Bokkers met hamsters?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:29

Is er iemand die mijn vraag kan beantwoorden? Is een bak van 35cm hoog genoeg?

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:32

XLeandrosX, ik denk het wel hoe breed is hij?

Ik heb een heeel klein hok helaas.. Maar in Maart als ik weer geld heb wil ik ook een gesplitst hok kopen voioor twee hamsters die groter is:)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:35

XLeandrosX schreef:
Is er iemand die mijn vraag kan beantwoorden? Is een bak van 35cm hoog genoeg?

Dat is afhankelijk van of je er een deksel op gaat maken of niet denk ik. Want zonder deksel is 't best laag. Als je er dan wat spulletjes in wilt zetten, kan je hamster via daar waarschijnlijk zo de bak uit klimmen.
Maar op zich lijkt 't me prima hoor :j

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:37

Er komt absoluut een deksel op. Ook in verband met de poezen en honden. Maar ik vond het formaat 1.20m bij 40cm wel een mooi formaat.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:38

Dat is zeker een mooi formaat :j Daar past dan ook gewoon het grootste formaat loopwiel in. Zeker met een deksel erop.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:47

Mooi formaat inderdaad :j

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:16

Ik ben al op zoek naar een goed loopwiel, maar dat valt niet mee. Ik houd niet zo van al die plastic dingen, maar die stalen dingen vind ik helemaal niets. Nu las ik ook weer dat die houten snel vies zijn door plas en poep. Dus ik ben er nog niet uit hoe ik t ga doen.

Ik kwam ook van die hoekbakjes tegen, de zogenaamde hamstertoilet. Heeft iemand die? En hoe bevalt dat?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:18

Hier las ik laatst dat je een houten moet lakken met botenlak, dan trekt de plas er niet in.

Ik heb zo'n hoekje, maar mijn hamster deed dat niet.
Uiteindelijk is dat de zandbak geworden en dat beviel wel. :j

Ik ben nu op zoek naar twee campbelli's.
We hebben twee imac fantasy's dus dan koppelen we die, genoeg ruimte dan voor twee dwergjes. :))
Iemand hier tips waar ik campbelli's kan vinden?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:22

Ik heb sinds vorige week een houten wiel, en ben hier echt tevreden mee.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:34

Ik vind die houten wielen op zich prima, zo lang je hamster er niet in plast/poept inderdaad, dan wordt 't een zootje := Je kan zo'n wiel wel lakken inderdaad maar dat vind ik weer te veel gedoe. Zelf heb ik plastic loopwielen, het Trixie looprad geloof ik van Zooplus. Er staan er 4 in m'n kamer en ik hoor ze niet.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:37

Ja zolang je hamster niet in het houten rat poept en plast is het goed, en gelukkig heeft die van mij het nog niet gedaan haha!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:04

_Tara_ schreef:
Wat een lief diertje :+: Mag ik wel vragen hoe groot de kooi is? Misschien vertekent 't maar hij lijkt wat aan de kleine kant.

Ik ben nu even een nachtje bij mijn ouders om hier een hokje Ajax-proof te maken voor de Kerstvakantie, zodat ze mee naar huis kan. Ik kan nl. niet een heel hok vervoeren in de trein/bus. Dus ik meet het hok straks even voor je, maar ik dacht dat het hok 50x30 of 35 is. De hoogte weet ik zo niet, maar ik wilde per se een laag hok met tralies zodat ze wel klimmen kan maar niet te hard valt.

