Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jentel

Re: Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 12:06

Geweldig allemaal he!
Volgens Niek gaat het super thuis.. ze is niet meer zo bang als voorheen.
Beans reageert super op de pup, en met de kids gaat het heel goed!
Tis net alsof ze niet weg is geweest..Maar denk dat Niek hier wel meer over verteld in de volgende update!!
Ik kan niet wachten haar te zien.. maanden zorgen gemaakt om die kleine rakker.. maar ze heeft de maanden van haar leven gehad ondanks de kou en het moeten overleven volgens mij!!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 15:39

Mikkie schreef:
Mindfields schreef:
Potjandorie kan ik mn make up weer opnieuw gaan opdoen! :D Wat een heeeerlijk stuk om te lezen en hier dus ook tranen, gefeliciteerd Niek nogmaals!

En ik wilde net schrijven: "ben blij dat ik nog geen make up op heb" :D
Ik ben een stille meelezer, heb nooit gepost, maar wil jullie nu wel laten weten dat ik ontzettend veel bewondering heb voor jullie vasthoudendheid. Van harte gefeliciteerd. Ben echt blij voor jullie dat Beans weer veilig thuis is.

dit dus.

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:36

in 1 woord GEWELDIG *\o/*

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:49

Jeetje, wie had dat ooit gedacht... Geweldig dat Beans weer thuis is, en nog in goede conditie ook! Ongelovelijk... Echt super! *\o/*

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:58

Kippevel.............. Helemaal super dit!!!

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:19

Er staat een foto van hun in de tubantia.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:31

Ook ik ben ontzettend blij dat Beans terug is, het was jullie zo gegund. Jullie verhaal is prachtig om te lezen, en de foto is schitterend!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:35

Ook ik ben een meelezer geweest, wat heerlijk dat Beans weer terug is, het onmogelijke toch mogelijk. Wat een heerlijke foto ook, gefeliciteerd is het enige wat ik kan zeggen. Dat jullie nog veel plezier mogen beleven samen :D *\o/*

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:15

Ik had al even eerder gereageerd dat Beans weer thuis was, maar nu heb ik net je verhaal gelezen hoe je Beans hebt teruggevonden en ja hoor...ook ik hou het hier niet droog.

Wat prachtig, wat mooi, wat een liefde voor Beans en omgekeerd en wat moet Beans een doorzettingsvermogen hebben gehad om te overleven.

En wat een supermensen die haar gevonden hebben en hoe jullie dit samen hebben geklaard !

En dan die foto....wat een geluk op alledrie de gezichten, wat ben ik blij voor jullie en hoop zo nu en dan nog een update te mogen lezen.

Dikke knuffel voor Beans :+:

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:21

Ben ook een stille meelezer/ meelever. Wat een supereinde, zit met de tranen op mn wangen over je update. Wat een opluchting dat ze eindelijk weet terug is. En wat een supermooie foto van jullie drieen.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:56

Poeh heej, moet normaal heel wat gebeuren voor bij mij tranen komen maar oh oh oh!!!Wat is dit mooi!! Ik las het vanmiddag in de Tubantia en kreeg al behoorlijk kippenvel maar nu ik je verslagje ook nog lees....tranen! Geweldig dat ze terug is en wat heb ik toch ontzettend veel respect en bewondering voor jullie doorzettingsvermogen.
Ik hoop dat jullie nog heel lang gaan genieten van jullie mooie en sterke Beans!

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:31

Wat heerlijk om het verslag te lezen. Ik ben zo ontzettend blij dat ze weer veilig bij jullie is.

