Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Je hebt vloeibare voeding, bijvoorbeeld of plantenvoeding in tabletvorm. Het nadeel van voedingsbodems is dat je ze na een jaar altijd moet vervangen omdat ze gaan rotten. Dus het is veel werk.
Wat vind je van Ramirezi of het antennebaarsje? Ik weet niet meer zo goed welke vissen je al hebt, dus ik weet niet of het past in je bestand aangezien het cichliden zijn.
Century schreef:_San87_ schreef:Je hebt vloeibare voeding, bijvoorbeeld of plantenvoeding in tabletvorm. Het nadeel van voedingsbodems is dat je ze na een jaar altijd moet vervangen omdat ze gaan rotten. Dus het is veel werk.
Wat vind je van Ramirezi of het antennebaarsje? Ik weet niet meer zo goed welke vissen je al hebt, dus ik weet niet of het past in je bestand aangezien het cichliden zijn.
Ik voer mijn planten nauwelijks maar ze groeien als kool hier (echinodorus en vallisneria), zonder voedingsbodem. Ik heb ooit een voedingsbodem gehad, planten deden het er erg goed op, maar zonder kan dus ook prima. Overigens is de bodem bij mij niet gaan rotten, maar ik heb die bak ook niet heel lang gehad.
Of je tabletjes of vloeibaar moet hebben hangt van je planten af. Planten die eigenlijk meer moerasplanten zijn en hun wortels voornamelijk in de grond hebben, zoals echinodorus, kan je het beste een tabletje bij de wortels geven. Planten die meer waterplanten zijn en vaak ook wortels in het water hebben doen het goed op vloeibaar.
Ramirezi's zijn niet zo geschikt voor zo'n klein bakje, tenzij je er vrij weinig bij doet (ze kunnen vanaf 60cm maar dan niet teveel andere vissen).
Koekoeksmeerval ken ik niet, is dat een L-nummer? Zo ja, wat is het nummer?
Overigens zou ik wel wat vissen weg doen, je hebt nu wel een bijzondere combinatie, en als je er ook nog wat bij wilt gaat dat teveel en te onrustig worden. Ik zou gaan voor één soort schoolvis, één soort hoofdvis (koppeltje ergens van) en eventueel nog een (niet te groot wordende) L-nummer of twee. Dan zit je bak vrij vol, denk ik.
_San87_ schreef:Ik heb zelf vloeibaar en tablet. Het is afhankelijk van de plant. Planten met grote bladeren zijn meer gebaat bij tabletvoeding bij de wortels, planten met kleinere bladeren kunnen met vloeibaar goed af.
Als eerste zou ik je groepen kegelvlekken en zebradanio's uitbouwen naar een optimalere groepsgrootte, dat houdt dus in rond de tien dieren.
Als je de Synodontis multipunctatus bedoelt, dan nee, deze vissen worden erg groot en moeten in groepen van minimaal 5 worden gehouden in een minimale afmeting van 1,50 m. Tevens is het een soort uit het Tanganyika meer en houdt het dus van rotsen. Modderkruipers zouden in principe moeten kunnen, ik weet niet hoe de zilveren modderkruiper eruit ziet? Misschien vind je de Indische modderkruiper (Pangio kuhli) leuk?
Nachtlampje schreef:_San87_ schreef:Ik heb zelf vloeibaar en tablet. Het is afhankelijk van de plant. Planten met grote bladeren zijn meer gebaat bij tabletvoeding bij de wortels, planten met kleinere bladeren kunnen met vloeibaar goed af.
Als eerste zou ik je groepen kegelvlekken en zebradanio's uitbouwen naar een optimalere groepsgrootte, dat houdt dus in rond de tien dieren.
Als je de Synodontis multipunctatus bedoelt, dan nee, deze vissen worden erg groot en moeten in groepen van minimaal 5 worden gehouden in een minimale afmeting van 1,50 m. Tevens is het een soort uit het Tanganyika meer en houdt het dus van rotsen. Modderkruipers zouden in principe moeten kunnen, ik weet niet hoe de zilveren modderkruiper eruit ziet? Misschien vind je de Indische modderkruiper (Pangio kuhli) leuk?
Nee ik zag al dat koekoeksjes niet konden
Zilveren modderkruiper is verwant aan de pangio kuhlii alleen dan ietsje kleiner volgens mij. Zag ze in de dierenwinkel, vond ze zo lief :3
Stel ik weet mijn kegelvlekjes en danio's te lozen,
zou ik dan bijvoorbeeld 10 pareldanio's, mijn 2 plakkers, 2 zilveren modderkruipers en een koppel gourami's kunnen? Of is dat echt te druk?
Solleke_Noah schreef:Nog over die garnalen (jullie gaan zo snel) ik vind er zo veel zoooo mooi en leuk, maar denk dat er veel slachtoffer zullen worden van mijn axo's (bied ze wel ruim voldoende verstopplekken aan natuurlijk, maar dan nog...) en da's zo zonde van de 'speciaaltjes'. Dus zou ik sowieso wel voor vuurgarnalen willen gaan. Maar liefst viavia en niet van de winkel, dus zoek nog even rustig door