Ik heb zelf wel eens een groter hamsterhok gehad, maar die was zowel wat betreft de oppervlakte iets groter als in de hoogte (tweede verdieping) alleen daarin is toen een van mijn hamsters verongelukt terwijl er gewoon vangmatjes enzo in zaten. Deze maat is misschien wel echt het kleinst wat goed is voor zo'n beestje, maar mijn hamster is een heel tevreden diertje, ze is goed op gewicht, niet te dun of te dik, ze beweegt genoeg en heeft genoeg speelgoed in het hok (daarom lijkt het misschien ook wat kleiner, omdat het best vol staat). En ze komt er ook veel uit, bijvoorbeeld 's avonds zit ze zo een half uur tot drie kwartier bij me op de bank te knuffelen en af en toe rent ze even wat rond en dan komt ze weer bij me. :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:08

Als 't 50x30 is, heb ik niks gezegd :P Soms oogt een hok gewoon groter/kleiner op een foto dan 'ie echt is.
Wat naar dat je zo'n negatieve ervaring hebt met een groot hok :( Ik heb 't zelf ook wel eens meegemaakt inderdaad. Een goudhamster die vanaf boven in 't loopwiel viel. Toen had ik wel nog een wiel met spijltjes waar ze dus in viel (en een veel te kleine kooi overigens, toen was ik een jaar of 12 denk ik en had ik er nog geen verstand van...).

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:09

hamstertoilet heb ik niet. De laatste twee hamsters doen het wel braaf in dezelfde hoek. Mijn huidige is wel veel netter dan de vorige :j

Loslaten en niet constant in de gaten houden hoef ik niet te doen := Dan kruipt ie in de bank en gaan zitten knagen >;) Zo heeft hij laatst al in een onbewaakt moment een stuk dekbed zijn bal ingetrokken en daar een mooi gaatjespatroon in gemaakt. Niets is veilig, helaas :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:10

Een hamstertoilet vind ik wel ideaal trouwens. Poepjes zijn niet zo erg om op te ruimen maar van die natte zaagselplekken... Dan gooi ik liever zo'n zandbakje leeg :P

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:19

Maar werkt zo'n hamstertoilet echt? weten hamsters dat ze daarin hun behoefte moeten doen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:22

Mijn hamsters doen dat helemaal vanzelf :j Volgens mij vinden ze dat sowieso wel fijner ofzo, in het zand. Het beste is dan denk ik wel om 2 zandbakjes neer te zetten. Eentje om hun behoefte in te doen en eentje om in te 'zandbaden'.
Bij 1 hamster heb ik volgens mij wel het wctje in de plashoek moeten zetten maar toen begreep die het ook.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:37

Mijn hamster doet alles in het radje. Ik heb daaronder in het stro ook maar zaagsel gelegd in een bakje, maar daar komt ze niet bij (mijn hok heeft in de onderkant ook tralies). Zo is het voor mij vet handig om te verschonen, want verder poept of plast ze nergens. Elke paar dagen maak ik het radje schoon, elke twee weken doe ik dat bakje en elke maand het hele hok.
Maar ik heb ook al een toilet geprobeerd en toch blijft haar wc het radje..

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:30

Die van mij doet alles in het huisje.
Houten loopwiel heb ik nog nooit gezien, maken die herrie?

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:53

Die van mij doet alles in 1 hoekje in de kooi en verder niet dus dat is wel prettig, toen hij klein was deed hij het ook wel eens naast zijn rad maar nu niet meer.

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 19:56

mag je het hier plaatsen als je met spoed ergens naar opzoek bent?
Ikheb namelijk een spoedgeval..

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 19:57

Wat is je spoedgeval?

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:02

Ik was net bezig mijn hamster's hopk schoon te maken toen de verdieping brak, nu zit mijn hamster dus in een heel klein hok..
Hij kan het nog wel een paard deaagjes overleven maar een week is te veel dennk ik..
hij zit nu in een hok 30x28 hok, wat ik best klein vind.

Heeft iemand dus een goedkoop hok staan met verdiewping en welke groter is PB me dan a.u.b.!
Prijs bespreken we.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:09

Hmm dat is lastig inderdaad. Als je echt geen andere optie ziet kan het wel voor een paar daagjes als noodverblijf, of je moet snel via marktplaats iets kunnen regelen of naar de ikea rijden voor een curverbox.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:11