Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gerban

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:31

Die is vertrokken dus!
Wel leuk dat je op de hoogte gehouden wordt, zo is ze toch niet helemaal weg!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:35

Fijn dat Zazoe het nu al naar haar zin heeft op haar nieuwe plekje

Baal echt enorm.Clyde ging nu grommen naar een pup, dit heeft hij nog nooit gedaan, pffff en bedankt sam.
Sávonds met clyde naar hondenstrand gegaan, hij was eerst vrij heftig naar de andere honden, maar gelukkig na een half uur werd hij weer meer zichzelf.
We zitten er nu toch serieus aan te denken voor sam een andere plek te gaan zoeken.
Binnenkort moet sam overdag ook bij mij in huis zitten en kan niet met mijn vriend mee. Samblaft als je de deur uitgaat de hele boel bij elkaar, tja ik kan hem niet de hele dag meenemen.Clyde die hem spuugzat is.De kans van klagende buren.Het naar mij uithalen in huis zeiken, etc.
Als we een betere plek vinden, liefst boederij gaat hij waarschijnlijk weg.Hoe banketstaaf ook, maar dit is ook geen doen.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:42

Dat lijkt mij een leuk hondje :? , hopelijk kan je snel een leuk baasje voor hem vinden!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:03

Hij is best lief voor mijn vriend en voor anderen.Hij is extreem jaloers naar mij toe en tja ik geef hem niet zijn zin en dat is hij niet gewend. En tja verlatingsangst.Maar we zullen zien, het is de hond van mijn vried dus hij moet uiteindelijk de keuze maken niet ik

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:06

Is een gedragstherapeut niet een mogelijkheid?

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:11

Wat een rust hier zeg!
Vandaag weer met Jonas bij de DA geweest. Maandag waren we terug voor zijn oren. Hij had ook zijn neus een beetje kapot dus hier ook meteen naar laten kijken. Even aankijken werd ons gezegd en wanneer het pigment weg zou gaan meteen terug komen. Dinsdagavond keek ik naar zijn neus en ja hoor, pigment begon weg te trekken. Vandaag dus meteen terug naar de DA. 'Ik zie dat de hond uit spanje komt', werd ons gezegd. 'Is hij getest op Leishmania?' Voor zover ik wist is hij hier op getest en was de test negatief. Ze hebben hem vandaag weer geprikt hier op, en ik hoop zo dat de test negatief is en dat het gewoon iets onschuldigs is aan zijn neus :(

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:13

Ik hoop het ook zeg!!!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:14

Waar komt Jonas vandaan? Bij de meeste stichtingen worden ze toch pas negatief getest naar NL gebracht
Is dat bij die stichting dan anders?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:43

Uit ervaring weet ik dat die testen echt totaal niets zeggen, onze hond was ook negatief toen hij naar Nederland kwam... En nu zit de milteforan kuur er bijna op ...

Silver we hebben al even pb contact gehad, vragen mag je me altijd stellen.
Bij onze hond is inmiddels heel veel verbetering te zien !

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:46

Oke dat valt dan wel een beetje tegen niet!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:01

het is inderdaad dat ze het evengoed nog kunnen krijgen. hi heeft verder nog geen symptomen van de ziekte. dus ik probeer positief te blijven

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:11

Leishmania is een parasiet die in rust stand niet te traceren is, pas als het immuumsysteem een klap krijgt vermeerderen ze snel en krijgt de hond een hoge titer waarde :)

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 04:27

*duimt heel hard voor Jonas*

A_nouk, hoe is het nu met jullie hond?
testebeest, hebben jullie al een oplossing voor het hondje van je vriend?

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:05

Ik ben daar ook benieuwd naar!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:23

Gerban leuk dat je het vraagt ! :)

Vandaag is voor ons de laatste dag van de Miltefloran kuur (28 dagen), hij voelt zich duidelijk beter :j

Alleen het niezen is nog niet onder controle, moeten nu 6 weken afwachten voordat we zijn titer waarde weer kunnen laten bepalen, en moeten voorlopig de allupurinol blijven geven :)

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:57

Hopelijk het niezen ook gauw onder controle dan!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:16

oliebol, foute boel.

