Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:45

De ambull is geen RADhond, maar is ook geen ras wat in NL door het FCI erkend is. Je moet dus meerdere dingen doen/hebben om aan te kunnen tonen dat je geen pitbull hebt. Kijk anders even op www.afre.nl Slimmerik daar staat een heel stuk uitgelegd!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:08

Ik heb de site gelezen griebels. De link is trouwens http://www.arfe.nl.
Ik vind het een beetje een "gekleurde" site.

Op pagina http://www.arfe.nl/nieuws/Inbeslagname/ ... gname.html staat idd uitgelegd dat als je hond daar is ingeschreven je een goede kans maakt dat de hond niet wordt ingeslapen. Ik hoop maar dat dat klopt.

Wettelijk gezien heb je volgens mij een hond die niet mag. En loop je het risico bij bepaalde types ambull dat ze wel onder de RAD vallen.

Op genoemde pagina wordt ik ook nog vermeld. 2de alinea Knipoog

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:52

De American Bulldog van het Classictype,dus het zwarebully type is geenszins een RADhond,omdat het type totaal afwijkt van het pitbulltype,dwz geen vechthond.
Schedelbouw is anders,de hond is groter vele malen zwaarder,
hij gelijkt op een Bullmastiff,maar atletischer en minimaal 1/3 wit.
Ze horen een ondervoorbeet te hebben,en hebben een totaal ander uiterlijk.
Er bestaat ook een licht,jachttype,wat in sommige gevallen door niet conform de rasstanddaard fokken (te)dicht bij een RAD-TYPE kan komen.Het karakter is overigens totaal anders en lijkt veel op dat van de EngelseBulldog&Boxer. Ze zijn levenslang pup.
Een goed gefokte heeft altijd een stamboom.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:20

slimmerik schreef:
http://www.arfe.nl.

Op genoemde pagina wordt ik ook nog vermeld. 2de alinea Knipoog

Scrupuleuze oplichters Verward

sorry ,grapje, kon het niet laten, was te mooi om te laten liggen Bloos

_Winnetou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:32

ja en wij hebben een stamboom erbij...dus zijn op zich nergens verkeerd mee bezig
Afbeelding
dit is em mijn hond ice(am.bull) lijkt totaal nie agressief of ligt dat aan mij?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:49

CherokeeChum schreef:

En "dat stamboom" heeft net zoveel waarde als een papiertje wat je zelf uitprint.
Het ras is niet FCI erkend en heeft dus geen FCI stamboom en dat laatste is het enige stamboom wat wereldwijd erkend wordt en ook het stamboom wat je nodig hebt ivm de pitbullwet.
Het is geen erkend ras en zolang dat het nog niet is heeft een stamboom geen enkele waarde.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:53

_Winnetou_ schreef:
ja en wij hebben een stamboom erbij...dus zijn op zich nergens verkeerd mee bezig

Voor de pitbullwet heeft een hond een FCI stamboom nodig en die kan een Ambull dus nooit hebben.

_Winnetou_ schreef:
dit is em mijn hond ice(am.bull) lijkt totaal nie agressief of ligt dat aan mij?

De pitbullwet heeft niets met agressie te maken en er wordt ook helemaal niet gekeken of de hond wel of niet agressief is.

Het is een leuke hond, maar persoonlijk vind ik dat je een groot risico hebt genomen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:03

ThePast03 schreef:
De pitbullwet heeft niets met agressie te maken en er wordt ook helemaal niet gekeken of de hond wel of niet agressief is.

Maar waar is de pitbullwet dan wel voor? Bloos

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:06

Dat hier al om het blad, totaal niet mee agressie snap eigelijk niet waarom dat altijd gebruikt word. Das pas het ras een slechte naam influisteren Lachen omdat je mensen dan een idee geeft dat het een gevaarlijke hond is

Waar vuur is is rook ofzo lol

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:06

CherokeeChum schreef:
De American Bulldog van het Classictype,dus het zwarebully type is geenszins een RADhond,omdat het type totaal afwijkt van het pitbulltype,dwz geen vechthond.
Schedelbouw is anders,de hond is groter vele malen zwaarder,
hij gelijkt op een Bullmastiff,maar atletischer en minimaal 1/3 wit.
Ze horen een ondervoorbeet te hebben,en hebben een totaal ander uiterlijk.

LEZEN IS SCHIJNBAAR MOEILIJK
Er bestaat ook een licht,jachttype,wat in sommige gevallen door niet conform de rasstanddaard fokken (te)dicht bij een RAD-TYPE kan komen.

DE HOND VAN WINNETOE IS VAN DIT LICHTERE TYPE DUS.

Het karakter is overigens totaal anders en lijkt veel op dat van de EngelseBulldog&Boxer. Ze zijn levenslang pup.

ThePast03 schreef:
CherokeeChum schreef:

En "dat stamboom" heeft net zoveel waarde als een papiertje wat je zelf uitprint.
Het ras is niet FCI erkend en heeft dus geen FCI stamboom en dat laatste is het enige stamboom wat wereldwijd erkend wordt en ook het stamboom wat je nodig hebt ivm de pitbullwet.
Het is geen erkend ras en zolang dat het nog niet is heeft een stamboom geen enkele waarde.

