Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:49

Afbeelding
Dag ventje..het ga je goed...
*14-01-2001 ┼ 21-01-2013

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:53

Heel veel sterkte MM! ;( :(:)

@ sakkia: Fijn dat hij het (naar omstandigheden) goed maakt en dat alles nog op zijn plaats zit. Hopelijk kan hij snel weer zonder gips rodrennen en springen :)

Ik voer de katten hier kvv van Bandit en Haaksbarf. Je ruikt de kattenbak totaal niet en ook met schoonmaken geen stank (we hebben er wel een mat kap, maar zonder deurtjes en de filter heb ik er maar uitgehaald omdat Aina het leuk vind om die dingen uit elkaar te trekken... de muts).

nadine_yvana

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:58

Heel veel sterkte MamaMiesje, wat zal het moeilijk zijn nu voor je/jullie, maar idd voor het mannetje beter. Denk daar maar aan en aan de mooie momenten die je met hem hebt gehad...

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:27

Sterkte MM :(:)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:33

Heel veel sterkte MM! Je hebt de goede keuze gemaakt :(:) Je hebt alles gedaan wat je kon!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:44

Sterkte MM, zo te lezen heb je alleen maar t beste voor je vriendje kunnen doen..

Qua voeren is er dus ook nogal een verschil, best lastig om wat goeds voor ze te kiezen!
Waar letten jullie allemaal op?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:08

Sterkte MM :(:)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:21

Ik lees mee joolien! Sanabelle heb ik volgens mij wel meer goede dingen over gelezen.
Maar d'r is zoveel op de markt en zoveel verschillende meningen over wat goed is en wat niet ( en ook nog binnen je budget past).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:23

WillemYntJee schreef:
Ik lees mee joolien! Sanabelle heb ik volgens mij wel meer goede dingen over gelezen.
Maar d'r is zoveel op de markt en zoveel verschillende meningen over wat goed is en wat niet ( en ook nog binnen je budget past).

Daarom, ik snap er soms niks meer van haha!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:27

Ik denk dat ik straks weer over ga op Orijen, als de Hypoallergenic van RC op is. Natuurlijk net een nieuwe zak gekocht van 4,5 kg vorige week...

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:31

Ik denk dat je voor jezelf moet beslissen of je graan wil of niet, en zo niet of je rijst of aardappelen wel oke vind. Verder hoe hoog je het vleespercentage minimaal wil hebben. En of je vers zou willen voeren of brok, of misschien wel allebei.
Vanuit daar kan je je verder richten op de dingen die binnen je criteria passen en daar een keuze uitmaken. Zo heb ik het iig gedaan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:33

Stybba schreef:
Ik denk dat je voor jezelf moet beslissen of je graan wil of niet, en zo niet of je rijst of aardappelen wel oke vind. Verder hoe hoog je het vleespercentage minimaal wil hebben. En of je vers zou willen voeren of brok, of misschien wel allebei.
Vanuit daar kan je je verder richten op de dingen die binnen je criteria passen en daar een keuze uitmaken. Zo heb ik het iig gedaan. :)

Maar ik weet niet eens waarom ik het wel of niet zou willen, ik bedoel, ik weet niet wat beter is. Het enige wat ik weet is dat ik onbeperkt wil blijven voeren.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:38

Ik meld me hier ook.

Ik heb ook een kat.
Ze heet Missy ze is 6 jaar.
Ik heb haar gekregen toen ze 3 jaar was.
Missy is altijd gepest door andere katten bij haar vorige eigenaresse en durfde een kamer boven niet meer uit en leefde daar.
Ze blijft altijd wat gestrest en gaat nooit weg uit de achtertuin en blijft het liefst binnen.
Ze plaste ook altijd in huis sinds een klein jaartje is dit eindelijk gestopt door soort van therapie.
Blij dat eindelijk iets hielp ik was ten einde raad en zag het eigenlijk niet meer zitten met haar.
Maar kon niet over me hart krijgen haar weg te doen ze is echt zo enorm lief.

Ze is wat aan de dikke kant maar krijgt alleen maar brokjes en 1 snoepje als ik uit bed kom.
Ze beweegt te weinig denk ik spelen wil ze bijna nooit een luie kat :)

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:48

@ linnie: mooie kat, gelukkig heeft ze nu een rustiger leven :)

Joolien schreef:
Stybba schreef:

Maar ik weet niet eens waarom ik het wel of niet zou willen, ik bedoel, ik weet niet wat beter is. Het enige wat ik weet is dat ik onbeperkt wil blijven voeren.

