Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowboy55 schreef:Anoniem schreef:En bruintje een vraagje. Men had het vermoeden dat jij een bekende van TS was. Ben jij misschien de vorige eigenaar ?
Ja ik weet het zoals je in een pb al gezegd heb ik kan mensen laten lachen
Zo zie je maar weer dat humor en mateloze irritatie dicht bij elkaar liggen
Nirvana_ schreef:Anoniem schreef:JIJ BENT HEM NIET WAARD.
Dit is letterlijk in de eerste zin die jij in dit topic zette. Hoezo net op de man?
Anyway, laten we ontopic blijven. TS, ik word wel graag op de hoogte gehouden. Hoop dat je binnenkort je kat terug hebt enne... Je mag van mij best wat feller worden tegen het asiel. Vind dat je ontzettend lief blijft.
Moet je je eens voorstellen als het ipv een kat, om een hond of paard was gegaan. Is toch van de zotte dat een asiel dit flikt?
Karl66 schreef:Als het om een weggelopen kat was gegaan, dan had het asiel in zijn recht gestaan. Alleen was het geen weggelopen kat, maar een kat die in zijn eigen territorium rondliep. Daardoor is de wettelijke basis om geld te vragen of als asiel eigenaar te worden flinterdun.
Citaat:Het zijn superleuke mensen. Ze gaven aan totaal er niet aan gedacht te hebben dat ie ook van ons zou kunnen zijn.
Evi84 schreef:candalisa schreef:Hebben deze ook netjes in kennis gesteld en waar zover wij weten hadden ze dan de eigenaar ingelicht bij het ophalen van de kat dat deze dus medische zorg kon gebruiken.
Waar vind je dat terug? Ik heb dat namelijk nergens gelezen tot nu toe?
candalisa schreef:Dat weten wij niet ts is er niet heen gegaan dus wat ik zeg voor hetzelfde geld hadden ze haar dat netjes verteld als zij daar gestaan had om hem op te halen maar zij heft zelf de hoorn erop gegooid dus ja...
Cayenne schreef:Karl66 schreef:Als het om een weggelopen kat was gegaan, dan had het asiel in zijn recht gestaan. Alleen was het geen weggelopen kat, maar een kat die in zijn eigen territorium rondliep. Daardoor is de wettelijke basis om geld te vragen of als asiel eigenaar te worden flinterdun.
De kat liep toch bij de buren of op de openbare weg? Dat is toch geen territorium?
En wow, ik had gisteren geen tijd om dit topic bij te lezen.
Nu met 9 nieuwe pagina's dacht ik: hehe, dat dier is eindelijk terug. Maar nog steeds niet
Wel een bizarre wending overigens, maar toch blijf ik erbij dat we hier waarschijnlijk niet het complete verhaal horen.
Cayenne schreef:Karl66 schreef:Denk jij dat een kat zo'n menselijk concept begrijpt?
Wat dacht je zelf?
Het gaat erom dat wij als mensen dan paal en perk moeten stellen. Een dier kan dat immers niet.
Dus dat betekent: je eigen verantwoordelijkheid nemen.
candalisa schreef:Klant is koning zeggen ze maar ik spreek uit ervaring als ik onbeschoft behandeld werd door een klant die eisen ging stellen bleef ik ook op mijn strepen staan net zo goed! terwijl als er op een normale manier over gesproken werd ik wel bereid was om te kijken of ik wat voor ze kon betekenen om mss tot een geschikte oplossing te komen.
Asiel is opgekomen voor de kat dat vind ik al veer meer waard dan opkomen voor je principes en koppig zijn over de rug van een dier ...
Cer schreef:Karl66 schreef:En hoe zie jij dat voor je op een boerderij-erf?
De kat liep niet op een erf, de kat liep op openbare grond en/of op het terrein van de buren die een stuk verderop wonen.
De kat liep wellicht wel op zn eigen territorium en waarschijnlijk niet op zn eigen terrein.