Omdat de betreffende stamboomorganisaties geen zaken doen met de FCI
wil niet zeggen dat het afstammingspapier minder waard is.
Je kunt er alleen niet met FCI approved evenementen meedoen zoals tentoonstellingen.
Voor de fokkers en liefhebbers is het wel nuttig,omdat je de genetische opbouw van je hond kunt volgen,en dus ook of je risico hebt met een RADhond thuis te komen. Van de serieuze rasverenigingen uit word afgeraden om met standard honden te fokken,vanwege het radprobleem.
Bovendien als het ras erkend gaat worden,wat binnen afzienbare tijd gaat gebeuren,is het handig om documentatie van de afstamming te kunnen aantonen. Dit is met de Cane Corso zo gebeurd en de PresaCanario de Snackrussel en er zijn er nog wel een paar.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:09

CherokeeChum schreef:
Bovendien als het ras erkend gaat worden,wat binnen afzienbare tijd gaat gebeuren,is het handig om documentatie van de afstamming te kunnen aantonen. Dit is met de Cane Corso zo gebeurd en de PresaCanario de Snackrussel en er zijn er nog wel een paar.

Ik weet het.
Maar zolang ze die FCI erkenning niet hebben is dat stamboom mbt de RAD wet helemaal niets waard en ik denk dat het belangrijk is dat mensen dit weten.

Ik hoor al jaren dat die FCI erkenning er aan zit te komen, kunnen de mensen binnen het ras het nu eindelijk eens worden? Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:10

Hier ken ik dus niks van, maar wel interessant om te lezen!

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:23

ThePast03 schreef:
CherokeeChum schreef:

Ik weet het.
Maar zolang ze die FCI erkenning niet hebben is dat stamboom mbt de RAD wet helemaal niets waard en ik denk dat het belangrijk is dat mensen dit weten.

Ik hoor al jaren dat die FCI erkenning er aan zit te komen, kunnen de mensen binnen het ras het nu eindelijk eens worden? Haha!

Het probleem is Amerika,daar wil men perse het standardtype behouden
omdat er veel mee gejaagd word. In Europa zijn de neuzen al redelijk dezelfde kant op.Het vervelende is dat je eerst in het land van oorsprong
erkenning moet hebben.Maar er zijn gesprekken gaande tussen de ras verenigingen en de FCI.Misschien word het ras wel omgedoopt en alleen het Bully-type erkend. Ze worden inmiddels ruim 40 jaar fokvast gefokt door serieuze fokkers in de States en inmiddels ook in Europa.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:48

CherokeeChum schreef:
Maar er zijn gesprekken gaande tussen de ras verenigingen en de FCI.Misschien word het ras wel omgedoopt en alleen het Bully-type erkend. Ze worden inmiddels ruim 40 jaar fokvast gefokt door serieuze fokkers in de States en inmiddels ook in Europa.

Ik hoop van harte dat ze snel de voorlopige erkenning krijgen. Voor de honden een stuk veiliger en de liefhebbers kunnen dan een hond kopen zonder zichzelf zorgen te hoeven maken over de RAD wet.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 06:54

Als het goed is wordt de regeling (het is niet eens een wet) voor maart 2008 aangepast en dus niet meer beoordeeld op uiterlijk maar op agressie...
Laten we hopen dat het er snel doorkomt Ja

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 07:53

griebels schreef:
Als het goed is wordt de regeling (het is niet eens een wet) voor maart 2008 aangepast en dus niet meer beoordeeld op uiterlijk maar op agressie...

Maar gaan z edan gewoon elke hond bekijken? Of blijven ze discrimineren en alleen de zgn "vechthonden" beoordelen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 07:58

Mag test zeker, maar dat veranderd het probleem dus niet.
De meeste bijtincidenten zijn niet eens van aard dat de hond daarin agressief is.
En dan als die pathologische agressiviteits hypothese zou kloppen, zouden die honden ook niet gedetecteerd worden.
Plus de trauma honden, waar ik in een ander onderwerp ook uitleg over geef ook niet, als er toevallig geen trigger komt.

Dus is het gewoon inslapen als er iets gebeurd meeste geval.

Lijkt me eigelijk crap, hopelijk zijn ze slimmer om dat niet te doen. En het probleem aan te pakken Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:55

Needje schreef:
griebels schreef:

Maar gaan z edan gewoon elke hond bekijken? Of blijven ze discrimineren en alleen de zgn "vechthonden" beoordelen?

Als ik het goed begrepen heb worden er nog steeds pitbullachtigen in beslag genomen maar worden ze dan niet meer op uiterlijk beoordeeld.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:57

Blijf t vaag vinden. Dat je agressieve honden er uit wilt filteren ala. Maar pak ook de huis-tuin-en-keuken-honden aan! Denk dat daar net zo veel (zo niet meer) troep tussen zit.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:09

Zoals ik al zei.. Weet niet zeker of ik dat deel goed begrepen heb. Kan het straks wel even navragen Ja

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:45

griebels schreef:

De pitbullwet uit 1993 is wel degelijk een wet!
De RAD is een aanvulling uit 2000 en is een regeling.

Verder is er alleen maar een voorstel, dus niets "als het goed is" een aanpassing en ik betwijfel of de pitbullwet uit 1993 veranderd gaat worden.

_Winnetou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:05

Maar het is dus zo geweest dat als jou hond het 'gevaarlijke' uiterlijk had dat ze em zo van straat konden plukken en evt. af konden maken, nadat ze eerst onnodig mishandeld waren in een laser asiel.
Al is dat tegenwoordig niet meer het geval, maar als mensen klagen kun je wel evt. een bezoekje verwachten.
Mijn hond is trouwens een kruising tussen een scott(het smalle type) en de johnson(het brede type)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:49

ze nemen nog steeds honden inbeslag die niet in het bezit zijn van een FCI stamboom

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:04

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:18