Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:20

Dankje. Hij heeft laatste tijd echt een groeispurt gehad.

Mijn labrador word straks ook alweer 2. Gaat echt snel.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:58

Gaat veel te snel, fayet word alweer 9 maand.

Ja hij ziet er ook rustiger uit kwa blik maar dat kan ook mijn beleving zijn :)

Zitten nu dus weer in discussie hoe de pup te noemen, zeker omdat we daar maar een week voor hebben :D
Hoe toepasselijk ook voor ons is zn stamboom naam Born maar dat roept niet makkelijk en veel verder dan Borno komen wij niet := hebben zelfs gezegd hem anders maar gewoon bokser te noemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:30

Seven schreef:
Gaat veel te snel, fayet word alweer 9 maand.

Ja hij ziet er ook rustiger uit kwa blik maar dat kan ook mijn beleving zijn :)

Zitten nu dus weer in discussie hoe de pup te noemen, zeker omdat we daar maar een week voor hebben :D
Hoe toepasselijk ook voor ons is zn stamboom naam Born maar dat roept niet makkelijk en veel verder dan Borno komen wij niet := hebben zelfs gezegd hem anders maar gewoon bokser te noemen

Issie ook. Door de andere club en mijn gebrek aan kennis. Werd hij heel onzeker en onrustig. Was thuis ook bijna niet meer te handelen als hij wat in zijn bek had.

Maar nu ik op andere club leer hoe ik er mee om moet gaan ipv buitdrift proberen eruit te krijgen. Gaat het echt stukken beter.

Haha namen zijn altijd lastig. Blaz heet officieel Indy. En [***] heet officieel Bejay.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:35

Dat zag je ook in zn ogen inderdaad onrust :o
Nu straalt hij rust uit.

Ja namen zijn erg lastig, ik houd ook niet van de standaard namen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:04

Seven schreef:
Dat zag je ook in zn ogen inderdaad onrust :o
Nu straalt hij rust uit.

Ja namen zijn erg lastig, ik houd ook niet van de standaard namen.

Het was mijzelf nog niet opgevallen op de foto's. Maar hij veranderd gelukkig weer. En worden nu begeleid door de fokker van Djang. Die traint alleen maar mechels. En af een toe Duitsers. Dus die kent het ras veel beter ook.

Ik hou ook niet van standaard namen. Het is dat [***] niet mijn hond is, anders had ie wel anders geheten. Noem hem nu wel vaak Djangi. Hoor je toch minder.

Blaz heb ik nog niet eerder gehoord bij andere honden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:35

Wij stonden vandaag op het speurveld ... remi... vergeten dat de heren trainers een nbg dingetje hadden lol...
Dus zelf maar spoortje gedaan met de smurf in bagger omstandigheden(nat, ganzenpoep en blubber)
Maar dat deed ie hartstikke netjes .
En lekker over de dijk gewandeld.

Over een week of twee weten we of er eventueel een pup op komst is. Teef is gedekt.. over een week of twee echo en dan moet er nog een geschikt teefje tussen zitten :) fingers crossed.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:11

Oeps Sonja
spannend van de dekking wat word het voor nest?

Hier fijn gespeurd beide deden ze het goed.
Daarna lekker eten op de club en appèl dat ging ondanks de laag sneeuw ook fijn. Fayet word steeds stabieler en assad was weer de koning van het appél die werkt altijd geweldig <3

Zaterdag komt de pup alweer dus de Naamse zoektocht gaat weer verder

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:45

Zaterdag al... lekker snel :D
namen moeten we hier ook nog even goed voor gaan zitten... H is een lastige letter.
Moeder heeft zelf niet veel gedaan kwa werk, dat is op een oude club een beetje misgelopen. Maar als ik madame een beetje bekijk zit het er absoluut wel in , ik ga ook puur op karakter af bij haar
Ze is echt zo ontzettend leuk , heel blij, vrij en open met bakken enthousiasme.
Paps is ipo 3 met een stabiel karakter , doen het beide ook goed op shows ..maar als het goed is dus een setje vrij blije stabiele kinders waar fijn mee te werkn is en allicht wat minde scherp als wat we nu hebben lopen lol

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:14

Klinkt goed :j
Herders ga ik vanuit :D

Ja zaterdag al dan is meneer alweer 8 week de tijd gaat snel

Fayet is van dit
Afbeelding

Naar dit gegaan in 8 maanden wat gaat het hard

Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:53

Neeehhhh... rottjes :D

moeders wore Uliva von der Scherau en paps Jackson van Hof ter Cammen

bizar he, hoe hard dat gaat :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:14

Aahh ook leuk zeg, heb jaren tussen de rotties getraind. Ben benieuwd naar je pup

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 01:22

Wij zijn vooral ook benieuwd hoe lang het gaat duren voordat Eyck gruwelijk onder de plak zit bij de toekomstige dame lol :

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:00

Hahahaha nou dat hoeft niet lang te zijn, hier is de reu nog wel de leider maar hij laat wel erg veel toe van fayet.

Nu is de nieuwe pup ook een reu ben benieuwd hoe dat gaat ontwikkelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:09

Bij mijn moeder woont nog een klein mormel (mislukte pekinees) en die is nog steeds de baas over Djang.

Als het haar niet aan staat, grijpt ze hem zo naar de keel. En ondanks dat ze bijna geen tanden meer heeft. Ze laat niet los.

Proberen het zoveel mogelijk te voorkomen. Want vooral tijdens eten gaat het vaak mis. Want ene keer mag hij wel langs haar lopen en andere keer vliegt ze hem aan.

