Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:15

Heb zelf al jaar of 7 corridors wildvang en niks mis mee op zich. Ik haal ook als ik wildvang neem alleen bij utaka. Van de kwaliteit van ruinemans bedoelde ik dat ik vaak ook minder goede vissen zie en over hoor :-)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:01

Gisteren vond ik de panda vrouw erg dik.. en vroeg me af wanneer ze zou gaan jongen..
Vanmorgen doe ik het licht aan en zie ik 2 jongen.. en de buik van de panda vrouw was dun.. *\o/* *\o/*
Dus de panda vrouwen over geplaatst naar de grote bak, zodat de jongen ongestoord uit kunnen groeien in de kleine bak..
Ben benieuwd wat voor kleur ze gaan worden.. :o

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:17

Yes.. 1 van de jongen lijkt op een panda!! :D
Ik zie al een zwart streepje bij de staartaanzet..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:08

Heb ook een aantal zonder zwarte streep gezien.. oh.. ben zo benieuwd.. :o

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:38

leuk is dat he kleintjes hahaah ik zit met de betta ook elke keer als klein kind ervoor te kijken en af te wachten hoe de jongen worden !

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:40

Leuk hoor!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:02

Wat spannend allemaal met dat kleine grut *\o/* *\o/*

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:50

Wat leuk die jonge betta's mioux.

Dit is mijn Betta man, heb hem sinds zaterdag en ben helemaal verliefd op hem <3
Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:57

Leuke betta hoor !

Hier groeien ze hard :D Ze zijn op 1 september geboren en krijgen nu kleur dus ga ze nu extra in de gaten houden en zien wat eruit komt ! Hoop op ook mooie hmpk !

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:58

Gefeliciteerd met de kleintjes, super leuk!

Prachtige betta man hierboven :j

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:58

Dank jullie wel :)

Op welke leeftijd begin je vaak kleuren te zien bij jonge betta's?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:06

Mioux schreef:
Heb zelf al jaar of 7 corridors wildvang en niks mis mee op zich. Ik haal ook als ik wildvang neem alleen bij utaka. Van de kwaliteit van ruinemans bedoelde ik dat ik vaak ook minder goede vissen zie en over hoor :-)

Ik ben zelf niet zo van de wildvang, maar kan me voorstellen dat je bij bepaalde vissen juist wel daarvoor kiest bijv bij zware inteelt in de kweekvormen (gourami's?) of moeilijk te kweken in gevangenschap oid.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:08

Verschilt is mijn ervaring :) Soms zie je het al na 3 weken heel klein beetje, en soms pas met 12 weken. Dus zeg maar het gemiddelde, rond 1,5 maand a 8 weken :)

@lor1_1984 klopt, ik zie teveel inteelt bij veel soorten, misvormingen en kleur die niet meer kloppen en allerlei mixjes wat bij elkaar gegooid is en door gekweekt. Daarom kies ik bij sommige soorten veel liever wildvang.

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:13

Oké bedankt voor de info :) vind die kleine betta's zo leuk!

Ik heb trouwens even jullie mening nodig.. Ik heb namelijk naar mijn idee heel raar advies gekregen bij de aquariumwinkel toen ik mijn Betta man kocht.

Er werd mij verteld dat ik er beter nog twee vrouwen bij kon doen (in mijn 60x30x30 met 6 corydoras panda en 9 neontetra) omdat de Betta anders eenzaam zou worden??

Dit lijkt mij veel te vol voor mijn bak, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:17

Mooie betta-man Eviee! En dat zou ik persoonlijk niet doen in een bak waar ook andere vissoorten in zitten. En soms kan het voorkomen dat de vrouwen bitches zijn of de man maar 1 van de vrouwen kiest en de andere wegjaagt :+

De Kuhlii's die veel mensen hier hebben zijn ook wildvang. Van de Otocinclus soorten weet ik dat maar 1/3 de reis overleeft naar Europa, voor mij een reden om deze vis in elk geval niet aan te schaffen.