Krijgen we binnenkort een foto te zien? :D

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:33

Wat een heerlijke update!! Ook tranen hier. Heb zo vaak aan Beans gedacht en nu is ze gwoon weer lekker thuis!! geniet van elkaar!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:40

Leonoor schreef:
Beans schreef:
Hai Leonoor,
Hoop maar dat verhaal niet te lang is... Wil je weer plaatsen?
BEANS THUIS: Verslag van 14 april

Margriet (en ik) hebben haar gevangen in Duitsland, dorpje Neustadt onder Lage! Hoeveel mazzel kun je hebben, een via-via-via melding, de mevrouw bereiken die de melding heeft gedaan, te spreken te krijgen en dezelfde avond een afspraak regelen. Ze bekeek de foto op de flyer, kon het niet met zekerheid zeggen omdat de afstand te groot was. Haar buren hadden de hond vaker gezien dus reed ze ons voor naar hun toe. De boer bekeek de foto en was er sicher van dat het die hond wel was.

Met hem en z’n vrouw overlegd of we al het voer achter uit de auto bij hun zouden laten, zodat zij haar dagelijks een bak neer konden zetten, en dat we volgend weekend met een verdovend middel en verrekijker zouden kunnen proberen haar te vangen. Daar wilden ze wel aan mitarbeiten, dus wij blij.

Stelt de boerin voor om ons de slaapplaats van de dag ervoor te laten zien. Dat wilden we graag, was zo lang geleden dat we ook maar een teken van leven hadden. De boer liep vooruit een weiland in, ik naast de boerin, Margriet en de mevrouw van de melding achter ons. Staat de boer opeens stil en wijst… Ik schud nee, kan niet geloven wat hij lijkt te bedoelen. De boer knikt ja, als ik naast hem sta, zie ik de greppel en een (ik dacht kadaver van) een golden retriever. Trek m’n laarzen zachtjes uit, Margriet ziet haar ook, ze is dood, het is ‘r niet, jawel… Ze ademt! Ik weet niet wat er allemaal door ons heen ging. Margriet ging aan de linkerkant van de greppel, ik aan de rechterkant. Aan mijn kant allemaal onkruid van het jaar daarvoor, dat kraakt als de pest, zelfs op sokken. We staan allebei bijna boven haar, het is een diepe greppel, 1, anderhalve meter? Margriet fluister-schreeuwt ‘spring erop’, ik naar haar ‘ik durf niet’ door dat onkruid, wat gaat kraken, ik ga het verkloten, dit is onze kans…
Margriet fluister-schreeuwt ‘doe het nu’, ik vertrouw jou, ik doe ‘t, het onkruid kraakt, Beans kop komt omhoog, ogen open, Margriet springt bovenop haar, ze glipt weg, ik spring, zie Margriet’s hand om Beans’ halsband sluiten, dan de mijne …
En ik ontdek bloed, van Margriet’s hand.

We kunnen het niet geloven, bevatten. Zeker 10 minuten liggen we daar te huilen van opluchting, Beans onder ons te trillen, steeds proberend weg te komen, wij blij, opgelucht, de arme hond zo bang, zo bang. Ze was geen hond, toen, ze was wolf.
De boer heeft een koeietouw opgehaald, we knopen die om de halsband, de lus nog een keer extra om haar nek. De mevrouw helpt ons uit de greppel, we lopen door het weiland, de mevrouw haalt zelfs m’n laarzen op. Beans blijft proberen weg te komen, Margriet heeft het touw, ik haar bij de halsband. Margriet’s hand bloedt hard. Ze stelt voor m’n gebakje op te halen, doe maar, ik het touw en de halsband.

Beans doet weer een poging, ik voel dat het te benauwend, beangstigend is dat ik haar zo kort bij haar nek vast heb. Het touw zit goed vast, ik laat het vieren tot de laatste halve meter, ze stopt door de weerstand, en kijkt, ik ga op m’n hurken zitten, zeg ‘hai Beany-baby, kom maar’. Haar blik verandert, ze is geen wolf meer: dat is het moment van herkenning: ze kwispelt, komt naar me toe, likt m’n gezicht, handen, ik knuffel haar, kroel haar oren, jank, vertel haar hoe ik haar heb gemist, moet lachen om hoe haar blik steeds onderzoekt, zeg kom maar, en ze loopt mee alsof het nooit anders is geweest…

Margriet ziet ons, gaat op ‘r hurken, zegt ‘Beany kom maar’ en de hond loopt blij kwispelend naar haar toe! Beans ontdekt het autootje, ze kwispelt zo hard dat haar achterhand meedeint en springt zo op de achterbank! Ze weet het nog!

