8 week tot een week of 12-14 leuk die tijd die je dan hebt tot een maand of 6 a 7 vind ik niet veel aan :o
dan groeien ze zo uit elkaar, evt angst periodes etc.
Rond 6 maand zijn ze weer leuker kunnen ze al meer de basis heb je al gelegd en kan je verder.

Kleine kido is nu 9 week en echt nog leuk pup, aanhankelijk doch nieuwsgierig erg baas gericht en leerd al graag. Die nog vrij weinig juist omdat hij alles zo snel op pakt. Hij lijkt een natuurlijke apporteerder wat je weg gooit gaat hij gelijk halen en komt het netjes bij je brengen als je hem roept. Hij snapt zit, af en hier dus dat is genoeg

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:03

Momenteel gaat de training erg goed en gaan alle honden enorm vooruit. Zo leuk. :)

Draco vandaag aan het werk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:21

Kwijlbekkie :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verliefd op zijn blik <3
Afbeelding

We gaan echt met sprongen vooruit. Speuren gaat zeer goed. Appèl gaat ook steeds beter. Alleen aandacht is nogal snel weg. Maar daar hebben zijn broer en zus ook last van. En pakwerk gaat ook goed. Zijn bezig met aan revieren. En dat gaat erg goed.

Zelf krijg ik er ook langzamerhand er steeds meer verstand van. Alles word mij duidelijk uitgelegd.

Meneer moet alleen meer conditie krijgen. Dus gaan langzaam aan beginnen met wat fietsen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:26

Leuk LW!

Hier vandaag pakwerkersexamen van vriend en hij is keurig geslaagd! Proefexamen was stuk beter, maar ja, vorige week met de cursus zijn knie gesloopt dus vandaag ingetaped en hond 2 sloopte hem vandaag ff verder. :') Ik kan er nu om lachen, vanmiddag niet.

Met Tay zijn we vorige week zondag weer begonnen, hij loopt nog steeds goed, dus weer uitbouwen en conditie opbouwen. Hij is na 5 minuten appel verrot, dus ff wachten met pakwerk tot hij weer iets meer conditie heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:36

Gefeliciteerd!! En snap ik dat je er vanmiddag er even niet om kon lachen.
En fijn dat Tay weer goed loopt!

De pakwerker bij ons op de club had vandaag opeens een hond in zijn lip hangen :oo Is gelukkig redelijk goed gegaan. Maar bloedde wel flink.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:39

Gefeliciteerd mwm! !!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:02

Mooie foto's konen er langs

Ik kreeg vandaag minder nieuws, de zus van assad heeft dcm (dilatieve cardiomyopathie) nu merk ik ook bij assad al 6 maanden wat achteruit gang kwa conditie ea heb het op ouder worden gegooid maar schrik hier toch van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:07

Woow dat is idd best schrikken. Hoe oud is Assad nu?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:23

5 jaar dus nog heel jonge hond maar voor dobermann veelal over de helft.
Binnenkort eerst een afspraak met de Da om ook zijn hart te bekijken.