Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:35

Wow wat een ontzettend groot (en snel groeiend!) topic is dit geworden zeg. Ik denk dat het vooral heel sneu is voor de al schuwe kat, die nu al meer dan een week in een kooitje zit omdat twee partijen weigeren water bij de wijn te doen en/of face to face in gesprek met elkaar te gaan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:35

Cowboy55 schreef:
Anoniem schreef:
En bruintje een vraagje. Men had het vermoeden dat jij een bekende van TS was. Ben jij misschien de vorige eigenaar ?

Ja ik weet het zoals je in een pb al gezegd heb ik kan mensen laten lachen

Zo zie je maar weer dat humor en mateloze irritatie dicht bij elkaar liggen

Ja die lelijke pbs mag je inderdaad bij jou houden.
Maar die complot theorieën van je ook. Want het was niet "men" het was jij die dacht dat ik een bekende zou zijn puur omdat ik eenzelfde mening heb.
En al het op de man spelen wat je tegen iedereen doet mag ook wel stoppen voordat er weer een slotje is en we nooit te horen krijgen hoe het af loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:36

Nirvana_ schreef:
Anoniem schreef:
JIJ BENT HEM NIET WAARD.

Dit is letterlijk in de eerste zin die jij in dit topic zette. Hoezo net op de man?

Anyway, laten we ontopic blijven. TS, ik word wel graag op de hoogte gehouden. Hoop dat je binnenkort je kat terug hebt enne... Je mag van mij best wat feller worden tegen het asiel. Vind dat je ontzettend lief blijft.

Moet je je eens voorstellen als het ipv een kat, om een hond of paard was gegaan. Is toch van de zotte dat een asiel dit flikt?

Daar ben ik door de mods terecht op teruggefloten en heb dit zelf openbaar toegegeven.

Nadien niet meer gedaan

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:34

Nou TS, hoop dat alles gewoon weer bij het oude wordt. Ik ben zeer benieuwd naar hoe dit verhaal afloopt. Dank je wel voor het delen. :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:35

*\o/* *\o/* *\o/* jaaaaaa, topic is weer open *\o/* *\o/* *\o/*

Laten we lief zijn tegen elkaar.

TS heb je nog nieuws?

Voor de dierenambulance/asiel mensen: Ik heb gisteren een docu gekeken van en over dieren op vliegvelden enzo.
En daar kwamen dus ook cheeta's aan, leeuwen, en natuurlijk andere dieren. En zij hebben wel een reader die door staaldraad constructies kan lezen, daarnaast een soort van stok die tussen de mazen door kunnen duwen (mits die mazen ruim genoeg zijn) en een soort van tennis racket.
En zelfs bij cheeta's werd de kooi iets geopend om er met de racket in te kunnen om de transponder te zoeken.
Lijkt me toch dat het bij een verwijderde kat in Nederland ook gewoon moet lukken.

Veldbloem

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:58

Gelukkig, het topic is weer open!
Ik was net helemaal bijgelezen toen ik bij het slotje kwam, en ik hoop ook op meer updates van de ts.
De andere bijdragen lees ik wel, maar reageer ik niet op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:08

Karl66 schreef:
Als het om een weggelopen kat was gegaan, dan had het asiel in zijn recht gestaan. Alleen was het geen weggelopen kat, maar een kat die in zijn eigen territorium rondliep. Daardoor is de wettelijke basis om geld te vragen of als asiel eigenaar te worden flinterdun.

De kat liep toch bij de buren of op de openbare weg? Dat is toch geen territorium?

En wow, ik had gisteren geen tijd om dit topic bij te lezen.
Nu met 9 nieuwe pagina's dacht ik: hehe, dat dier is eindelijk terug. Maar nog steeds niet :')
Wel een bizarre wending overigens, maar toch blijf ik erbij dat we hier waarschijnlijk niet het complete verhaal horen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:20

Er zijn inderdaad altijd 2 kanten, misschien wilden de buren de ts wel dwars zitten je weet maar nooit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:22

Nee dat was niet zo, staat al gemeld :j
Citaat:
Het zijn superleuke mensen. Ze gaven aan totaal er niet aan gedacht te hebben dat ie ook van ons zou kunnen zijn.

