Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:04

Artikel 261
1Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2 Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
3 Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.

In de wettekst staat iemand heeft niets met de naam te maken. Iemand die zich herkent kan aangifte doen

En ja dat mogen ze. Het een staat los van het ander. Als zij een strafbaar feit hebben begaan dan kun jij ze aanklagen. Dat is de juiste weg. Andersom kunnen ze jouw posts in aanmerking brengen als strafbaar feit wat los staat van hun strafbare feit.
En je hebt geuit at je de naam publiekelijk zou maken indien de zaak jouws inziens niet goed afgesloten wordt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-01-18 15:09, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:06

Ja, kan ja, maar er worden geen namen genoemd dus de kans dat het asiel TS daadwerkelijk KAN aanklagen is nihil.
Ik snap by the way niet echt wat jij wil Corrie, net zo lang door zeveren tot TS zichzelf een slecht mens voelt ofzo?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:06

Anoniem schreef:
Ik krijg alle antwoorden zelfs antwoord voor een ander. Maar nog steeds benieuwd naar de medische verzorging van de manke poot.

Wat doet dat ter zake dan? Of die kat na een ongeluk 10 jaar geleden mank is blijven lopen, ondanks DA bezoek
Of dat die kat mank uit het asiel gehaald is zonder dat iemand weet wat er gebeurd is.

1 van mijn katten loopt incidenteel mank in de zomer als die erg druk is geweest met vangen en rennen, dan overbelast die zijn poot op de een of andere fiets. Dan is die een paar dagen rustig en loopt ie weer normaal.
DA zegt overbelast, geen trauma te ontdekken.

Hond van ons (leeft helaas niet meer) heeft als jonge hond poot gebroken, gips alles gehad controles etc, maar na inspanning liep die mank...

Dat zijn even 2 voorbeelden, en zie niet wat de medische zorg die het dier in het verleden wel of niet gehad heeft van invloed kan zijn op het feit dat het dier ingevangen is.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:08

Dat artikel ken ik - maar nog steeds vraag ik specifieke voorbeelden, uitingen van TS waaruit blijkt dat zij laster/smaad verkoopt - zoals jij beweert. Want zoals ik al aangaf, dat is een héél erg zware beschuldiging waar jij TS van beticht.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 15:09

Amy schreef:
Ja, kan ja, maar er worden geen namen genoemd dus de kans dat het asiel TS daadwerkelijk KAN aanklagen is nihil.
Ik snap by the way niet echt wat jij wil Corrie, net zo lang door zeveren tot TS zichzelf een slecht mens voelt ofzo?

Dan kan ze eindeloos lang doorgaan :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:10

Evi84 schreef:
Dat artikel ken ik - maar nog steeds vraag ik specifieke voorbeelden, uitingen van TS waaruit blijkt dat zij laster/smaad verkoopt - zoals jij beweert. Want zoals ik al aangaf, dat is een héél erg zware beschuldiging waar jij TS van beticht.

Is wat Gast4901 doet geen smaad/laster?
Citaat:
Artikel 261
1Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:10

Alane schreef:
Anoniem schreef:
Ik krijg alle antwoorden zelfs antwoord voor een ander. Maar nog steeds benieuwd naar de medische verzorging van de manke poot.

Wat doet dat ter zake dan? Of die kat na een ongeluk 10 jaar geleden mank is blijven lopen, ondanks DA bezoek
Of dat die kat mank uit het asiel gehaald is zonder dat iemand weet wat er gebeurd is.

1 van mijn katten loopt incidenteel mank in de zomer als die erg druk is geweest met vangen en rennen, dan overbelast die zijn poot op de een of andere fiets. Dan is die een paar dagen rustig en loopt ie weer normaal.
DA zegt overbelast, geen trauma te ontdekken.

Hond van ons (leeft helaas niet meer) heeft als jonge hond poot gebroken, gips alles gehad controles etc, maar na inspanning liep die mank...

Dat zijn even 2 voorbeelden, en zie niet wat de medische zorg die het dier in het verleden wel of niet gehad heeft van invloed kan zijn op het feit dat het dier ingevangen is.

Mijn vraag is of er een dierenarts aan te pas geweest is. Natuurlijk weet ik dat er restverschijnselen van trauma’s zijn. Belangrijk is wel of dit trauma behandeld is.

