Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:45

Jeetje SB wat vervelend! Gelukkig voelt Jonas zich voor zover na te gaan goed, niets vervelender dan een ziek beestje in huis. Mooi dat er zo snel actie wordt ondernomen, voor hetzelfde geldt loopt het met een sisser af.

@ Anouk, lastig zeg dat je daar zes weken voor moet wachten... maar ik neem aan dat je dan wel uitsluitsel kunt krijgen? Is er ook kans dat in die zes weken ook de resterende symptomen verdwijnen en je hondje helemaal gezond getest wordt?

@ Testebeest pff dat lijkt me ook niet makkelijk... En met zulke acties is een prima hond straks hartstikke verpest. De JR klinkt als een nogal verwend geval eerlijk gezegd, zou daar met training niet iets mee te doen zijn? het feit dat ie zich afzet tegen jou geeft ook aan dat ie weet dat mensen te manipuleren zijn.

Iedereen bedankt voor de succeswensen, met Gis gaat het hartstikke goed. De eerste training was hij behoorlijk heftig naar overige aanwezigen (trainer en hulp, geen andere honden), dreigde ook echt naar de trainer. Ik heb een hoop informatie en tips meegekregen die we meteen in de praktijk zijn gaan brengen. Vorige week zijn we weer geweest en ging het al een heel stuk beter, binnen tien min. was hij goed met de trainer en even daarna ook met de andere mensen daar (weer geen andere honden erbij ook deze keer).
Ik heb deels bevestiging gekregen van wat we al wisten mbt zijn onzekerheid, maar daarnaast ook dat zijn angst behoorlijk goed verholpen is. Nadeel daarvan is dat hij door het gebrek aan angst om het zo maar te noemen, ook meer durft. Ik denk dat dat is waar het bijten vandaan komt. Verder komt nu ook naar boven dat hij best wel verwend is geweest/ geleerd heeft mensen te manipuleren. Nog meer om goed mee aan de slag te gaan dus. Het gaat dus wel enorm goed, ik heb hem zelfs alweer een soort van los gehad (lang touw eraan dat ik dan over de grond achter hem aan laat slepen tijdens het spelen), en we hebben weer plezier in het samen op stap zijn. Morgenavond hebben we weer training, en dan komt er ook een andere hond bij. waar het om gaat is dat hij zijn aandacht bij mij houdt ipv op adrenaline overschakelt.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:40

Klinkt als een goede training dus, merrieveulen!

6 weken is gruwelijk lang maar zo lang werkt de milteforan nog door...en kan er dus pas worden gekeken of het parasiet in zijn slaap stand is.We moeten wel nog 6 maanden de allupurinol door geven :)

Maar er is dus ook zeker nog grote kans dat de laatste symptomen nog weg gaan :j

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:09

Fijn dat Gis zo vooruit gaat! Dan is het gelukkig een nuttige training. :)

A_nouk: dat klinkt goed! Zou super zijn als alle symptomen weggaan! :)

Zo, Trisco en ik gaan even buiten van het lekkere weer genieten. Hij is zo heerlijk rustig met het uitlaten nu het zo warm is. Lekker op z'n gemakje een beetje snuffelen en rondhobbelen, zonder dat hij op alle andere honden afstormt. En hij vindt het heerlijk om in het meertje te staan pootjebaden, maar echt zwemmen durft ie nog steeds niet. Watje :(:)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:42

silver balen zeg hoe gaat het nu?

MV goede training dus gehad.

EN de JR -O- word er zo moe van, maar mijn vriend wil niets aannemen over hem. Hij begint nu ook dominant gedrag te vertonen als mijn vriend op de grond zit bij onze dochter.Dan komt hij heel opdringerig aan en laatst stond hij bijna boven op haar.DAn zeg ik er wat van.Is het ja maar hij wil ook aandacht.Ja daaag ik wil het niet.EN clyde pff die kan niets meer hebben van hem, van het weekend greep hij hem ook weer bijna.
Ik ben gek op mijn vriend en heb nooit ergens problemen met hem.ALleen als we woorden hebben is het altijd om sam (de JR).
GEdrags therapeut wil mijn vriend niet, want het ënig"probleem volgens hem is dat hij blaft als we weggaan. _-:(
Geen idee hoe ik hem moet overtuigen, als mijn vriend gaat werken neemt hij sam ook mee, ik wil hem niet in huis hebben punt.banketstaaf ja, maar het is zo nog banketstaaf als hij vandaag of morgen mij/kids/clyde terroriseert en hij vliegles van mij krijgt.
WEet het niet zo goed hoe ik mijn vriend moet laten inzien dat sam gewoon :r is.En dat er echt wat moet veranderen, maar mijn vriend vind zijn leeftijd (13jaar) dat hij het niet meer kan afleren.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:08

Balen zeg dat je vriend niets van je aanneemt!

