Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:28

Chubby schreef:
Inmiddels wel geleerd dat het niet mijn taak is juist hen over te halen..

Dit werd osn ook medegedeeld op die vleesinfo avond, maak niet de fout enthousiast over barf te gaan vertellen als mensen dr niet om vragen, ik doe dat dus ook niet.

Wat fijn dat jou hond zo opgeknapt is ondanks de artrose, ik geloof dr ook heilig in dat het beter is te barfen als brok, heb zo mijn twijfels wel gehad maar steeds weer overtuigd waar ik mee bezig was en dat was goed.

Nikki je moet doen wat goed voelt, zou ik zelf ook doen, kijk wat er bij je past en wat je mogelijkheden zijn. Ik zou het belachelijk vinden als je jezelf zou moeten verdedigen, heb ik in het verleden ook moeten doen, ik was mijn dieren ook aan het vermoorden. Ik noem dat de extremisten, ze weten vaak zelf maar de helft heb ze menigmaal op een fout betrapt.

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:56

onze hond kreeg Pedigree,maar hij is later gecastreerd en werd er echt héél dik van,
dus nu staat hij op dieetvoer van Royal Canine,
alleen dát voer werkt bij hem en de rest (ook niet van Royal Canine) niet
hij heeft ook wel eens Frodo en Bennefull gehad maar dat was heel erg zout,en hij vond het niet lekker :D

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:43

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:48

Dit zijn niet de beste merken....Is hier al veel over gezegd. Probeer eens Alcana, Orijen of Dog Lovers Gold.
Ook te koop via webshops. 's Morgens geven wij onze honden een goede brok zonder bij producten en hoog vlees gehalte,
"s avonds puur vlees. (Dus niet die blkken in gelei, maar bv. Carnibest enz.)
Dit gaat heel goed. Barf is voor ons te ingewikkeld........
Juist door deze topic veel geleerd!

Jitskeangela schreef:
onze hond kreeg Pedigree,maar hij is later gecastreerd en werd er echt héél dik van,
dus nu staat hij op dieetvoer van Royal Canine,
alleen dát voer werkt bij hem en de rest (ook niet van Royal Canine) niet
hij heeft ook wel eens Frodo en Bennefull gehad maar dat was heel erg zout,en hij vond het niet lekker :D

Aranel

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:48

Pff, ik word een beetje moe van mijn hondje.. Ze eet nu zelfs haar carnibest niet meer :( ze is wel een beetje ziekig vandaag, maar ze at haar voer de afgelopen dagen al niet. Koekjes en dingen die wij eten wil ze uiteraard nog wel :Z
iemand de gouden tip? We laten haar voer nu elke keer 20 min. staan en halen het dan weg, maar ze eet het gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:50

Eet dus wel de lekkere dingen, dus zij gaat de regels bepalen...Hmm...vind zelf dat je het wel erg lang laat staan, zou het gewoon na 5 minuten weghalen, dan maar geen vreten. Ze geeft vanzelf wel op hoor.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:51

Geen koekjes en dingen die jij eet toestoppen ;)
Verder gewoon haar voer blijven voorzetten, eens gaat ze dat echt wel weer eten. Evenuteel kun je er een heel klein beetje kokend water over gieten, dan wordt de geur sterker.

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:09

Als je hond weg loopt van de bak. Bak onmiddelijk weg halen.
Geen koekjes geven! Dan maar geen eten. 's Avonds weer eten aanbieden. Wedden dat je hond gaat eten.
Dit is gewoon een vorm van dominant gedrag: Ik wil bepalen wat en wanneer ik eet.
Natuurlijk zijn koekjes lekkerder, maar niet gezond.

Niet aan toegeven! Succes.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:22

Ohja, even voor de duidelijkheid; die koekjes krijgt ze dus niet! Maar aan de blik in haar ogen kan ik zien dat ze ze maar al te graag wil :')

Ze heeft vanmiddag trouwens haar bakje voor het eerst weer wél leeggegeten *\o/* . Vanmorgen dus niet (ze krijgt 3 keer per dag, ze is 4 maanden), verder niks gegeten en net dus toch maar wel gegeten, haha.

In het vervolg het bakje 5 minuten laten staan dus?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:28

:j 5 minuten is lang zat. En dan gewoon de volgende maaltijd opnieuw aanbieden (wel carnibest in de koeling bewaren :P )

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:08

Of doe er eens wat lekkers bij.
Hier laten we het gewoon even staan, meestal eet ze het wat later wel op.

Trouwens, in t boekje van de pets place staat dat een hond 50 ml water per kilo nodig heeft.
Dan moet Jua 2,5 liter drinken per dag?!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:14

Loiz schreef:

Trouwens, in t boekje van de pets place staat dat een hond 50 ml water per kilo nodig heeft.