In elk geval zijn ze er bij Ruinemans wel eerlijk over dat ze wildvang verkopen. Op Jarathana is in elk geval voor de consument niet te zien of ze wildvang verkopen, terwijl ze ook soorten verkopen die praktisch niet te kweken zijn :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:25

Ik zou idd niet bewust wildvang kopen, wel nakweek ervan bij een hobbykweker.
Of het moet een soort zijn die ik echt graag wil en niet in gevangenschap gekweekt wordt, hoewel ik dan wsl alsnog eerder zal uitwijken naar een andere vissoort.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:30

Mooie betta!
Ik denk niet dat ik er zo mee zou zitten wildvang of niet.. Als jij ze niet koopt doet een ander het wel. Net zoals bij wel of geen vlees eten, zal geen verschil uitmaken. Uiteraard wel als er massaal alleen gekweekte vormen gekocht worden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:33

denk je ook zo over bijv broodfok?
'als ik niet koop doet iemand anders het wel dus koop ik dat pupje/kitten/weetikveelwatvoorbeestje gewoon'.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:02

Mijn honden zijn allemaal op 2 na (van de 8) herplaatsers. Dus die discussie laat ik over aan anderen.
1 bij een gezin weg en 1 van de fokker, 1 die niet geboren had mogen worden. Lang verhaal, maar kort gezegd, was weggespoten alleen was hardnekkig. Geboren met 3 zusjes en alleen hij is doordat ik hem met 3 dagen ben wezen halen nu een jaar... Zusjes waren al dood. Hij had een geboorte gewicht moeten hebben van minimaal 800 gram, maar woog dus met 3 dagen 403 (of 6) gram. Mijn honden zijn geholpen verder, op 1 na waar ik later (ze is nu 7 maanden) een nestje mee wil fokken. Maar dan moeten haar knietjes goed zijn enzo. Ja dat laat ik bekijken.. en nee ze heeft geen achtergrond verder. Dus als je daarover een discussie wil prima.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:24

Ik wil daar helemaal geen discussie over, ik vroeg het me gewoon af omdat je dat als gedachtengang postte. :)

Overigens heb ik 2 herplaatskatten lopen (de vorige 3 waren ook herplaatsers, zelfs die ene van 12 weken) en een tijdelijk opvanghondje.

Ik ben gewoon van mening dat je een dier wat in het wild is geboren niet in gevangenschap moet gaan houden.
Wat een ander doet moet diegene zelf weten, maar ik zal dus nooit bewust een vis kopen die uit wildvang komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:28

Ik heb absoluut geen probleem met wildvang, tenzij er dus een heel groot deel sterft. De mooiste maanvissen vind ik de wildvang Altums, schitterende vissen! Maar toevallig is bij bijvoorbeeld Otocinclus bekend dat er enorm veel doodgaan, waardoor ík ze in elk geval niet zal kopen :)

En ik denk dat het discussiepunt die je aanhaalt in je post maar een eigen topic krijgen moet, aangezien dit over aquaria gaat :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:33

was ook meer een zijsprongetje. :)

Morgen m'n begeleiding weer ff aan het jasje trekken wb die opknapbak die ik wil overnemen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:34

Ze zitten al in de winkel, ze hebben dus al een megastresstijd achter de rug. Kan je ze laten zitten en een kweek variant nemen, maar je kan ook het leven zo aangenaam mogelijk maken voor het dier. En nee geld niet voor broodfok. Geld eigenlijk ook niet voor de wildvang, maar wat hier zit, is er al. Protest aantekenen is dan het enigste wat je kan doen.
van mijn 5 katten zijn er 1 ook met de fles groot gebracht vanwege een hazenlip. En 1 opgevangen van bij een boer vandaan. Ziek en achterstand. (Heb wel tegen mn dochter gezegd dat dit de enigste is die we opvangen.. van die boer, anders heeft hij strakjes geen kittens meer en komen wij er in om haha) Maar t beestje had katteziekte, niesziekte en was erg zielig) Heet ook kneus haha en denkt dat ie een hond is.

Back to the water.. paella is lekker haha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:08

Haha :P Paella nog nooit gehad, maar de foto's op google zien er goed uit :D

Ik kwam nog Rasbora maculata tegen in de winkel, schitterende visjes en nog wat bleek.. Heb ze maar niet gehaald als vervanging voor mijn guppen, want er zaten er maar 7 en dan wil ik het liefst een schooltje van 10/12 :) En het was een uur rijden van mijn huis dus even op en neer ga je ook niet.. Maar ze zijn zo mooi :+

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:23

leuke vissen, maar zie gestreepte en met stippen... (stippen overheersen) Gestreepte zijn mooier, maar kan een ander (ondersoort) zijn