Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
elize2310 schreef:Ik zou gewoon smiddags biks geven en dan onbeperkt hooi voor de rest van de dag..
En je moet je konijnen als ze nu buiten staan ABSOLUUT NIET binnen halen, dat is een temperatuursverschil van 25 graden en daar kunnen ze van in shock raken en overlijden..
Je moet in de herfst ongeveer kiezen; of binnen of buiten!
Het klinkt heel aanvallend maar zo is het niet bedoeldik wil alleen niet dat je konijn doodgaat door een shock!

Ze had dus een gat naar buiten gegraven. Mama en ik hebben de gaten bij de buren weer dicht gemaakt, Lappi kon ook via het gat in de ren uit het hol komen. De ren is dus even in tweeen, stukje met gat voor Lappi en stukje waar de andere nijnen zitten. Maar Lappi had zaterdag het gat naar de buren weer open gegraven. Ik denk dat ze de plantjes in de tuin daar erg lekker vindt

met pleegpappa binky
Je hebt ze vlakbij elkaar zitten, dus ze wennen nu in ieder geval aan elkaar. Als je ze bij elkaar zet (het liefst eerst op neutraal terrein), zorg dan dat ze genoeg ruimte hebben om elkaar te ontlopen. Het is vaak zo dat vrouwtjes feller zijn op nieuwelingen, zij verdedigen hun territorium feller. Bij mij duurt het vaak een week voordat ze echt bij elkaar kunnen en dan nog 2 weken voor de groep weer goed stabiel is. Maar dan stop ik er wel veel tijd in. Hopelijk wordt het vrouwtje snel liever
Sarah_Elise schreef:Koppelen heeft vaak ook gewoon even tijd nodigJe hebt ze vlakbij elkaar zitten, dus ze wennen nu in ieder geval aan elkaar. Als je ze bij elkaar zet (het liefst eerst op neutraal terrein), zorg dan dat ze genoeg ruimte hebben om elkaar te ontlopen. Het is vaak zo dat vrouwtjes feller zijn op nieuwelingen, zij verdedigen hun territorium feller. Bij mij duurt het vaak een week voordat ze echt bij elkaar kunnen en dan nog 2 weken voor de groep weer goed stabiel is. Maar dan stop ik er wel veel tijd in. Hopelijk wordt het vrouwtje snel liever
elize2310 schreef:als het bij ons niet klikte gewoon laten, dat vrouwtje denkt nu van; he? neemt dat meisje nou mijn plaats in?!
daar went ze vanzelf aan en dan meestal komt het wel goed