Kat liep niet op eigen terrein, waarschijnlijk wel in zn eigen territorium.. (hoe groot is dat van een kat? En is dat iets waar je rekening mee moet houden? "uw kat zit in mijn tuin" - "ja, dat hoort bij zn territorium, sorry" :') )

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 11:36

marleen_usar schreef:
Er zijn inderdaad altijd 2 kanten, misschien wilden de buren de ts wel dwars zitten je weet maar nooit.

Zeker niet

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:37

Wij hebben onze stalkat wel kilometers van huis zien struinen. Maar onze dichtstbijzijnde buren wonen 4 km verderop, en we hebben dierenambulance noch asiels hier, geen probleem dus.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:48

marleen_usar schreef:

9 van de 10 keer zijn er 3 kanten. Verhaal van partij 1, verhaal van partij 2 en de waarheid.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:02

Het is altijd je eigen verantwoording om de chip te laten registreren bij de ndg dit doet een asiel of een vorige eigenaar niet want jij moet er voor tekenen.

Ze hebben netjes geprobeerd de eigenaar te bereiken wat volgens de chip de oude eigenaar is die heeft hun nummer vd nieuwe eigenaar gegeven. Hebben deze ook netjes in kennis gesteld en waar zover wij weten hadden ze dan de eigenaar ingelicht bij het ophalen van de kat dat deze dus medische zorg kon gebruiken. Maar aangezien ze “niks” voor de kat over heeft hebben ze nu in het belang van het dier gehandeld.

Klant is koning zeggen ze maar ik spreek uit ervaring als ik onbeschoft behandeld werd door een klant die eisen ging stellen bleef ik ook op mijn strepen staan net zo goed! terwijl als er op een normale manier over gesproken werd ik wel bereid was om te kijken of ik wat voor ze kon betekenen om mss tot een geschikte oplossing te komen.

Asiel is opgekomen voor de kat dat vind ik al veer meer waard dan opkomen voor je principes en koppig zijn over de rug van een dier ...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:03

Heb je nog contact met asiel gehad TS?

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:07

candalisa schreef:
Hebben deze ook netjes in kennis gesteld en waar zover wij weten hadden ze dan de eigenaar ingelicht bij het ophalen van de kat dat deze dus medische zorg kon gebruiken.

Waar vind je dat terug? Ik heb dat namelijk nergens gelezen tot nu toe?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:12

Evi84 schreef:
candalisa schreef:
Hebben deze ook netjes in kennis gesteld en waar zover wij weten hadden ze dan de eigenaar ingelicht bij het ophalen van de kat dat deze dus medische zorg kon gebruiken.

Waar vind je dat terug? Ik heb dat namelijk nergens gelezen tot nu toe?

Dat weten wij niet ts is er niet heen gegaan dus wat ik zeg voor hetzelfde geld hadden ze haar dat netjes verteld als zij daar gestaan had om hem op te halen maar zij heft zelf de hoorn erop gegooid dus ja...

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:17

candalisa schreef:
Dat weten wij niet ts is er niet heen gegaan dus wat ik zeg voor hetzelfde geld hadden ze haar dat netjes verteld als zij daar gestaan had om hem op te halen maar zij heft zelf de hoorn erop gegooid dus ja...

Ze heeft opgehangen omdat ze er in dat gesprek niet verder kwam.
Jij maakt ervan dat ze de hoorn erop gegooid heeft..

Had gisteren een reactie geplaatst, is helaas foetsie...
TS sterkte met het verloop.

