Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:
CherokeeChum schreef:Een goed gefokte heeft altijd een stamboom.
_Winnetou_ schreef:ja en wij hebben een stamboom erbij...dus zijn op zich nergens verkeerd mee bezig
_Winnetou_ schreef:dit is em mijn hond ice(am.bull) lijkt totaal nie agressief of ligt dat aan mij?
ThePast03 schreef:De pitbullwet heeft niets met agressie te maken en er wordt ook helemaal niet gekeken of de hond wel of niet agressief is.
CherokeeChum schreef:De American Bulldog van het Classictype,dus het zwarebully type is geenszins een RADhond,omdat het type totaal afwijkt van het pitbulltype,dwz geen vechthond.
Schedelbouw is anders,de hond is groter vele malen zwaarder,
hij gelijkt op een Bullmastiff,maar atletischer en minimaal 1/3 wit.
Ze horen een ondervoorbeet te hebben,en hebben een totaal ander uiterlijk.
LEZEN IS SCHIJNBAAR MOEILIJK
Er bestaat ook een licht,jachttype,wat in sommige gevallen door niet conform de rasstanddaard fokken (te)dicht bij een RAD-TYPE kan komen.
DE HOND VAN WINNETOE IS VAN DIT LICHTERE TYPE DUS.
Het karakter is overigens totaal anders en lijkt veel op dat van de EngelseBulldog&Boxer. Ze zijn levenslang pup.
Een goed gefokte heeft altijd een stamboom.
ThePast03 schreef:CherokeeChum schreef:Een goed gefokte heeft altijd een stamboom.
En "dat stamboom" heeft net zoveel waarde als een papiertje wat je zelf uitprint.
Het ras is niet FCI erkend en heeft dus geen FCI stamboom en dat laatste is het enige stamboom wat wereldwijd erkend wordt en ook het stamboom wat je nodig hebt ivm de pitbullwet.
Het is geen erkend ras en zolang dat het nog niet is heeft een stamboom geen enkele waarde.
CherokeeChum schreef:Bovendien als het ras erkend gaat worden,wat binnen afzienbare tijd gaat gebeuren,is het handig om documentatie van de afstamming te kunnen aantonen. Dit is met de Cane Corso zo gebeurd en de PresaCanario de Snackrussel en er zijn er nog wel een paar.
ThePast03 schreef:CherokeeChum schreef:Bovendien als het ras erkend gaat worden,wat binnen afzienbare tijd gaat gebeuren,is het handig om documentatie van de afstamming te kunnen aantonen. Dit is met de Cane Corso zo gebeurd en de PresaCanario de Snackrussel en er zijn er nog wel een paar.
Ik weet het.
Maar zolang ze die FCI erkenning niet hebben is dat stamboom mbt de RAD wet helemaal niets waard en ik denk dat het belangrijk is dat mensen dit weten.
Ik hoor al jaren dat die FCI erkenning er aan zit te komen, kunnen de mensen binnen het ras het nu eindelijk eens worden?
CherokeeChum schreef:Maar er zijn gesprekken gaande tussen de ras verenigingen en de FCI.Misschien word het ras wel omgedoopt en alleen het Bully-type erkend. Ze worden inmiddels ruim 40 jaar fokvast gefokt door serieuze fokkers in de States en inmiddels ook in Europa.
griebels schreef:Als het goed is wordt de regeling (het is niet eens een wet) voor maart 2008 aangepast en dus niet meer beoordeeld op uiterlijk maar op agressie...
Laten we hopen dat het er snel doorkomt
Needje schreef:griebels schreef:Als het goed is wordt de regeling (het is niet eens een wet) voor maart 2008 aangepast en dus niet meer beoordeeld op uiterlijk maar op agressie...
Maar gaan z edan gewoon elke hond bekijken? Of blijven ze discrimineren en alleen de zgn "vechthonden" beoordelen?
griebels schreef:Als het goed is wordt de regeling (het is niet eens een wet) voor maart 2008 aangepast en dus niet meer beoordeeld op uiterlijk maar op agressie...