Alane schreef:
Evi84 schreef:

Citaat:
Artikel 261

Geen beschuldiging een waarschuwing dat dit gevolgen kan hebben. Social media hebben vage grenzen. Waar we in het normale leven over zouden denken voordat we iets uiten is bij de social media volledig verdwenen.
Vandaar mijn waarschuwing dat er ook gevolgen aan social media zitten, al lijkt het dat we veilig zin.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-01-18 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de WIJZIG knop gebruiken

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:12

Anoniem schreef:
Mijn vraag is of er een dierenarts aan te pas geweest is. Natuurlijk weet ik dat er restverschijnselen van trauma’s zijn. Belangrijk is wel of dit trauma behandeld is.

Waarom?

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:12

Alane schreef:
Evi84 schreef:

Citaat:
Artikel 261

Naar mijn gevoel wel, maar of het ook wettelijk zo is, kan ik me niet over uitspreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:14

Alane schreef:
Anoniem schreef:

Waarom?

Omdat dat de keuze van het asiel zou kunnen verklaren. Probeer nog steeds dit hele verhaal te begrijpen

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:16

Kan je er niet gewoon van uitgaan dat TS er idd WEL een DA heeft bijgehad en dat het manklopen inderdaad een restverschijnsel is?
TS heeft al meerdere keren aangegeven dat ze een dierenvriend is (zijn we dat niet allemaal hier?) en dat haar beesten meer als gemiddeld goed verzorgd worden.

EDIT: hierop blijven doorbomen zorgt er volgens mij alleen maar voor dat TS niet meer op jouw berichten wil antwoorden. Zo zou het bij mij toch zijn als dit mijn topic was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:16

Het was slechts een goedbedoelde waarschuwing voor TS geen andere reden. Helaas wederom niet gewaardeerd door bepaalde mensen.

Xanthippe schreef:
Kan je er niet gewoon van uitgaan dat TS er idd WEL een DA heeft bijgehad en dat het manklopen inderdaad een restverschijnsel is?
TS heeft al meerdere keren aangegeven dat ze een dierenvriend is (zijn we dat niet allemaal hier?) en dat haar beesten meer als gemiddeld goed verzorgd worden.

EDIT: hierop blijven doorbomen zorgt er volgens mij alleen maar voor dat TS niet meer op jouw berichten wil antwoorden. Zo zou het bij mij toch zijn als dit mijn topic was.

Alle andere zaken die ik vraag beantwoord ze wel, zelfs als het niet aan haar gericht is. Dus zo denkt zij niet.
En om jouw vraag te beantwoorden nee kan ik niet van uitgaan
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-01-18 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:18

Anoniem schreef:
Geen beschuldiging een waarschuwing dat dit gevolgen kan hebben. Social media hebben vage grenzen. Waar we in het normale leven over zouden denken voordat we iets uiten is bij de social media volledig verdwenen.
Vandaar mijn waarschuwing dat er ook gevolgen aan social media zitten, al lijkt het dat we veilig zin.

Neem je eigen advies ter harte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:18

Marie_Anne schreef:
Anoniem schreef:

Waarom

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 15:21

Anoniem schreef:
Marie_Anne schreef:

Waarom

Omdat ik graag wil dat mijn topic open blijft

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:22

Anoniem schreef:
Alane schreef:

Waarom?

Omdat dat de keuze van het asiel zou kunnen verklaren. Probeer nog steeds dit hele verhaal te begrijpen

sinds wanneer is een asiel een rechter en beul? Als in mogen veroordelen of de eigenaar zijn kat terug krijgt en uitvoeren, kat niet terug willen geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:26

Dorine92 schreef:
Anoniem schreef:

Waarom

Omdat ik graag wil dat mijn topic open blijft[/quote]

Dan moeten mensen eens stoppen om mij te bekogelen bij alles wat ik zeg. Want er wordt weer aardig op de man gespeeld.
En nog erger, nu is er niemand die vraagt het niet te doen omdat het topic anders dicht gaat, want we verkneukelen ons allemaal om Corrie te blameren.