Ik vind het zooo knap dat ze de kou heeft weten te overleven, het verkeer, haar angsten, paniek. Ze is 2 ½ kilo aangekomen, ziet er goed uit, heeft een prachtige vacht! Beany lijkt volwassener, zekerder.

Margriet, je bent en blijft de heldin! Ik ben zo trots op jou!

Aan iedereen: zonder jullie, zonder jullie moeite en steun, flyeren, duimen, positieve input, alles, was dit nooit gelukt… HARTSTIKKE BEDANKT, oprecht, gemeend en van harte! Jullie zijn allemaal kanjers, en Margriet en Beans de grootste!

Altijd meegelezen, en nu weer.
Zo blij voor Beans en baasje!
En Margriet is echt een held!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:42

miss_nadine schreef:
Wat heerlijk om het verslag te lezen. Ik ben zo ontzettend blij dat ze weer veilig bij jullie is.

Krijgen we binnenkort een foto te zien? :D

Op pagina 77 onderaan staat een foto!

Ben altijd een stille meelezer geweest, maar ook hier kippenvel toen ik las dat jullie Beans weer terug hebben! Echt ongelooflijk en ontzettend geweldig! :D

dropfruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 01:21

Wat super na al die maanden onzekerheid.
Beans ziet er echt super uit mooie vacht heeft ze gekregen.
Ik hoop dat jullie nog veel mooie jaren samen tegemoed gaan!!

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 01:43

Ook altijd stilletjes meegelezen en geduimd, wat een geweldig nieuws dit! Ben zo ontzettend blij voor Niek en ook voor Beans, ze ziet er echt goed uit op de foto zeg! Wauw... Hoop dat jullie inderdaad nog jaaaren van haar mogen genieten!!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 01:47

Och... ik zag nu pas dat de titel veranderd is! Wat een ontzettend goed nieuws!
Zo fijn dat Beans weer terug is! :D

Ben erg benieuwd hoe de komende maanden zullen zijn, hou je ons op de hoogte?
Veel geluk samen ;)

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:34

blij te horen dat ze naar zo een lange tijd terug is.
dit is een mooi voorbeeld voor mensen waarvan de hond ook weggelopen is NOOIT DE MOED OPGEVEN!!

het zou zo verfilmd kunnen worden dit verhaal.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:45

Geweldig dat Beans weer thuis is! *\o/* *\o/* *\o/*

LynnLinkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:50

Ik ben al vanaf het begin af aan een stille meelezer.
Wauw wat een bijzonder verhaal!!
2 weken geleden dacht ik nog: die gaat niet meer gevonden worden.
Ik heb toen besloten wat minder actief mee te lezen en nu opeens dit nieuws.
Echt wauw!
En respect voor jou Niek dat je ondanks alles toch bent blijven zoeken!
Wat een doorzettingsvermogen!
Wat moet het een bijzonder gevoel zijn geweest toen je haar daar zag liggen
en toen ze eindelijk in de auto zat.
Echt heel fijn dat Beans weer thuis is!!

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:08

Wauw! Wat super dat Beans weer terug is!
Ik was een stille meelezer, maar heb het wel dagelijks in de gate gehouden! Ben Super blij voor Niek dat ze weer terug is!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:21

in 1 woord WAUW! ze is er weer.... ben er stil van...
dat disneymoment deed ook hier de traantjes biggelen hoor! Wat moet dat een enorme opluchting zijn geweest die ontlading in de greppel toen jullie haar vasthadden.... dan wil je wel even janken ja!
Geweldig nieuws!
Ik heb ook steeds het topic gevolgd en dan nu dit nieuws is echt helemaal TOP!

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:02

Ongelofelijk! Wat een verhaal!
Ik had waarschijnlijk de moed allang opgegeven, maar jullie niet!

GEWELDIG!!! Respect dames! :D

kwakernoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 07:20