Dus Djang krijgt eten in zijn bench. En die blijft dan half uur dicht.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:16

Dat is inderdaad geen correct gedrag, ook geen domineren maar meer een agressie richting anderen om haar spul te beschermen. Goed dat je dat niet toestaat.

Fayet is een vrij zelfverzekerde dominante dame en onze oudste teef ook maar die is zeker niet de baas. Assad de reu was dat gelijk als pup al en tot nu toe in onze roedel van 4 is hij dat nog steeds. Kan me ook niet voorstellen dat hij aam een andere reu dit stokje overdraagt maar je weet het nooit

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:17

dat is idd wel zo wijs, even apart voor het eten :j

Seven, reu er bij is voor ons geen optie, de kans dat dat uiteindelijk mis gaat is mij iets te groot als ik onze huidige reu zo eens inschat, tis een dominant kereltje, maar wel een met een tikje onzekerheid , ontzettend niet handig die combi
... dat onder de plak zitten bij de pup zou idd nog eens heel snel kunnen gaan... als er nu een teef lelijk tegen hem doet zit ie al met een pruillip naast me te piepen :p

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:27

Hahaha ja dat is een onhandige combi dominant/onzeker

Wij hebben straks 3 reuen en 2 teven ook niet de meest handige combi maar we zullen het zien heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met meerdere reuen bij teven

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:41

dan gooien we ook nog fanatiek en explosief in de mix, altijd handig als je een andere dominante reu tegen het lijf loopt (work in progress, het gaat steeds beter)
dus we doen maar gewoon een teef, ben wel benieuwd hoe dat is trouwens, een teef in huis en werken met een teefje :+ ik ben van kleins af reuen gewend.

maar goed, zo heb ik altijd hengsten en ruinen als voorkeur gehad en heb nu al weer sinds 2007 alleen maar merries gehad.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 26-01-15 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:45

daar heb ik gelukkig geen last van tenzij een andere hond ons stoort tijdens de training dan is het mis assad vind de trainingstijd heilig en wenst dan niet gestoord te worden :=

Buiten de club maakt hij nooit ruzie is zeer sociaal ook met reuen dus daar ben ik niet bang voor.

Grappig ik heb dat met de paarden nu juist andersom ben echt een merrie mens en heb ruin en hengst

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:48

mmm, op de club laat ie meer langs zich heen gaan dan buiten het veld, echt van die geldingsdrang wat puur uit dat stukje onzekerheid voortkomt.
en hij is nogal snel on edge , maar een pak lastiger om hem weer rustig te krijgen ...pipo.

maar vorige week stond er opeens een reu zonder baas bij ons, die was van een boerderij af komen lopen, na de schrik en wat bravoure deed ie het best netjes, dus het komt nog eens goed... hoewel het een beetje opletten blijft, want hij reageert meestal eerst voor hij nadenkt

ach ja, over het algemeen gaat het prima, tis alleen opletten met loslopende honden , teven gaat eigenlijk altijd goed, reuen is opletten... en kleine hondjes is drama, dan is het een blok beton wat plat op de grond verliefd aan het koekeloeren is :roll: hij vind ze zo ontzettend schattepetattig

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:54

Dat herken ik wel heb zo'n mechelaar reu gehad eerst er op en dan kijken of ik je leuk vind flink aan moeten werken om dat in te dimmen.

Gelukkig is assad wel wat gewent en is hij erg goed onder appel, heb al vaak honden van hem af moeten trekken omdat een reu hem wel
even wou vertellen van hoe en wat :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:54

Ja is echt vals ding dat mormel. Ook tegen mij hoor. Tegen mams en zusje is ze super lief. Maar in het verleden meerdere pekizen gehad die zo waren.

Djang is zo ook sociaal naar andere honden. Soms op afstand een grote mond. Maar was ook in de periode dat hij onzekerder was. Dus dat gedrag begint weer minder te worden.

Tijdens training merk ik er ook weinig van. Maar is nu nog allemaal nieuw en interessant. Zijn voornamelijk aan het spelen en zijn aandacht er proberen erbij te houden. Wat 2de x al veel beter ging. Hopelijk gaat het zaterdag niet weer zo heftig sneeuwen. Want wil graag weer heen.

Binnenkort ook speuren daar gaan oppaken. Maar ben niet verplicht om elke zaterdag te gaan speuren. Omdat ik al zo'n eind rij.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:58

Fijn dat hij het goed oppakt, klinkt ook als een goede club

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:03

Fijn zeg LW!

Tay is een mietje in de omgang met andere honden. ;) Nee, dat valt wel mee, hij negeert en is goed in inschatten. Zoals gisteren ging hij kijken bij de oude hond van Zil, maar die houdt niet van drukke pubers. En dan is hij wel zo brutaal om lelijk terug te doen, maar als dan vervolgens haar volwassen reu erbij komt kiest Tay vrij snel eieren voor zijn geld. :+
Als we honden tegenkomen met uitlaten of loslopen, dan negeert hij volkomen. Hoeft niet perse te snuffelen, gaat gewoon zijn eigen gang. Alleen moeten ze niet lelijk tegen hem doen.

Hier thuis geen problemen met samen eten, wel als ze beide een snack hebben. Dan moeten wel echt opletten, want dat wordt knokken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:14

Zo is assad ook wel geen interesse, laten ze hem laat hij de andere hond ook.

Met voer of botten ook geen probleem ben ook heel simpel ze liggen hier naast elkaar dus of je gedraagt je of je krijgt niets. Ze eten ook naadt elkaar of krijgen niets. Ze hoeven niet te vechten ze krijgen genoeg.