Ik speel niet op de man, absoluut niet, zit alleen vol met vragen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-01-18 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:29

Corrie, je roept het een klein beetje over je af.
Ts heeft op meerdere van je vragen antwoord gegeven en dan zoek je verder naar iets anders.ik zou graag het einde willen weten, jij toch ook? :)

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:30

Tjonge we maken van een muis een olifant! Wauw!
TS schrijft over een voorval wat zij meemaakt en vraagt of hier meer mensen zijn die dit wel eens meegemaakt hebben of ervaring mee hebben.
Zij geeft aan dat ze denkt dat dit een vergissing is geweest van ... verder zie ik geen enkele nare of gemene of niet passende opmerking/reactie over .... Maar wel 77 pagina's van allerlei nare/gemene ongenuanceerde commentaren en opmerkingen van de rest van de bokkers en nu wordt er ook nog eens ter spraken gebracht dat de TS laster en smaad ten lasten zou kunnen worden gelegd????
Pff ben zo blij dat bokt de "echte wereld" niet is.
TS zou me zomaar voor kunnen stellen dat je bijna spijt hebt dat je dit ooit gevraagd hebt hier.
Ik zou het ws zelf ook anders gedaan hebben. Dat neemt niet weg dat ik jou gedachten gang ook kan volgen en ook wel benieuwd ben naar het hoe en waarom er zo gehandeld is/wordt.
Ook snap ik het principe van een erfkat en dat zij voor jou eigenlijk alleen waardevol is als zij muizen vangt en op haar erf blijft om dat te doen.
Vraag me ook af in hoeverre zij haar taak nog kan/gaat vervullen mocht zij terug komen...
Verder wens ik je veel sterkte met het koren van het kaf scheiden in dit topic.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 15:31

Anoniem schreef:
Ik speel niet op de man, absoluut niet, zit alleen vol met vragen.

Volgens mij beschuldig je mij continu overal van en leg je me al het hele topic van alles in de mond en verdraai je een ieders antwoorden.
Overigens heb ik daar zelf geen last van hoor.. maar de mods van bokt wel ;)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:32

Anoniem schreef:
JIJ BENT HEM NIET WAARD.

Dit is letterlijk in de eerste zin die jij in dit topic zette. Hoezo net op de man?

Anyway, laten we ontopic blijven. TS, ik word wel graag op de hoogte gehouden. Hoop dat je binnenkort je kat terug hebt enne... Je mag van mij best wat feller worden tegen het asiel. Vind dat je ontzettend lief blijft.

Moet je je eens voorstellen als het ipv een kat, om een hond of paard was gegaan. Is toch van de zotte dat een asiel dit flikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:33

Ik ben heel benieuwd , en heb iets minder ernstige maar we gelijkaardige ervaringen met het asiel ( kat twee huizen verder opgehaald, chip stond verkeerd geregistreerd, wij hebben gewoon betaald ... doen we nooit weer )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:34

minikatje schreef:
Ts heeft op meerdere van je vragen antwoord gegeven en dan zoek je verder naar iets anders.ik zou graag het einde willen weten, jij toch ook? :)

Ik blijf met de kat in mijn hoofd zitten
En als ik zaken verkeerd zeg kan dat ook vriendelijk gezegd worden zoals jij nu doet.
Maar ik geef een serieuze waarschuwing wat voor gevolgen dit topic kan hebben en wordt daarna beschuldigd zelf smaad te plaatsen.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:35

Nirvana_ schreef:
Je mag van mij best wat feller worden tegen het asiel. Vind dat je ontzettend lief blijft.

Inderdaad, vind ik ook :j

Nirvana_ schreef:
Moet je je eens voorstellen als het ipv een kat, om een hond of paard was gegaan. Is toch van de zotte dat een asiel dit flikt?

Deze vergelijking gaat helaas niet op, want van loslopende honden of paarden is het algemeen aangenomen dat er dan iets "mis" is, dat ze ontsnapt zijn, of gaan lopen, aangezien dat geen vrije dieren zijn.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 15:35

Anoniem schreef:
minikatje schreef:

Ik blijf met de kat in mijn hoofd zitten
En als ik zaken verkeerd zeg kan dat ook vriendelijk gezegd worden zoals jij nu doet.
Maar ik geef een serieuze waarschuwing wat voor gevolgen dit topic kan hebben en wordt daarna beschuldigd zelf smaad te plaatsen.

Nee joh niet te letterlijk nemen ;)