Een bepaalde waarde mocht maximaal 12 zijn, als het er boven zit kan het op leishmania duiden. De waarde was bij Jonas 14. Zegt iemand van jullie dit iets? Maandag word er opnieuw bloed onderzoek gedaan.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:10

Ik weet daar echt helemaal niks van...
Hopelijk is het het niet!
De DA zal dat toch wel weten?

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 20:54

Oei Silver_bolly... Alweer rotnieuws. Die waarde waar je het over hebt is denk ik de titerwaarde, dan meten ze de antilichaampjes die de hond aanmaakt om de leishmania tegen te gaan. Als die waarde boven een bepaald punt uitkomt, dan kan de hond dus leishmania hebben. Ik weet verder niet hoe 'erg' die waarde van 14 is... Maar je zegt dat Jonas eigenlijk weinig symptomen heeft, dus dan zal je er wel optijd bij zijn!
Succes maandag in ieder geval, ik hoop dat het net als bij A_nouk snel verbetert!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:43

Ik heb ook geen idee hoe 'erg' die waarde is, heb helaas zelf de DA niet aan de telefoon gehad maar mijn moeder. Hij oogt wel gewoon gezond. Drinkt en eet goed, poept en plast, is niet minder actief als normaal. Het enige wat je aan hem ziet is dat plekje aan z'n neus. Ik ben zo blij dat we niet afgewacht hebben maar gewoon meteen gegaan zijn.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 23:00

Dat moet haast de titer waarde zijn :j
Ben benieuwd wat de procedure is van je dierenarts, hopelijk mag je snel aan de medicijnen beginnen nu de titer waarde nog redelijk laag is !

Ben benieuwd naar zijn lever en eiwit waardes, ook in zijn urine, daar kun je de status van de aanval in zijn lichaam geduid aflezen :)

Simba zijn titer was 37.2 :(:)

Heb even mijn test erbij gepakt, alles onder de 14 is negatief, 14-19 is zeer waarschijnlijk en alles boven de 19 is positief.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 09:26

Dus Jonas zit een beetje op de grens?
Morgenvroeg om 10.15 moeten we terug om bloed te prikken. Toen we hem net kregen vond hij het gezellig om mee te gaan naar de dierenarts. De laatste keer dat we er waren hebben we hem met 2 man naar binnen moeten duwen. Hij vind het echt niet meer leuk om daar te komen :(

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:58

Zo we zijn net terug van de DA. Onze behandelende DA was er niet. De DA heeft bloed afgenomen om de nier en leverfuncties te onderzoeken. De waarde van 14 was idd de titerwaarde. Deze DA gaf aan zelf eigenlijk niet veel te weten over leishmania. Morgen belt onze behandelende DA om de bloeduitslagen door te geven en te bespreken hoe nu verder. De allopurinol was iig besteld maar nog niet binnen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:05

+:)+ Top, dat ze meteen met de behandeling starten !

Als je met de Allopurinol begint zou ik wel Solidago bij gaan geven, hebben veel mensen waaronder ik heel erg goede ervaring mee. De waardes van onze hond hebben hier veel baat bij gehad :j

Onze dierenarts wist ook weinig van deze ziekte, heeft net zo goed alles op internet opgezocht.
De Miltefloran die we kregen voor onze Simba moest zelf geïmporteerd worden uit Spanje, bestaat niet op de Nederlandse markt :')

Edit: Heeft je dierenarts je niet om urine gevraagd? Dat is ook wel enigszins belangrijk aangezien ze daaruit kunnen uitwijzen hoeveel eiwitten je hond ongebruikt afstoot.. Is een erg goedkope test maar wel erg duidelijk :j ( was bij ons iets van 3 euro :D )

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:46

Nee hier heeft hij niet om gevraagd. Ik zal tegen mn moeder zeggen dat ze dat moet vragen wanneer ze morgen bellen voor de uitslag