Met Jonas gaat het eigelijk goed, het is dat zijn neus een beetje kapot is maar anders merk je niets geks aan hem. Vandaag belt onze behandelende DA met de bloeduitslagen van de nieren en lever en om verdere behandeling te bespreken.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:40

hij neemt genoeg aan, eigenlijk gaat alles in goed overleg.Maar met Sam gewoon niet :(
En waar dat aan ligt geen idee

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:13

Ik zou geloof ik ook beschermend tegenover mijn hond worden als iemand hen zo duidelijk niet mag.
Hij zal best slecht opgevoed zijn, maar 13 jaar...ik zou hem ook niet weg doen als ik je vriend was.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:19

dat lijkt me ook lastig.
de da heeft niet meer gebeld vandaag. als ze morgen voor 4uur nog niet gebeld heeft bel ik zelf even op want het is toch belangrijk om zo snel mogelijk te beginnen

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 04:44

@merrieveulen, het gaat de goede kant op met Gis *\%/*
@A_nouk, nog even in spanning afwachten :(:)
@Karmandi, Trisco is een watje _O- (Nina ook hoor :D )
@testebeest, blijft een moeilijke situatie, ik begrijp je maar ik begrijp ook je vriend.
Ik zou mijn oudje (en een andere hond ook niet) nooit wegdoen om welke redenen dan ook, langs de andere kant zou ik het ook niet pikken dan mijn hond de schuld krijgt terwijl de JR de oorzaak is van de ellende.
@Silver_Bolly, we blijven duimen voor een goede bloeduitslag!

Ondertussen is Nina gesteriliseerd en weer helemaal de oude, ik ben zo blij met dat beestje! Het is zo een heerlijke, vrolijke, aanhankelijke,...grapjas!
Ik neem straks mijn fototoestel mee op wandeling en 'probeer' foto's te maken als ze over gaat naar 'racemodus', kunnen jullie haar ook eens in actie zien!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:54

Nog anderhalve week en onze tweede adoptiehond is bij ons thuis.
Ben heel benieuwd naar haar, en haar karakter.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:54

Zeg ook niet dat hij hem weg moet doen, dat is zijn eigen idee.Als het zo blijft.Net ook weer staan in de tuin te praten komen binnen (a 5 min in tuin) Hele kleed van de kleine die op de grond lag ondergezeken. Ik weet niet wat ik moet doen om hem af te leren.Maar nu word ik ook gesjufeld hem telkens zodra ik of aan het voeden ben of als ik maar even de tuin in loop.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:36

Lijkt wel of hij jaloers is..
Moet toch af te leren zijn.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:17

ik ben in spanning aan het wachten op een telefoontje van de da. had net toch even.gebeld voor de uitslagen maar ze was nog bezig dus ze belt me zo terug

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:08

Luna2006: Gaaf hoor! Plaats je een foto als ze er is? :)
Testebeest: Tja, ik zou een 13jarige hond inderdaad ook niet meer wegdoen, maar een hond is nooit te oud om te leren... Lastig dat je vriend daar geen moeite in wil steken. Als je hem dingen wil afleren, zullen toch echt beide baasjes consequent moeten zijn, dat maakt het in jouw situatie zo moeilijk... Toch succes ermee.
Silver_Bolly: En? Heb je inmiddels de uitslagen gehoord?

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:55

Luna2006 schreef:

Leuk, heb je een foto?
En via welke stichting?

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:05

zijn nieren en lever zijn helemaal goed! er werd vanuit Utrecht wel geadviseerd om toch de kuur arropurinol te gaan geven. en vanaf na de kuur moeten we hem gewoon goed in.de gate blijven houden natuurlijk.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:11

Super nieuws dus !! *\o/*

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:14

mazzeltje schreef:
Luna2006 schreef:

Leuk, heb je een foto?
En via welke stichting?

Foto's zullen zo snel mogelijk volgen zodra ze er is :D
Hebben haar van GINB (greyhounds in nood belgië)
Hadden onze Santo al van daar en waren heel erg blij met hoe de stichting werkt en hebben ook een enorme voorliefde voor het ras.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:17

jaa geweldig nieuws, morgen meteen zijn pillen ophalen en dan snel beginnen. is het.bij de allopurinol verstandig om iets voor de nieren bij te geven anouk?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:27

Ik vergeet helemaal te reageren op het nieuwtje van Luna ! Spannend :D

Wij geven wel iets bij voor de allupurinol, Simba krijg puur nier bij. Allupurinol laat een gruis laag achter in de nieren... Hoeft niets te veroorzaken maar je kunt het maar beter voor zijn !

Puur nier bevat de solidago, wat goed zou moeten helpen.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:40

Luna gefeliciteerd spannend.Heb je al vaker greys gehad?

Tja dat sam jaloers is roep ik al sinds het begin, maar hoe leer je een hond dat af geen idee.
Als iemand tips heeft, graag.Mijn vriend ziet nu wel in na de laatste actie dat er misschien wel wat moet gebeuren (joh).

Silver wat een super nieuws :D

A_nouk hoe gaat het nu met jou hond, als je klaar bent met de kuur?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:50

Hebben nu 1 grey, ongeveer een half jaar.
Daarvoor nooit eentje gehad. Maar het beviel ons zo goed dat we er nog eentje wouden.
Misschien achter een tijd dat er een derde gaat gaan komen, als er een auto van formaat wordt gekocht

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:54

Met Simba gaat het goed :j, je blijft alleen zelf gruwelijk achterdochtig, die 6 weken duren lang haha :)

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 08:12

Silver_Bolly schreef:
zijn nieren en lever zijn helemaal goed! er werd vanuit Utrecht wel geadviseerd om toch de kuur arropurinol te gaan geven. en vanaf na de kuur moeten we hem gewoon goed in.de gate blijven houden natuurlijk.

Geweldig. Nieuws!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 08:12

A_nouk schreef:
Met Simba gaat het goed :j, je blijft alleen zelf gruwelijk achterdochtig, die 6 weken duren lang haha :)

Ook super fijn, ik duim dat hetbzo blijft!