Ik heb een heleboel informatie en meningen gelezen over voer en daar eigenlijk mijn eigen conclusies uit getrokken. Bekijk wat voor jezelf goed klinkt en waar jij je goed bij voelt om te voeren.
Gewoon uit interesse: waarom onbeperkt voeren?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:53

Oh MM, wat naar! Maar als het niet meer kan dan houdt het op... Wel heel erg lastig! :(:)

Ben al even niet online geweest, helse drukte op het werk...

Sakkia; hopelijk voelt hij zich snel wat beter. Hij heeft wel een heel stoer gipsje!

@ Chaos; hoewel een heel ander ras, als ik die sneeuw foto zie dan lijkt die van jou zo op Yoko! Die grote ogen (en kleur) en bouw, ongeloofelijk! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:02

Stybba schreef:
@ linnie: mooie kat, gelukkig heeft ze nu een rustiger leven :)

Joolien schreef:

Ik heb een heleboel informatie en meningen gelezen over voer en daar eigenlijk mijn eigen conclusies uit getrokken. Bekijk wat voor jezelf goed klinkt en waar jij je goed bij voelt om te voeren.
Gewoon uit interesse: waarom onbeperkt voeren?

Zodat hij altijd kan eten wanneer hij wilt en niet gaat zeuren. En als we een dag weg zijn dan geven we hem gewoon extra veel in de voertoren zodat hij niks te kort komt en dat werkt super!
We zijn hiermee begonnen met onze vorige kat omdat die te snel at en daardoor begon te kotsen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:22

@ Joolien, voor mijn kat had ik altijd Porta 21 Feline Finest Sensible. Dit is volledig zonder granen. Ik heb dit altijd onbeperkt kunnen voeren; Yoko stopt heel netjes met eten als zij verzadigd is en doordat in dit voer geen granen zitten volgt de verzadiging heel erg snel :D. Momenteel krijgen ze een mengeling van dit voer en kittenbrok (van Sanabelle) omdat de jongste nog maar 6 maanden is en Yoko nu pas op haar oude gewicht zit na haar kittens. Ik voer overigens naast deze brok (en sanabelle) enkel nog vis uit blik; ik ben niet zo tevreden over nat kattenvoer. Poes Lee vreet alles maar yoko een stuk minder. En gezien je bij de lidl of aldi tonijn (met dat msc nogwatkeurmerk) of makreel hebt voor nog geen 90 ct per blikje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:27

Goed om te weten, ik denk dat ik het gewoon eens ga proberen, het enige nadeel is dat je maar vanaf 2 kilo kan bestellen.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:41

MM , heel veel sterkte met het verlies..... :(:)

Hier gaat het met mij 19 jarige Sjeng ook wat minder, sinds afgelopen week heb ik hem op senior voer gezet, hij at niet meer goed, en als hij wel at dan kwam het er in dezelfde vaart weer uit....
Naar buiten gaat hij niet meer sinds 2 weken.... Hij wordt nu echt oud, slaapt meer dan dat hij ooit gedaan heeft....de schat.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:42

@ Joolien; Als je wilt kan ik je wel wat sturen per post om te proberen? 400 gram ofzo, gewoon voor de eerste indruk? Ik ben er zo ook aan gekomen en verkocht :D Overigens werkt het bij mij dus alleen in combinatie met natvoer (nou ik jou topic heb gelezen) om dik te blijven. Yoko is ook het kaliber uberslank (had ik dat maar :P . maar vooral met de tonijn en makreel van de aldi gaat het super!
Laatst bijgewerkt door Rytir op 21-01-13 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:43

Byjou: heeft hij last van z'n gebit? :(:)

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:44

MamaMiesje schreef:
Byjou: heeft hij last van z'n gebit? :(:)

Ik ben naar de da geweest , hij heeft 1 afgebroken kies....
Als die eruit moet, dan moet hij onder narcose. En dat brengt teveel risico's met zich mee...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:46

Oh dat is lastig zeg...

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:48

MamaMiesje... :(:)

Linnie, jouw Missy ziet er heel tevreden uit nu :) .

Onze Missy (Miss Poes) krijgt speciaal nierdieetvoer van Hills en Abeltje heeft nu standaard brokjes van Royal Canin, voornamelijk omdat ik hier geen gewone Hills-brokjes meer kan kopen in het dorp en Abel het goed doet op de RC. Maar ook omdat Missy ze juist minder lekker vindt, zodat ik niet bang hoef te zijn dat ze de verkeerde brokjes pakt.