Winged

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:19

TS, wat zijn de stappen van vandaag? Is de oud-eigenaar al bezig geweest? Ga jij zelf naar het asiel?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:43

Cayenne schreef:
Karl66 schreef:
Als het om een weggelopen kat was gegaan, dan had het asiel in zijn recht gestaan. Alleen was het geen weggelopen kat, maar een kat die in zijn eigen territorium rondliep. Daardoor is de wettelijke basis om geld te vragen of als asiel eigenaar te worden flinterdun.

De kat liep toch bij de buren of op de openbare weg? Dat is toch geen territorium?

En wow, ik had gisteren geen tijd om dit topic bij te lezen.
Nu met 9 nieuwe pagina's dacht ik: hehe, dat dier is eindelijk terug. Maar nog steeds niet :')
Wel een bizarre wending overigens, maar toch blijf ik erbij dat we hier waarschijnlijk niet het complete verhaal horen.

Denk jij dat een kat zo'n menselijk concept begrijpt?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:24

Karl66 schreef:

Wat dacht je zelf?

Het gaat erom dat wij als mensen dan paal en perk moeten stellen. Een dier kan dat immers niet.
Dus dat betekent: je eigen verantwoordelijkheid nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:34

@Candalisa , prima als je je hierover discussieert ,maar hoorn opgooien is niet gebeurd. Bij de Chipregistratie is het verkeerd gedaan ( en dat gebeurd volgens mij vrij vaak. Is mij in iedergeval ook op een nog bizardere manier overkomen)
Flessen kitten met leeftijd van twee weken bij mij ( vanuit het Asiel) zelf laten chippen. Daar bewijs van, en ergens is er ooit iets mis gegaan in hun database waardoor de kat opeens aan een ander persoon gematcht stond als andere kat , die overigens al jaaaaaaaaaren geleden overleden was.
Toch maar betaald toen ze bij ons uit de straat opgehaald is nadat onze buren ( wij wonnden er net , zij ook ) haar in de schutting vast hadden zitten.

edit: Typo's

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:47

Cayenne schreef:
Karl66 schreef:

Wat dacht je zelf?

Het gaat erom dat wij als mensen dan paal en perk moeten stellen. Een dier kan dat immers niet.
Dus dat betekent: je eigen verantwoordelijkheid nemen.

En hoe zie jij dat voor je op een boerderij-erf?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:47

candalisa schreef:
Klant is koning zeggen ze maar ik spreek uit ervaring als ik onbeschoft behandeld werd door een klant die eisen ging stellen bleef ik ook op mijn strepen staan net zo goed! terwijl als er op een normale manier over gesproken werd ik wel bereid was om te kijken of ik wat voor ze kon betekenen om mss tot een geschikte oplossing te komen.

Asiel is opgekomen voor de kat dat vind ik al veer meer waard dan opkomen voor je principes en koppig zijn over de rug van een dier ...

Dat getuigd niet van enige professionaliteit. Ik heb die gedachte ook wel eens maar het blijft bij de gedachte, iedere klant is er eentje. Allemaal een eigen gebruiksaanwijzing.

Vwb principes: asiel houdt ook vast aan haar principes: fout gemaakt, niet de regels gevolgd van DB, kat meegenomen, chip niet gecontroleerd, geen kennis gegeven van vangactie etc.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:48

Karl66 schreef:

De kat liep niet op een erf, de kat liep op openbare grond en/of op het terrein van de buren die een stuk verderop wonen.

De kat liep wellicht wel op zn eigen territorium en waarschijnlijk niet op zn eigen terrein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:50

Cer schreef:
Karl66 schreef:

De kat liep niet op een erf, de kat liep op openbare grond en/of op het terrein van de buren die een stuk verderop wonen.

De kat liep wellicht wel op zn eigen territorium en waarschijnlijk niet op zn eigen terrein.

Dat is wettelijk toegestaan, dus ik zie het probleem niet.
Kat veroorzaakte ook geen overlast, buren hadden gewoon beeld dat ze een zwerfkat hadden gezien