Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chiqa schreef:Ik heb nooit begrepen waarom er zo moeilijk wordt gedaan over de winstmarche op een zak voer bij de DA, mag zijn schoorsteen niet roken of moet het gratis weggegeven ofzo?
Ik begrijp ook niet waar dat soort mensen zich mee bemoeien.
Totaal nutteloos argument als je het mij vraagt.
Laika schreef:Dat ligt aan wie het zegt héEr zijn ook mensen in dit topic die heel vrolijk aldi brok of bonzo een goede brok vinden
Ik ben al helemaal niet van de brok, maar als het dan echt moet, dan dogloversgold![]()
Het allerbeste vind ik helemaal op KVV, maar dan ook weer geen smuldier(Ik weet het, ik ben een zeikert geworden sinds ik me er echt in verdiept heb
)
Ik voerde voorheen overigens ook carocroc. Is best een redelijk goede brok voor weinig geld. Maar er zijn veel betere brokken
Chiqa schreef:Ik ben ook geen smuldierfan (Meer) althans niet voor jonge honden, omdat er calcium toegevoegd is en geen natuurlijk bot.
Laika schreef:Daarbij komt dat het "compleet" vooral is toegevoegd in de vorm van kunstmatige vitamines en mineralen. Overbodig naar mijn idee, als je goed gevarieerd voer aan je hond aanbiedt, hebben ze geen toevoegingen nodig. Een mens doet het ook perfect op groenten, fruit, zuivel, vlees en granen. Geen vitaminepillen nodig als je van die dingen voldoende en gevarieerd eet.
kelly0188 schreef:Daarom zal ik liever Dog lovers gold of Carocroc willen proberen.
Chiqa schreef:Over het bandenverhaal, ik kan idd een Toyo verkopen (Verkopen wij ook maar liever niet) maar dan gaat wel de fabriekgarantie verloren, simpel om het feit dat er voor die merken onvoldoende goede ervaringen zijn.
En dat risico wil je als consument niet nemen. Dus blijven we bij onze merken.
Laika schreef:Uiteraard is het voor een dierenarts niet te doen om zich in alle merken voeding te verdiepen, binnen de merken heb je natuurlijk ook nog vele varianten, of zoals RC dat elk ras afzonderlijk ook blijkbaar een speciaal menu vraagt.
Maar je mag van een dierenarts toch wel verwachten dat hij weet dat een hond voornamelijk een vleeseter is (dat dat dus je hoofdbestanddeel moet zijn) en dat EQ BHA en BHT middelen zijn die je dus echt niet in je dier wilt stoppen.
En juist de merken die de DA verkoopt hebben deze stoffen.
Nikki__ schreef:Laika, ik heb even op de site van DLG gekeken, alleen hebben ze nou maar 1 soort brok? Dus enkel alleen brok waar kip in vermengd is?
Vind het trouwens wel erg flauw van ze dat je onder de € 40,- 3,50 verzendkosten betaald, en boven de € 40,- geen.
De zakken voer kosten namelijk € 39,95 p.s.
Nikki__ schreef:Laika schreef:Uiteraard is het voor een dierenarts niet te doen om zich in alle merken voeding te verdiepen, binnen de merken heb je natuurlijk ook nog vele varianten, of zoals RC dat elk ras afzonderlijk ook blijkbaar een speciaal menu vraagt.
Maar je mag van een dierenarts toch wel verwachten dat hij weet dat een hond voornamelijk een vleeseter is (dat dat dus je hoofdbestanddeel moet zijn) en dat EQ BHA en BHT middelen zijn die je dus echt niet in je dier wilt stoppen.
En juist de merken die de DA verkoopt hebben deze stoffen.
Dus eigenlijk zouden de dierenartsen enkel nog vers mogen verkopen?
Vergeet niet dat een hoop voeding die de Dierenarts verkoopt, dieet voeding is. Het is geen gewoon onderhoudsvoeding van een gezond dier.
Denk aan voedsel voor blaasstenen, nierdieren, dieren met artrose enz.
Ik denk dat eigenaren liever kiezen voor een zak voedsel wat blaasstenen kan voorkomen, dan dat ze het maar achterwegen laten om het eventueel kanker zou kunnen veroorzaken omdat die stoffer erin zitten.
Laika schreef:Daar zijn dit soort discussies weer goed voor, bewustwording dat je ook zelf eens wat verder kijkt.
Nikki__ schreef:Vind het trouwens wel erg flauw van ze dat je onder de € 40,- 3,50 verzendkosten betaald, en boven de € 40,- geen.
Laika schreef:@Chiqa, heel bekende vragen allemaalmaar zie, bij jou is het toch ook doorgedrongen.