Ik weet niet precies wat je voert ik dacht carnibest als ik het me goed herinder?
Zo`ja daar zit ook vocht in en dat neemt al weer een deel van die 2,5 liter weg.
Als je hond enkeld brokken krijgt zal hij dat inderdaad moeten drinken.
Maar in zowel blikvoer als kvv als vers zit vocht wat dus in mindering wordt gebracht op dat wat ze per dag moeten drinken

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:20

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:25

antje_vip schreef:
Ik ken iemand die voert z'n hond elke dag vlees, broodjes, ze krijgen een koeienbot enzo... :)

http://www.buutvrijhoeve.nl/nederlands/voeding.htm

Broodjes?
In de zin van sneetje brood wat je smorgens ook als ontbijt eet? (de meeste mensen dan)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:32

Ja dat is zo, maar alsnog, Jua drinkt zo nieteens een liter, en er zit vast geen 1,5 liter in 2 kilo vlees?
Hond van mn zus eet brok, maar drinkt ook geen 2 kilo..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:38

Moontje1991 schreef:
Broodjes?
In de zin van sneetje brood wat je smorgens ook als ontbijt eet? (de meeste mensen dan)

nja, je moet maar ff op die website kijken.. daar staat een heel verhaal over brokjes, en daarna wat hij zijn honden allemaal voert.... :P

"Na dit beknopte verhaal over 'droogvoer' te hebben gelezen, begrijpt u misschien ook waarom wij bij onze pupkopers zo hameren op een vers vleesvoeding. Deze vleesvoeding bestaat voor het grootste gedeelte uit het geven van rauwe, vuile pens. Daarnaast krijgt de hond ook af en toe roodvlees. (ofwel spiervlees). Uiteraard moet dit dieet aangevuld worden, aangezien een hond niet uitsluitend carnivoor is, maar ook granen en vezels nodig heeft. Dus krijgen ze elke dag naast hun vlees een mix van diverse ontsloten granen, oud bruin brood, vit.C, vit.E, een scheut zonnebloemolie (afwisselen met allerlei soorten olie), knoflook en elke week allemaal een vers rauw koeiebot om in hun calcium behoefte te voorzien, tevens houdt je op die manier o.a. hun gebit in optimale conditie. "

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:51

antje_vip schreef:
nja, je moet maar ff op die website kijken.. daar staat een heel verhaal over brokjes, en daarna wat hij zijn honden allemaal voert.... :P

"Na dit beknopte verhaal over 'droogvoer' te hebben gelezen, begrijpt u misschien ook waarom wij bij onze pupkopers zo hameren op een vers vleesvoeding. Deze vleesvoeding bestaat voor het grootste gedeelte uit het geven van rauwe, vuile pens. Daarnaast krijgt de hond ook af en toe roodvlees. (ofwel spiervlees). Uiteraard moet dit dieet aangevuld worden, aangezien een hond niet uitsluitend carnivoor is, maar ook granen en vezels nodig heeft. Dus krijgen ze elke dag naast hun vlees een mix van diverse ontsloten granen, oud bruin brood, vit.C, vit.E, een scheut zonnebloemolie (afwisselen met allerlei soorten olie), knoflook en elke week allemaal een vers rauw koeiebot om in hun calcium behoefte te voorzien, tevens houdt je op die manier o.a. hun gebit in optimale conditie. "

Als ik dit verhaal zo lees, vind ik het een tikkeltje "klepel, klok verhaal" Ik mag hopen dat deze mensen het even snel heel beknopt op de site gezet hebben, en er qua voeren iets meer denkwerk aan besteden ;)
Want merendeels pens en af en toe spiervlees en een koeienbot is echt niet compleet te noemen.
Mijn mening: ze hebben de klok gehoord, en zoeken nu de klepel :+

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:54

Mijn hond krijgt brokken, Mastery brokken en daar doet ze het goed op.

Ze is een gevoelig hondje, en dus ga ik niet meer switchen. Op vlees doet ze het wel goed maar ik heb daar geen tijd voor, en smorgens geen zin in om te knoeien met vlees.

Ik heb dit dus wel gedaan, ook met mijn katten, maar nu is alles weer op brok.. Ideaal :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:59

Echt he, dit soort mensen kan beter brokken voeren! :\

antje_vip schreef:

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:05

knoflook is giftig voor honden, maar goed.
volgens mij kun je op zoveel manier gaan voeren en er toch een gezonde hond aan overhouden...
Dus ik maak me er niet druk in, hij krijgt nu een goed voer, af en toe krijgt hij eens wat vers ertussen, hij ziet er prima uit en is tevreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 02:08

zitake schreef:
knoflook is giftig voor honden, maar goed.

alleen in grote hoeveelheden, kleine nuance ;)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:22

Loiz schreef:

Ik mag hopen dat jou hond geen 50 kilo per dag krijgt :=

50 ml is namelijk 0,050 en geen halve liter ;)

Als ze 5 kilo per dag eet is dat dus 250 ml water of te wel een kwart liter ;)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:41

Nee, maar ik vermoed dat Jua zelf 50 kilo weegt.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:53

Ow, per kilo hond? Dacht per kilo voedsel... Dan snap ik hem ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:54

Kilo lichaamsgewicht idd, sorry ;) En Jua weegt nu 56 kilo, zal richting de 60-65 gaan.

Edit; dan moet ze om precies te zijn 2,8 liter drinken